Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Thanks voor je reactie. Heb jij composiet vullingen laten zetten?
Ik ga het wel navragen donderdagochtend betreft dat draadje. Dan kan ik altijd ter plekke nog besluiten of ik het wel/niet doe.

Ja, ik heb composietvullingen. Ik dacht dat ik BPA-vrije composiet kreeg, maar na afloop hoorde ik van de tandarts dat hij daar geen goede ervaringen mee had en dat ze na een half jaar weer uitvielen bij patiënten. Dus ik heb de standaard composietvullingen.

Mark

Sampjes begrijp ik het goed dat je een draadje hebt in je mond om je tanden zeker?
Worden ze momenteel recht gezet? (Misschien niet goed gelezen sorry).
Echter, ik heb op late leeftijd nog tanden recht laten zetten (voorveel geld uiteraard) en die zijn later niet langdurig genoeg aan de binnenkant of snachts nog vastgezet. En dan draait alles terug. Is zonde van de moeite en het geld.

Gisteren m'n 2e ronde met 12,5 mg ALA afgerond en dit was 1 van de soepelste rondes tot dusver. Eigenlijk geen centje pijn.

Afgelopen week waren er op het chelatieforum een aantal leden die hun ervaringen deelden. Ik begin met degene die er in 2011 qua gezondheid het ergste aan toe was. Zo erg, dat zowel hijzelf als de moderators van het forum niet wisten of hij het wel zou halen.

Hier een bericht van hem uit 2011, wat ik een beetje bewerkt heb voor de leesbaarheid:

I presently cannot operate this stupid yahoo list forum as I seem to have lost all my organizational capabilities.

Here are my stats, born hypoxic brain injury premature, lungs collapsed, oxygen tube came out. I had all kinds of horrific toxins like cigarettes, psyche drugs, antipsychotics, and electroshock which is basically akin to taking a baseball bat to ones head. I was on antipsychotics for 4 years, and I have no idea how a free thinking person like myself got suckered into the mental health system, but it was forced on me, practically.

I have severe mercury poisoing from grinding my amalgams. I was scheduled to get my amalgams out tomorrow but am too ill.

I have been declinging cognitively for 6 years after a pyschotic break, a common element of mercury poisoning.

I try so DAMN hard to read studies, but my memory is shit. I may have dementia, brain damage, most definitely, and horrific insomnia.

I'm like a rabid animal at times, not knowing where I'm going or what I'm doing, I can't organize or judge or problem solve well, again there is so many things that could have contributed to this it's not even funny!

Please help me! it may be too late for me dammit, I am not ready to die I'm 35

Verschrikkelijk dus.

Vorige week schreef hij echter dit:

I completed my fiftieth round at 25mg ala and 10 mg dmps and I have been feeling much more clear headed and less so severely depressed! Chelation is definitely working I firmly believe. I can't thank you people enough for your generous free help. I constantly imagine myself at round 100 feeling soo much better!

Super!

Next:

I can see a lot of new faces in the group, beginners who are perhaps struggling with chelation and think this will never end. I have a small encouragement: I have just started my 100th round! I nearly can't believe it. I can still remember how I was reading all the info, how I started chelation, asking a lot of questions and getting excellent answers here. I had a feeling that I can never finish this and never get better. Everything was so complicated. Two years later, I realized how time flies quickly. Everybody who sticks with the AC protocol will eventually get better and it will be faster than you think!

Although I am not writing much on this group these days, I wanted to share the encouragement.

In my case, I would guess I am 70% better now and I have yet roughly 9 months to go. I've been chelating for 2 years and 1 month now.

Things like headaches, back aches, knee joint aches, anxiety, still agitated, bad digestion, feeling bloated, cold hands and feet, fatigue, low weight, eczema, and others are now much improved or fully resolved.

Other things like mucus in throat, tinnitus, dandruff, prostate problems, white layer on my tongue, etc. are still there and who knows whether I can get rid of them. I had no dandruff 2-3 months after I started with chelation, then it returned during the dump phase (exactly like on the graph on page 52 of AI), so I am sure I will cure this at the end.

Although I wasn't in that bad shape at the beginning, I can say Andy Cutler and this group saved my life.

Nog eentje dan:

I am on round 63. I have been very conservative and careful in my doses and have just made it to 25 mg of ALA. I have been doing weekly rounds of 4 days with 3 days off.

Yesterday I went to the eye doctor and to my surprise my vision has improved! At 56 I never thought that that could even happen.

Other improvements include;

insomnia reduced 80%
arthritis improved 90%
sciatica improved 90%
liver improved 50%
reflux improved 95%

I'm actually having to look back at my notes to see what symptoms that I had before as they are a distant memory!

I am so, so grateful to have landed here and took the risk of chelating. Also just by taking the supporting supplements that we take has helped tremendously.

Dat geeft de burger moed!

Mark

Hoi mark,

Haha thanks, lucht echt op joh! Bizarre wat het dan ook geestelijk met mij doet hè. Ik heb uiteindelijk gekozen om het zonder verdoving te laten verwijderen, voelde af en toe wel heel vervelend hoor tijdens het boren maar gelukkig was het wel te doen ;-)

Wat goed dat je de ALA ronde goed doorkomt! Ga zo door.
Ik slik nu extra zink,vitamine c, en selenium is onderweg (iherb).
Ik wil dan over een tijdje die oligo scan gaan doen waar hier ook eerder over is gesproken. Gewoon benieuwd wat het gehalte is van zware metalen enzo.

He Sampjes,

Fijn dat het zo oplucht!
Ik ben wel benieuwd naar die oligoscan en hoe betrouwbaar dat is.
Je zou het eigenlijk eens naast de uitslag van een bloed/haartest moeten leggen om te zien of dat enigszins vergelijkbare waardes oplevert.

De oligoscan zou een stuk betrouwbaarder moeten zijn als er echt op celniveau wordt gemeten.

Hou ons op de hoogte!

Mark

Hoi mark,

Ik merk sinds ik selenium suppleer dat ik mij beroerd voel, misselijk en rillingen. Komt jou dit bekend voor?

Betreft candida, die is bij mij en mijn autistische zoon zeer hardnekkig aanwezig en niet weg te krijgen.
Heb jij of anderen hier zich weleens verdiept in metallothioneine? Schijnt dat veel autisten een gebrek hebben hiervan en dus zware metalen niet goed kunnen afvoeren. Ik ben momenteel bezig om hierover informatie te vergaren want het is best boeiend. Als ik kijk naar de symptomen is dat zeer herkenbaar hier bij mijn beiden zoons maar ook ikzelf. Er kan zelfs sprake zijn van een metallothioneine deficiëntie. En zink tekort speelt hierin een grote rol, boeiende materie. Ik ga morgen nog verder lezen ;-)

He Sampjes,

Welke selenium neem je en hoeveel? Selenomethionine wordt vaak als de beste vorm gezien. Misschien reageer je op de vulstoffen?

Ik neem deze:
http://eu.iherb.com/Nature-s-Way-Selenium-200-mcg-100-Capsules/4554

Als je zoon een kwikbelasting heeft, kan de candida daar door komen. Heeft hij ooit langdurig antibiotica gehad?

Metallothioneine (MT) komt eens in de zoveel tijd voorbij op het chelatieforum. Zink zorgt voor een toename in MT productie en een kwikvergiftiging (wat ook weer een mogelijke link met autisme heeft) zorgt voor verlaagde zinkwaardes in je lichaam.
Daarom wordt het suppleren van zink aangeraden, waardoor ook de MT productie verhoogd wordt en er daardoor ook meer koper wordt afgevoerd en niet gaat stapelen. De symptomen van kopervergiftiging lijken erg op die van kwikvergiftiging trouwens.

Je hebt MT promoting protocollen, maar zink is eigenlijk de belangrijkste aanvulling om MT te verhogen. Of zoals Andy Cutler het omschrijft:

If someone is trying to sell you "MT primer" and "MT promoter", it is cheaper, tastier and more effective to take a zinc tablet and eat a meatball.
?

Oxaalzuur is overigens ook vaak verhoogd bij mensen met autisme en/of kwikvergiftiging. Komt ook voorbij in dat artikel van 2 posts terug. Het kan niet goed afgebroken worden. Ik merk het zelf ook. Laatst gefermenteerde bietensap (bevat veel oxaalzuur) genomen, klein beetje per dag (1/3e glas), maar wel een dag of 10 achter elkaar en de brainfog was weer daar. Duurde een dag of 5 na het stoppen voordat de brainfog weer grotendeels weg was.

Dus kun je ook eens proberen om daar op te letten als je dat al niet gedaan hebt.

Mark

Ik gebruik de selenomethionine van Thorne, 200mcg
Ik gebruik het nu om de dag om te kijken of dat minder klachten geeft.

Nee hij heeft gelukkig nog nooit antibiotica gehad. De schimmels zijn echt hardnekkig, ik heb er ook enorm last van hoor. Wat ik in het verleden wel niet allemaal heb geprobeerd om ze uit te roeien geen ene anti schimmel supplement kan er tegenop.

Dank je voor je aanvulling over MT. Ik gebruik nu 2x 15 Mg zink picolinate van Thorne.

Betreft oxaalzuur, ik eet weinig met oxalaten. Bietenkvass vorig jaar eens gedronken en dat viel idd niet goed bij mij. Ik vraag mij af hoe het met uien en prei zit. Ik heb gisteravond een prei/uiensoep gegeten op basis van bottenbouillon en een paar uur later enorme hoofdpijn vandaag ook hele dag nog hoofdpijn en nu is het veel minder.

Misschien stimuleer je met selenium de schildklier teveel, terwijl je bijnieren dat nog niet aankunnen en meer ondersteuning nodig hebben? Ik weet niet zeker of selenium net zo'n stimulerende werking heeft op de schildklier als bijv. jodium of schildkliermedicatie.

Merk je snel genoeg als je mindert met selenium.

Ik hou candida onder controle door niet veel suikers te eten en verder met biotine en misschien helpt de borax ook nog wat. Als het warm is, wordt het ook erger, zeker als ik in de zon zit. Dan krijg ik jeuk op m'n hoofdhuid en oren. Alsof ik beestjes voel lopen.

Probiotica trek ik op het ogenblik niet, ook niet in voeding (daar was m'n gefermenteerde bietensap experiment voor bedoeld), dus dat valt even af.

Bij teveel oxaalzuur krijg ik niet alleen hoofdpijn, maar vooral ook last van m'n nieren (pijn onder ribben aan zijkanten rug) wat later naar onderrug zakt.

Prei en uien bevatten veel zwavel (thiols) en geven mij ook hoofdpijn en brainfog. Zwavel is sterk genoeg om kwik op te pakken, maar niet sterk genoeg om het vast te houden en uit het lichaam te werken. Dus je krijgt herdistributie van kwik naar bijv. je hersenen wat hoofdpijn/brainfog geeft.

Hier is een lijst met voeding die veel (high in thiols) en weinig (low in thiols) zwavel bevatten, dan kun je zien of dat bij jou ook speelt:
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/food/high-sulfur-sulphur-food-list/

Mark

Oh dat van die beestjes die lopen herkenbaar!!! Ik heb dat met name op hoofdhuid en oren.

Ja Mark dan is het duidelijk zwavel waar ik toch niet tegen kan hoor. Exact wat jij beschrijft heb ik ook gevoeld. Ook die onderrug inderdaad.
Bedankt voor die lijst, die ga ik dus echt vermijden!
Ik had de dag na de preisoep ook geen ontlasting gehad, dat zal dus ook wel met die soep te maken hebben want vandaag had ik wel ontlasting.

Ik kwam deze link nog tegen maar mijn Engels is niet zo supergoed. Begrijp ik het goed dat die meneer bedoeld dat je niet zomaar zink moet suppleren omdat je anders verder van huis kan raken? En juist een zink deficiëntie kan krijgen?

Dat is precies zo'n 'MT Promoter' waar Cutler het over had inderdaad. Als het werkt, werkt het, maar dat je per sé die MT Promoter pillen/druppels nodig zou hebben, waarvan ik niet kan zien wat er in zit, vind ik wat dubieus. Ik zou willen weten wat ik inneem.

In feite staat er dat je langzaam de zink suppletie moet ophogen. Dat kun je zelf ook lijkt me.

Oh dat van die beestjes die lopen herkenbaar!!! Ik heb dat met name op hoofdhuid en oren.

Voor de duidelijkheid: dat komt waarschijnlijk door de candida, niet de zwavel. Ik probeer candida alleen maar binnen de perken te houden, want zolang ik kwik in m'n lichaam heb, zal ik het teveel aan candida toch niet volledig wegkrijgen.

Die rakkers niet teveel voeden ;-)

Mark

Ja mee eens heel dubieus. Nou dan gaan we maar verder met zink langzaam ophogen.

Haha ja dat weet ik dat jij doelde op candida, uiteraard die geven jeuk! Ben inmiddels na jarenlang candida patiënt wel ervaren met de candida symptomen helaas :-( nu snap ik ook waarom alle anti schimmel middelen mij nooit hebben geholpen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan