Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Bedankt Johnny, maar heb je een link naar deze informatie (200 ml per keer) of heb je dat ook van dit forum? Ik had dit hier namelijk ook gelezen in een bericht van Lievergezond, maar vond geen bronvermelding. Ik had haar gemaild, maar ze kon zich niet meer herinneren waar dit vandaan kwam. Mogelijk uit een boek.

Overal lees ik namelijk dat 200 ml het absolute minimum is voor een koffieklysma. Bij Gerson Therapy hebben ze het over 1 liter per keer.

Maar vooralsnog ben ik al blij als ik 200 ml binnenkrijg :-)

Mark

Hier een goed artikel (in het Engels) over kwik. Waar het inzit, de gevolgen, etc. 4 bladzijdes vol met info.

http://www.townsendletter.com/Jan2017/mercury0117.html

The World Health Organization estimates that the typical absorbed dose of mercury from amalgams is 1–22 micrograms per day with most values in the range of 1–5 micrograms per day. Various factors including gum chewing and bruxism can increase these exposures to an upper range of about 100 micrograms per day. Preliminary evidence suggests that certain types of electromagnetic radiation including from mobile phones and from magnetic resonance imaging (MRI) may increase the release of mercury vapor from dental amalgams.

Deze waardes zijn per amalgaamvulling.

Tandenknarsen (bruxism) zorgt dus voor een flinke toename van de hoeveelheid kwikdamp dat vrijkomt van amalgaamvullingen. Helaas heb ik jarenlang 's nachts getandenknarst toen ik m'n amalgaamvullingen nog had.

Mark

Hey Mark,

Even een brutale vraag: zou jij het zien zitten om mijn haartest van Doctors Data te bekijken en er je mening over te geven?

Gr. BJ

Nog maar eens een studie die aantoont dat wifi de uitstoot van kwik uit amalgaamvullingen stimuleert.

http://www.healthnutnews.com/wi-fi-devices-increase-mercury-release-dental-amalgams/

En het is niet alleen wifi, maar alle apparatuur die electromagnetische velden (EMF) genereren. Ik had daar eerder al eens een artikel over gepost:

http://amalgam.org/education/scient...alth-effects-emf-exposure-mercury-connection/

Mijn ervaring is dat EMF en vooral wifi ook zorgt dat kwik wat zich in je lichaam bevindt (dus ook al heb je geen amalgaamvullingen meer), wordt geherdistribueerd wat klachten geeft. Ik heb daarom sinds een paar weken standaard de wifi van m'n modem uit staan en m'n laptop via ethernet aangesloten.

Bovendien werk ik nu met een extern keyboard en muis, waardoor de laptop verder weg kan staan.

Sowieso is wifi en EMF niet gezond, ook als je geen kwik in je lichaam hebt.

Mark

Gisteren ben ik begonnen met de tweede ronde op 200 mg ALA. De eerste ronde ging best goed. Na afloop van de ronde kreeg ik een reactie met buikpijn en misselijkheid, maar dat ging vrij snel weer weg.
Zo gaat het lekker opschieten met deze dosering.

Mooi man!
Ik ga niet zo snel helaas, maar ik ga vooruit, dat is het voornaamste. Binnenkort weer een uitgebreid verslag van wat ik ontdekt en ervaren heb.

Cheleer jij wekelijks? Ik 2-wekelijks, wat beter is vol te houden voor m'n lever en ook met m'n werk.

Nu en dan een pauze inlassen van een aantal weken schijnt ook goed te zijn.

Mark

Ja, wekelijks. Dat werkt bij mij beter dan tweewekelijks. Bij een ronde van 3 dagen met 4 dagen pauze voel ik me veel beter dan bij een ronde van 3 dagen met 11 dagen pauze.

Gebruik jij nog steeds 12,5 mg ALA?

Ik zit wat te schommelen tussen 12,5 en 15,5 mg ALA. Laatste ronde was één van de soepelste sinds lange tijd, ook na de ronde. Ik zit nu op 2 uur 40 minutes doseringen. Voelt een stuk beter, had ik eerder moeten doen. Lang op 2 uur 24 minuten gezeten.

Ik denk dat ik nu op 15,5 mg kan blijven voor een paar rondes en dan door naar 18,75 mg.

Mark

Weer eens even een update.

Chelatie

Ben dit jaar aan het kijken of ik de tijd tussen m'n doseringen kan verlengen. 2 jaar geleden begonnen en omdat ik met een te hoge dosering begon, werd me aangeraden om de dosering te halveren en de dosering elke 2 uur te doen in plaats van 3 uur vanwege mogelijk snelle stofwisseling.

Dat ging inderdaad wel goed, maar ik wist nu niet of het kwam door de halvering van de dosering of door de snellere dosering.

Half jaar op 2 uur doseringen (12x ALA per dag) gezeten, toen naar 2 uur en 24 minuten (10x ALA/dag) wat ik tot dit jaar heb aangehouden. Begin dit jaar naar 2 uur en 40 minuten (9x ALA/dag) en ging allemaal goed of beter eigenlijk. En nu sinds gisteren ben ik om de 3 uur aan het proberen (8x ALA/dag) en tot dusver gaat het prima op 12,5 mg, nu 1,5 dag onderweg in deze ronde. Als het allemaal goed blijft gaan, wil ik de volgende ronde naar 15,5 mg ALA om de 3 uur. Bijnieren vinden het ook fijn dat ik wat meer kan slapen 's nachts.

Ik neem ook al een tijdje DMPS tijdens de ronde, wat ik nu om de 6 uur inneem (10 mg). DMPS zorgt ervoor dat de rondes soepeler verlopen (cheleert alleen kwik buiten de organen) en je zo'n 20% meer kwik cheleert in vergelijking met alleen ALA. Plus het cheleert arsenicum beter wat destijds verhoogd was op m'n haartest.

Probiotica

Probiotica via kefir of zuurkool lukt niet vanwege voedselgevoeligheden (thiols/salicylaten). Ook serieuze probiotica supplementen gaven vaak problemen, mogelijk door Candida die-off. Vorig jaar probeerde ik Megaspore Biotic.

Dit gaf dezelfde klachten (oren dicht, tinnitus, griepverschijnselen, vermoeid, etc.) als bijv. Prescript Assist probiotica. Maar omdat de dagdosering 2 capsules was, besloot ik dit jaar om het nogmaals te proberen met 1 capsule. Dat ging wel goed, alhoewel ik wel eerst een week diarree en enorm onrustige darmen had (enorme herrie). Toen ik eraan gewend was, ging ik alsnog over op 2 capsules per dag en dat ging ook goed en dat neem ik nu nog steeds. M'n darmen en stoelgang zijn nog steeds niet altijd in orde, maar ik hou vol!

Betaine HCL

Ik neem al lange tijd Betaine HCL voor meer maagzuur. Altijd die van NOW gebruikt. Maar een tijdje terug voelde ik me telkens niet goed na het eten terwijl ik geen dingen had gegeten waar ik normaal zo op reageer. Toen viel m'n oog op het etiket van de NOW Betaine en zag ik dat ze de samenstelling hadden veranderd! De pepsin kwam nu van een schimmel en was voorheen van dierlijke oorsprong.

Mee gestopt en klachten waren weg. Overgestapt naar ander merk. Ik neem nu Twinlabs Betaine HCL.

Calcium, Magnesium, Vitamine D

Op het chelatie forum had laatst het iemand over dat je niet moet vergeten calcium te suppleren als je noodgedwongen tijdelijk gestopt bent met het eten van zuivelproducten. Zeker als je magnesium suppleert, want dan kun je je calcium voorraad uitputten. Andersom kan teveel calcium weer ten koste gaan van je magnesium voorraad. Meer info.

En ik neem al een tijdje nauwelijks zuivel, op een minieme hoeveelheid Remeker kaas na. Wel volop ghee, maar daar zit niet of nauwelijks calcium in. Dus calcium poeder besteld. 1 tand begint al een beetje doorzichtig te worden aan de onderkant. Mogelijk heeft het daarmee te maken. Neem ook aardig wat magnesium op een dag, waardoor de calcium nog sneller opraakt.

Nog iets wat ik vergeten was maar waar ik vorige week aan herinnerd werd: vitamine D verbruikt magnesium. Ik zat iets van 25 minuten in de zon en 's avonds had ik ineens kramp in m'n voet en kuit wat een teken van magnesiumtekort kan zijn.

Dit gaat uiteraard ook op als je veel vitamine D suppleert.

http://www.naturalnews.com/029195_magnesium_vitamin_D.html

Jodium

Jodium (Lugol's) doe ik al een tijdje verdund op m'n huid 2x per week, maar dat ging toch vaak niet goed. Het jaagde soms m'n bijnieren op en gaf me regelmatig juist een lagere lichaamstemperatuur. Nu las ik op het chelatieforum dat een teveel aan jodium hetzelfde effect kan hebben als te weinig. Bij teveel jodium kan je schildklier 'dichtklappen' en dit zou m'n ervaringen verklaren.

Dus een nieuwe jodiumoplossing gemaakt, maar nu 10x verdund, oftewel 1 druppel zou nu zo'n 600 mg jodium bevatten. Paar weken geprobeerd nu en dit gaat wel goed.

Live and learn!

Adrenal Cortex

Neem ik ook al paar jaar. Maximaal tot 1000 mg gegaan, maar zat al een tijd op 300 mg. M'n gewicht nam af en ik besloot toch om weer te verhogen naar 400 mg. Dat scheelt. M'n gewicht neemt weer toe (zo'n 1,5 kg) en m'n gewicht schommelt ook veel minder. Vooral tijdens chelatie viel ik voorheen af en dat is nu niet het geval.

Ik denk dat ik eerst te weinig adrenal cortex nam, waardoor m'n bijnieren ook nog adrenaline gingen produceren waardoor ik afviel. Tijdens chelatie kwam er nog wat meer stress op m'n bijnieren waardoor er nog meer adrenaline en minder cortisol geproduceerd werd, waardoor ik nog meer afviel.

Nu zit ik kennelijk op een goede dosis, want gewicht blijft stabiel.

Dat was het weer voor nu.
Samengevat boek ik vooruitgang, maar het is wel nog regelmatig bijsturen.

Mark

Mooi dat je hiervan verslag blijft doen Mark. Ik blijf je volgen.
Zag dat er ook een podcast met hem is gemaakt door de wapf: https://wisetraditions.libsyn.com/48-detox-mercury-safely
Misschien had je die al gehoord?

Goh Mark, petje af voor je zoektocht. Zo te lezen heb je het wel allemaal onder controle. Daar moet je heel veel tijd in hebben gestoken. Fijn dat het dan ook zijn vruchten afwerpt.

Bedankt Tanja en gif-vrij.

@Tanja Volgens mij heb ik die nog niet gehoord. Ga ik eens beluisteren. Bedankt!

@gif-vrij Het is inderdaad een heel gepuzzel. Project 'Beter worden' :-)

Mark

Ik heb even naar het produkt van NOW gekeken en dan zie ik dat het uiterlijk van het potje ook verschillend is.
Vanavond op de duitse zender ARD een programma over Gefahrliche Medicamente.
Als ik op Google 2 verschillende potjes zie denk ik aan de echte NOW en eventueel een nagemaakte.

Liesje, dit is wel van de echte NOW die ik nam, maar iHerb had de nieuwe samenstelling nog niet vermeld op hun website. Inmiddels hebben ze het wel aangepast.

Met die plantaardige pepsin kunnen ze het 'veggy' label erop zetten. Hebben ze weer een flinke klantengroep erbij. Maar voor mij is het niets.

Mark

Nog even over dat audio-interview met Andy Cutler wat Tanja had gepost: ik had het nog niet eerder gehoord en wel grappig om te horen dat hij ongeveer even oud was als ik toen hij begon met cheleren.

Hij noemt ook een anecdote wat ik maar al te goed herken. Dat hij tijdens chelatie naar de supplementenpot zit te staren en zich niet kan herinneren of hij 5 minuten geleden nou een pil heeft genomen of niet. Dan maar alle pillen in die pot tellen om er zo achter te komen. Ook die checklist waar hij het over heeft, was niet waterdicht, want had ik het nou vergeten af te vinken op die lijst of had ik de pil nou nog niet genomen? Problemen met korte termijngeheugen is een typisch kwiksymptoom.

Dit had ik vooral toen ik begon met chelatie en leverde aardig wat stress op en ik heb wel een paar chelatierondes verknald op deze manier.

Toen ik een medicijndoos met van die compartimenten in huis had gehaald, ging het een stuk beter en ik heb al lange tijd niet van die fouten gemaakt, besef ik me nu.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan