Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Sorry dat hier even binnenval mark ...maar dit is echt te gek voor woorden

Zoveel amalgaam dat er nog geplaatst word in België ... Pfff
Niet te begrijpen een schande is het .

Sharro

En de onderzoeken die aan zouden tonen dat kwik uit amalgaam niet gevaarlijk is, zijn, zoals te verwachten was, vaak niet goed uitgevoerd en/of belangrijke data/studies worden achterwege gelaten. Als er veel geld op het spel staat, dan weet je het wel...

Hier zo'n voorbeeld.
In 2006 was er een onderzoek gedaan naar de schadelijke effecten van kwik uit amalgaamvullingen. Omdat er relevante onderzoeken genegeerd werden in dit onderzoek, besloten een aantal Duitse wetenschappers een reactie op dit gebrekkige onderzoek te geven.

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.468.2203&rep=rep1&type=pdf

The additional data provided here show that: (a) Dental amalgam is the main source of human total mercury body burden, because individuals with amalgam have 2–12 times more mercury in their body tissues compared to individuals without amalgam; (b) there is not necessarily a correlation between mercury levels in blood, urine, or hair and in body tissues, and none of the parameters correlate with severity of symptoms; (c) the half-life of mercury deposits in brain and bone tissues could last from several years to decades, and thus mercury accumulates over time of exposure; (d) mercury, in particular mercury vapor, is known to be the most toxic nonradioactive element, and is toxic even in very low doses, and (e) some studies which conclude that amalgam fillings are safe for human beings have important methodogical flaws. Therefore, they have no value for assessing the safety of amalgam.

De Duitse onderzoekers halen vervolgens talloze onderzoeken aan die een relatie aantonen tussen verschillende ziektes en kwikvergiftiging.

Mark

Sharro, het is inderdaad schandalig. Hopelijk worden er ook steeds meer tandartsen wakker en leren ze zelf na te denken en op onderzoek uit te gaan.

Mark

Hi mark,

Ik heb de oligo scan laten doen en er is (heel verbaasd) geen kwikvergiftiging uit gekomen. Wel een veel te hoog aluminium gehalte! Dat had mijn jongste zoontje ook al dus heeft ie dat blijkbaar van mij.

Aluminium zit ook in vaccins maar ook in kraanwater en pannen. Op mijn kraan zit een vitaliser en bakken in aluminium doe ik al jaren niet meer. Dus ik blijf het wel vreemd vinden hoor hoe ik nou daaraan kom en beter nog hoe ik hier vanaf kom!?

Oh en lood en cadmium waren ook aan de hoge kant. Maar niet gevaarlijk hoog.

Aluminium is ook geen fijn spul nee. Het kan ook in deodorant zitten.

Cadmium zit geloof ik in sigaretten, maar weet ik niet zeker. Zal ook best in andere dingen zitten.

Wel interessant, zo'n oligoscan. Heb je vergelijkingsmateriaal? Dus dat er uit een bloed- of haartest ongeveer hetzelfde resultaat kwam? Of uit spiertesten?

Mark

Heb een advertentie gelezen van een Belgische krant de morgen ...maar kan de link niet plaatsen

Over die scan maar lichamelijk en Willeke van Ammelrooy heeft deze ook gedaan ...het is in Duitsland

Ze zeggen ook dat er veel Belgische patiënten deze doen en positief zijn

Sharro

Het is bedoeld om eventuele ziektes op te sporen. Je zal daar ook wel goede en minder goede klinieken tussen hebben zitten.

M'n vader heeft er geen baat bij gehad in ieder geval. Hij was ook naar Duitsland geweest omdat hij al langer voelde dat er iets niet goed zat. Ze vonden niets, paar vlekjes, maar dat kon geen kwaad, zeiden ze. Paar jaar daarna is hij overleden aan longvliesklanker.

Tel uit je winst.

Mark

Extra! Extra! Hear all about it!

http://www.vidalspeaks.com/blog/dr-...oning-and-what-you-can-do-about-it-episode-38

IN THIS EPISODE:

Mercury poisoning is being talked about more and more these days. And it’s a good thing. For years mercury has been used as a preservative for vaccinations, in the amalgams used in dental work, and much more. At first, the problem was ignorance. We simply didn’t know the danger mercury could be to our health. But now the problem is much more insidious than that.

Today there are many cases that demonstrate the toxic effects mercury can have on the human body, but the authorities that have become invested in the use of mercury don’t want to admit that what they thought was safe, really isn’t. You can find out the truth from my expert guest, Dr. Andy Cutler, on this episode.

Dr. Andy Cutler began looking into the risks and problems associated with the use of mercury because of his own health problems related to its use. It’s his diligent study that has enabled us, in large part, to know the truth about the risks associated with mercury use. If you want to hear an expert in the field, Dr. Cutler is the one you need to listen to.

In talking about the dangers of mercury poisoning on this episode, there’s no conspiracy or agenda against vaccines or dental work, just a concern for the health of people all over the globe. The evidence speaks for itself. Nobody is making this stuff up. Listen to this episode to get the entire truth on how mercury is poisoning adults and children alike.

If you have a mystery illness of some kind that nobody seems able to figure out you should consider the possibility that you’ve been poisoned by mercury somewhere along the line. Dr. Andy Cutler has developed treatment protocols to help you rid your body of mercury, so you should take the time to hear what he’s got to say on this episode.

The 2016 Environmental Sensitivities Symposium

http://ecohealthsolutions.com.au/ess/?iaff=3

You can listen to the symposium presentations by these experts FOR FREE on October 17th-22nd.

Speaker YouTube Link
Andrew Hall Cutler GqcPUg
Ashok Gupta XZnuV7o
Bill Statham Ev DS1py82E
Cyril Smith yWo3szErA
ElizabethO’Brien Xn1Zszw5c
Jean Monro 10C9ccaYA
Lara Adler KQdbqLXSgI
Lucinda Curran TSg-l_CVlQ
Lyn McLean 9rqIYS2Fzw
Mary Redmayne gtiB0iHqa0
Michael Pinto XNa_tym7Z0
Nicole Bijlsma F_Lc88lDjE
Olle Johansson 4YMkIw-BGk
Sharyn Martin S u Ai B N e Z R 8
Sivani Saravanamuttu ONn3Zwi-18

Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden!

Bent u tussen de 40 en 60 jaar? Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden! Deze enquête is gericht op het verbeteren van deze services. Uw medewerking wordt erg gewaardeerd en uw mening is van belang!

De enquête is bereikbar via de volgende link:

https://qtrial2016q4az1.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_7OPsNPWfjJ37vTf

Hartelijk dank!

Hoi Mark,
In een ander topic schreef ik het volgende en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en mening in deze.

Opvallend vind ik dit citaat:

Van vitamine C is bekend dat het veel effecten heeft op het menselijk lichaam. Effecten die ook belangrijk kunnen zijn voor autistische kinderen:[…]4. Uitscheiding van zware metalen, zoals kwik, lood, cadmium en nikkel worden gestimuleerd.
(bron: https://www.fatsforum.nl/forums/top...naar-betere-gezondheid-voor-haar/#post-81371)

Ik vraag me dan toch bij mezelf af: Zal dit een verklaring zijn voor mijn haat/liefde verhouding met vitamine C? Ik heb het nodig voor energie (voor de bijnieren), echter stimuleert het ook de uitscheiding van o.a. kwik, hetgeen juist weer belastend is voor het lichaam want de uitscheiding kost energie en wellicht is mijn lichaam er niet zo goed in.
Telkens als ik vitamine C ophoog krijg ik overal pijnen en doen mijn nieren en omgeving zeer.

Hi Heksje,

Ikzelf heb veel baat bij vitamine C. Hard nodig vooral als ik aan het ontgiften (chelatie) ben. Het losgetrokken kwik via chelatie veroorzaakt oxidatieve schade wat vitamine C (en E) tegengaat.

Ik weet niet in hoeverre vitamine C ervoor zorgt dat kwik wordt uitgescheiden. Ik denk dat dat voornamelijk effect heeft op kwik wat zich in je bloed bevindt. Vitamine C zorgt er namelijk ook voor dat bepaalde leverprocessen worden versneld.

Tijdens een chelatieronde neem ik verspreid over de dag 10 gram vitamine C. Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat ik op dag 3 nog wel eens dunnere ontlasting krijg.

Buiten een chelatieronde neem ik zo'n 4 a 5 gram per dag.

Welke vitamine C neem je en hoeveel? Misschien ligt het daaraan. Ik neem alleen DSM/Quali-C. Op het chelatie-forum zijn er verschillende mensen die niet (of slecht) tegen vitamine C kunnen wat gewonnen is uit maïs (ascorbinezuur), ook als het GMO-vrije maïs is. Dan is het zoeken naar welke andere vorm ze wel kunnen verdragen.

Misschien is dat bij jou ook het geval.

Mark

Hoi Mark, dank voor je reactie, uitleg en het meedenken.
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ik tegen een bepaalde vorm niet kan. De alarmbellen draaiden wel maar ik was blijkbaar weer eens doof. Als ik Camu Camu van Royal Green neem gaat het vrij goed, maar neem ik Ascorbinezuur (vitamin C with Rose Hips 500 mg van Solgar) neem dan wordt het al een ander verhaal. Zo ook met Vitamine C Poeder met magnesiumascorbaat van Vitals. Op deze reageer ik heel sterk terwijl ik deze juist had gekocht omdat ik het idee had dat de magnesiumvorm mij goed zou doen.

Het blijft dus inderdaad zoeken naar wat bevalt en wat niet. De Camu Camu gaat dus redelijk goed maar ik moet er toch wel 6 capsules op een dag van nemen wat toch best een duur verhaal wordt. Natuurlijk moet ik wat over hebben voor mijn gezondheid echter zou een alternatief fijn zijn.

Soms neem ik ascorbylpalmitaat maar ook van deze werking heb ik nog niet helemaal door hoe het zit.

De angst houdt me helaas ook wat in de greep omdat ik eerder met nierbekkenontsteking en nierstenen te kampen heb gehad, plus dat ik vaak last van nieren en blaas heb. Als ik vitamine C verhoog krijg ik ook weer meer pijn en klachten dus het blijft steeds maar weer balans zoeken. Ik heb echter het idee dat ik wel steeds beter tegen vitamine C bestand ben.

De Quali C die jij eerder voorstelde heb ik nog niet besteld. Ik denk dat dit nu toch de hoogste tijd wordt.

Hoi Mark,

Momenteel neem ik het liefst Royal Green Camu Camu daar deze het fijnst valt. Echter zit ik op 6 capsules per dag hetgeen een prijzige kwestie wordt. Een ander nadeel ervan is dat het een bes is en ik me afvraag hoe dat dus weer zit met salicylaten.

Ascorbylpalmitaat gebruik ik een enkele keer echter, net als 500mg vitamin C with Rose Hips van Solgar.
Ook heb ik de Vitals Vitamine C Poeder van magnesiumascorbaat met enige regelmaat geprobeerd.

Na enkele dagen gebruik van een of meerdere van bovenstaande producten reageert mijn lijf negatief. Begin dit jaar heb ik een ziekenhuisopname gehad ivm nierbekkenontsteking en nierstenen, en kamp ik nog steeds vaak met blaasontsteking. De angst heeft mij dus enigszins in de greep zodra ik die pijnen weer op voel komen. Het lijkt er namelijk op dat er een link tussen inname van vitamine C en deze klachten is.

Het zou mij niet verbazen als het de kwik is maar zoals jij inderdaad heel terecht suggereert kan het dus ook aan bepaalde stoffen liggen.

Het versnellen van leverprocessen kende ik niet. Ik vermoed wel dat ik kamp en eerder veel erger kampte met vertraagde fase 1 en 2. Nu ik er nog eens goed over denk heb ik het idee dat er een aanzienlijke verbetering is.

Het is dus voor mij de vraag waar de pijnen vandaan komen en of dit wellicht 'gewoon' ontgiften is of dat ik de verkeerde vitamine C neem.

De quali C heb ik helaas nog niet besteld omdat iHerb nogal belast wordt met dank aan DHL en ik dus alle artikelen meer in Europa zoek. Het is wellicht toch een goed idee om gewoon eens de quali C te bestellen.

Heel erg bedankt Mark voor je reactie, de uitleg en het meedenken :-)

Graag gedaan.
Ik heb al een tijdje geen extra kosten hoeven te betalen aan DHL bij een iHerb bestelling. Misschien omdat ik grootverbruiker ben :-)

Misschien heb je inderdaad last van de salicylaten die in camu camu en rose hips zitten. Maar dan zou je van die Vitals vit. C minder last moeten hebben, alhoewel dat wel veel vitamine C per dosis bevat (meer dan 2 gram).

Je kan deze eens proberen:
http://eu.iherb.com/California-Gold-Nutrition-Vitamin-C-European-Quali-C-1-000-mg-60-Veggie-Caps/61864

Ik zie dat ie er ook in poedervorm is:
http://eu.iherb.com/California-Gold-Nutrition-Vitamin-C-Quali-C-8-81-oz-250-g/59561

Als je daar niet tegen kan, lijkt het toch wel sterk op dat je niet tegen ascorbinezuur kan.

Mark

Vergeten detail, excuses: ik neem van de Vitals niet de hele dosis. Ik had al van je geleerd dat we minder dan 1000mg per keer opnemen dus ik neem minder dan een halve dosis.

Mark,
de zware metalen worden uitgescheiden door de glutathion conjugatie.
Dit is een van liver pathways van fase 2 detoxificatie.
Elk pathway breekt weer andere stoffen af (hormonen, alcohol, paracetamol, pesticiden, Phenolen, Salicylaten etc)

De gluthation conjugatie kan je ondersteunen met:
- Gluthation ( en voorlopers ervan zoals: cysteïne, glutamine, glycine)
- Methionine
- Selenium
- kruisbloemige groenten
- Alpha liponzuur
- Mariadistel
- Curcumine
- Flavonoiden

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662