Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark weet je hoe oud deze man was en is er bekend of hij aan een natuurlijke dood is overleden?
Was je vaak op zijn website aan het lezen? Ik begrijp dat je geschokt bent.

Liesje, hij was pas 61 jaar en zou aan een hartaanval overleden zijn. Met al die verdachte sterfgevallen in de 'alternatieve' hoek begin je automatisch te twijfelen of hij een natuurlijke dood is gestorven.

Ben benieuwd of er nog meer informatie naar boven komt.

Mark

Hij was al een tijdje bezig met een soort 'chelatie voor dummies' boek te schrijven, met hulp van iemand anders. Zonder veel technische achtergronden en termen die in Amalgam Illness voorkomen waardoor dat boek niet voor iedereen even gemakkelijk te lezen is, zeker niet als je al niet helemaal helder bent door de kwik.

Dit nieuwe boek heeft hij gelukkig nog kunnen voltooien en zal waarschijnlijk dit jaar nog uitgebracht worden.

Hij hielp veel mensen, waaronder mij en veel moeders van autistische kinderen, zonder daar iets voor te vragen. Z'n protocol staat in een boek van 35 dollar en is ook op diverse websites te vinden (gratis). Vergelijk dit met de therapeuten die duizenden dollars vragen (vooral in de VS) voor hun behandelingen die lang niet altijd effectief zijn en in het geval van kwikontgifting je vaak zieker maken.

Bijzondere man.

Mark

De complotten kunnen voor wat betreft de dood van Andy Cutler weer in de kast. Hij bleek een genetische aanleg voor hartfalen te hebben. Z'n vader stierf al jong aan een hartaanval.

Hij is in z'n slaap gestorven, naast z'n vriendin. Als je dan toch moet gaan, dan maar liever op deze manier.

Mark

Ben hier een tijdje niet geweest en wat lees ik!? Cutler overleden?Schrik van dit bericht vooral omdat 61 niet echt oud is. Ik vertrouwde het eerst niet maar nu lees ik jouw verhaal hier boven. We gaan weer veel kennis moeten missen.

Mee eens als het dan toch moet beter in je slaap. Dat zou ik het liefst ook ooit willen.
Wat zal zijn vriendin geschrokken zijn jeetje ?

Ik zag dat hij pas in november 61 zou zijn geworden. Hij was dus 60. Z'n kennis wordt gelukkig flink gedeeld op diverse forums en leeft voort in z'n boeken (inclusief het boek wat nog uit gaat komen). Ik las dat het afgelopen jaar de verkoop van z'n boeken enorm is gestegen. Dat is goed nieuws.

Mark

Ben er niet goed van mark ...wat een schok was dat zeg een warm persoon denk ik die zoveel mensen geholpen heeft en hoop dat dit door iemand anders word verder gezet . Op de site living supplementshoek staat het ook .

Ik vind het verschrikkelijk

@Sharro
Op de Yahoo group verschenen vele dankbetuigingen en ervaringen met Andy in de dagen en weken na z'n dood.

@Johnny
Bedankt voor het informeren :-)

Ben inderdaad al even niet actief geweest hier.
M'n energieniveau is nog niet op peil en het wisselt ook flink, naast m'n overige gezondheidsklachten. En omdat het wat drukker begint te worden op werkgebied onder andere, merk ik dat ik keuzes moet maken. Vandaar dat ik hier al even niet geweest ben.

Binnenkort zal ik weer eens een flinke update geven.

Voor nu nog even een voorbeeld van iemand die veel van de klachten had die ik nog heb en daar behoorlijk snel van af kwam na amalgaamverwijdering en chelatie. Z'n verslag (onder het filmpje) laat onderaan zien hoe hij in ruim een jaar tijd de meeste van z'n 62 symptomen weg heeft gewerkt.

Ik laat dit ook zien om mensen niet de indruk te wekken dat het allemaal zo traag hoeft te gaan zoals bij mij het geval is. Deze man zat al in 21 rondes op 100 mg ALA en het verslag hieronder is na 25 chelatie-rondes. Daar kan ik alleen maar van dromen. Ik heb het wat erger 'te pakken' (13 grote amalgaamvullingen, 25-30 jaar lang, jarenlang tandenknarsen 's nachts, 3 vullingen onveilig verwijderd), dus vandaar dat het meer puzzelen is en het ontgiften trager gaat.

Edwin hier op het forum is ook een voorbeeld van iemand waarbij het een stuk vlotter gaat allemaal.

Hier z'n verslag na 25 chelatierondes:

http://onibasu.com/archives/am/84889.html

Mark

Het valt ook niet mee met al die troep in je lijf. Wel apart dat de één zoveel anders reageert en makkelijker ontgift dan de ander wat vast met de mate van degeneratie te maken heeft!

Mark.fijn dat je weer even terug bent.. het viel mij ook al op dat je niets meer postte. Sterkte met je chelatie en drukte vh werk.

Mooi om te lezen dat hier ook nog mensen actief bezig zijn met het ACC protocol. Ik zelf zit nu op ronde 8 (2mg ALA en 12,5 mg DMSA). Vooral het "low thiol" (lage zwavel gehalte) dieet diet heel veel voor mij wat een duidelijke indicatie is van de kwikvergiftiging.

Ik zal hier eea van mijn ervaringen ook blijven delen. Ik ben ook met de nutritioniste uit Australië waar ik mijn kwikvergiftiging en het AAC protocol op het spoor gekomen ben een plek aan het creëren om makkelijker aan informatie, testen, supplementen en chelaten te komen. Als dit zo ver is zal ik het ook delen.

Warme groet,
Ton

@Johnny
Degeneratie kan zeker ook invloed hebben op de snelheid van ontgiften, maar in mijn geval denk ik dat het vooral met de hoeveelheid kwik te maken heeft en de impact die dat heeft op m'n lever. De man in het filmpje heeft bijvoorbeeld 'maar' 8 amalgaamvullingen gehad en heeft ze 5 tot 10 jaar eerder laten verwijderen dan ik.

Mijn lever is de grote bottleneck bij het ontgiften. Het laatste jaar dat ik nog amalgaamvullingen had, kwam uit een bloedtest verhoogde (in het rood) leverwaardes, terwijl een jaar of 2 eerder uit een bloedtest de waardes nog goed waren. Dus pas de laatste jaren stroomde de gifemmer echt goed over, terwijl de klachten al lang daarvoor aanwezig waren.

Het feit dat ik nu weet waar de klachten vandaan komen, geeft toch rust, ook al gaat het herstel (nog) niet al te snel. Ik moet er niet aan denken dat ik nog jarenlang een opbouw aan klachten had gehad, zonder dat ik een idee had (en de artsen ook niet) waar het vandaan kwam. Als ik niet gek was geworden van de kwik, was ik wel kierewiet geworden van de uitzichtloosheid en frustraties.

@elkedageenei
Dank je! We gaan doorrrr!

@TonSieben
Deel gerust je ervaringen. Hoe meer ervaringen en informatie, hoe beter!
Praat me niet van voedselintoleranties. Thiols, salicylaten, gluten, lactose. Puzzelen, maar gelukkig valt vlees goed.

Succes!

Mark

Mark ik hoor niet vaak over salicylaten. Snel even gegoogeld. Er is een hele lijst van voedingsmiddelen waar salicylaten in zitten. Kunnen mensen met een kwik-probleem een hoop voedingsmiddelen niet eten omdat er salicylaten inzitten? Of is dat individueel en heeft het geen relatie met kwik per se.
en thiols? Is dit regulier ook bekend?

Sterkte Mark! Jammer dat het bij jou zo moeizaam gaat. Ik merkte ook al dat je er niet meer was. Dacht dat je wellicht op vakantie was.
Hopelijk komt er snel vooruitgang in!

Dit is het resultaat van mijn haartest van maart 2015.
Haartest.png

Twee van de reacties die ik daarop kreeg in de Andy Cutler Facebook groep:
  1. "Don't even have to count on this one. Yes, your test "screams mercury." Not even one band going right."
  2. your tests meets 3 counting rules, which points towards mercury toxicity.

Dat spul is niet zomaar opgeruimd. Ik ben nu 2 jaar en 7 maanden bezig. De dosis ALA is 200 mg en DMSA 25mg. Sommige klachten zijn al flink verminderd. Andere klachten verdwijnen minder snel. Ik ben in ieder geval al blij met de verbetering van de afgelopen 2,5 jaar. Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar jaar voordat ik klaar ben. Liever dat en een goed vooruitzicht dan dat het was gebleven hoe het was.

@liesje

Salicylaten- en thiol(zwavel) gevoeligheden kunnen voorkomen omdat bepaalde leverprocessen (pathways) niet goed functioneren en deze stoffen niet goed/snel af kunnen breken. Mensen die niet goed tegen salicylaten kunnen, hebben ook vaak last van MCS (Multiple Chemical Sensitivities) oftewel ze kunnen niet goed tegen chemische luchten/rook/parfums. Speelt bij mij ook.

Thiol-gevoeligheid komt voor bij zo'n 40% van mensen met kwikvergiftiging. Salicylaten gevoeligheid komt iets minder vaak voor en ook niet alleen bij mensen met kwikvergiftiging.

Salicylate sensitivity website

@Binc
Bedankt!

Via de mail kreeg ik bericht dat Edwin een bericht had gestuurd, maar ik zie niets hier. Misschien in spam-folder van forum beland.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan