Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Andreas Moritz in zijn boek over magenesiumcitraat:

Quote:
Als je allergisch bent voor bitterzout of er gewoon niet aan kunt komen, kun je de op een na beste keuze – magnesiumcitraat – in dezelfde dosering gebruiken.

Hij is hier niet heel erg uitgesproken over, maar je proeft uit zijn woorden wel dat bitterzout de voorkeur heeft.

Mike

Er zitten volgens mij op dit moment wat steentjes dwars. Nu twijfel ik over de reiniging. Ik drink de meeste dagen 1x per daag een scheutje appelazijn.

Inmiddels is er visit gekomen en weggegaan, dus de reiniging hoeft niet meer voor vandaag. Maar dan toch mijn vraag voor morgen of overmorgen.

Vanmorgen heb ik ontbeten met yoghurt met o.a. een scheut olijfolie en 's middags heb ik normaal gegeten. Vandaag was dat groene groente, rijst en vlees gebraden in boter en olifolie. Als toetje roomyoghurt en kwark. Mag dit of is dit uit den boze op de reinigingsdag?

Ook loop ik sinds gistermiddag rond met lichte hoofdpijn en een wat suf gevoel, maar dus ook met druk van stenen(voldoet aan de omschrijvingen gegeven op het forum, gister 2x bitterzout genomen). Is dat reiniging dan oke, of kun je beter even wachten?

Naief, wat is nu precies je vraag/vragen? Wil je morgen een reiniging doen? Als je het gevoel hebt dat er stenen dwars zitten is een reiniging op zijn plaats. Het protocol is niet meer eten na 13.00 op de dag van de reiniging en dit zou ik zeker aanhouden, omdat het bitterzout de spijsvertering verstoord kun je deze beter op nuchtere maag drinken. Er zijn mensen die s' ochtends gewoon melk/kefir drinken. Ik doe dat niet, maar eet gewoon niet of wat rijst met groenten en dus helemaal geen vet.

Als je dagelijks appelazijn drinkt lijkt me dat voldoende. Drink op de ochtend van de reiniging 2-3 glazen met een el appelazijn extra. Is je vraag hiermee beantwoord?

Dank je Tanja. Ik ga de extra appelazijn drinken. Ik heb wel eens eerder steken of en zeurend gevoel gehad, maar nooit zo aanhoudend. Mijn lijf wil er zeker nu toch vanaf.

Helemaal vetvrij eten is lastig na de afgelopen maanden, dus mijn vraag is /was hoe strak je daar in moet zijn. Ik denk dat ik dan 's morgens normaal eet, desembrood of yoghurt en de smoothie laat staan en 's middags het vlees en toetje weglaat.

Wat doen jullie als je minder lekker gaat voelen door het weinige eten?

Als je je niet helemaal lekker voelt door een andere oorzaak dan de stenen, is dat dan ook een reden om uit te stellen of pas bij echt ziek voelen?

Die klysma's lijken mij ook niet echt mijn ding. Ik heb wel oxypowder in huis. Hoe kan ik dat het beste gebruiken? Ik ben een slechte ontgifter.

Is het ook een idee omdat er diverse meningen zijn over de parasietenkuur om de olijfolie en grapefruit op te leuken met kurkuma, peper en gember?

Naief, heb je dit topic doorgelezen? Al je vragen worden hier meermaals besproken.

Wat is er toch met het opleuken van mixen, veranderen van protocollen? Hou je eerst eens een keer of 10 aan het protocol van Morritz wat op de dagen van de zuivering zo goed als gelijk is als die van Hulda Clark. Waarom zonder gefundeerde visies hieraan lopen sleutelen?

Als je wil uitproberen, ga vooral je gang, laat ons weten hoe het bevalt. Ik heb ook weleens wat geprobeerd op het gebied van vet eten. Maar het lijkt wel of iedereen ook met de zuiveringen denkt het wel even snel te doen, tussendoor en verwacht dat het al je problemen gelijk oplost. Jammer maar helaas, dat gaat m niet worden! Het is geen makkelijke oplossing, net als dat voeding dat ook niet 1,2,3 is. Lees je in, neem de tijd. Als je net als ik heel veel zuiveringen achter de rug hebt, bijna alles op dat gebied wel hebt meegemaakt, dan kan misschien ook wel besluiten om vanuit het niets "morgen" een zuivering te doen. Niet klagen als het verkeerd valt, omdat je de rust niet hebt genomen, omdat je te gestresst de zuivering in bent gegaan en zelf je protocollen bent gaan maken.

69 pagina's is een beetje veel Alexandra en ja ik ben op de hoogte van google. Maar je punt is duidelijk over de zuiveringen.

Al zie ik niet in waarom je niet zomaar een zuivering kan doen. Dat aangepaste eten de week ervoor is hier afgeschoten en appelazijn vervangt de appelsap. Zoals ik het lees is het als je de dag van de zuivering niet al te hectisch is en de dag na de zuivering de wc in de buurt is, is het oke. En als je de maanstand mee kan nemen is het helemaal toppie.

Als je bijna iedere dag appelazijn drinkt en vet eten vlak voor een zuivering geen probleem is, kun je denk ik op ieder moment een zuivering doen. Alleen bij de eerste keer heb ik twee dagen voor de zuivering geen tot weinig vet gegeten. Op de dag van de laatste (derde) reiniging had ik in de middag voor de zuivering zelfs nog 2 bakjes slagroom van 200gram gedronken en een paar glazen rauwe melk. En de stenen kwamen echt wel!

Als je vandaag nog zoveel vragen hebt, dan is "morgen" in mijn ogen niet het moment om te zuiveren. Alleen de eerste zin was naar jou persoonlijk Naief. De rest komt voort uit wat ik de afgelopen tijd merk. En dan denk ik, als ik het terug kan vinden, dan kan de ander dat ook.

69 pagina's is veel ja om door te nemen. Andere kant is, het zijn zeker 50 pagina's met ervaringen! Die andere 19 paginas zijn gevult met offtopic, sterkte, succes en dat soort dingen. En dan heb je ook nog dat dikke boek van morritz over de zuiveringen. Ook een aanrader.

Fijn dat jouw systeem dat aankan Edwin, mijn systeem heeft er ook geen moeite mee met vet eten tijdens de zuiveringsdagen. Maar je belast je lever extra en velen worden er misselijk van. Geef de lever de kans om goed uit te kunnen stoten en geef jezelf de kans op de minste misselijkheid. Zoals je hier wel terug kunt lezen, overgeven van de mix is echt niet lekker!

Alexandra

Ik heb het idee dat er nog steeds stenen los komen.

mijn ontlasting is nu 5 dagen na de reiniging nog steeds geel en dun en vaker dan normaal op een dag. vorige keren herstelde de ontlasting zich veel sneller. het eten in de ontlasting is trouwens wel redelijk goed verteert al zie je nog wel kleine stukjes van het 1 en ander.

De lever ontgift dus nog steeds maar het geke is dat ik wel die prikjes voel in mijn darmen en galstreek van rollende stenen maar totaal niets in mijn ontlasting zie.

Ik voel die prikjes dan ook echt helemaal door mijn darmen reizen.

Het gevoel alsof er iets langs geperst wordt wat scherp is en niet echt pijnlijk is maar meer ongemakkelijk. en het gaat ook nog best vlot door de darmen

Kan het ook wat anders zijn dan steentjes wat hetzelfde gevoel veroorzaakt?

Niet dat ik angst heb of zo maar zoek gewoon een verklaring dat is alles. het is gewoon heel raar

Ik voel stenen niet rollen en reizen, Ik weet niet of het ook nog steeds stenen zijn die onderweg zijn. Heb het hier nog niet eerder gelezen dat er na 5 dagen nog stenen los komen.

Aan de andere kant, als je maar goed genoeg eet, dan heb je in principe geen zuivering nodig om de stenen eruit te werken. Ik heb ook weleens na een glas bitterzout stenen geloosd. Ik denk dat wij in onze ontlasting ook stenen lozen, maar je ziet ze niet.

Ik denk niet dat je zozeer stenen aan het lozen bent, maar gewoonweg goed aan het ontgiften bent. Er staat nergens dat dat leuk en makkelijk is, maar er is niets beters dan dat je systeem het op eigen kracht, aangestuurd door goede voeding, het overneemt. Kleine steekjes herken ik zo niet, messteken wel. Ik drink dan een hoop vet en het lost in minuten op. Probeer het eens uit, een beker slagroom. Wel in de buurt van de wc blijven!

We ontgiften niet alleen van stenen, maar van een heleboel rotzooi!

Gisteren en vandaag hier ook weer een reiniging. Ik heb me niet voorbereid, dwz geen appelazijn gedronken ervoor (wel af en toe in komkommersalade )

Gewoon gegeten, dus vet, de dagen ervoor.

Op de dag van reiniging, gisteren dus, in de ochtend 2 geperste citroenen met beetje groene stevia en water.

Rond 12.00 uur een restje soep op en 2 rijstwafels met plakken ham. Geen boter dus om vet te vermijden.

En daarna gewoon protocol om 1800 en 2000 uur glas bitterzout, om 2200 uur de beker met citroenen en olijfolie en voor de verandering groene stevia. Maakt de smaak wel zachter, dus wat makkelijker weg te werken.

Nog half uurtje wakker en daarna geslapen tot half 2, moest naar wc, kwam wat troep.

600 uur wekker gezet en bitterzout gedronken, terug naar bed in slaap en om 800 weer glas bitterzout. Kort erna naar toilet en toen kwam er ongeveer uit net als vorige keer hier en zo'n beetje hetzelfde waar iemand hier een foto van heeft geplaatst aan "stenen". Dus weer allemaal groen gevormde dingen in diverse grootte, van minimini naar plm. 2 cm.

Niet ziek, misselijk, duizelig of wat dan ook, alleen een pijnlijke aars :-)

Nu ik dit schrijf al bijna over en ga lekker als eerste een schaal kwark nemen.

Al zittend op het toilet vanochtend vroeg ik me af of je altijd zure ontlasting in je draagt (als je dus vervuild bent) en dat bitterzout het losmaakt of dat het gewoon veroorzaakt wordt door de bitterzout?!?!

Het wordt niet veroorzaakt door bitterzout. Afgelopen reiniging had ik geen burning ass. De reiniging daarvoor heb ik alles vervloekt, zoveel zuur kwam eruit! Tegenwoordig gebruik ik alleen nog bitterzout tijdens de zuiveringen en ik heb regelmatig zure ontlasting. Ik kan me niet voorstellen dat dat te maken heeft met bitterzout dat ik weken daarvoor heb gebruikt.

Probeer eens de mix met grapefruitsap Marijan. Daar hoef ik nooit iets bij te doen voor de smaak. Heb ooit een keer de milde zuivering gemaakt met citroensap, eens maar nooit weer! Met grapefruitsap vindt ik het in principe lekker. Een jaar lang iedere ochtend met smaak opgedronken. Totdat ik het bijna van de 1 op andere dag zo ontzettend beu was! Maar nu krijg ik de mix met de reiniging ook weer goed weg.

Heb vandaag een glas bitterzout op, straks de tweede maar er lijkt een hypo aan te komen. Wat zouden jullie doen? Bitterzout en eten in de maag leidt dat zowiezo tot misselijkheid? Ik drink nu veel thee.

Bitterzout met eten betekend niet dat je misselijk wordt. Ik heb in mijn zwaardere periodes weleens express eerst gegeten en dan als "toetje" een glas bitterzout. Express, omdat ik anders (weer) niet zou eten. Ik werd er niet misselijk van.

Maar ben je nu bezig met de zuivering of is er nog een glas nodig om de pijn kwijt te raken? Tijdens een zuivering eet en drink ik niets. Ik vergeet te drinken en denk er pas aan als ik aan het bitterzout zit, maar dan kan die 4 uur zonder ook nog wel even.

Ben bezig met de zuivering. Ik heb geen pijn hoor. Ben erg laat vandaag maar ga zo het tweede glas nemen. Moest vandaag melk halen en dat is niet naast de deur. Ik heb om half 4 nog gegeten.

Voor de rest doe ik niets, het is afwachten i.v.m. het hypo gevoel.

Maar goed, het is niet raar dat ik de hele tijd aan eten denk :-)

Hmmm... het is niet het bitterzout waar je misselijk van wordt in combinatie met voeding, maar van de mix van 22.00 uur! Ik hoop dat je er geen last van gaat krijgen. Wat heb je gegeten vandaag?

Heb je enig idee wat Morritz schrijft over diabetes en de zuivering doen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan