Johnny vroeg in het topic van Sharro over wat m'n klachten waren met chlorella. Ik ga er hier even uitgebreid op in.
Ruim een maand voor m'n amalgaamverwijdering begon ik met het chlorella/koriander/spagyriek protocol. Koriander moest het kwik lostrekken, onder andere uit m'n hersenen, en chlorella moest het kwik afvoeren. Niet lang nadat ik het begon op te bouwen, kreeg ik hoofdpijnen en dat werden erge hoofdpijnen + brainfog en nekpijn kwam er ook bij. M'n nek zat op een gegeven moment zo vast dat ik m'n hoofd amper meer naar links of rechts kon bewegen.
Hier op het forum werd ik al gewaarschuwd om op te passen met chlorella en koriander, zeker als ik er zulke hoofdpijnen van kreeg. Het voelde ook niet als een ontgiftingssymptoom. Dus ik ging maar eens op onderzoek uit. Het chlorella/koriander gedeelte van het protocol was gebaseerd op het protocol van Dr. Klinghardt. Dus ik mailen met de Klinghardt Academy over hoe en wat. Ik kreeg antwoord van de executive director van de academy en die gaf aan dat het protocol ondertussen aangepast was en dat je nu 180 tot 300 (!) chlorella pillen PER DAG moest nemen, wilde het überhaupt effect hebben.
Hier een quote van de director: "You need a lot to bind to mercury. Otherwise it does not work well at all."
Ik had bij 5 tot 10 chlorella pillen al helse hoofdpijnen, dus ik ging dus nevernooit niet aan de 300 pillen per dag. Bovendien: als het Klinghardt instituut hun eigen protocol zo rigoureus moet aanpassen (25 tot 30 maal meer chlorella!), geeft me dat weinig vertrouwen.
Ok, maar wat dan?
Ook via dit forum ben ik in aanraking gekomen met Dr. Andy Cutler. Ik voelde me zo slecht dat ik in lichte paniek rechtstreeks een e-mail naar hem gestuurd heb. Hij antwoordde me binnen een paar uur en zei me onmiddellijk te stoppen met de chlorella en koriander, "no matter how safe the therapist says it is".
Dat was het laatste duwtje wat ik nodig had om ermee te stoppen.
Ik las wat Cutler schreef over bijv. chlorella. Dat het niet sterk genoeg is om kwik af te voeren en het daardoor alleen maar herdistribueert naar nog kwetsbaardere gebieden in je lichaam. Dit komt in feite overeen met het antwoord wat ik van het Klinghardt instituut kreeg: "You need a lot to bind to mercury. Otherwise it does not work well at all."
Ik ging me inlezen in het Cutler protocol, waarmee Cutler zichzelf genezen heeft van kwikvergiftiging.
Ondertussen kwam ik nog meer negatieve verhalen tegen over chlorella en koriander in combinatie met kwikvergiftiging. Er zijn op Curezone verhalen hierover te lezen (
hier en
hier, maar er zijn ook positieve ervaringen) en op de frequent dose chelation group zijn vele negatieve ervaringen te lezen. Omdat dit een gesloten Yahoo group is, kan ik daar niet rechtstreeks naar linken, maar ik zal hier wat ervaringen met chlorella en koriander (cilantro) neerzetten:
I had had metal problems before the incident, but they were minor. I bought a $200 juicer, and a $2.00 bunch of cilantro. Went home, juiced the whole
thing, drank it. Thought to myself, "wow, I am really doing something to get
this metal out of my body, I am proud of myself."
Look out. Two hours later I felt this strange flush come over my body.
INSTANTLY my short term memory was gone, rational reasoning abilities were gone,
emotional stability was gone.
These symptoms NEVER GOT BETTER until I began chelating with Cutler's
protocol. Even now, although I am MUCH MUCH better, I would say that MOST of my
problems were actually CAUSED by that cilantro incident. I am fully confident
that I will get 100% well....as a matter of fact, I know I'll be even better than
before the incident, because I WAS metal toxic before the incident.......I
must have been because of that horrible redistribution experience. Now, with
proper chelation, all my problems are getting dramatically better after each
round.
Ignorant of this group and its knowledge, I took Chlorella up until recently. When a naturopath from a well-known clinic advised me to take the entire day's dosage all at once each morning, I developed vertigo for two weeks.
I am currently taking 45 chlorella tabs a day–have been taking 30-
45 for about 5 weeks now, with increasing fatigue and emotional
disturbance and brain fog.
I am feeling like hell – back into the megasuicidal dali-esque
brainscape and crazy fatigue. I went off the chlorella to see if it
helped, and it did. Within 24 hours I felt energetic and happy again
and could think more clearly.
Enzovoort, enzovoort...
Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt Johnny. Ik zeg niet dat iedereen hier slecht op reageert, maar het kan dus behoorlijk verkeerd uitpakken. Ik zou, als je toch met chlorella door wilt gaan, je lichaam goed in de gaten blijven houden.
Binnenkort weer wat bevindingen die ik recent gedaan heb. Ook ben ik na een Mindlink hertest weer begonnen met het innemen van spagyriek complex druppels.
Later meer hierover!
Mark