Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Sharro, ik heb de website even door Google Translate gegooid zodat de tekst Nederlands wordt:
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.livingnetwork.co.za%2Fchelationnetwork%2Fchelation-the-andy-cutler-protocol%2F&edit-text=

Het zal niet allemaal even goed vertaald zijn, maar het komt in de buurt ?

Mark

Weer even een update.

DMPS

Sinds een paar chelatierondes heb ik DMPS toegevoegd naast ALA.

Aantal redenen:
Ik heb ook arsenicum in m’n lichaam en DMPS is een betere arsenicum chelator dan ALA.

Verder vangt DMPS kwik af wat losgelaten wordt door ALA. DMPS cheleert alleen kwik uit het bloed. Dit zorgt ervoor dat ALA en DMPS soepelere rondes moeten opleveren plus dat er zo’n 20% meer kwik wordt afgevoerd dan met ALA alleen.

Tot nu toe gaat het goed met 10 mg DMPS en 12,5 mg ALA.

Alleen had ik het de eerste dag van een chelatieronde warm, beetje koortsig en de eerste nacht was m’n lichaam erg actief waardoor ik slecht sliep. De overige dagen verliepen wel soepel.

Mijn theorie was dat dat wel eens aan de castor oil pack kon liggen.

Castor oil pack

Ik wisselde de castor oil pack af met chelatie. De ene week castor oil pack, de andere week chelatie. Ik gebruikte die castor oil pack om de galstroom te stimuleren, wat werkte. Bovendien lijkt de candida ook afgenomen te zijn. Ik heb een minder opgeblazen gevoel in m’n buik.

Bij het afvoeren van de gifstoffen van m’n lever en galblaas en misschien dus ook darmen (candida) wordt niet alles afgevoerd via m’n ontlasting, maar deel hiervan komt ook in de bloedbaan terecht wat klachten geeft (brainfog).

Nu is mijn theorie dat de gifstoffen (o.a. kwik) die in m’n bloedbaan terecht komen bij de volgende chelatieronde worden opgepakt en afgevoerd, naast de kwik die de ALA lostrekt uit organen. Dus m’n lever krijgt ineens veel meer kwik te verwerken dan zonder castor oil pack. Dat zou kunnen verklaren dat m’n lichaam ineens in turbo mode gaat om het allemaal te kunnen verwerken en na een uurtje of 20 was dan de rust meestal weer teruggekeerd.

Dus ik ging die theorie eens toetsen door geen castor oil pack te gebruiken en dan zien of de eerste dag van chelatie weer makkelijker gaat. Nu 2 chelatierondes gedaan zonder castor oil pack de week ervoor en inderdaad geen verhoging en geen overactief lichaam.

Duidelijk.

Rood vlees (biefstuk/leverworst) helpt ook met de galstroom, dus even geen castor oil pack meer.

To supp or not to supp

Weer eens gekeken wat er gebeurt als ik met bepaalde supplementen stop.
DPPIV was ik eerder eens mee gestopt, maar toen merkte ik meteen negatieve veranderingen (reflux). Nu maand geleden weer gestopt en nu geen problemen, dus dat scheelt weer een pil.

Q10 ook mee gestopt en dat ging even goed, maar m’n energiepeil donderde naar beneden na een paar dagen. Dus daar ben ik weer mee begonnen en energie kwam weer terug.

Verder nog iets?

Gemerkt dat ik tijdens een chelatieronde niet teveel inspanning of stress moet hebben. Dan wordt zo’n ronde erg zwaar (bijnieren). Vorige ronde overleden 2 familieleden op dezelfde dag. Ik was bekaf die ronde.

Zit nu in de laatste uren van ronde 57 en deze ronde ging heel soepel en vooral de eerste 2 dagen was ik superhelder, voelde weinig spanning en angsten. Zo hoor je je dus te voelen!

En weer doorrrrrr…

Mark

Gecondoleerd Mark, heftig om twee verlies gevallen mee te moeten maken.
Maar ik wil je ook feliciteren, omdat je vooruitgang weet te boeken.
Met de Q10 zet je me weer aan het denken, heb nu Pfeiffer kan wel wat energie gebruiken. Welke gebruik jij?

Dank je bj en Johnny.

@bananenjam Ik gebruik de Q10 van Healthy Origins:
http://eu.iherb.com/Healthy-Origins-CoQ10-Kaneka-Q10-100-mg-150-Softgels/4131

Mark

Vond net een mail over kwik (thimerosal) in een Wikileaks mail aan John Podesta. De afzender is Wendy Abrams, wat volgens mij een milieu-activiste is na op Google gezocht te hebben.

Now, I will make you a bet.. I bet that taking thimerosal out of flu shots that we give to pregnant women will reduce the number of children afflicted with mercury poisoning, autism and other neurological disorders. If I am right, we will improve the health of one million kids/year and lower health care costs by hundreds of billions of dollars over the next decade. If I am wrong, well… we are no worse off because pregnant women didn’t get thimerosal, and so I’m wrong. I’ll buy you lunch.

Natuurlijk goed dat Wendy dit aankaart, alleen begrijpt ze niet dat het juist de bedoeling is dat er zoveel ziektekosten worden gemaakt. Het is een verdienmodel voor Big Pharma die geen bal geeft om het welzijn van de mensen. Dit wordt nog eens bevestigd onderaan de mail waar ze deze quote plaatst uit een onderzoek uit 1948 (!):

“We found out that the Thimeresol would be toxic down to – not grams, not mg’s, not mcgs, but nano grams – parts per billion – which was almost unbelieveable. This was published in the American Journal Medical Society, in the New York Academy Sciences and in the Journal For the Chemical Speciality Manufactures Association and it didn’t make wave, there wasn’t even a ripple – no one seemed to care.” – Dr Frank P Engley PhD – Blue Ribbon Panel Member 1948 AMA meeting regarding Thimeresol’s concerns

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/8443

Mark

Tijd voor weer een positieve ervaring met het Cutler protocol. Goed voor d'n moraal!

My story. 
I have been very ill with lymphocytic colitis for about 15-20 years. For much of that time I have been close to incontinent and have experienced a lot of pain and malise. I also had many other symptoms that I did not connect to my autoimmune disease such as insomnia, tinnitus, sciatica so bad that it kept me up at night, arthritis, facial tics, struggling liver, eczema, hair falling out to name a few. Although mood disorders are common among the heavy metal toxic that is one symptom that I appear thankfully to have missed out on. 

I began my search for health by switching to a gluten, dairy, corn and soy free diet. That helped the arthritis a bit but my other symptoms began to worsen. 

Then I tried the Specific Carbohydrate Diet (SCD). Shortly after beginning the diet my digestive symptoms disappeared and I felt completely cured for a miraculous 6 months. During this time I began oil pulling with my amalgams in (DON'T EVER DO THIS!!!!). I believe now that the oil pulling with my amalgams in is what caused my toxic bucket to overflow---so to speak. My digestion starting falling apart. I started reacting to all of the foods that I had previously tolerated and got sicker and sicker. 

Now tolerating only a small handful of foods ( beef, chicken, eggs, carrots, squash and small amounts of homemade almond milk yogurt) my scd group pointed me to this fdc group and I began chelating. 

Chelating was very difficult at first. I struggled to tolerate the supporting supplements and had to slowly increase my doses. Basically my body has had issues with anything that I have swallowed for 2 decades so why should supplements be any different? 

My symptoms began to improve. I have to look back to my notes to even remember what some of them were now! But my digestion and liver were still an ever worsening mess. I honestly felt that if all I got out of chelation was an end to insomnia, arthritis, sciatica and tinnitus then I was more than happy to have chelated. My digestion has just been so bad for so long I didn't dare hope that I could reverse my ugly auto-immune disease. 

I have been chelating 22 months and am on round 74. I am a very conservative chealtor. I am still at 25 mg ALA and also use 20 mg DMSA monthly as I have high lead. Just recently I have switched from 4 day chelation weekly to longer rounds which usually last about 12 days. I recommend it highly. 

Recently I had to take a month break while we underwent a big move. As has been noted here many times a break from chelation can consolidate your gains. Sure enough my digestion is so much improved (after 2 decades of steady decline). My insomnia, sciatica, tinnitus and arthritis are a memory. My liver is doing great. I'm adding all kinds of new foods and my body is just fine with it! After 3 years eating the same 6 foods every day it's like a miracle. I went to the optometrist and even my eyesight has improved! And my hair has stopped falling out. 

So I just want to encourage all of you to chelate, chelate, chelate. Take all of your supporting supplements in proper doses. This process takes time but wow healing is absolutely priceless. 

YES! Dat superbeperkte dieet wat zij ook beschrijft, kan ik missen als kiespijn.

Mark

Witte basmatirijst, ghee, kip/vlees, amaranth/rijst crackers, blackstrap molasses, wortels, bleekselderij, fond (bottenbouillon), leverworst (moet iets vinden zonder mosterd), beetje Remeker kaas. Eens in de zoveel tijd een ei.

En dat alles zonder kruiden, op keltisch zeezout na.

Mark

Bedankt Heksje,
De kruiden zijn inderdaad een probleem voor nu en ik wil liever ook leverworst van rund of kip en die van okvlees is van varken.

Ik zal eens bij de AH kijken wat er in die kipleverworst zit.
En anders wordt het toch weer een ritje naar ecoboerderij de Haan waar ik in het verleden ook m'n leverworst haalde.

Mark

Mark: nog gecondoleerd, wat heftig in zo een korte periode! Sterkte.

Maar fijn dat je succes boekt met kwikontgifting. Zo een succesverhaal geeft een extra boost.

@edwin: hoe gaat het met jou? Ben ik benieuwd naar ;-)

Mark: nog gecondoleerd, wat heftig in zo een korte periode! Sterkte.

Maar fijn dat je succes boekt met kwikontgifting. Zo een succesverhaal geeft een extra boost.

@edwin: hoe gaat het met jou? Ben ik wel benieuwd naar ;-)

Sampjes,

Met mij gaat het best wel goed. De chelatie heeft al heel wat klachten verminderd.
Eczeem is weg, astma klachten zijn weg, geen diaree meer, geen verstopping meer in de darmen.
Wat nog wel op en neer gaat is mijn energieniveau. Het ene moment voel ik me energieker dan ooit en later ben ik weer wat meer vermoeid. Dan gaat ook wel een keer over. Over 1,5 maand ga ik de dosis ALA verhogen van 100 naar 125 mg. Op dit moment komt dat niet goed uit. Dat heb ik 3 maanden geleden ook al gedaan, maar dat gaf een te sterke reactie. Het leek wel alsof ik een paar weken snotverkouden was.

Ik ben op zoek naar een goed en betaalbaar Adrenal Cortex supplement. Die van Nutricology is wel erg duur en in die van Thorne zit silicon dioxide.
Is er een goed alternatief?

Mooi dat het goed gaat, Edwin.
Wat betreft adrenal cortex gebruik ik nog steeds Thorne.
Nutri-Meds is ook nog een optie, niet in Nederland te verkrijgen geloof ik, maar wel in Engeland.

Mark

@ edwin, fijn zeg dat er klachten verdwenen zijn door chelatie!ik volg jou en Mark graag in jullie chelatie ervaringen met het Cutler protocol.en zeker ook naar jouw eigen lichaam blijven luisteren ;-)

Mark zei het hierboven al maar Nutri Meds heb ik ook voorbij zien komen. Misschien dat je die eens proberen?

Ik slik momenteel ook veel supplementen niet meer omdat ik het gewoonweg niet meer kan betalen. Ik koop nu echt alleen het hoognodige zoals magnesium en vitamine c.

Hoi Mark,

Heb jij ook verkleuring in je kiezen door amalgaam? Alle vullingen zijn bij mij zo'n tien jaar geleden vervangen maar verschillende kiezen hebben nog verkleuringen...

Groetjes bj

Hi bj,
In het begin zag het er een beetje grijzig uit hier en daar, maar dat is nu wel weg. Wellicht door poetsen weggesleten.

Bij jou zijn sommige kiezen dus nog wel grijs?

Mark

Helaas heb ik ook dergelijke verkleuringen. Het is net alsof er niet genoeg kwik verwijderd is, wat uiteraard niet het geval zal zijn (hoop ik dan maar en vertrouw ik dan ook maar op).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan