Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Dank je Marijan,
Als ik ooit zo'n praktijk opgezet heb, laat ik het weten :-) Eerst zelf maar eens beter worden.

Hoe ik functioneer? Ik ben ZZP-er en dat is een voor- en nadeel in deze situatie. Voordeel is dat ik zelf m'n tijd in kan delen, nadeel is dat ik niet eens ziek thuis kan zitten en toch doorbetaald krijg, zoals in loondienst.

Zaken gaan niet best op het moment (creatieve sector) met veel kosten (supplementen, erfbelasting, en de rest), dus ben aan het kijken hoe het anders kan/moet. Ben flink outside the box aan het denken ?

3 (a 4) dagen van de week ben ik meestal met chelatie bezig. Gedurende die dagen kan ik in m'n eigen tempo nog wel wat werk doen, maar ik moet dan geen afspraken hebben. Daar ben ik dan niet helder en fit genoeg voor. Afspraken moeten in de overige 3 dagen van de week gestopt worden.

Ook een voor- en nadeel dat ik nu geen vriendin heb trouwens.

M'n klachtenlijst loopt over de 60 klachten. In feite kan ik het zo'n beetje per orgaan indelen.
Lever: voedselgevoeligheden, moeite met ontgiften
Bijnieren: vermoeidheid (suppletie met adrenal cortex helpt)
Schildklier: onderactief (lage lichaamstemp.), kan ook door hypofyse komen.
Hersenen: korte termijngeheugen is vaak een zeef, mentale klachten en verder wat autistische trekjes soms en neuropathie, snel spier/rugpijn en zo gaat die lijst nog wel even door.

Dus om nou te zeggen dat ik lekker in m'n vel zit, nee ;-)

Ik merk wel verschuivingen en klachten gaan soms weg en komen later weer terug.

Maar ik kan ook dagen hebben (soms juist tijdens chelatie) dat ik me supergoed en helder voel en weer even een sneak preview krijg van hoe het zo'n beetje hoort te zijn.

Zo functioneer ik dus op het moment.

Mark

Hoi Mark, ik zit nog eens je verhaal te lezen en ik dacht ook: hoe doe je dit allemaal, heb je er tijd voor?
Mijn dochter heeft (ik dacht) 4 amalgaan vullingen en ik heb al gezegd dat die eruit moeten.
Ze beseft niet dat het haar veel kwaad doet en dat ze misschien klachten heeft (moe) die ze niet in verband brengt met kwik.
Tijd heeft ze niet om te ontgiften, dat is zeker. Haar man is ZZP-er en zij helpt hem de hele dag en om 6 uur moet er nog gekookt worden en de was en de boekhouding enz.
Mij lijkt het het handigst als ze naar mijn bio-tandarts gaat, die kan haar dan doormeten, misschien wel de vullingen eruit halen en dan verder niks doen.
Ze zegt als de vullingen eruit zijn vallen de kiezen uit elkaar. Hoewel mijn tandarts er misschien nog iets van kan brouwen.
Trouwens ik vind het knap van je dat je alles zo goed voelt. Ik heb mijn eigen sores maar vind het niet gemakkelijk om alles te plaatsen.
Toevallig gisteren begon ik de dag met fruit (zoals altijd in de ochtend) zonder van te voren de enzymes te hebben genomen en ik kreeg meteen buikpijn, ook de rest van de dag nog, terwijl ik eigenlijk nooit buikpijn heb.
Maar dat is dan 1-malig en dan kan het net zo goed een andere oorzaak zijn. Dus ik trek geen 100% conclusies van 1 keer.

goh Mark,
dat klinkt best heftig allemaal, genoeg mee te stellen lijkt me.
Als je nu zou moeten zeggen hoeveel procent je gezonder geworden bent vanaf je begonnen bent met veranderingen in voedingspatroon enz., welk percentage komt dan in je op?

Liesje,
Zelfs al zou je dochter nog geen klachten hebben van de amalgaam, dan nog zou ik die dingen er uit willen hebben. Het blijft gif. Vroeger wist ik niet dat het zo'n effect kon hebben op je gezondheid, mede omdat m'n vorige tandartsen me dat nooit vertelden en die troep ook zelf in m'n mond hadden geplaatst. In dat stadium zal je dochter ook wel zitten. Jouw woord tegen dat van de tandarts en die laatste heeft er tenslotte voor geleerd nietwaar?

Ik trek zelf ook geen snelle conclusies meer, vandaar dat ik nu minder vaak updates geef over m'n gezondheid dan voorheen, maar dan wel langere updates :-)

Mark

Ik vind dat moeilijk om in een percentage uit te drukken, Marijan.
Er is volgens mij aardig wat kwik opgeslagen in m'n organen en weefsel en dat kan door een (nog) niet optimaal functionerende lever maar mondjesmaat m'n lichaam verlaten.

Voor ik bij het amalgaam/kwik verhaal uitkwam, was ik door een therapeut op een Paleo dieet gezet, maar door veel te weinig koolhydraten, crashte m'n bijnieren die het al lang, waarschijnlijk door de kwik, zwaar hadden. De periode rond het verwijderen van m'n amalgaam voelde ik me nog beroerder en daarna ging het, mede door voeding en bepaalde supplementen, langzaam beter. Maar zoals ik al eerder schreef, komen en gaan symptomen, en sommigen lijken nu niet meer terug te komen. Ik had een lange tijd na de amalgaamverwijdering last van m'n linkerwang, alsof die continu verdoofd was en dat is toen even weggeweest, kwam later weer terug, maar nu is het al een tijd weg. Daarom is het ook goed om een dagboek bij te houden, want je vergeet snel dingen.

Ik had bijvoorbeeld ook lange tijd kiespijn tijdens het eten, maar ik bedacht me vandaag dat ik daar al een tijd geen last meer van heb. Of het direct of indirect door kwik komt, weet ik niet 100% zeker, maar ik heb een sterk vermoeden van wel. Zolang die symptomen verdwijnen en wegblijven, maar me dat eigenlijk ook geen hol uit ;-)

Mark

Knap wat je doet Mark je hebt nogal wat klachten en ook de tijd en energie die je in het forum steekt. Woensdag gaan mijn laatste amalgaam vullingen eruit. De zesde behandeling en het was hard nodig. Er zat cariës onder de vullingen en ook waren ze aan elkaar geplakt en erg groot. Al meer dan 30 jaar loop ik met die troep in de mond. Jij hebt me ook gestimuleerd om die stap te zetten. Bedankt.

Mark,
en is alleen kwik de oorzaak van al je problemen of spelen(speelden) er meer zaken een rol?
Het is geen ordinaire nieuwsgierigheid hoor, maar zit te denken hoe zoiets nu tot stand kon komen, een lijf waar je dagelijks/wekelijks problemen van ondervind..

Zelf ben ik best wel te zwaar (bmi van ongeveer 32) en ws wel een te trage schildklier nu (temperatuur is iets te laag) als gevolg van emotionele stress van o.a. ernstig ziek kind en nog meer, jaren te veel gesnoept en gedacht dat ik verder wel gezond at, zoals margarine, lightproducten/frisdranken vooral, zoals sinas (dacht dat dat echt geen kwaad kon), koken uit de supermarkt (wel altijd verse producten) met pakjes en mixjes, nepmelk. Ik heb nooit gerookt en zeer weinig alcohol gebruikt en geen drugs gebruikt.

oh, wel jarenlang meegerookt, bij ons thuis werd zeer veel gerookt en later in mijn huis ook met bezoek, en dat was ook best vaak en 10 jaar ongeveeer geleden heb ik aan iedereen gezegd dat er in ons huis niet meer gerookt wordt.
Dus daar zal ook wel wat van overgebleven zijn, nog altijd hoofdpijn en zere ogen als ik een avond bij iemand in de rook heb gezeten.
En wat ik ook vergeet, zo'n 9 jaar DE pil gebruikt en bijna mijn leven lang naast gangbare boomgaarden gewoond waar nodige gespoten werd. En zo'n 9 kwikvullingen natuurlijk!
Zo, dan weet je waar het bij mij vandaan komt, maar mijn problemen zijn klein vergeleken bij die van jou.

He Johnny,
Dank je en graag gedaan, fijn om te horen! Ik deel die info niet alleen voor mezelf, maar juist in de hoop dat anderen er ook wat aan hebben. Goed dat bij jou de rommel er binnenkort ook uit is.

Better out than in!

Mark

Hi Marijan, ongetwijfeld zullen er andere zaken, zoals voeding, niet meegeholpen hebben om m'n weerstand te verhogen, maar dat verklaart niet alle klachten die ik heb/had. Zeker toen rond de amalgaamverwijdering m'n symptomen verergerden, was het voor mij duidelijk dat kwik een grote factor speelt bij m'n klachten. Plus dat spiertesten, een haartest en m'n reactie op chelatie het ook bevestigden.

De stress (de Engelse term 'anxiety' dekt de lading beter) die ik maar niet kon verklaren en artsen en therapeuten ook niet. Dus doorverwezen naar een psycholoog, want het zal wel tussen m'n oren zitten. Dat klopte inderdaad: amalgaam zat tussen m'n oren!

Jij hebt het over meeroken. Het grappige is dat ik regelmatig op bepaalde momenten en plekken in m'n huis een wietlucht ruik, terwijl er niemand wiet heeft gerookt. Lees ik op chelatieforum wel vaker dat mensen dingen ruiken die er niet zijn. Het kan te maken hebben met dat ik in m'n studententijd ruim een jaar lang boven een coffeeshop heb gewoond waarbij de wietlucht vanzelf de woonkamer in kwam. Plus we namen zelf ook wel eens wat ;-)

Jij hebt ook wel wat stress en gifstoffen voor je kiezen (ha!) gehad. Maar je hebt er dus niet veel last van?

Mark

Even een verslag van hoe m'n chelatie-ronde met 12,5 mg ALA is gegaan vorige week. Ruim een jaar geleden was ik met deze dosis begonnen en dat ging toen niet goed.

Eerste nacht slecht geslapen. Ik had het warm en m'n ontlasting was erg geel, terwijl het de dag ervoor nog goed donker was na een castor oil pack ronde. Voelde me ook doodmoe. Dat begon dus niet best en toen moest ik nog 2 dagen!

De nacht erop wel goed geslapen tussen doseringen door, ontlasting was iets donkerder en ik voelde me veel beter. Ruim een jaar geleden was deze 2e dag de 'drama-dag', dus vooruitgang!

3e nacht/dag ging ook goed. Dag na de ronde voelde ik me wat minder, maar al met al ben ik opgelucht dat ik er toch redelijk goed doorheen gekomen ben en wil nu voorlopig even op deze dosis blijven totdat het echt soepel gaat. Even kijken of m'n lichaam het 1x per week of 1x per 2 weken aan kan met tussendoor het castor oil pack gebeuren.

Mark

@Mark (100%leven)

Het grappige is dat ik regelmatig op bepaalde momenten en plekken in m’n huis een wietlucht ruik, terwijl er niemand wiet heeft gerookt.

Ruik je het echt in het huis of kan het zijn dat deze lucht bij jou hangt?
Mijn ervaring is dat iemand zelf naar wiet kan ruiken en dat is dan veelal een teken dat de lever c.q. het lichaam het zwaar heeft met verwerking van afvalstoffen.

Bedankt Heksje, ik weet wat je bedoelt. M'n adem heeft als m'n lever het zwaar heeft een niet al te frisse geur (to put it mildly) en dat heeft iets weg van een rooklucht inderdaad. Maar dat ruikt anders dan die wietlucht die ik ruik. Het lijkt wel alsof oude verontreiniging uit m'n lever en longen naar boven komt.

Ik zal voor de zekerheid binnenkort eens aan iemand anders vragen of hij of zij ook die wietlucht ruikt als ik het ruik en of het van mij afkomstig is of niet.

Mark

Hoi Mark,
Het kan ook via zweet uit je lichaam komen. Laat jij maar eens aan je snuffelen ;-)

Toch speel ik (wederom) even advocaat van de duivel: wie zegt dat het een 'oude verontreiniging' is. Bedenk goed dat je het met je chelatie e.d. je lijf erg zwaar maakt en het kan dus ook een teken zijn dat je lichaam het niet aan kan.

Ja, dat zou kunnen. Ik ruik het altijd op dezelfde plekken in huis en ook vaak niet al te lang achter elkaar.

Ik wil m'n lichaam ook wat meer rust geven, dus ik ga waarschijnlijk 1x per 2 weken cheleren en dan tussendoor minimaal 1 castor oil pack ronde.
Ik zat nog te overwegen om 1x per week te cheleren en tussendoor castor oil, maar dan heeft m'n lichaam dus geen tijd om te herstellen en is het echt back-to-back ontgiften. En ik wil ook nog wel een beetje normaal kunnen functioneren op een dag.

Gaat het met jou al wat beter met je gezondheid?

Mark

Die castor oil pack kan ook gedaan worden tijdens een leverreiniging, zover ik weet. Het leek me zo,n gedoe met die vette olie. Hoe doe je dat? Vette handdoeken krijg je ook niet schoon denk ik. Dus zou ik zelf iets nemen dat je kunt weggooien.
Ik lees ook dat je je aanvankelijk slecht voelde nadat de kwikvullingen er uit waren gegaan? Dit interesseert me omdat mijn dochter 4 vullingen heeft en ze eigenlijk wil laten zitten omdat anders die kiezen uit elkaar vallen. en als ze er slehter van wordt is dat ook niet zo best toch?

Het "even" ziek worden na de verwijdering van amalgaam ligt m.i. aan de manier van verwijdering (AllDente in Bloemendaal verwijdert de kwikdamp bij de te behandelen kies, hetgeen vele malen beter is dan een afzuiger die bij je gezicht hangt) en aan de staat van het lichaam van de patiënt. Met dat laatste bedoel ik dat iemand die een gezond lijf heeft, goede weerstand en als het lichaam goed in staat is tot vlot en effectief reinigen. Deze persoon zal eens stuk minder of zelfs niet ziek worden van een behandeling.
Het tegengestelde lijkt me dan duidelijk.

@liesje
Het hangt inderdaad af van hoe zorgvuldig de tandarts te werk gaat, want er komt veel kwikdamp vrij bij amalgaamverwijdering. En ik was er lichamelijk al niet te best aan toe (o.a. bijnieren) + veel vullingen. Werd een optelsommetje. Maar sommigen merken meteen lichamelijke verbeteringen nadat amalgaamvullingen verwijderd zijn, zoals Sharro op dit forum.

Je dochter kan het verwijderen van de vullingen in etappes doen, dan wordt ze per keer niet veel belast.

Over die castor oil packs: ik dacht ook dat het een enorme kliederboel zou worden met die olie, maar dat viel reuze mee. Stuk plastic op de bank gelegd, handdoek erop, biologische wollen doek drenken in die olie en net onder je ribben rechts plaatsen. Ik rol dan biologische folie om die doek en m'n lichaam heen, zodat het blijft zitten en niet gaat lekken. Dan warme kruik erop en handdoek erover heen. 1 a 2 uur laten zitten. Ik krijg dan wat ontgiftingsverschijnselen (hoofdpijn, oren dicht) en je wordt er erg slaperig van. Dus 's avonds doen, zodat je daarna naar bed kan.

Ik moet wel wat meer drinken dan normaal erna. Je droogt wat uit, zo lijkt het.
M'n ontlasting wordt donkerder en vaster de dagen erna.

Het was even zoeken van hoe alles praktisch het beste werkt, maar dan heb je ook wat.

De olie zelf is wel plakkerig, maar ik krijg de handdoeken gewoon goed gewassen, ook al omdat er niet veel olie op komt. Het lekt veel minder, of eigenlijk niet, dan ik had gedacht.

Dat filmpje wat ik een paar bladzijdes terug had geplaatst, laat het ook goed zien.

Mark

Mark,

Fijn dat het met 12,5mg ALA nu beter gaat dan een jaar geleden. Het duurt meestal wel zo'n drie ronden voordat je echt weet hoe het lichaam reageert.

Mijn dosis is nog steeds 100mg ALA en 20mg DMSA. Ik heb al zeker twee maanden vrijwel geen reactie meer hierop. De pot DMSA is bijna leeg. Daarna ga ik dat verhogen naar 25mg en een paar ronden daarna ALA naar 125mg.

Weet jij of het nuttig is om nog een haartest te doen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan