Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

AOV heeft ook Betaine met pepsine.
Op de pot staat: 'Vanwege de aanwezigheid van pepine is dit product niet geschikt voor vegetariërs en veganisten'.
Dat kan ook nog een alternatief zijn.

Bedankt, ik weet dat zij ook Betaine hebben. Ik kijk eerst hoe de Twinlabs Betaine bevalt die ik nu neem. Misschien probeer ik die AOV hierna.

Mark

Qua verdoving is articaine volgens mij zo’n beetje het slechtste, wat muis en Johnny al noemde. Ik kreeg citanest toegediend, waar ik eerder d.m.v. spiertesten goed op testte.

Ik las dat citanest voornamelijk prilocaine is en net zoals lidocaine afbreekt in anilines die zwaar kankerverwekkend zou zijn. Volgens dit artikel zou 1 tandartsverdoving met lidocaine gelijk staan aan het effect van 84000 sigaretten (!). Daardoor beveelt dit artikel septocaine (ook gekend als articaine) aan in de plaats van lidocaine.

Hier nog een artikel over The Alarming Local Anesthetics

There is an alternative system that has been in use for fifty years in Southern California. It's
called the Hubbell technique. About two thirds of the oral surgeons in Southern California use
this technique which incorporates oxygen, Demerol, and barbiturates like Brevital and Pentothal.
None of these produce any carcinogenic anilines.

Ik heb onlangs een amalgaamverwijdering ondergaan en voel me wel wat belabberd, extra moe, minder eetlust, diarree. Ik weet niet welke verdoving er is gebruikt, maar ik vermoed articaine, aangezien dat de standaardverdoving is. Ik zal zien of het betert of niet, maar ik heb de indruk dat al die verdovingen slecht zijn. Ben nu aan het twijfelen of ik mijn laatste amalgaamvulling wel of niet laat vervangen..zou het veel pijn doen zonder verdoving?

Ligt er een beetje aan hoe groot/diep de vulling zit. Ik vond het vervelend, maar te doen. En er moest best diep uitgeboord worden. Voordeel is dus dat wanneer het klaar is je verder geen klachten meer hebt.

Ok bedankt voor je reactie. Ik had ondanks de prik ook nog wat pijn gevoeld, maar het boren zelf duurde niet lang. Misschien vraag ik gewoon een lagere dosis volgende keer.

Ik schrik van het woord "lidocaine" hier boven genoemd.
Ooit heeft een arts 2 wattenstaafjes gedoopt in lidocaine in mijn neus gedaan en daarna verdween de pijn in mijn linkerbeen. Hij had op mijn been op een pijnpunt gedrukt en met die wattenstaafjes verdween dat. Dit was/is een vorm van acupunctuur en heeft te maken met nier en/of levermeridiaan.
Ik heb destijds dus af en toe lidocaine gebruikt met wattenstaafjes. Maar ik had het idee dat ik er een "natte neus/verstopte neus o.i.d. van kreeg en heb het uiteindelijk niet meer gedaan. Lidocaine heb ik nog wel in huis.
Nooit eraan gedacht (wat stom) om lidocaine na te zoeken.
Vraag me wel af of het schade heeft toegebracht zonder dat ik me daarvan bewust was/ben.
Want klachten die er zijn momenteel is niet altijd gemakkelijk, zelfs onmogelijk, om na te gaan waar die vandaan komen, al doe ik mijn best uiteraard om alles alsnog te verbeteren. Al met al mag ik nog niet mopperen op mijn leeftijd.
Wat mij nu het meeste verontrust is vanuit mijn nek een soort duizeligheid.
Kan zijn hoge bloeddruk maar ook zenuwschade door ruggeprik. Ik houd het op het laatste voorlopig. Eerstdaags ergens weer een Oberon-onderzoek gepland, 21 juni.

In de ruggenprik zit ook articaine en zal wellicht een grotere dosis zijn dan die lidocaine op de wattenstaafjes, dus ik zou ook eerder vermoeden dat je symptomen meer met de ruggenprik te maken hebben.

Marthe van de Bosscher Stichting is in staat aan te tonen of inderdaad Articaïne is gebruikt en in sommige gevallen ook om deze stof (deels) uit het lichaam te verwijderen.

Had je al een hoge bloeddruk voorheen? Blijkbaar mag articaine niet toegediend worden (door de aanwezigheid van epinefrinetartraat (epinefrine)) in geval van:
• Patiënten met te hoge bloeddruk
• Hartaandoeningen
• Suikerziekte (Diabetes mellitus)
• Een te hoge werking van de schildklier (hyperthyreoïdie)

Maar welke arts vraagt hier eigenlijk naar? Het enigste wat de tandarts vroeg was of ik een allergie heb..

Hier nog een interessante studie ivm lokale anesthesie.

On the first occasion, a few seconds after the injection, the patient experienced abdominal pain, tachycardia, burning paresthesia on the feet, hands and face, hypertension, hyperpnea, tachypnea, and severe anxiety.

The same anesthetic (lignocaine) had been given a few days before without any adverse effect. Thus, the cumulative dose of local anesthetic could have led to systemic toxicity. As Lemay and et al13 reported “… a medication can be tolerated for a significant period of time before causing an accident”. For example, in a different case, a patient had been given the same amount of the same preparation as Ultracain D-Suprarenin® 2 and 10 months earlier without any adverse effects.

The second event (with Septocaine) occurred 9 months later. Septanest was administered without noradrenaline, following the recommendation of a cardiologist. However, the patient experienced the same symptoms and some additional symptoms including muscle pain, a sensation of heat, especially on the face, partial paralysis of feet, hands and throat, headache, dizziness, a loss of spatial orientation, and dysphonia. Tachycardia was less intense, but still present. The patient required admission to the emergency ward.

Dit overtuigt mij er dus van dat ik geen andere prik meer wil want het is echt wel russische roulette spelen met je gezondheid.

En het feit dat neveneffecten blijkbaar niet altijd vermeld worden op de bijsluiter afhankelijk van merk en land waar ze verkocht worden. Hetzelfde verdovingsmiddel in Amerika onder een bepaald merknaam vermeld bijvoorbeeld adverse reactions die niet vermeld staan op de bijsluiter van hetzelfde verdovingsmiddel in Frankrijk.

Nu zit ik te hopen dat mijn slecht gevoel in de maag en diarree aan mijn verhoogd vitamine C- gebruik ligt. Ik heb het in losse poeder liggen dus ik weet niet exact hoeveel ik neem, maar gisteravond kon ik bijvoorbeeld meer eten terwijl ik vanmorgen mijn supplementen genomen heb en slechts 2 happen kon eten. Dus ik zal morgen geen vitamine C nemen en zien of het betert..

Ooit heeft een arts 2 wattenstaafjes gedoopt in lidocaine in mijn neus gedaan en daarna verdween de pijn in mijn linkerbeen. Hij had op mijn been op een pijnpunt gedrukt en met die wattenstaafjes verdween dat. Dit was/is een vorm van acupunctuur en heeft te maken met nier en/of levermeridiaan.
Ik heb destijds dus af en toe lidocaine gebruikt met wattenstaafjes.

Liesje, was dit soms zoals deze methode ? Het heet een Sphenopalatine Ganglion Block en wordt ook tegen angst en stress gebruikt omdat het als een reset zou werken op het fight/flight mechanisme. In die zin interesseert het me wel, maar misschien bestaan er ook andere stoffen (natuurlijke) die verdovend werken.

Isigny, ik heb het filmpje even bekeken en de afbeelding van het hoofd/neus maar het stokje gaat zo diep de neus in, dat was bij mij echt niet het geval. Ik vind het ook eng, lijkt me helemaal niet goed.
Bovendien is het in het engels en ik weet niet waarom ze dat doen.
Soms kan ik het een beetje vertalen en zoek het in het nederlands op, dat wil nog wel eens lukken.
Ben je inmiddels klaar bij de tandarts? Mijn laatste bezoek duurde echt wel minstens een uur, dat kon niet anders, zonder verdoving had ik dat niet echt prettig gevonden. Voor de zg napijn heb ik niets genomen. Ging goed.

Haha! Oeps... dat waren de eerste berichten.

Hallo iedereen,

Mijn naam is Ton en ik heb sinds kort kwik als de zeer waarschijnlijke boosdoener van mijn gezondheidszoektocht van afgelopen jaren gevonden. Ik ben hier "per ongeluk" in Australië achter gekomen door een nutritioniste die al vaker met het Cutler protocol gewerkt had en mijn symptomen herkende.

Ik zit al bij de Cutler Thinktank Facebook groep maar wilde ook graag kijken of er in NL mensen hiermee bezig waren en wat jullie ervaringen zijn.

De afgelopen maanden heb ik voorbereid door de vier essentiële supplementen (vit C, vit E, magnesium en zinc) te nemen. Op dit moment ben ik nog aan het reizen maar bij thuiskomst volgende week wil ik gaan beginnen met een lage dosis DMSA. Later met ALA erbij.

Warme groet,
Ton

Welkom Ton,

Ja, ik en anderen volgen het Cutler protocol.
Je kan dit hele topic doorlezen voor informatie daarover of gerelateerde zaken. Ben je wel even mee zoet.

Je kan je ervaringen hier delen als je wilt.

Mark

Magnesiumcitraat van leefbewust.

Sprays maak ik zelf. Vroeger van Zechsal magnesiumvlokken, nu van Epsom zout om tevens sulfaat detoxkanaal van lever te stimuleren, zodat thiols en salicylaten sneller afgebroken worden. Maar als dat voor jou niet nodig is, kun je magnesiumvlokken gebruiken. Zit iets meer magnesium in dan epsom.

50/50 mengen met water en dan opwarmen en roeren totdat alle vlokken zijn opgelost.

Mark

Ik heb ook magnesium poeder.
Maar ga toch maar op zoek naar pillen.
Als ik voor het slapen dat neem in een glas water, mag ik continue me bed uit omdat ik moet plassen, en dan weer klaar wakker ben

Van pillen had ik eerder altijd solgar.
Zijn die oké?

Ik vraag me af of dat met de poedervorm te maken heeft, Binc.
En die van Leefbewust is ook veel fijner dan die van Now bijvoorbeeld. Lost veel beter op, is schoner, niet zuur en valt bij mij goed op de maag.

Misschien neem je wel teveel tegelijk en/of kun je het beter wat eerder op de avond nemen (2 uur voor slapengaan bijv.).

Mark

Ik denk niet dat het aan het poeder ligt. Maar aan het drinken voor het slapen. Ik moet al tig keer me bed uit midden in de nacht om te plassen. Ik probeer 's avonds dus al minder te drinken zodat ik me bed niet uit hoef.
Wel heb ik diarree sinds ik de magnesium citraat neem. Dat heb ik al eerder gehad.
Toen nam ik de bisglycinaat. Die schijnt weer beter voor je darmen te zijn. Maar dat is zo vies.

Fuck! Ik zie het nu ook op de Yahoo group.

Andrew Hall Cutler 1956-2017

It is with deepest regret and sorrow that the Moderators of FDC must inform our members of the death of Andy. It is thought that a heart attack took him July 29th in Seattle. While the death of a friend and mentor is always too soon, this time it strikes us as being especially so.

A few of us met him in person, many have exchanged e-mail with him, and many more had a direct response from him in a post. One that catches his bombast and the sense of humor is this one [about an NP disliking the use of DDI hair tests, and internet sources saying they were unreliable]: “The most polite and ethical explanation is ignorance. It goes downhill from there.” The debt we owe him for the two books we have, and the one that is ready to go to print, cannot be repaid. The generosity with which he gave his time to his books, to the groups, and to many of us individually, has inspired and touched us all. He contributed almost daily to forums such as this one, working tirelessly to respond to our many questions with helpful advice.

We send our deepest condolences to his loved ones. He is so greatly missed.

A memorial service for Andy is planned in Seattle, Washington, USA, in a couple of weeks and information on the exact date, time and place will be shared when it is made available.

Linda, BrianMc, Joe Grane, Josette, Colette, and Group Owner, Bryan Rosner

Ik dacht soms aan het moment dat ik van de kwik af ben en hem persoonlijk (via mail) zou bedanken. Dat kan dus niet meer.

Ben er kapot van eerlijk gezegd.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan