Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Hoi Mark,
Vorige week heb ik gelijk de Quali-C besteld bij iHerb en zoals gebruikelijk was deze weer supersnel door hen geleverd. Geweldige firma is dat toch! Gelukkig ook ditmaal zonder douanekosten e.d. :-)

Deze ascorbinezuur lijkt me heel goed te bevallen en de dosering zit al aardig hoog. Is er eigenlijk nog een soort van 'regel' hoe snel ik op kan hogen?

Ik ken wel de 'regel' van darmintolerantie maar voorlopig houden de darmen zich opvallend rustig. Er is dus een groot tekort aan vitamine c vermoed ik.

Ik neem nu zo'n elke 2 uur 1000mg. Het gaat goed, echter kan ik ook ineens heel moe zijn. Ik doe niet opvallend veel meer, want die valkuil probeer ik juist te vermijden dat ik ineens als een malloot meer ga doen. Ik zat te denken dat het wellicht een soort van detox reactie is die vermoeidheid. Ook heb ik zo plots een bloedprop in mijn ogen gekregen, maar ja ook dat vind ik niet heel raar want de vitamine C zal een hoop teweeg brengen.

Voor nu voelt het voor mij als goed en ik wil je nogmaals erg bedanken voor alle informatie hier en het meedenken.

Fijn dat het tot dusver goed valt, Heksje.
Misschien kwam het eerder door de vulstoffen, GMO's en/of verontreiniging (China) van de ascorbinezuur die je eerder gebruikte.

Meer dan 1 gram per 2 uur heeft niet zoveel zin, dus ik zou even kijken hoe vaak je dit kan doen op een dag. Ik zou niet meteen de hele dag ascorbinezuur nemen, maar een beetje opbouwen zodat je weet waar je max zit. Als ik tijdens een chelatieronde eens per 2 uur 24 min een gram vitamine C neem (dag en nacht), dan heb ik op dag 3 (laatste dag chelatieronde) bijna diarree. Het kan dus ook opbouwen wat je darmen kunnen verdragen.

Het is dus even uitzoeken hoeveel je over een langere periode kunt verdragen.

Mark

Hoi Mark,
OK, dus niet meer dan 1 gram per 2 uur.

Inmiddels lijk ik in een detox te zitten (zie ook dit bericht en de reactie van Gerard.

Het begint nu op een patstelling te lijken. Als ik vitamine C neem dan lijkt het redelijk te gaan maar als ik het verhoog dan krijg ik dus geen reactie van de darmen maar wel raak ik heel erg vermoeid en komen er andere klachten (zoals hoofdpijn, opgejaagd en nerveus gevoel, vreselijk aankomen in paar dagen, droge huid, brainfog, afwezig gevoel). Nu moet ik dus de balans zien te vinden in wat voor mij de juiste hoeveelheid is. De bijnieren lijken ook wat boos (ze doen zeer), dus waarschijnlijk verhoog ik te hard. Ik wil weer te graag en geduld is weer niet mijn sterkste punt.

Hoeveel vocht krijg je per dag binnen? Gebruik je koffie, cacao? Is jouw stress inmiddels minder geworden?

Heksje, misschien kan je lichaam de gifstoffen niet snel genoeg afvoeren en circuleert het door je lichaam wat je klachten kan verklaren. Ik ben even gestopt met castor oil packs omdat er teveel gifstoffen (kwik) in m'n bloed terecht kwamen vanuit m'n lever. Kom ik binnenkort uitgebreid op terug.

Mark

Nog iets anders:
er is een connectie tussen electromagnetische velden (EMF) en de herdistributie van kwik in je lichaam.

In onderstaand artikel hebben ze het alleen over een verhoogde kwik-vrijgave bij amalgaamvullingen, maar op het chelatieforum zijn er ook mensen die kwikherdistributie symptomen krijgen terwijl hun amalgaamvullingen al verwijderd zijn, na (langdurige) blootstelling aan EMF.

The evidence is based on the fact that chronic mercury exposure has been documented to cause all of these conditions(*); EMF, microwave, and MRI exposure have been documented to cause significant release of mercury into the body, including the brain and central nervous system, from those who have amalgam. Studies have found persons with chronic exposure to electromagnetic fields (EMF), microwaves, or MRIs to have higher levels of mercury exposure and excretion. Electromagnetic fields are known to induce current in metals and would increase the documented effects of galvanism.

De symptomen die hierboven bedoeld worden zijn:
(*) health (plasma glucose levels in diabetic patients, symptoms of multiple sclerosis, asthma and other respiratory illnesses, and insomnia), well-being (tiredness, frustration, general health, irritation, sense of satisfaction, and mood), and student behavior.

http://amalgam.org/education/scientific-evidenceresearch/health-effects-emf-exposure-mercury-connection/

Mark

Hoi Gerard, Ik probeer genoeg vocht binnen te krijgen al valt dit de laatste tijd niet echt mee. Wel degelijk iets om op te letten!
Cacao en koffie zijn instinkers voor me en neem ik dus helaas wel. De koffie laten staan gaat sinds een paar dagen vanzelf want mijn lijf wil het echt niet. Wat ik uit je vraag concludeer is het ook verstandiger om cacao ook te mijden. Dat moest ik dan ook maar weer eens doen.

Hoi Mark, EMF is denk ik ook de spijker op de kop. Ik heb veel problemen als ik thuis ben (wat ik helaas te veel ben). Er zijn hier echter minimaal 8 routers in de buurt die stralen en het elektranetwerk is niet goed; de apparaten staan onder stroom zelfs als het een geaard stopcontact betreft. Helaas wil de electriciën van de woningbouwvereniging niet 'meewerken' in die zin dat hij zegt dat alles in orde is en dat wij erg gevoelig zijn dat wij die trillingen voelen (als we het apparaat aanraken). Ik zal hier nog eens nader over denken en eventuele oplossingen zoeken. We willen graag verhuizen maar daar is het gezien de huidige financiële crisis en wankele basis van banken en politiek niet echt de tijd voor naar onze mening en gevoel.
En inderdaad ben ik een slechte ontgifter dus circulatie zal ook zeker kloppen.

Ik doe maar even een paar pasjes (in dit geval: grammen vitamine C) terug en moet de haast en spoed eruit gooien. Het vergt allemaal nog meer tijd dan ik soms op kan brengen, maar mijn lijft geeft het nu dus wel aan en dwingt me vanzelf. Dat is het mooie van het hele mechanisme al kan ik het soms wel uitgillen van frustratie ;-)

Mooi! Als je dus merkt wat je lijf aangeeft en je gaat er meer en meer naar luisteren, dan is dat op zich al een hele stap naar genezing.

Welke apparaten staan onder stroom terwijl ze in een stopcontact met randaarde zitten? Als het een apparaat betreft met een stekker zonder randaarde is het apparaat niet geaard en hoeft het ook niet geaard te worden, omdat apparaten die vanaf de fabriek zijn uitgevoerd met zo'n stekker dubbel-geïsoleerd zijn. Als je bij dergelijke apparaten nog een lichte tinteling voelt bij aanraken van metalen delen aan de buitenkant, dan kan dat kloppen: het apparaat is dan uitgevoerd met een filter dat ervoor zorgt dat er via het netsnoer geen storing in of uit het apparaat komt.
Voel je die prikkeling ook bij b.v. de wasmachine, het fornhuis, af andere apparaten die met een stekker met randaarde zijn aangesloten op een stopcontact met randaarde, dan is er iets heel erg fout met de randaarde.

Mark,

Jij hebt toch ook de vetoplosbare vitamine c van aov?
Ik heb deze vandaag binnen gekregen alleen het poeder lost totaal niet op. In melk niet en yoghurt ook niet. Hoe doe jij dat? Of blijft het poeder bij jou ook bovenop liggen?

@Binc,

Ik heb dat in het verleden gebruikt, maar omdat ik geen yoghurt meer eet sinds een tijd, ben ik daarmee gestopt en neem ik vitamine E als vetoplosbare antioxidant.

Maar in de yoghurt roerde ik de poeder goed erdoor. Het loste niet echt op, maar zolang het goed omhult was met yoghurt, kreeg ik geen last van de zuurheid ervan. Ik nam maar 1 maatschepje poeder per keer overigens.

Mark

Oke, ik was in de veronderstelling dat je die nog steeds nam. Maar idd het lost niet makkelijk op. Heb het in de kwark gedaan vanmorgen. Je ziet wel het poeder idd. In melk was het helemaal een drama.
Maar goed er zit geen smaak aan of zo. Misschien blender ik het volgende keer mee door een yoghurt smoothie. Thanx!!!

Hi mark,

Ben jij bekend met pinella tinctuur? Schijnt ook ingezet te worden bij ontgifting van kwik en andere zware metalen in de hersenen.

Hi Mark, ik had er zelf ook nooit van gehoord maar kwam het hier tegen,

http://moezijniszooo.blogspot.nl/2015/06/ontgiften-pinella-tinctuur.html

Hmmm, ik zou het persoonlijk niet willen proberen. Heb al genoeg geëxperimenteerd met chlorella en koriandertinctuur met negatieve resultaten. Dit lijkt ook zoiets. In de comments zie ik ook iemand over een 'serieuze herx' spreken. Met kwik wil je het liefst niet zomaar wat proberen, waarbij het kwik mogelijk alleen maar verplaatst worden en meer problemen kan geven.

Mark

Ok, mark ivm coriander wat een goede ontgiften zou zijn en zeker voor kwik en andere zware metalen ...maar ik zou het vers kopen en over men eten doen bv of peterselie ...wat ik ook soms in men smootie doe .

En heel gezond is ,,,,of een pesto Aken van Koriander ?

Sharro

Neeee, geen koriander nemen bij kwikvergiftiging!
Lees de website die ik in je topic had geplaatst, ook over dosering ALA en waar te bestellen. Of is het Engels een probleem?

Kan niemand in je omgeving je helpen met het doornemen van die website?

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan