Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark,

Hoe zit het met je lever? :-) Heb je een manier gevonden om de galproductie blijvend te verbeteren?

Wat goed dat je verbeteringen merkt van de borax oplossing. Houd ons op de hoogte! Ik ga het ook proberen.

He Golden,
Thanks for asking :-)

Over een tijdje kom ik met een flinke update, maar wat betreft de lever ga ik vandaag of morgen beginnen met castor oil packs. Dat moet de lever op een milde manier detoxen en de galstroom stimuleren.

Hier een mooi, oud filmpje hierover:

Mark

Hoi mark

Ik heb de protocol van fien nogmaals gelezen en zei zegt niet te ontgiften
Als je nog vullingen hebt ? En ik ben al mercuclaen aan het nemen ?!

Erg ?

Sharro

Cutler zegt ook niet te cheleren met amalgaamvullingen in. Chelators kunnen meer kwik lostrekken uit de vullingen.

Maar bijv. selenium kan geen kwaad. Selenium maakt kwik tijdelijk minder schadelijk voor je lichaam, maar voert het niet af. Verder genoeg antioxidanten nemen (vitamine C en E bijv.) en magnesium en zink.

Mark

Ok dan stop ik

Heb wel zink. Magnesium citaat vit c heb ik wat u me aanraden en e tocoferol niet binnen. Heb ik dus niet . ... Erg ?

Sharro

Dat kan misschien ook de reden zijn dat ik terug minder goed slaap ?

Woensdag dan terug beginnen met mercuclaen of is dit te snel ?

Sharro

Sharro, krijg je hoofdpijn als je mercuclean hebt genomen? Er zitten niet zoveel chelerende (sulfur) ingrediënten in.

Het ding is dat je niet echt een bepaalde methode volgt om te ontgiften of heb je ondertussen een goede therapeut gevonden die je kan begeleiden hiermee?

Mark

Nee mark krijg geen hoofdpijn ...heb nergens pijn .

De therapeut daar kan ik pas in september terecht dus dat is nog even wachten maar de amalgaam gaat er toch uit en dan kan ik misschien gewoon verdoen met magnesium -zink vit.c en dan zal de vit e tocoferol wel binnen zijn hoop ik .

Sharro

Mark en de rest,
hebben jullie weleens iets gehoord/gelezen over fulvic acid/fulvinezuur?
Ik vond per toeval dit artikel en het zou ook helpen van zware metalen te ontgiften,
http://superfoodleven.nl/fulvic-acid/

Hi marijan,

Mijn zoontje heeft van zijn natuurarts fulvinezuur gehad. Hij was ook belast met zware metalen. Hij moest zich aan een protocol houden van een maand. De fles is inmiddels op en ben benieuwd hoe het nu met zijn metalen belasting staat. Hij test dit middels bioresonantie/ vegatest.

Ik merk overigens kleine positieve veranderingen in zijn gedrag. Hopelijk zet dit zo door!

Fulvic acid heb ik eerder over gelezen, Marijan. Iemand anders had lang geleden hierover geschreven dat ze het ging gebruiken. Ik weet niet meer wie, maar ben benieuwd wat de resultaten zijn.

Sampjes, mooi dat het lijkt te helpen bij je zoontje! Laat ons weten wat er uit de test komt.

Bij mij is de bottleneck m'n lever, vandaar dat ik gisteren ben begonnen met een castor oil pack, wat een milde lever/gal reiniging is qua belasting voor de bijnieren.

Als ik met voeding m'n lever niet veel belast, gaan de chelatie-rondes ook soepel. Het merendeel van het kwik wat gecheleerd wordt, verlaat via gal m'n lichaam, dus vandaar extra aandacht voor de lever en gal. Later meer hierover (sorry voor de teaser :-) )

Mark

nou ja, ik dacht dump het artikel maar hier, lijkt te kunnen helpen.
Ik zit al jarenlang op een autisme groep en daar stond pas dit artikel:
http://www.optimallivingdynamics.co...ntioxidant-proven-to-treat-6-mental-illnesses

over het ontgiften met:
N-acetyl-cysteine (NAC), a cheap amino acid and antioxidant, is one of the more effective and safer options to deal with the root cause of mental illness and sub-optimal cognition.

Het zijn natuurlijk allemaal mogelijkheden, en ieder van ons zal zelf uit moeten vinden wat voor haar of hem werkt.
In het verleden bij mijn dochter (met autisme) vele zaken geprobeerd met en/of zonder begeleiding van deskundigen, waarbij vele zaken geen enkel effect leken te hebben.
Autisme is complex en het artikel wat ik hier benoem pretendeert geen autisme te kunnen genezen maar wel wat symptomen te kunnen verminderen.
En alle beetjes helpen, dus zo blijf je lekker bezig met zoeken.

Marijan, symptoombestrijding is zeker belangrijk om het draaglijk te houden, maar het liefst wil je natuurlijk de oorzaak van het probleem aanpakken. En die oorzaak is bij autisme vaak een kwikbelasting. Je hebt het waarschijnlijk al vaker gezegd, maar was er ooit een kwikbelasting vastgesteld bij je dochter?

Mark

nee Mark, nooit officieel een kwikbelasting vastgesteld. Ooit een mailtje gestuurd op advies van iemand van een autisme groep naar Mercurybabies.com maar kreeg dat niet voor elkaar, ik heb te weinig kennis van taal, zou ook niet kunnen bellen naar zo iemand, dan kom ik er niet uit.

Na de BMR prik is de gezondheid van dochterlief het ravijn in gestort en zelf heb ik behoorlijk wat amalgaan in mijn mond (gehad, sinds kort alles er allemaal uit)
en ook al heel lang, vanaf kind af aan, dus genoeg reden om aan te nemen dat dit niet gunstig was voor mijn dochter. Ook jaren langs/bij boomgaarden gewoond waar veel gesproeid wordt wat ook niet zal helpen, plastic boter gegeten, 9jaar pil geslikt (anticonceptie) enz.enz.
Kreeg trombosebeen en hersenbloeding rond mijn 30ste, en kreeg rond die leeftijd ook de kinderen, genoeg stress om schade door te geven. Heb bij alle 3 kinderen geprobeerd maar ook nooit borstvoeding kunnen geven, hoe graag ik dat ook wilde.
Ik probeer er nu het beste van te maken.
Met mezelf gaat het redelijk goed, behalve dan dat ik te zwaar ben en krijg er ook niets vanaf. Mijn waardes van bloedsuiker, cholesterol, bloeddruk is allemaal binnen de grens, resp. 4,5/5,5 - 5,2 - 120/80 en ben 56, dus best ok denk ik.

Marijan, je zou een haartest kunnen doen als je zeker wilt weten of ze kwik of andere metalen in haar lichaam heeft. En dan kijken hoe je het uit haar gaat krijgen.

Mark

Weer eens even een update van het één en ander:

Selenium

Voorheen dacht ik dat de spagyriek homeopatische druppels (voor o.a. leverondersteuning) die ik via Mindlink therapeut had gekregen voor de soepele chelatie rondes hadden gezorgd, maar het zit anders.

Uit haar spiertesten bleek dat ik ook meer selenium moest innemen. Ik nam 200 mcg, maar dat kon verhoogd worden naar 400 mcg. Dus ik was gelijktijdig met de spagyriek druppels en meer selenium begonnen.

De chelatierondes gingen toen soepeler en ik dacht dus dat dat door de spagyriek kwam. Rond die tijd was er op het chelatie forum een discussie over selenium. Selenium is inderdaad belangrijk, onder andere voor de schildklier, maar het zorgt er ook voor dat het een tijdelijke oplossing aangaat met kwik, zodat het lichaam tijdelijk beschermd wordt tegen kwik. Na een tijdje valt die oplossing weer uitéén. Het voert de kwik dus niet af uit het lichaam.

Ik besloot om te kijken of dit klopte: ik ging buiten de chelatierondes nog wel 400 mcg nemen, maar tijdens de rondes reduceerde ik de selenium tot 200 mcg, wat ik daarvoor ook al deed. En inderdaad werden de chelatierondes weer zwaarder.

Dus niet de spagyriek, maar de selenium zorgde voor de soepele rondes. Maar omdat de ALA dan geen kans krijgt om de kwik af te voeren omdat de selenium er al een verbinding mee aan is gegaan, is 400 mcg selenium geen optie als ik van de kwik af wil komen.

Weet ik dat ook weer.

Voeding

Doordat m’n lever verre van optimaal werkt en ik van de spagyriek weinig merk, moest ik op zoek naar een andere manier om m’n lever te ondersteunen/reinigen. In het verleden allerlei kruidenkuren gedaan, maar die kruiden belastten m’n lever juist.

Salicylaten en thiols (zwavel) trekt m’n lever slecht en de meeste kruiden bevatten veel salicylaten, net als olijfolie bijvoorbeeld. Vandaar dat de milde lever/galreiniging die ik eerder al geprobeerd had, niet geschikt voor mij is op dit moment.

Ondertussen ging ik eens een stuk stricter voeding vermijden dat veel salicylaten en thiols bevat om te zien of dat kon helpen tijdens een chelatie-ronde. Dat hield ook in geen zuivel (kan Remeker nog niet helemaal laten staan). Dat heeft er voor gezorgd dat ik geen sinus ontstekingen meer heb gehad en ook niet extreem moe was wat ik vaak had na het eten van zuivel (exorfines?).

Jawel!

En….. JAAA, de volgende chelatierondes gingen een stuk soepeler!
Door eerder telkens voeding te nemen dat m’n lever verder belastte, zorgde dat samen met de kwik die verwerkt moest worden, voor veel te veel stress voor m’n lever en waarschijnlijk ook m’n bijnieren.

Mooi, da’s in ieder geval progressie. Nu 3 soepele rondes achter elkaar gehad en wil morgen verhogen naar 12,5 mg ALA. Is wel spannend, want dat is de dosis waarmee ik vorig jaar begon en waarbij het behoorlijk mis ging.

Lever

Ondertussen was ik aan het bedenken hoe ik m’n lever en galblaas toch kon reinigen en ondersteunen zonder kruiden en dergelijke.

Op het chelatieforum had iemand het over castor oil packs. Hier op dit forum ook wel eens over gelezen, dus eens ingedoken. Wordt al eeuwenlang gebruikt voor allerlei kwalen, maar vooral voor de lever en de galblaas. De olie op een wollen doek ter hoogte van lever/galblaas/darmen plaatsen, warme kruik erop en dat 1 a 2 uur laten zitten. Ik liet het meteen wel wat lang zitten (spannende voetbalwedstrijd aan het kijken!) en kreeg wat hoofdpijn, maar goed, dan merk je ook dat er wat gebeurt. Ontlasting de volgende dag was meteen goed donker en is dat dagen erna nog steeds! Dus ik ben vooralsnog zeer tevreden met de castor oil pack. Ook m’n buik is niet meer zo opgeblazen, maar aardig plat nu. Dus het doet m’n darmen ook goed zo te zien waarbij de candida meer onder controle is.

Je doet zo’n castor oil pack reiniging ook in rondes. Dagelijks 3 dagen achter elkaar en dan 3 dagen niet, etc. Nu bijna driemaal zo’n ronde gedaan. Ik doe dit nu tussen de chelatierondes door.

Om even een voorbeeld te geven van wat er gebeurt als ik teveel salicylaten heb genomen: aan het eind van een castor oil pack kuur wordt aanbevolen om olijfolie in te nemen om de troep nog wat beter af te voeren. Olijfolie bevat heel veel salicylaten, maar ik wou het toch weer proberen (waarom?!) en nam een eetlepel extra vierge olijfolie. Niet lang erna kreeg ik een intense piep/ruis in m’n oren (tinnitus) en zaten m’n oren dicht. Dit heeft ruim 2 dagen geduurd en pas na een week was ik er helemaal van af. Dus dat doe ik voorlopig niet nog een keer. Ik probeer wel ghee aan het eind van een kuur, misschien helpt dat ook wat.

Adrenal cortex

Ik was aan het afbouwen met adrenal cortex omdat het nogal prijzig is (ik deed minder dan een week met een potje van Thorne) en ik wou zien of ik het nog nodig heb. Helaas val ik nu weer flink af. Ik denk dat m’n bijnieren nog niet genoeg cortisol produceren en de kwik, chelatie, castor oil packs, voedselgevoeligheden etc nog teveel vragen van m’n bijnieren. M’n bijnieren produceren waarschijnlijk nu weer meer adrenaline waardoor ik afval. Het omgekeerde gebeurde vorig jaar: ik kwam aan toen ik adrenal cortex dosis verhoogde.

Paar maanden terug pregnenolone geprobeerd, maar daar werd ik suf van en brainfog werd erger, dus daar ben ik snel weer mee gestopt.

Morgen ga ik weer beginnen met adrenal cortex. Doet dus meer voor me dan ik dacht.

Tot zover!

Mark

hoi Mark,
fijn dat je zoektocht/proces tot verbetering leidt.
Ik vroeg me af (misschien heb je dit allemaal al opgeschreven) maar hoe functioneer jij op dit moment, werk je volledig of ben je thuis, waar heb je last van allemaal - ik probeer me een beeld te vormen wat voor klachten en beperkingen jij allemaal ervaart.

Als jij nog eens Nederlands therapeut wordt voor het Cutler protocol kom ik misschien nog wel eens bij je voor mijn dochter. Ik had 20 jaar terug al gewild dat er zo iemand in Nederland zou zijn.
Het werd net in ander topic al genoemd, ervaringsdeskundigen zijn vele malen wijzer en intelligenter als alleen maar wijsheid uit boeken die leugens vertellen.

groet Marijan

He Bj,

Dank je!
Wat betreft de adrenal cortex:
Goeie prijs voor 300 mg cortex + meer ingrediënten die bijnieren ondersteunen.
Kan alleen niet vinden waar de ascorbinezuur vandaan komt, dus dat zou dan uit China kunnen zijn en GMO.

Verder zit er nogal verschil in de potentie tussen de verschillende adrenal cortex merken. Thorne wordt als het krachtigste gezien en dat heb ik ook ervaren (even krachtig als Nutri-Meds ongeveer). Voor Nutricology heb je veel meer mg nodig om hetzelfde effect te krijgen als Thorne (2 tot 3 x zoveel).

Dus ik weet niet hoe dat met dit merk zit.
Je kan het proberen, maar jammer van die vitamine C dus...

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan