Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Nee Marc ,ze zitten er nog in en in zal eerst even afwachten hoe mijn rug ervoor staat en pas dan ga ik weet verder met mijn gebit.

Johnny, misschien zijn je rugklachten veroorzaakt door het kwik? Hopelijk kun je snel met je gebit aan de slag, want hoe eerder die troep uit je lichaam is, hoe beter.

Mark

@Johnny

Oh wacht, nou weet ik het weer: de titanium stellage.
Dan begrijp ik dat je nu nog even niet je amalgaam gaat laten verwijderen.

Verloopt de revalidatie naar wens trouwens?

Mark

Ja gaat prima voelt goed en wandel geregeld. eind april hoor ik of de wervel etc. goed hersteld is en in dat geval kan ik weer autorijden richting de biologische tandarts.

Bedankt Jhanne, ik deel de informatie hier zodat anderen hier mogelijk ook wat aan hebben.

Wat betreft CVS: de symptomen hiervan komen voor een groot deel overeen met die van kwikvergiftiging.(klik)

ALA is een antioxidant en een chelator. Bij kwikvergiftiging/CVS raakt de ALA voorraad uitgeput, dus het is niet gek dat je je beter voelt wat betreft de antioxidant-functie van ALA.

Maar het is dus ook een chelator en onregelmatig hoge dosissen ALA zorgen ervoor dat als je serieuze hoeveelheden kwik in je lichaam hebt, er veel kwik uit celmembranen en hersenen wordt losgetrokken, maar omdat de ALA dan na een paar uur weer is uitgewerkt, wordt het lang niet allemaal afgevoerd (emmertjesbrigade), maar een groot deel wordt geherdistribueerd naar vaak nog kwetsbaardere plekken in je lichaam, zoals je hersenen. En dat zou je dan vroeg of laat merken (erge hoofdpijnen, brainfog wordt erger, etc.) en kan gevaarlijk zijn. Een toename van je klachten na gebruik van ALA is in feite een bevestiging dat je een kwikbelasting hebt.

Maar als je al bijna een jaar hiermee bezig bent en je klachten zijn niet erger geworden, zou je geneigd zijn om te denken dat het met je kwikbelasting wel meevalt.

Als je het echt wilt uitsluiten of je een kwikbelasting hebt, zou je een haartest kunnen doen. Maar daar zul je al wel over gelezen hebben in dit topic ;-)

Mark

Bedankt Jhanne, ik deel de informatie hier zodat anderen hier mogelijk ook wat aan hebben.

Wat betreft CVS: de symptomen hiervan komen voor een groot deel overeen met die van kwikvergiftiging.

ALA is een antioxidant en een chelator. Bij kwikvergiftiging/CVS raakt de ALA voorraad uitgeput, dus het is niet gek dat je je beter voelt wat betreft de antioxidant-functie van ALA.

Maar het is dus ook een chelator en onregelmatig hoge dosissen ALA zorgen ervoor dat als je serieuze hoeveelheden kwik in je lichaam hebt, er veel kwik uit celmembranen en hersenen wordt losgetrokken, maar omdat de ALA dan na een paar uur weer is uitgewerkt, wordt het lang niet allemaal afgevoerd (emmertjesbrigade), maar een groot deel wordt geherdistribueerd naar vaak nog kwetsbaardere plekken in je lichaam, zoals je hersenen. En dat zou je dan vroeg of laat merken (erge hoofdpijnen, brainfog wordt erger, etc.) en kan gevaarlijk zijn. Een toename van je klachten na gebruik van ALA is in feite een bevestiging dat je een kwikbelasting hebt.

Maar als je al bijna een jaar hiermee bezig bent en je klachten zijn niet erger geworden, zou je geneigd zijn om te denken dat het met je kwikbelasting wel meevalt.

Als je het echt wilt uitsluiten of je een kwikbelasting hebt, zou je een haartest kunnen doen. Maar daar zul je al wel over gelezen hebben in dit topic ;-)

Mark

[even ruzie met de forum software, kijken oftie nu wel doorkomt]

Wat betreft CVS: de symptomen hiervan komen voor een groot deel overeen met die van kwikvergiftiging.

Mark

Jhanne, ik schrijf tot nu toe voornamelijk ervaringen op die me te binnen schieten. Van de afgelopen 2 jaar heb ik een gezondheidsdagboek, dus daar kan ik ook in terugkijken. Ik heb vaag een idee in wat voor vorm ik dat wil gieten voor een boek, maar dat moet nog groeien.

U hoort er nog van!

Mark

Nog even een update:

Sinds ik met de spagyriek druppels ben begonnen, zijn de laatste 2 chelatie-rondes soepel gegaan. Dat is me op deze ALA dosis nog niet eerder gelukt, dus dat lijkt toch wel door die spagyriek te komen. Mooi!

Wel na de ronde wat klachten en erg moe.

De laatste tijd ook weer veel last van onderrug en heupen plus spiertrekkingen 's nachts, meer dan voorheen. Ook al jaren vaak stijf en stram. Van die fijne kuitkrampen ook, terwijl ik dus al aardig wat magnesium inneem + sprays en voetenbaden.

Maar na over borax gelezen te hebben in het borax topic, heb ik sterk het vermoeden dat deze klachten door een borium tekort komen. Ik krijg amper borium binnen via voeding, want het zit vooral in groente en fruit die veel salicylaten bevatten en dat kan ik (m'n lever) op het ogenblik maar beperkt hebben.

En weinig borium zorgt voor calcium-opname uit botten en afzetting op weke delen in je lichaam en ik krijg bovendien veel calcium uit voeding binnen (ben al wat aan het minderen) die ook niet op de juiste plekken in m'n lichaam terecht komt zonder borium. Zoals in een artikel stond: je wordt zo een wandelend koraalrif.

Borium is ook nodig om spieren te kunnen laten ontspannen en zorgt ervoor dat je magnesium beter vasthoudt en minder uitplast. Dus dat verklaart wellicht die spiertrekkingen en krampen.

En borium zorgt er ook nog eens voor dat de testosteron/oestrogeen balans hersteld wordt.

Dus ik ben vandaag met borax begonnen (verdunde oplossing). Ben benieuwd!

Mark

Briesje, dank je voor de aanmoediging :-)
Ik heb ook flink ondergewicht gehad voordat ik wist dat ik een kwikvergiftiging heb en werd toen via een therapeut op een paleo-dieet ben gezet met veel te weinig koolhydraten, waardoor ik crashte en op een gegeven moment nog maar 53 kg woog (ik ben 1.81 lang).

Ja ik vind dat je ook echt àanmoediging hoort te hebben met zoiets Gezondheid is je leven en daar worstel je mee om te hersrellen. Dus ga door en maak die kwik af☺

Jeetje ook al zoveel ondergewicht.M
Mark heb jij nog bepaalde suplimenten gebruikt waardoor je je gewicht meer naar boven heb gestimulierd??

Want ik kom nog geen grametje aan. En om me gewicht te stimulieren sneller wil ik toch behalve eten wat erbij nemen.

Ik heb sinds ik bij de tandarts bezoek heb afgelegd ik meer rare kloppingen heb net onder me ribben.

In ieder geval rare klachten wannneer je ondergewocht heb en is echt niet fijn.

Ik ben nu de topic over Vit C aan het lezen. Very intresting..en een belangrijk onderdeeel in ons lichaam.

Briesje, zoals ik al schreef, heeft onder andere adrenal cortex (bijnierextract) me geholpen met m'n gewicht.

Dit is een goeie bijvoorbeeld:
http://eu.iherb.com/Thorne-Research-Adrenal-Cortex-60-Veggie-Caps/18706
Langzaam opbouwen, ik zit nu op 500 mg (10 capsules).

Als je 3x daags je temperatuur opneemt, kun je zien hoe je bijnieren ervoor staan (+ schildklier):
http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph

Ook goed om uit te zoeken is waar je op het ogenblik niet tegen kan qua voeding. Via kinesiologie (spiertesten) kun je hier ook achter komen, bijvoorbeeld via Marijn die ook op dit forum zit. Ik kreeg hartkloppingen van o.a. kokosvet en dat kost energie (gewicht) dan, dus als jij ook hartkloppingen krijgt: uitzoeken waardoor dat komt.

Mark

Heeft iemand wel eens gehoord van de oligoscan? De claim: 'Meet voor het leven onmisbare mineralen en spoorelementen en 14 toxische zware metalen. Tekorten van essentiële elementen zoals magnesium, zink en selenium worden via de oligoscan binnen één minuut in kaart gebracht.'
Dit zou met lichtgolven gemeten worden.

Interessant Miep, ik had er nog nooit van gehoord.

Ik vond hier meer info:
http://oligoscan-europa.com/werking.html

Als het echt werkt, is dit wel een goed alternatief voor een haartest, omdat er op celniveau gemeten wordt en het ook niet echt duur is (€75) plus maar 1 minuut duurt om te testen.

Je zou het eigenlijk eens naast een haartest moeten leggen om te zien of de gemeten waardes vergelijkbaar zijn.

Mark

Mark,

Jij hebt dit als het goed is al een keer gehad. Mondzorg Maasdriel staat tussen de therapeuten die het aanbieden: http://oligoscan-europa.com/therapeuten.html

Toch weet ik niet of ik er nu echt enthousiast van moet worden. Ze zeggen dat bij een haartest de meting resultaten van het afgelopen half jaar weergeeft en de oligoscan echt een momentopname is. Maar als ik nu net gisteren een lekker stukje vis op heb, zal die momentopname wat betreft kwik bijvoorbeeld er mss heel ander uitzien dan volgende week. Zou het een betrouwbare meting zijn? Als iemand er ervaring mee heeft, zou ik het graag horen!

@Kaaskanlekkerzijn

Ik heb een Mindlink test gehad, maar geen oligoscan. Misschien bieden ze dat sinds kort aan?

@Miep

Ik weet niet hoe snel kwik uit vis (wat minder schadelijk is dan elementaire kwik uit amalgaam) door de cellen worden opgenomen. Wellicht wordt dat bij zulke kleine hoeveelheden door de lever en nieren uit het bloed gefilterd voordat het in de cellen kan worden opgenomen.

Ik heb oligoscan nog gemeld op het FDC (kwikforum), misschien hebben zij er nog iets over te vertellen.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan