Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Pinklady, ben je ondertussen al aan het lozen?

Bij mij werkt bitterzout remmend op de honger, maar dat is niet bij iedereen. Even los van de zuivering, 1 glas bitterzout helpt niet altijd bij een koliekaanval/erge gevoeligheid. Grote kans dat 1 glas magnesiumcitraat ook te weinig is bij je gevoeligheid bij de galblaas. Ik heb regelmatig 2 glazen of meer moeten nemen om weer pijnvrij te zijn van het bitterzout. Probeer het eens uit met de magnesiumcitraat. Wat is het dat je daadwerkelijk nodig hebt?

Ik denk dat het protocol van Morritz zich richt op mensen die weleens een koliekaanval hebben en mensen die geen last ervaren. Jij, ik en vele anderen hier zijn die fase helaas al lang voorbij. Converted moet bijvoorbeeld om te kunnen lozen een extra glas bitterzout nemen. Jij moet misschien wel 3 glazen magnesiumcitraat nemen op de eerste avond.

Ik weet ook niet of het citraat echt dezelfde werking heeft als bitterzout.

Heb je ondertussen al wel kunnen lozen Pinklady? Ik hoop het wel!

@Elmo,

2,5 jaar stenen lozen en dan ervan uitgaan dat er minimaal een jaar niets meer heeft gevormd omdat ik wapf at. Er zit gewoonweg heel veel rommel in ons! Daar kan je je druk om maken, vraagtekens bij zetten. Ik zou me vooral richten op het lozen van deze zooi en niet zozeer op de vraag waarom.

Ik heb aardig wat reinigingen achter de rug en een stuk of 10 daarvan waren op dag 2 van de zuivering in de avond alweer hels. Flink bitterzout drinken tegen de pijn en de rust komt vanzelf weer terug. Het "ergste effect" is dat het pas na 3 dagen weer tot rust kwam.

Maar toen was ik alweer op de goede weg :) Want daarvoor heb ik maanden gehad dat de enige 24 uur dat ik pijnvrij was gedurende de zuivering.

Ik zou echt de milde zuivering dagelijks gaan doen. De boel moet doorgespoeld worden en aangedrukt worden. Het is geen makkelijk proces, eentje van jaren voor sommigen voor ons, maar uiteindelijk zijn we schoon. Tenminste, dat is mijn doel!

@ Moijta, als je dagelijks de milde zuivering doet, dan zit je nooit zonder olijfolie :D Al moet ik nu ook oppassen dat ik het in huis heb, gebruik het ook alleen met de zuiveringen.

Alexandra,

Nee, ik heb nog niets geloosd. Ik geloof ook niet dat het echt nog komt. Ik ben wel weer lekker helder in mijn hoofd, vergeleken bij de afgelopen weken. Alleen dat is al een reden om het vaker te doen. Ik heb mezelf voorgenomen om iedere zaterdag detoxavond te doen de komende tijd. Dat geeft me ook veel meer ruimte om te experimenteren met citraat of sulfaat. Het effect van bitterzout is vele malen groter dan dat van citraat, maarja, heb ik daar zo'n geïrriteerde maag voor over? Ik weet het niet. Die steken zijn echt niet fijn. Ik kan eens experimenteren met meer citraat inderdaad, want deze keer waren mijn darmen nog niet eens leeg na 3 eetlepels en een eetlepel bitterzout.

Ja of gewoon de pijn in mijn maag uitzitten, gewoon wachten tot ik het overgeef en wel bitterzout gebruiken. Dat kan ook.

En het is dus zaak om zo snel mogelijk je maagzuur te versterken! Zelf gebruik ik daar nu Betaine voor. Maar kon en kan bitterzout goed verdragen. En na het protocol oxypowder nemen? Of de zoutflush van Lia? Ik heb het gevoel dat er toch nog wat doorgespoeld moet worden. Of de citraat vandaag nog een paar keer nemen. Geen lozen komt op mij over als erg verstopt. En daar hebben Lia en Co dan weer veel ervaring mee.

De hoeveelste zuivering was dit nu Pinklady?

Ja, oxypowder werkt wel en dat heb ik ook al gedaan. Ik heb daar even mee gewacht, omdst het ook wel eens is voorgrkomen dat ik pas om 13.00 uur begon met lozen en darmen legen. Dat is wel laat, maar anders wordt het wel heel heftig allemaal. Dan was het alleen wel wat rommeliger in mijn buik geweest, dus vandaar dat ik niet geloof dat dat nog gebeurt. Zoutflush werkt bij mij niet echt. Vitamine c en oxypowder werken beter.

En of dit eeb maagzuurprobleem is, weet ik niet. Zou kunnen.

Alexandra

Er komt echt een stortvloed aan stenen vrij lijkt het.

Ik heb de reiniging zondag gedaan, volgens jou kan het dus wel meerdere keren per week?

Ik zit er dan aan te denken het donderdag of vrijdag weer te doen.

en ik heb vandaag al 5 x waterige gele ontlasting. ontgift dus als een gek denk ik?

het gekke is dat er geen steen te zien is terwijl ik zeker weet dat ze los komen.

Ben dus een beetje bang dat ze blijven hangen ondanks het magnesiumsulfaat wat ik nog 2x per dag neem

Het is echt heel veel. er is iets goed losgekomen blijkbaar nu die grote stenen er uit zijn.

Continue speldeprikjes voel ik als ik maar iets met vet eet. de slagroom is niet eens nodig maar wil niet dat er stenen blijven hangen

Waarom zou je donderdag of vrijdag nog een reiniging doen? Je bent nog steeds bezig! Ga vooral de boel niet overbelasten. Zorg eerst dat je dit eruit werkt, dan rust in de tent en dan weer een reiniging plannen.

Naar aanleiding van dat interview op de site van Lia zeg ik dat je het uit nood wekelijks een zuivering kan doen. Zelf had ik toendertijd misschien wel meerdere keren per week gedaan, maar dan heb je het ook over een periode van meerdere koliekaanvallen per 24 uur.

Waarom zouden er stenen blijven hangen als je waterige ontlasting hebt? Je bent volop aan het doorspoelen. Je moet de angst loslaten en wees blij dat je zoveel rotzooi dumpt!

heb alweer een tijdje pijn tussen mn schouderbladen, redelijk hoog. voel t soms ook als ik eet/drink. zat dus te denken aan een galsteen. gister een leverreiniging proberen te doen, maar heb het drankje helaas niet binnen kunnen houden. kan het evt ook wat anders zijn?

heb het protocol niet volledig gevolgd, had onvoldoende bitterzout meer in huis... dus helaas maar 1 glas gehad.... tot nu toe niks.... ik heb ook nog steeds problemen met obstipatie... al neem ik al wel probioticum en doe ik alle andere tips die op het forum beschreven staan.... denk dat mijn lichaam sowieso moet wennen aan het 'vezel loos' eten en bovendien reageerts mijn lichaam nogal op stress.... blijkbaar door niet 'los te willen laten'.

Ik zou toch echt nooit een reiniging doen als je niet voldoende bitterzout in huis hebt. Mochten er stenen vrijkomen blijven die nu vastzitten in de darmen. Er wordt hier vaker van het protocol afgeweken, maar dit lijkt mij niet verstandig. Zeker niet als er al sprake is van obstipatie.

Hmm... Het probleem is dat ik een weekendje wegga... En dus niet verzekerd ben van een wc in de buurt...

Dat is inderdaad wel lef hebben, een zuivering zonder bitterzout. Persoonlijk vindt ik het dan ook niet vreemd dat je geen lozing hebt. Je hebt gewoon heel veel mix gedronken en dat was het. Heb je wel vetvrij gegeten de dag? Ik heb even terug gelezen, je maakt wel vaker je eigen protocol Eli.

Waarom neem je niet gewoon iedere dag de milde leveringsmix, iedere ochtend om de boel aan te drukken?

Quote:
Geen tijd, geen bitterzout, geen reiniging.

Absoluut mee eens!

Hoe is het nu met jou Elmo?

ja, had net bedacht dat ik inderdaad vaker de milde ga doen... want na de milde hoef je ook niet gelijk naar de wc te rennen toch? ik weet namelijk nog dat ik het toen ik eens eerder de zuivering had gedaan het echt niet binnen kon houden... daarom moet je gewoon echt thuis zijn. en juist als ik vrij ben vind ik het leuk om iets leuks te gaan doen... . maar goed, das m'n eigen probleem wat ik maar moet oplossen.

Waarom zou je het bitterzout vervangen? Heb je klachten door het gebruik van bitterzout?

Wat ik een jaar heb gedaan is de mix van de milde reiniging gedronken als ontbijt en dit een beetje verhoogd. 2 eigelen, 1 grapefruit(sap) en 50 ml olijfolie. Ik gebruikte er verder geen bitterzout bij, want ik ben een voorstander van de reiniging van Morritz, tenminste, de laatste 2 dagen van zijn protocol.

Je gaat ervoor of je gaat er niet voor, dat is mijn idee. Niet een beetje van dit, een beetje van dat en o, help, ik moet naar de wc, dus ik kan geen leuke dingen doen. De keren dat ik met kramp op het werk rondliep of net op tijd bij een wc was heeft niets met de zuiveringen te maken, maar met je ontgifting in het algemeen. Toen ik al weken/maanden gestopt was met de mix 's morgens drinken moest ik nog regelmatig naar de wc rennen.

Kan me voorstellen dat jij je er moeilijk iets bij voor kan stellen Eli, gezien je obstipatieklachten. 1 van de dingen die bij mij goed helpen om naar de wc te gaan is goed eten in de ochtend. Door de IF heeft mijn lichaam een nieuwe balans moeten vinden. Die is er nu. Maar er is niets zo goed voor de stoelgang als goed eten.

Dank voor je snelle antwoord Alexandra, mijn vraag kwam meer voort uit een praktische kant, ik zit momenteel in een streek waar ik niet zo snel aan bitterzout kan komen en wel magnesiumcitraat bij me heb, vandaar!! Verder wilde ik vragen of je naar zo'n reinigingsdrankje gewoon kan eten, uiteraard Wapf,maar is er niets waarvan je zegt, dat beter even niet?

Ik bestel bitterzout via internet. Lees even de laatste 3 pagina's terug. Er wordt geschreven over het citraat, maar we zijn er nog niet helemaal over uit hoe of wat. Hou ons vooral op de hoogte als je ermee aan de gang gaat!

Ik at na een half uur of een uur weer. Maar het was ook zo vullend, als je vertering sterker wordt, dan kan je er lang op voort. Op den duur was het mijn ontbijt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan