Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Dit is het resultaat van mijn haartest van maart 2015.
Haartest.png

Twee van de reacties die ik daarop kreeg in de Andy Cutler Facebook groep:
"Don't even have to count on this one. Yes, your test "screams mercury." Not even one band going right."

"your tests meets 3 counting rules, which points towards mercury toxicity."

Dat spul is niet zomaar opgeruimd. Ik ben nu 2 jaar en 7 maanden bezig. De dosis ALA is 200 mg en DMSA 25mg. Sommige klachten zijn al flink verminderd. Andere klachten verdwijnen minder snel. Ik ben in ieder geval al blij met de verbetering van de afgelopen 2,5 jaar. Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar jaar voordat ik klaar ben. Liever dat en een goed vooruitzicht dan dat het was gebleven hoe het was.

DankJE Mark. Hoe ben je achter die salicylaten gekomen. Toeval? Misschien op die engelse sites over kwik gelezen?
Zelf heb ik geen last van kwik denk ik, lang geleden zijn die dingen er al uit gehaald, maar heb wel een probleem nu met schildklier, immuunsysteem en darmen.
Kan de missende link niet vinden helaas.

Wat een lekkere topic ...mark en hoop dat je snel weer goed word hoor van die rotzooi .

Ton voor u ben ik ook blij dat het de positieve kant opgaat .

Men supplementen ala 1 en 3 Mg zijn onderweg ...hoop ik toch en begin dan normaal 9oktober ga lekker door met men supplenten wat ook al veel doet voor mij

Sharro

@liesje

Ik weet niet meer precies hoe ik erachter kwam. Zou best kunnen dat ik het op de Yahoo group las. Toen begreep ik waarom ik bepaalde symptomen kreeg (tinnitus, griepverschijnselen, hartkloppingen 's nachts, rare hoge ademhaling) als ik bijvoorbeeld in kokosvet bakte of een kruidendetox deed, etc.

Dat is dan het voordeel dat ik weet wat de bron (kwik) van m'n klachten is, want daardoor kan ik gericht kijken op een 'kwikforum' en zien wat er al bekend is op dit gebied. In plaats van dat ik los op symptomen moet zoeken op internet en er tig mogelijke oorzaken en remedies gegeven worden.

Als je kwik wilt uitsluiten in jouw geval, zou je een haartest kunnen doen hier: http://www.holisticheal.com/hair-elements-test.html

Dan kun je eenvoudig via Cutler's regels bepalen of je een kwikbelasting hebt (en/of misschien een andere belasting).

Ik zal binnenkort die counting rules hier weer eens neerzetten. Hij heeft ze een paar jaar geleden wat gefinetuned.

@sharro
Succes met je chelatie-avontuur!

Mark

Dit is het resultaat van mijn haartest van maart 2015.
Haartest.png

Dat spul is niet zomaar opgeruimd. Ik ben nu 2 jaar en 6 maanden bezig. De dosis ALA is 200 mg en DMSA 25mg. Sommige klachten zijn al flink verminderd. Andere klachten verdwijnen minder snel. Ik ben in ieder geval al blij met de verbetering van de afgelopen 2,5 jaar. Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar jaar voordat ik klaar ben. Liever dat en een goed vooruitzicht dan dat het was gebleven hoe het was.

Twee van de reacties die ik daarop kreeg in de Andy Cutler Facebook groep:
  1. "Don't even have to count on this one. Yes, your test "screams mercury." Not even one band going right."
  2. your tests meets 3 counting rules, which points towards mercury toxicity.

De posts van Edwin sluiten mooi aan bij de counting rules. Dus die komen hieronder. Trouwens, als je de geschreven notities niet op je haartest-uitslag wilt hebben, moet je dat bij het bestellen even aangeven. Bij een kwikbelasting heb je weinig tot niets aan die notities.

Counting rules (laatste versie)

#1: tel hoeveel elementen van de essential and other elements (onderste gedeelte van test) er boven de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn, is dat een indicatie voor een verstoord mineralentransport en dus kwikbelasting. (negeer waardes die zich precies op de 50th lijn bevinden en dus niet naar links of rechts uitslaan)

#2: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er onder de 50% lijn uitkomen. Als dit er 5 of minder zijn > verstoord mineralentransport. (negeer waardes die zich precies op de 50th lijn bevinden en dus niet naar links of rechts uitslaan)

#3: tel hoeveel elementen van de essential and other elements er in het rood zitten, zowel links (heel laag) als rechts (heel hoog) in het rood. Als dit er 4 of meer zijn > verstoord mineralentransport. (tel ook waardes die bijna in het rood zitten)

#4: tel hoeveel elementen van de essential and other elements zich in de witte en groene gebieden bevinden. 11 of minder > verstoord mineralentransport (negeer waardes die op de geel/groene lijnen zitten)

#5: als je bij 2 van bovenstaande regels 1 element tekort komt om aan de regel te voldoen en er nog niet aan een andere regel voldaan is> verstoord mineralentransport.

Een verstoord mineralentransport komt overeen met een kans van meer dan 97,5% dat je kwikvergiftiging hebt. Als je haartest aan meer dan 1 regel voldoet, wordt die kans nog hoger.

Mijn haartest voldeed aan de regels 1, 3 en 4.

link naar m'n haartest

Mark

Koriander is een enorm krachtige plant. Ze zal ervoor zorgen dat we zware metalen uit het lichaam kunnen halen. Het kan gezien worden als een natuurlijke manier om de chelatie van zware metalen uit het lichaam te bekomen.

Koriander kunnen we het best vers eten. We kunnen er een sausje van maken of toevoegen aan een salade. Zorg ervoor dat we elke dag koriander eten. En dit gedurende enkele weken of maanden. Dit zal ervoor zorgen dat we een hoge hoeveelheid kwik uit het lichaam verwijderen.

https://kruidje-gezond.eu/kwik-uit-lichaam-verwijderen/

@sharro
Ik ben nu in Engeland bij de schrijver van het boek The Mercury Diaries waar ik het eerder over gehad heb. We hadden al jaren via de mail contact en hij nodigde me uit om hem en z'n gezin te ontmoeten. Happy days!

@lientje92
Koriander en chlorella zijn niet sterk genoeg om kwik uit je lichaam te transporteren en zorgen ervoor dat de kwik wordt geherdistribueerd naar bijv. je hersenen, waardoor je (veel) verder van huis raakt. Ik weet er alles van, net zoals vele anderen. Is terug te lezen in dit topic.

Hier wat ervaringen van kwikbelaste mensen die koriander (cilantro) en/of chlorella namen:

http://cutlersuccessstories.weebly.com/what-not-to-do.html#cilantrochlorella

Koriander is dus NIET aan te raden bij kwikvergiftiging.

Mark

Ik hoop dat je misschien nog dingen teweten komt die met het ...kwik gebeuren te maken heeft het zal in ieder geval heel leuk en verrijkend zijn .

Ik wens je veel plezier

Nu zit ik een beetje met handen in haar en twijfel moet ik deze nacht 4 u men laatste pil ala nemen of morgennacht ?

Ik heb mij nooit verdiept in kwikbelasting e.d. omdat ik zelf geen amalgaanvullingen heb of heb gehad. Maar nu zie ik hierboven iets staan over koriander en ben ik even verder gaan lezen. Ik kan namelijk niet tegen koriander, ik ben er allergisch voor. Als ik koriander neem voel ik me naar en ik krijg er eczeem van.

Ik lees dat koriander kan helpen met het afvoeren van kwik, maar ook dat veel mensen daar hele nare ervaringen mee hebben. Ik lees op de site van natuurdietisten veel symptomen van kwikbelasting welke op mij van toepassing zijn: vermoeidheid, emotionele instabiliteit, verminderde oplettendheid en concentratie, (terugkerende of chronische infecties). Maar ook chronische hoofdpijn, migraine (niet zo veel meer gelukkig), duizeligheid (ook niet meer zoveel), oorsuizen of geluiden horen in de oren (niet veel maar aanwezig), coördinatieproblemen.

Wat ik ook lees zijn andere kruiden die hierbij kunnen helpen, omdat deze veel glutathion bevatten welke de lever nodig heeft voor het afvoeren. Veel van die kruiden eet ik niet omdat ik voor ze allergisch ben of omdat ik ze niet vertrouw: anijszaad (vertrouw ik niet), karwijzaad (allergisch), selderijzaad (van alle delen van de plant krijg ik eczeem), koriander (zie boven), komijn (knallende hoofdpijn) en venkel(zaad) (durf ik niet).
Er staat echter ook veel voedingsmiddelen welke ik wel eet.

Ik heb een contactallergie voor heel veel metalen. Ik kan niet tegen nikkel, maar draag ook geen sieraden meer omdat ik er binnen een paar uur last van heb (wel soms een ketting en mijn horloge van rvs gaat ook goed, zeker geen oorbellen en ringen). Ik baal ook van een draadje achter mijn tanden van metaal. Ik heb toen aangegeven dat het geen nikkel mocht bevatten, maar wat het wel is...?
Waar zou ik een kwikbelasting van moeten hebben? Is het verstandig om mij hier verder in te verdiepen? Ik heb altijd gezegd dat ik ooit allergievrij zal zijn, maar vooralsnog ben ik wel eczeemvrij met alle voedingsmiddelen die ik vermijd maar zeker niet allergievrij. Ik ben heel blij eczeemvrij te zijn, maar zou graag weer eens een stapje verder gaan. Wie heeft er tips?

Zoek eens op Google naar kwikbelasting door je voorouders o.i.d.
Ik kwam terecht bij Anneke Schaap met zoeken.

Als je wil weten hoe je lichaam er voor staat is dan een haartest niet wat voor je.

Ik heb het gister net op de bus gedaan. Voorzover ik van mezelf weet reageer ik nergens ip, kruiden of groentes kan ik probleemloos eten alleen alcohol is al snel gif voor me.

Ik hoop meer duidelijkheid te krijgen na de test en misschien geeft het jou ook een beter inzicht.

@liesje: ik heb de website van Annette Schaap gevonden, die ga ik later nog even beter lezen. In eerste instantie dacht ik hoeveel kwik kan er nu helemaal meekomen vanuit mijn ouders, dat mini celletje en zaadje. Was even de 9 maanden vergeten... Ik weet dat mijn moeder een kwikbelasting heeft, is ooit uit een bioresonantieonderzoek gekomen en met haar amalgaam is dat ook niet verwonderlijk.

@Johnny: ik heb even rondgekeken, ik zie prijzen variëren tussen de 100 en de 400 euro. Dat is wel een beetje veel. Daar bovenop dan nog de kosten van een natuurarts o.i.d. wat dus inhoud dat ik eerst een startconsult moet ondergaan. De vergoeding van mijn verzekering is maar iets van 40 euro per dag max. dus dat helpt niet echt mee. Waar laat jij dit uitvoeren (linkje?) en kan dat zonder tussenkomst van een natuurarts?
Ik heb nu zo'n 17 jaar last van voedselallergieën (nog meer dan ik eerder noemde), zo'n 20 jaar last van metaalcontactallergieën. Alcohol gebruik ik niet, alleen in het eten (risotto, sausjes etc.). Ik kan er ook niet goed tegen.

Hou

Nu heb ik ondervonden bij het ontgiften
Dat ik toch na enige tijd pijn kreeg in men nek achteraan ...wat nu wel over is

Neem men supplementen zoals gezegt

Sharro

Melca, lijkt me een goed idee om eens de genoemde haartest te doen als je moeder een kwikbelasting heeft. Met die specifieke test kun je via de door mij eerder genoemde Cutler regels bepalen of je een kwikbelasting hebt. Plus de haartest kan nog andere metalen aan het licht brengen.

Ik kan zelf op het moment ook geen kruiden hebben. Kruiden bevatten veel salicylaten waar ik nu niet tegen kan. Check deze lijst maar eens. Misschien heb jij daar ook last van.

http://salicylatesensitivity.com/about/food-guide/

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan