Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
nou, dit was weer eens een ouderwets nachtje doorhalen. Gisteren (vrijdag) en vandaag (zaterdag) een beetje hyper lijkt wel. Vanacht niet geslapen, lukte niet.

En net na een leverreiniging, toeval?!

Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de reiniging 12 uur verschuift en hem dus in feite overdag doet? Zou je dan minder goed reinigen, omdat je dan andere bezigheden hebt (meer actef bent dan wanneer je slaapt)?

Ik overweeg dat een keer te proberen, omdat ik maar een dag per week geen verplichtingen heb, maar de avond ervoor relatief laat thuis ben. Dan kan ik hem, als het geen vervelende consequenties heeft, beter op die ene dag doen dan iedere week uitstellen, omdat ik te laat ben.

Overigens heb ik vanmorgen gecapsuleerd bitterzout met veel solewater ingenomen en tot nu toe houdt mijn maag zich rustig. Geen idee of het dan allemaal langer duurt voor de boel op gang komt, maar ik vond het de moeite waard omdat ik al drie dagen hoofdpijn heb en bovendien steeds pijn in mijn galblaas. Als dit nu wel (heb het eerder geprobeerd en toen werkte het niet) werkt, zou dat fijner zijn dan wat ik afgelopen week had met magnesiumcitraat (geen reactie van darmen, lever of galblaas, behalve verschuivende stenen, want veel pijn in galblaas).

Hoe is het met je Mojita? Hoe is het gegaan?

Geen idee Marijan. Je krijgt er energie van, maar niet slapen hoort bij mij, buiten de ene reinigingsnacht om, bij verzwakte bijnieren die maar door blijven gaan, waardoor je niet slaapt. Heb je het vaker dat je niet slaapt 's nachts, even los van deze reiniging?

Geen idee Pinklady. Ik heb het idee dat de tijden niet helemaal random zijn gekozen, maar dat het ergens wel te maken heeft met je systeem. Bijvoorbeeld dat je leeg bent en in de nacht sowieso je lichaam begint aan herstel, ik denk alleen al het feit dat je plat ligt het voor je lichaam handiger is om zich te richten op herstel. Slaap op zich is al helend. En ook in de nachten dat ik wakker was tijdens de reiniging, ik hield me dan echt super rustig, gedempt licht. Geen activiteiten.

Hoeveel magnesiumcitraat neem je dan in een poging te ontlasten en de galwegen open te zetten? Ik heb zelf het gevoel dat je meer citraat moet nemen om een goed resultaat te bereiken. En hoeveel bitterzout heb je dan nu genomen, even los van de hoeveelheid capsules en wat is het effect ervan?

pinklady

je hebt dan 2 keuzes, of later op de avond of inderdaad overdag.

Ik heb 2 dagen terug een zuivering gedaan volgens het boekje. De dag erna redelijk gewoon gegeten, alleen wat later en veel kefir en gedurende de dag begon ik mij steeds minder te voelen en na de boterham (met lever) 's avonds ben ik op de bank gaan liggen (rechterzij) en toen voelde ik weer stenen rollen. Mijn dag is geëindigd met flinke hoofdpijn en overgeven. Ik denk dat mijn lijf nog niet zo veel eten wil zo na een reiniging, alleen mijn maag wel! Of ik heb mazzel en voor een zieke namiddag en avond er een extra halve reiniging bij cadeau gekregen.

Zoals de maanstand invloed heeft op de reiniging, heeft het tijdstip van de dag dat blijkbaar ook, anders zou er niet zo gehamerd worden op de tijdstippen. Waarschijnlijk is de reiniging dan minder effectief, voel je je misschien sneller minder lekker (omdat je niet slaapt). Ik zou er gevoelsmatig bij overdag een glas bitterzout extra instoppen denken. Zo halverwege. O ja en ik heb net voor het naar bed gaan/glas olijfolie+ mijn voeten ingesmeerd met magnesiumolie. Gevoelsmatig lijkt mij dat ook een plus.

Ik heb de laatste reiniging 3 el citraat en 1 el bitterzout op. Zelfde als met bitterzout dus. Later deze week nog een keer 5 el citrast genomrn, verspreid over 1 avond. Beide keren geen resultaat. Op dit moment heb ik 2el bitterzout op (in 2x) en pruttelt mijn buik behoorlijk. Er gebeurt dus wel iets, ook al is mijn galblaas nog gevoelig en heb ik nog steeds hoofdpijn.

Dat die tijden niet random zullen zijn, geloof ik maar al te graag. Desondanks neem ik ook wel genoegen met minder resultaat, als ik dan mijn reinigingen beter kan plannen. Vandaar dat ik me afvroeg of daar vervelende consequenties aan vastzitten.

Het heeft weinig te maken met je eten, maar met het verschuiven van de stenen. Ergens in de deze 69 pagina's heb ik een aantal keren beschreven dat ik meerdere zuiveringen heb gehad waarin ik tegen de avond wederom koliekaanvallen kreeg. Er zijn zuiveringen geweest waarin ik snel snel wat gegeten heb, voordat ik weer vol aan het bitterzout ging. En beter overgeven met voedsel in je maag, dan zonder. Scheelt ook weer een hoop ongemak.

Probeer het uit pinklady, en hou ons vooral op de hoogte! 5 eetlepels op 1 avond en geen resultaat. Heftig! Smaakt het net zo vies als bitterzout?

Heb je ondertussen wel ontlasting gehad, of ben je gewoonweg helemaal verstopt?

Zijn er andere mensen die het citraat gebruiken? Als ik dit zo hoor, dan doet het dus gewoon helemaal niets. Of is dat alleen het geval bij Pinklady.

Het bitterzout zal niet zozeer werken tegen de hoofdpijn, al heeft het op mij wel een licht algemeen pijnstillend effect. Als je galblaas gevoelig blijft, dan zou ik no geen dosis nemen.

Ik denk dat de tijdstippen zijn gekozen voor je melatoninespiegel.

melatoninespiegel

En kleine ongemakken voel je niet als je slaapt.

Ik denk dat mijn 1e keus toch zal zijn om de reiniging dan later op de avond te doen pinklady. Misschien dan wel weer het derde glas bitterzout om 6.00/ 6.30.

Ik ga het idd gewoon doen. Die ontlasting komt zo wel, dat voel ik al. Ik zit wel iets verstopt, maar bij mij gaat het in uitersten. Ongeacht of ik nou oxypowder, bitterzout of vitamine c neem om de boel door te spoelen: bij elke willekeurige hoeveelheid moet ik een wc in de buurt houden of er gebeurt helemaal niets;) dus daarom kan ik dat ook niet dagelijks doen. Citraat is ook vies, maar anders vies. Heb het idee van schoolbordkrijt in water.

En die hoofdpijn gaat bij mij samen met vocht in mijn gezicht door een verstopte galblaas, vandaar dat ik die noemde :)

Pinklady, hoe is het gegaan?

Gisteravond had ik toch iets gegeten en gelukkig niet misselijk na de vieze mix. Pc uit en oordoppen in, tja de buren waren tot 4 uur aan het feesten, gezellig :twisted:

Nu ben ik aan het oogsten, eerst gruis en nu kleine steentjes, het wordt al wat groter.

Ja, vooralsnog gaat het prima hoor. Lig heerlijk in bed met mijn twee katten op me / tegen me aan. Bitterzout is binnen gebleven en heb er totaal geen last van gehad, dus dat is alvast winst. Voel zo afentoe mijn lever wat zeuren, maar dat is prima. Voel afentoe ook wat lichte misselijkheid, maar dat is ook geen probleem. Ben bij vlagen klaarwakker en val bij vlagen half in slaap. Maar ik heb nog niets te klagen. Nu hoop ik vooral nog op een goede lozing, maar dat zal nog wel een flink aantal uren duren.

Het enige dat ik straks ga doen, is het glas van de mix bij mijn bed weghalen, want dat stinkt echt.

Zo te lezen ben ik niet de enige die gisteren de leverreiniging heeft gedaan. Voor mij alweer de 14e keer. Weer met goed resultaat. De 13e keer was voor de zomervakantie en toen was het resultaat iets minder en dacht ik dat ik er bijna was. Nu na 2 maanden de 14e reiniging gedaan en na het resultaat van vanochtend weet ik zeker dat ik er voorlopig nog niet ben. Hoeveel stenen kan een mens bij zich hebben, ik blijf me verbazen van de hoeveelheid stenen.

@elmo
Quote:
Continue speldeprikjes voel ik als ik maar iets met vet eet. de slagroom is niet eens nodig maar wil niet dat er stenen blijven hangen

Deze speldeprikjes heb ik ook bij een aantal reinigingen gehad. Soms duurde het wel een paar dagen. In het protocol van Moritz staat dat er soms glinsterachtige schilletjes boven op de ontlasting kunnen drijven, dit schijnen dan cholesterolrestanten te zijn.

Misschien is dat wat we gevoeld hebben. Deze keer totaal geen last van gehad.

@Pinklady,

Veel succes vandaag, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om de reiniging overdag te doen.

Weer een lading zwart-groen gruis en andere onverklaarbare dingen 8O

@gif-vrij hoe vaak doe je normaal gesproken een reiniging?

Vooralsnog gaat de reiniging overdag helemaal prima. Zojuist bitterzout lading 3 genomen. Heb de hele dag erg rustig aan gedaan en ben een uurtje geleden opgestaan. Ben afentoe licht misselijk geweest, had afentoe wat last ter hoogte van de leverstreek en heb afentoe lichtelijk het vervelende bitterzoutgevoel gehad. Al met al niet anders dan eerdere succesvolle reinigingen en dus nog niets te klagen. Ik hoop nog op een goede lozing (vannacht waarschijnlijk)om het echt een succes te noemen. De eerste paar (5 ofzo) zandkorreltjes zijn er tot nu toe uit.

Bijna 2100 reacties verder..( Sorry heb ze niet allemaal gelezen !! )

Maar wat ik eruit begrijp er zijn zeg maar 2 manieren:

tot 1400 eten daarna vanaf 1800 verder aan de bitterzout

Of

3 uur na het avondeten een mengelmoesjes van limoen, ei en olie?

Mijn reiniging zit erop. Heb niet heel veel geloosd, maar er zaten voor mijn doen wel 2 redelijk grote stenen (1,5 cm) tussen. Verder wat gruizige zandkorreltjes en that's it. Meestal is het iets meer (behalve afgelopen week met citraat), maar overdag reinigen is voor mij in ieder geval een alternatief gebleken.

Maurik,

Ik ben geen expert, maar ik geloof dat dat mengelmoesje 's ochtends op nuchtere maag wordt ingenomen. Alexandra (of een andere ervaringsdeskundige) reageert hier vast straks ook op en dan krijg je een beter antwoord.

Andere optie is idd vanaf 14.00 uur niet meer eten en dan het Moritz-protocol met bitterzout, olijfolie, citroen, etc.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan