Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Zoals het artikel aangeeft, kan bij geringe blootstelling aan kwik de genoemde voeding helpen om van de kwik af te komen. Chlorella en koriander (cilantro) zou ik echter niet aanraden. Ik zal m'n chlorella en koriander ervaringen (en die van anderen) later nog eens beschrijven. Heb ik volgens mij in dit topic nog niet gedaan, want dat was lang voor de hack.

Nog wat anders: hier een overzicht van verschillende vissoorten, gerangschikt op hoeveelheid kwik.

http://www.nrdc.org/health/effects/mercury/guide.asp

Mark

Mooi om te zien dat je tabel weergeeft dat de paniek over kwik in vis nergens over gaat. De vissoorten die veel kwik bevatten zijn amper tot niet verkrijgbaar in Nederland. De vissoorten met relatief weinig kwik zijn hier de meest verkochte, namelijk haring, zalm, witvis, garnalen en makreel.

Klopt, maar het maakt wel uit waar de vis vandaan komt. Zo staan bepaalde tonijn en makreel ook in de 'veel kwik' categorie.

Mark

Voorafgaand op de amalgaam sanering moet ik zes weken een homeopathisch supplement nemen. Ik heb de inhoud hiervan opgevraagd en ben benieuwd wat de stoffen doen.

Amalgaam detox DRUPPELS Druppelflesje 100 ml VOEDINGSSUPPLEMENT

Energetisch supplement met de hoogverdunde energie van EDTA,
Kaliumchloraat,
Natriumchloraat,
Magnesiumsulfaat en Waterstofperoxide. Ingrediënten per flesje: 100 ml druppelsflesje energetisch verrijkt water

Ik ben ook benieuwd of het je gaat helpen, Johnny.
Is het homeopatische supplement echt op jou afgestemd of is het een algemeen homeopatisch middel?

Ik ga binnenkort een Mindlink hertest doen. Ik had een kleine anderhalf jaar geleden, voor m'n amalgaamverwijdering, ook een Mindlink test (op basis van kineseologie) gedaan en op basis daarvan kreeg ik een spagyriek complex (druppels) wat ik moest nemen, samen met chlorella en koriander. De chlorella en koriander gaven me met fases vreselijke hoofdpijnen en soms zat m'n nek helemaal vast en kon ik m'n hoofd niet naar links of rechts bewegen. Ik kreeg hier op het forum al de waarschuwing om op te passen voor chlorella en koriander bij kwikvergiftiging. Toen zelf onderzoek gedaan en nog veel negatievere ervaringen gelezen (depressies, suïcidale neigingen, etc.). Toen ben ik er mee gestopt, ook met de spagyriek. Ik ging er namelijk van uit dat de spagyriek alleen zou werken met de chlorella en koriander.

Dit blijkt niet zo te zijn. Het moet de uitleiding van het kwik uit m'n lichaam bevorderen door eventuele (al dan niet onbewuste) mentale obstakels weg te nemen, waardoor ik het kwik makkelijker zou loslaten in m'n lichaam.

Dit vertelde tandarts Peter Dros me bij een laatste controle toen ik foto's heb laten maken voor de zekerheid om te zien of er geen verborgen amalgaam in m'n mond zat. Een snippertje amalgaam kan het ontgiften enorm vertragen namelijk. Gelukkig was er op de foto's geen amalgaam te zien.

Nu ik weet dat de spagyriek niet gekoppeld hoeft te zijn aan chlorella en koriander, ga ik een hertest doen en het nieuwe spagyriek-complex wat daar uit komt, ga ik naast m'n ALA chelatie nemen om te zien of dat de ontgifting versnelt en ik sneller de ALA dosis kan verhogen.

In het vorige spagyriek-complex zaten geconcentreerde kruiden zoals mariadistel, dus dat lijkt me sowieso geen kwaad kunnen.

Mark

Hoi Mark,

Fijn dat je reageert, Ik heb chlorella en het algemeen homeopathisch supplement, beiden zijn niet speciaal op mij afgestemd. Deze middelen moet ik stapsgewijs ophogen. Goed dat je me waarschuwt voor de mogelijke bijwerkingen.

Ik was wel benieuwd wat het homeopathisch supplement voor werking heeft daarom had ik de ingrediënten gepost.

Ontgiften met ALA of Liponzuur wil ik niet direct mee beginnen want vind het wel heftig allemaal.

He Johnny,

ALA is een lichaamseigen stof die door je lever aangemaakt wordt in kleine hoeveelheden. Maar dit is zo weinig dat het tientallen jaren kan duren voordat het meeste kwik uit je hersenen is verwijderd.

Daarom wordt ALA gebruikt in het Cutler protocol, maar dan wel op een regelmatige manier en beginnend met een lage dosis waarbij je weinig symptomen ervaart. Let wel: 'laag' is in dit geval nog steeds vele malen hoger dan wat je lichaam zelf kan produceren.

Die begindosis is dus even zoeken/ervaren voor jezelf en als je teveel last krijgt (en er dus teveel kwik wordt losgetrokken), dan halveer je de dosis en/of doseringsfrequentie.

Chelatie mag juist niet teveel klachten opleveren en je hebt het zelf in de hand.

Ik zou inderdaad goed opletten wat de chlorella met je doet. Op het frequent-dose chelation forum zitten veel mensen die eerder chlorella/koriander protocollen hebben geprobeerd en daar slechte ervaringen mee hebben gehad. Ook mensen die andere chelators op een onjuiste manier gebruiken (onregelmatig en hoog doseren) zijn uiteindelijk beland bij het Cutler protocol.

De kunst is om aan te voelen of een detox protocol je, al dan niet met wat ontgiftingsverschijnselen, verder helpt of dat het je lichaam schade toebrengt.

Vroeger voer ik blind op de 'expertise' van artsen en therapeuten, nu vertrouw ik meer op de wijsheid van m'n lichaam, waarbij ik zelf ook onderzoek doe voordat ik iets in m'n lichaam stop.

Succes!

Mark

Heeft iemand ooit gehoord van ''(beef) parotid gland extract'' als hulpmiddel om zware metalen te elimineren?

Omdat mensen hun speekselklieren vaak slecht werken en/of de speelselklieren verschrompeld zijn, zou het lichaam niet in staat zijn om zichzelf van zware metalen in het lichaam te ontdoen. het (minimaal 6 maanden) nemen van speekselklier extract, zou je speekselklieren helpen herstellen en zo vele malen beter het lichaam te ontdoen van zware metalen.

Heeft iemand hier ervaring mee of ooit gehoord?

Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Mensen met kwikvergiftiging hebben juist vaak teveel speekselvorming. Ikzelf ook, zeker toen ik m'n amalgaamvullingen nog had. Ik zat toen soms gewoon te kwijlen ?.

Mark

hallo Mark en anderen: ik las net ook een dieptriest kwikverhaal, maar wel met een happy end:

"A simple trip to the dentist turned my life upside-down. In the spring of 2008 I went to the dentist’s office because of a cracked amalgam filling in one of my teeth. The dentist removed the filling without taking the proper precautions. As soon as I sat up from the chair I felt terrible and knew something was wrong. I spent a week in bed, gradually regained some of my strength and went on with life.

A few weeks later, I started having problems with my complexion and then developed hives from the neck up that wouldn’t go away. I hadn’t changed anything in my daily regimen, I was on a diet of unprocessed organic foods, and I exercised regularly. I was confused.

Then once morning, I woke up and splashed some water on my face. Immediately my face turned bright red and started burning. “Oh no!” I thought. “It’s the water!” It seemed the chlorine in the water was also making me sick. I talked to my husband and we tried to figure out our options. In the meantime, I couldn’t touch tap water, let alone drink it. My husband bought large 5 gallon bottles of filtered water and I sponge bathed for over a month until we were able to install a water filter on our home. It wasn’t cheap, but it helped. At least I could finally bathe again.

My skin cleared a little, but things got worse. Much worse. My hair began falling out, I couldn’t sleep and I had allergic reactions to nearly everything I ate or came in contact with. If I ate vegetables, I would swell. If I ate meat, I would swell. If I walked into a room with too much perfume, I would swell.

I cried. I became very depressed. I didn’t want to go anywhere and spent all day in bed with ice packs on my face because my skin was burning, red and peeling.

The worst part of this entire ordeal was that I spent nine months going from doctor to doctor without anyone really listening or running tests. They kept telling me I had dry skin, would hand me a tube of steroid cream and send me on my way. I’m not an idiot. I knew my skin wasn’t “dry” and I knew I had to dig deeper.

I finally found a doctor who investigated my case, sent me to an allergist and and they ordered the required tests. In the spring of 2009 I was diagnosed with Hashimoto’s Thyroiditis.

I was relieved to finally have a diagnoses, but the doctor’s prognosis was unsatisfying. He told me I could take a drug to potentially manage my symptoms, but my thyroid would eventually stop working and I’d be on medications for the rest of my life. I was already having extreme reactions to almost everything I came in contact with, so I didn’t feel that medication was the right decision for me. I decided to look for another path.

Years before, I had overcame chronic migraines, IBS and eczema with food, so I had a hunch my eating could play a role in my recovery. I began working with a certified nutritionist to help me get to the root of the problem.

Remember the amalgam filling I had removed and refilled? After many tests, we discovered my thyroid had absorbed heavy metals from the amalgam filling. Consequently, my liver “backed up” so it couldn’t properly filter any toxins my body encountered. This helped explain the hives and the thyroid disorder.

My nutritionist prescribed a grain-free, nutrient-dense diet and gentle detox therapies. I was also very fortunate to have a supportive family. When they learned of my need to drastically change my diet, my husband said, “If you have to do this, then we do it together”. So my husband and two daughters joined in for the ride and it’s been a fantastic experience for us all.

After several years of disciplined eating, gentle detox, whole food supplements as prescribed by my nutritionist and hard work, I’m happy to say my disease is in remission. I can’t even tell you how much a grain-free, nutrient-dense diet has changed my life! I can now spend time with my kids, family and friends and be an active member of my community.

I know each body is different. I share this information to bring you hope and encouragement. If you’re struggling with chronic health issues, I encourage you to seek out a practitioner who can help guid you toward better health. Even if everyone around you says it can’t be done, follow your instincts. If you think it’s possible, run toward that hope. After my experience, I truly believe that many of the diseases that ail us can be avoided or reversed with the right foods, detox and support.

My health struggles and path to healing led me to write my new book, The Grain-Free Family Table. In the book I share my entire story of recovery, tips to help reduce inflammation and encourage recovery from disease, and over 125 grain-free recipes to get you going on this new path. http://tinyurl.com/h6j23m8

Dank je, lievergezond. Een verhaal met een goed einde kan ik wel waarderen :-)

Heel herkenbaar ook, zeker van die gevoelige huid. Tig dermatologen en huidartsen gezien, maar die kwamen inderdaad met zalfjes aanzetten of verwezen me naar een psycholoog.

Jaren geleden had ik een periode een heel rood, opgezwollen gezicht, alsof ik zwaar verbrand was door de zon en het was ook heel gevoelig. Achteraf gezien kan dit wel eens na een onveilige amalgaamverwijdering zijn gekomen.

Schildklier is bij mij ook 1 van de probleemgebieden. Ik denk zelfs nog eerder de aansturing van de schildklier via de hypofyse. Ik vermoed dat die niet goed functioneert door de kwikbelasting.

De schrijver van The Mercury Diaries heeft zichzelf door chelatie van kwik ook genezen van een niet goed werkende schildklier en bijnieren. Er werd hem daarvoor ook verteld dat hij z'n leven lang medicatie moest slikken voor z'n schildklier, maar niet dus.

Ik ben ook al bezig om over dit alles een boek te schrijven, anders hoor je er niet bij ;-) Zou een mooie afsluiting kunnen zijn van dit gedeelte van m'n leven. En hopelijk hebben anderen er ook wat aan.

Eerst maar eens beter worden.

Mark

hoi Mark: Ik denk zelfs nog eerder de aansturing van de schildklier via de hypofyse. Ik vermoed dat die niet goed functioneert door de kwikbelasting.

Ja Mark, dit denk ik ook wel eens : dit kom je ook vaker tegen in de literatuur: die link tussen de hypofyse en de schildklier. Wat een puzzel toch!

Haha leuk dat je een boek schrijft.
Gaat het over je amalgaamqueeste of trek je het breder?

Ja beter worden zal je.
Moet je maar niet zoveel energie daarop zetten.
En je hebt je forumnaam ook al zo meezitten.

Tja, mensen doen soms zo hard hun best voor het tegenovergestelde (althans zo ziet het er in eerste instantie uit dan voor iemand die niet heel goed in die materie zit): dat ze doodgaan en ze stellen zich er helemaal op in.
Programma "over mijn lijk" http://www.npo.nl/over-mijn-lijk/03-03-2016/BNN_101377631 : gisteren werd de serie voor dit seizoen afgesloten met maar 2 van de 5 mensen die kwamen te overlijden!
De drie die maar niet overleden waren : 2 ervan waren depressief: ze hadden zoveel energie gestopt in de voorbereiding op de dood: bruiloften, feesten, begrafenissen: dat toen ze maar niet doodgingen dat ze depressief werden...

@lievergezond,
het boek zal in eerste instantie gaan over m'n zoektocht naar gezondheid en wat er daarbij allemaal op m'n pad kwam. Verhalen genoeg!
Ik hoop daarmee ook anderen te helpen die vele klachten hebben, maar wellicht nooit aan amalgaam als de bron van hun klachten gedacht hebben, net zoals ik lange tijd.

Goed mogelijk dat ik het breder trek dan dat, het heeft tenslotte een groot deel van m'n leven beheerst.

Er komt sowieso veel humor in, het moet geen klaagzang worden.

Mark

Hier nog wat succesverhalen van mensen die het Cutler protocol gevolgd hebben, zowel kinderen als volwassenen:

http://cutlersuccessstories.weebly.com

Hier ervaringen van mensen die andere protocollen probeerden:
http://cutlersuccessstories.weebly.com/what-not-to-do.html

Mark

Iemand heeft de documentaire Evidence of Harm op Youtube geplaatst, waarschijnlijk illegaal. Voor degenen die het zich niet kunnen veroorloven om te betalen om de documentaire te zien, zet ik hem hier neer, voor zolang die niet weggehaald wordt van Youtube.

Het onderwerp is belangrijk genoeg om door zoveel mogelijk mensen gezien te worden.

Kun je het je wel veroorloven, dan kun je het hier legaal streamen:
https://evidenceofharm.vhx.tv/packages/evidence-of-harm (3 dagen streamen)
https://evidenceofharm.vhx.tv (onbeperkt streamen + bonusmateriaal)

Mark

Nog even over bovenstaande docu:
de chelation-methode die hier genoemd wordt (IV chelatie) is niet de meeste veilige vorm van chelatie en moet bovendien in een kliniek worden uitgevoerd. Plus het is veel duurder dan zelf cheleren met ALA/DMSA.

Mark

zo, vanochtend om 7 uur zat ik al bij de tandarts en zijn de laatste 2 amalgaan vullingen eruit gehaald. Op weg naar verdere gezondheid!
Ik vind het knap Mark hoe jij dat allemaal doet met je chelatie methode. Ooit heb ik er naar gekeken ivm onze dochter, jij gaf het ook al eens aan voor haar. Dat is echter iets wat ik niet aandurf, er is zoveel waar je rekening mee moet houden, zij spreekt niet en al haar issues moet ik aan haar aflezen. Ooit een moeder op een autisme forum deed dat ook met haar zoontje en zij zag steeds een stukje verbetering in haar kind. Echter heel lastig vond ik om te weten welk supplement en op welk moment je dan iets nodig hebt. Zoals ik net al zei, mijn dochter kan niet zeggen hoe ze zich voelt.
Ik doe het op mijn manier, goede en veel vette voeding, vitamine C en cannabisolie. Daar doet ze het op dit moment geweldig op.

Mooi dat je nu ook amalgaamvrij bent, Marijan!

Dank je, als ik ergens vertrouwen in heb, dan ga ik er helemaal voor. Wel helaas vannacht voor het eerst in lange tijd een ALA dosis vergeten, dus heb ik de ronde moeten beëindigen. Crap! De ronde ging net zo goed en ik voelde me veel helderder en had meer energie dan voor de ronde, ondanks de gebroken nachten.

Dit weekend weer nieuwe ronde, nieuwe kansen :-)

Maar ik begrijp goed dat chelatie voor jouw dochter een stuk lastiger is, omdat ze niet kan zeggen hoe ze zich voelt en je dan moeilijk de dosis van ALA kan bepalen.
Het belangrijkste is dat jouw manier werkt voor je dochter, daar gaat het tenslotte om.

Mark

Johnny vroeg in het topic van Sharro over wat m'n klachten waren met chlorella. Ik ga er hier even uitgebreid op in.

Ruim een maand voor m'n amalgaamverwijdering begon ik met het chlorella/koriander/spagyriek protocol. Koriander moest het kwik lostrekken, onder andere uit m'n hersenen, en chlorella moest het kwik afvoeren. Niet lang nadat ik het begon op te bouwen, kreeg ik hoofdpijnen en dat werden erge hoofdpijnen + brainfog en nekpijn kwam er ook bij. M'n nek zat op een gegeven moment zo vast dat ik m'n hoofd amper meer naar links of rechts kon bewegen.

Hier op het forum werd ik al gewaarschuwd om op te passen met chlorella en koriander, zeker als ik er zulke hoofdpijnen van kreeg. Het voelde ook niet als een ontgiftingssymptoom. Dus ik ging maar eens op onderzoek uit. Het chlorella/koriander gedeelte van het protocol was gebaseerd op het protocol van Dr. Klinghardt. Dus ik mailen met de Klinghardt Academy over hoe en wat. Ik kreeg antwoord van de executive director van de academy en die gaf aan dat het protocol ondertussen aangepast was en dat je nu 180 tot 300 (!) chlorella pillen PER DAG moest nemen, wilde het überhaupt effect hebben.

Hier een quote van de director: "You need a lot to bind to mercury. Otherwise it does not work well at all."

Ik had bij 5 tot 10 chlorella pillen al helse hoofdpijnen, dus ik ging dus nevernooit niet aan de 300 pillen per dag. Bovendien: als het Klinghardt instituut hun eigen protocol zo rigoureus moet aanpassen (25 tot 30 maal meer chlorella!), geeft me dat weinig vertrouwen.

Ok, maar wat dan?

Ook via dit forum ben ik in aanraking gekomen met Dr. Andy Cutler. Ik voelde me zo slecht dat ik in lichte paniek rechtstreeks een e-mail naar hem gestuurd heb. Hij antwoordde me binnen een paar uur en zei me onmiddellijk te stoppen met de chlorella en koriander, "no matter how safe the therapist says it is".

Dat was het laatste duwtje wat ik nodig had om ermee te stoppen.

Ik las wat Cutler schreef over bijv. chlorella. Dat het niet sterk genoeg is om kwik af te voeren en het daardoor alleen maar herdistribueert naar nog kwetsbaardere gebieden in je lichaam. Dit komt in feite overeen met het antwoord wat ik van het Klinghardt instituut kreeg: "You need a lot to bind to mercury. Otherwise it does not work well at all."

Ik ging me inlezen in het Cutler protocol, waarmee Cutler zichzelf genezen heeft van kwikvergiftiging.

Ondertussen kwam ik nog meer negatieve verhalen tegen over chlorella en koriander in combinatie met kwikvergiftiging. Er zijn op Curezone verhalen hierover te lezen (hier en hier, maar er zijn ook positieve ervaringen) en op de frequent dose chelation group zijn vele negatieve ervaringen te lezen. Omdat dit een gesloten Yahoo group is, kan ik daar niet rechtstreeks naar linken, maar ik zal hier wat ervaringen met chlorella en koriander (cilantro) neerzetten:

I had had metal problems before the incident, but they were minor. I bought a $200 juicer, and a $2.00 bunch of cilantro. Went home, juiced the whole
thing, drank it. Thought to myself, "wow, I am really doing something to get
this metal out of my body, I am proud of myself."

Look out. Two hours later I felt this strange flush come over my body.
INSTANTLY my short term memory was gone, rational reasoning abilities were gone,
emotional stability was gone.

These symptoms NEVER GOT BETTER until I began chelating with Cutler's
protocol. Even now, although I am MUCH MUCH better, I would say that MOST of my
problems were actually CAUSED by that cilantro incident. I am fully confident
that I will get 100% well....as a matter of fact, I know I'll be even better than
before the incident, because I WAS metal toxic before the incident.......I
must have been because of that horrible redistribution experience. Now, with
proper chelation, all my problems are getting dramatically better after each
round.

Ignorant of this group and its knowledge, I took Chlorella up until recently. When a naturopath from a well-known clinic advised me to take the entire day's dosage all at once each morning, I developed vertigo for two weeks.

I am currently taking 45 chlorella tabs a day–have been taking 30-
45 for about 5 weeks now, with increasing fatigue and emotional
disturbance and brain fog.

I am feeling like hell – back into the megasuicidal dali-esque
brainscape and crazy fatigue. I went off the chlorella to see if it
helped, and it did. Within 24 hours I felt energetic and happy again
and could think more clearly.

Enzovoort, enzovoort...

Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt Johnny. Ik zeg niet dat iedereen hier slecht op reageert, maar het kan dus behoorlijk verkeerd uitpakken. Ik zou, als je toch met chlorella door wilt gaan, je lichaam goed in de gaten blijven houden.

Binnenkort weer wat bevindingen die ik recent gedaan heb. Ook ben ik na een Mindlink hertest weer begonnen met het innemen van spagyriek complex druppels.

Later meer hierover!

Mark

Hey Marc , dank je wel voor dit uitgebreide antwoord. Het is lastig om een weg te vinden maar jouw ervaringen doen me toch bewegen om de chlorella even in de kast te laten staan. Wat is er mis met amalgaam sanering zonder op voorhand te detoxen.

Had jij dan ook wel eens de lever gal reiniging gedaan ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan