Dennis,
Opnieuw kan ik het alleen maar met je post eens zijn. We moeten uitkijken dat we niet teveel op 1 lijn gaan zitten! :wink:
Eben Alexander had geen keus. Door een e-coli-infectie kreeg hij een zeldzame vorm van hersenvliesontsteking, waardoor zijn neocortex letterlijk werd opgegeten! Hierdoor had hij hier op aarde geen hogere hersenfunctie meer, maar in de andere wereld des te meer! Hij beschikte niet meer over herinneringen aan geliefden en had, in tegenstelling tot anderen met BDE's, dus ook geen aardse binding meer.
Dat na 7 dagen coma zijn hersenfunctie in razend tempo uiteindelijk volledig herstelde, is een groot wonder en medisch onverklaarbaar. Het doet mij denken aan de ervaring die Jill Bolte Taylor, eveneens een hersenchirurg, had toen ze een herseninfarct kreeg in haar linkerhersenhelft als gevolg van een hersentumor en ze dus uitsluitend in haar rechterhersenhelft terecht kwam:
http://blog.ted.com/2008/03/12/jill_bolte_tayl/
Zowel Bolte Taylor als Alexander hadden geen functionerende neocortex, waarmee 'argumenten' als hallucinaties veroorzaakt door DMT (die de neocortex beinvloedt) niet opgaan. Dat is interessante materie die uitgebreid door Van Lommel is uitgediept en onderzocht. Hij heeft werkelijk alle bestaande 'verklaringen' onder de loep gelegd en kan ze allemaal wetenschappelijk weerleggen op basis van experimenten.
Eben Alexander schrijft ook in zijn boek dat we de laatste 400 jaar het materialistische, mechanistische en technologische wereldbeeld zijn gaan aanhangen, ten koste van ons bewustzijn en onze spiritualiteit. Zet die 400 jaar af tegen de duizenden, misschien wel miljoenen jaren dat we wel spiritualiteit aanhingen en daarmee verbondenheid ervoeren met alles wat is, zowel materieel als immaterieel, en dan wordt duidelijk dat we devolutie hebben gekend i.p.v. evolutie. Vandaar dat ons 'wetenschappelijke' wereldbeeld de moderne mens ziet als het hoogtepunt van de natuurlijke evolutie en dat, in vergelijking hiermee, onze vroege voorouders primitieve prutsers waren.
Dit wereldbeeld is allesbehalve wetenschappelijk en het is evengoed een geloof en ook nog van een heel beperkte en bekrompen aard! Zoals ik al eerder schreef in
dit stuk levert een dergelijk wereldbeeld existentiele angst op, angst voor een wereld waarin alles toeval is en niets zin heeft, waarin liefde een illusie is en er uiteindelijk alleen maar wetenschappelijk nihilisme bestaat. Geloof in een hiernamaals heeft voor mij niets met angst te maken, maar niet geloven in een hiernamaals des te meer!
Mike