Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Hoi Mark,

Ik dacht dat ze die oligoscan misschien een mindlinktest hadden genoemd. Ik had wel niet na gedacht over hoe die test heette die jij hebt gehad. Maar je kan er wel een eventuele keer makkerlijk aan komen. Bij die link die jij liet zien wil die waarschijnlijk veel meer uitzoeken (kan wat op leveren) en je voedingspatroon aanpassen en dat soort dingen. Daar zou ook wat goeds uit kunnen komen maar hij kan ook van mening zijn dat jouw manier van eten niet goed is, terwijl je zijn manier al een keer hebt uit geprobeerd en niet bij jouw werkt. Bovendien staat ook op de website dat je minimaal twee keer moet langs komen en ik weet niet of die 75 euro bij de consult prijs in zit. Ik zou het even uit zoeken mocht je het een keer gaan doen. Voor mij zit die persoon sowieso te ver weg.

Grappig, toeval bestaat niet. Ik was vorige week bij Peter en toen had hij het over die oligoscan. Hij heeft hem in het verleden aangeboden, maar wist niet of hij hiermee door moest gaan. Hij is nl. alweer met iets nieuws bezig, een regelrechte revolutie op het gebied van meting en chelatie van zware metalen! Helaas mag ik.hiet nog niets over naar buiten brengen, maar zodra het zover is hoor je het hier uiteraard voor het eerst!

Mike

Ben benieuwd waar Peter mee komt, Mike!
Methylation ben ik zelf ook al een tijdje mee bezig om te optimaliseren en sta op het punt om methyl-folate en methyl-B12 wat op te hogen.

Toeval bestaat inderdaad niet!

Mark

Geen dank Mark. En heel veel succes.
Iij was ook behorlijk mager jeemig zeg.BBedankt voor de link nog Mark.
Mijn man heeft van de week lucovitaal poeder meegenomen. Staat kholydraten op om aan te komen. Ik weet niet of dit goed is want heb hier over niks gezien op de forum
En heb het nog niet gebruikt vind het maar eng om iets bij te nemen. Masr toch moet het wel...
Ik heb nu gemerkt dat ik niet tegen vette witte kaas( Turkse kaas is dat) kan.
krijg ik lage bloed druk van en ook krijg ik lage bloed druk van philedelphia smeer kaas.

Maar ik heb nergens last van als ik kaastaart eet en ook petit suis kaas gebeurt niks.

Ik probeer nog steeds goed te eten maar ben ook erg bang om te eten omdat bepaaalde eten nu mij last geeft.

nog niks aangekomen in ieder geval.

Mijn kies doet wel pijn maar kan het nog niet laten trekken.

Kaaskanlekkerzijn,
Als ik al zo’n test zou doen is het puur voor mezelf om te kijken of ik bijvoorbeeld nog steeds veel arsenicum in m’n lichaam heb. Ik hoef verder geen vervolgtraject of voedingsadvies.

Mark,

Ik zo zou ik het ook doen als ik jouw was. Maar ik bedoelde te zeggen dat je dan wel een therapeut moet hebben die daar bereid toe is.

Briesje, verteer je roomboter wel goed? Kun je ook flink veel van nemen anders om aan te komen. Witte basmatirijst voor de koolhydraten werkt ook goed.

Mark

Dit zou zo maar een voorbeeld kunnen zijn van een Mad Hatter tandarts (door kwikvergiftiging):
http://nos.nl/artikel/2101554-acht-jaar-cel-voor-nederlandse-horrortandarts-in-frankrijk.html

Mark

hoi Mark,
heb jij deze website weleens gezien?
http://www.newtreatments.org/dutchtheory.php

ze spreken hier over de behandeling met DMSO, dat is toch een van de stoffen die jij gebruikt of gebruikt hebt.

Ik hoorde van een vriendin dat Rineke van Sundancer het belangrijk acht en adviseert om Zechsal magnesiumolie te combineren met DMSO omdat anders de magnesium niet goed opneembaar is in ons lichaam.

He Marijan,

Ik kende die website niet.
Ik gebruikte geen DMSO, maar DMSA.
Nu alleen nog ALA, waar ik na een break van 3 weken morgen weer mee ga beginnen via een chelatie-ronde.

Binnenkort zal ik weer een update over het één en ander geven. Wil eerst bepaalde zaken nog even de tijd geven voordat ik m'n bevindingen erover deel.

Mark

Hoi Mark,

Zoals je misschien wel gemerkt hebt heb ik een bestelling gedaan bij iherb met jouw rewards code. Bedankt voor al het uitzoek werk wat je hebt verricht, het lijkt er op dat ik door al die supps een doorbraak heb, want na jarenlang walgelijke ochtenden te hebben gehad, kan ik nu steeds beter de ochtend door!
Ook voor m'n moeder (het "mama Prednison" topic gaat over haar) heb ik een mooie verzameling besteld (met m'n eigen rewards account), maar ik durf bij haar zwaar vergiftigde lijf niet op het zelfde effect als bij mij te hopen.

Ik heb nog wat vraagjes:

Wat denk jij van het vitamine E supp, 'Best Tocotrienols, full spectrum' van Doctor's Best?

Ik las in jouw oude voorstel topic dat je schreef over witte rijstwafels, bedoelde je daar echt rijstwafels mee van witte rijst? En zo ja, waar kocht/koop jij die?

En weet jij naast BioKult en Prescript Assist nog een ander probiotisch supplement wat heel goed is?

Alvast bedankt voor het lezen :-)

BJ

Hi BJ,

Fijn dat je je beter voelt en hopelijk je moeder binnenkort ook.
En bedankt voor de rewards punten :-)

Voor vitamine E neem ik Unique E, wat veel meer vitamine E bevat dan die van Doctor's Best.

Trouwens, een goede site om te vergelijken in welke supplementen en voeding de minst schadelijke ingrediënten zitten, is http://www.toxinless.com
Daar staat ook vitamine E tussen.

Witte rijstwafels neem ik al een tijd niet meer, maar haalde ik gewoon bij de AH of Jumbo. Stond ergens in het natuurvoedingsschap. Dat waren inderdaad wafels van witte rijst.

Probiotica supplementen vielen bij mij niet goed en ik ben er sinds kort achter waarom dat waarschijnlijk zo is. Ik kreeg dezelfde symptomen (misselijk, 'rare' ademhalingstoestanden) als wanneer ik teveel salicylaten/thiols had gegeten.

De meeste probiotica supplementen bevatten de Lactobacillus acidophilus bacterie-stam en kennelijk kun je daar gevoelig voor zijn, want op het chelatie-forum zat iemand met hetzelfde probleem. En toen ik verder zocht, zag ik meer mensen die daar last van hebben.

Prescript Assist viel af en daarna probeerde ik die van Healthy Origins, waarmee ik na een tijdje hetzelfde had.
Maar als jij daar geen last van hebt, dan kun je die van Healthy Origins nemen.

Ik ben nu meer schapenyoghurt gaan eten voor m'n probiotica en ik heb een boer in de buurt gevonden die rauwmelkse yoghurt maakt, dus dat ga ik binnenkort ook eens proberen. En dan maar hopen dat die Lactobacillus acidophilus daar niet volop inzit.
Anders kan ik het nog zelf gaan maken.

Sowieso zit in yoghurt en kefir veel meer probiotica dan in een supplement:
http://www.scdiet.net/healingcrow/HealingCrow/www.healingcrow.com/ferfun/conspiracy/conspiracy.html

Maar kefir kon ik in het verleden echt maar een bodempje van drinken zonder hoofdpijn te krijgen, dus daar zat kennelijk wat teveel probiotica in voor mij op het moment (candida die-off?) en/of die verdraaide L. acidophilus!

Mark

Ha Mark en Marijan

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ben voor iemand aan het uitzoeken welke supplementen het beste zijn en maak daarnaast ook een lijst met welke voeding de desbetreffende vitaminen/mineralen bevat, uiteraard staan daar ook gefermenteerde zaken bij en de rode palm olie.

Leuke website die toxinless.com bedankt voor de tip, heerlijk wat die gast allemaal uitgeplozen heeft :-)

@mark, gebruik je ook wel eens het sap van gefermenteerde bieten of zuurkool?

gebruik je ook wel eens het sap van gefermenteerde bieten of zuurkool?

Zuurkool bevat veel thiols (zwavel) en dat trek ik op het moment niet.
Gefermenteerde bietensap heb ik wel eens op. Zit wel veel oxaalzuur in, maar door de fermentatie zal dat wel minder zijn. Ik ga het weer eens drinken, bedankt voor de tip!

Bietenkvass wil ik ook eens gaan maken. Minder voor nodig dan ik dacht. Zelfs met alleen bieten, water en Keltisch zeezout zou het moeten werken:
http://www.ahealthylife.nl/gefermenteerde-voeding-gezond-bieten-kvass-recept/

Mark

Klopt bietenkvas maken vond ik ook niet moeilijk en lang houdbaar, heb nog steeds de batch van vorig jaar in gebruik.

Nog even over de vitamine E, ik had voornamelijk gezocht op een supp met het volledige spectrum omdat ik dacht dat dat het beste is, of zie ik dan wellicht iets over het hoofd?

Groetjes!

Vitamine E met het volledige spectrum is prima, maar het gaat mij om zoveel mogelijk vetoplosbare antioxidanten en die zitten meestal als d-alpha tocopherol in een supplement. Als je een supplement vindt die zowel veel d-alpha tocopherol heeft als alle andere tocopherolen en tocotrienolen, hou ik me aanbevolen!

In de Unique E zit wel het tocopherolen spectrum.

Trouwens, ik neem dit supplement omdat kwik, vooral tijdens een chelatie-ronde, veel oxidatie-schade kan aanrichten, ook in de hersenen. Vandaar dat ik veel meer hiervan, en van wat andere vitamines en mineralen, nodig heb dan ik uit voeding kan halen.

Als ik kwik-vrij ben, wil ik m'n vitamines en mineralen weer zoveel mogelijk alleen uit voeding halen.

Mark

Jhanne, ik heb soortgelijke supplementen ook eerder gebruikt, maar die bevatten maar weinig d-alpha tocopherol helaas.

En in die van Jarrow zit nog soja in het eindproduct.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan