Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Mojita

Normaal gesproken doe ik 1 x per 4 weken de reiniging. Ik heb het ook wel eens na 2 weken weer gedaan, dat ging ook prima, alleen ging het bitterzout drinken me dan heel erg tegenstaan zo snel achter elkaar. Iedere week zou ik dan ook echt niet trekken.

Nu zat er ruim 2 maanden tussen, maar dat vond ik echt te lang. Ik werd weer vermoeider en kreeg het weer benauwd en was echt aan een reiniging toe.

Vanmorgen een spontane lozing gehad van veel gruis en flinterjes. Na de laatste zuivering geen bitterzout meer gebruikt, of de mix of wat dan ook. Geen idee waar het vandaan kwam. Gisteren heb ik erg weinig gegeten en vanmorgen daarom een hoop vet naar binnen gewerkt. Een goed uur later en hoop rotzooi in de pot. Dat mag vaker van die spontane lozingen!

Fijn dat het goed (redelijk) gegaan is Pinklady. Heb je vannacht wel goed geslapen? En alle bitterzout in capsules ingenomen?

@Maurik. Voor mij is het eigenlijk heel simpel, of je doet een reiniging of je doet aan ondersteuning. Voor mij is de reiniging het protocol van Morritz, de "kleine" zuivering is voor mij ondersteuning bieden aan de lever en galblaas. Wat voor mij heeft gewerkt is de combinatie, in samenwerking met heel veel vet! En de milde zuivering is voor mij ook alleen de mix in grote hoeveelheid innemen, verder geen bitterzout. Tenzij je gevoeligheid ervaart en/of koliekaanvallen hebt. Ik heb ook de hoeveelheid flink opgeschroefd. 2 eigelen, 1 grapefruit uitgeperst en 50 ml olie. In de loop van de tijd werd het steeds een beetje meer. En dat beviel me goed. Wist ik in ieder geval dat ik iedere morgen een goede vette start had.

Merk jij echt zoveel profijt van de reinigingen Gif-vrij? Dat is wel heel erg gaaf! Ik merk eigenlijk geen verschil, behalve dat ik steeds langer en langer pijnvrij was en bleef en geen koliekaanvallen meer heb. Dus echt gerelateerd aan het doel waarom ik de zuiveringen doe en deed.

Alexandra,

Ja, ik heb alle bitterzout in capsules genomen. Vandaag nog de hele dag een rommelende buik gehad en halverwege nog ergens een flinke lozing. Het is dus goed bevallen. Het is me ook meteen duidelijk dat moritz iig in mijn geval gelijk heeft met zijn voorkeur voor sulfaat tov citraat.

Overigens merk ik net als gif-vrij dat het tijd is voor een flush. Als ik ga snaaien, vocht in mijn gezicht ga vasthouden, heel moe word, nergens meer zin in heb en zo nog wat dingetjes, dan liggen lever en galblaas dwars. Nu is dat allemaal weer even over.

Alexandra,

ik slaap al meer dan een jaar weer heel goed.

Altijd kon ik goed slapen tot ik een jaar of 51 werd, daarna 2 nachten in de week doorhalen, of gedeelte van de nacht.

Ik denk dat de creme van Dr. Lee wel goed bij helpt. Ik gebruik het niet altijd, maar regelmatig wel "kuurtjes".

Om te kijken hoe het dan tussentijds gaat laat ik de creme ook weleens een tijdje weg.

Mooi dat jullie zoveel effect merken! Ik voelde me na de eerste reiniging ook wat energieker. Mijn vriend voelde zich alsof hij een heel potje adrenal had geslikt, zoveel energie.

Quote:
Merk jij echt zoveel profijt van de reinigingen Gif-vrij?

De allereerste reiniging had ik het meeste profijt. Maar daarvoor was ik echt ontzettende moe. Na de reiniging, die ik heel spannend vond, was ik eerst dag heel moe van het ontgiften. Daarna voelde ik me zeker een week supergoed. Ik wist niet wat me overkwam. Na een week voelde ik mijn energie weer langzaam weggaan.

De reinigingen daarna merkte ik altijd wel, maar nooit meer zo als de eerste keer.

Nu zat er 2 maanden tussen en ik voelde gewoon dat mijn lever weer toe was aan een reiniging, had er ook echt zin in. :?

Maar Alexandra, ik had geen pijn en koliekaanvallen, maar was alleen ontzettend moe.

Was er bij jou ook sprake van vermoeidheid?

Ik gerbuik nu ruim een jaar adrenal, met een pauze erin van 1 keer een maand of 2. Ik koppel mijn vermoeidheid aan bijnieruitputting en stress. Door de stress kan ik nog niet zonder ondersteuning van de bijnieren. Dus ja, ik heb zeker last van vermoeidheid. Echt verschil merken van voor of na een zuivering weet ik niet. Niet bewust dus.

Maar er is nog genoeg niet 100% in orde. Ik ontgift nog zo goed als dagelijks, gal, lever en alvleeesklier spelen nog weleens op (niet meer pijnlijk, maar toch), te weinig maagzuur, schildklier is niet optimaal en de bijnieren zijn nog niet hersteld. Er is dus nog vollop werk aan de winkel :lol:

Straks ben je blakend van gezondheid Alexandra!

Ik ben vandaag eindelijk aan de reiniging. Net een deel van de smoothie op. Ochtendvasten gaat me aardig af sinds kort. Denk dat het deze keer vast makkelijker gaat dan de vorige reiniging, toen crashte ik echt op het niet eten. Nu hopen op meer dan 4 stenen ;-)

San, ik vraag me dan wel af wat voor reiniging jij doet?.

Als ik de reiniging doe is er maar 1 drankje wat ik op de dag drink en dat is voor ik naar bed ga om 10 uur savonds.

Ik doe de Moritz-reiniging. 's Ochtends heb ik de appelsmoothie gemaakt, en rond half 2 drink ik daar het restant van op. Eet jij de hele dag niet tijdens de reiniging?

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! Ik wil zeker ook ooit de Moritz reiniging doen maar vind het nu nog iets te vroeg, ben nog geen eens zo lang met deze voedingsstijl bezig.

Het leek me wel een goed idee om vanochtend het citroen-ei dooier - olijf drankje te proberen, heb een uur erna nog een glas wortel sap gedronken en een paar uur daarna gewoon verder gegaan met eten zoals ik normaal doe(rauwe melk, yoghurt met appel, boekweit crackers met kaas). Had niet verwacht dat er iets zou gebeuren maar er kwam net allemaal smerige oranje (?!) bende uit!!

Nu al ontgifting Sannew, dat is snel! Als ik geweten had dat de leverreiniging zo mee zou vallen was ik eerder begonnen, ik zou er niet te lang mee wachten als ik jou was. Hoewel niet iedereen hier het mee vindt vallen. Misschien krijg ik ook nog wel een verrassing, je weet nooit ;-)

Ik las inderdaad dat het bij sommige een paar keer duurt, dus had niks verwacht. Ik dacht eerst, misschien de wortel sap die er puur uit komt?! Maar er zat ook zwart gruis door en ik drink wel vaker wortel sap.

Ik weet alleen niet hoe vaak je dit kan doen? Hoorde iemand zeggen max. 1 keer per maand, of is dat alleen met andere lever reinigingen.

Mijn plan was om nog boodschappen te doen maar durf het huis niet uit nu.. net ook al een tweede ronde gehad.

San, het is beter om je lever/gal 2 a 3 dagen voor de Grote reiniging rust te geven.(verschiet je kruit niet) Helemaal als dit je eerste reinigingen zijn. Zo bouw je meer gall op en is de uitstoot beter. Naarmate je meer reiniging heb gedaan krijg je meer ruimte in je lever/gal voor meer gall opslag en is het niet meer zo'n probleem om de dagen er voor vet te eten.

Hoi robinAlexander,

Maar wie zegt dat ik dat niet gedaan heb dan? Of bedoel je nu Sannew? Ik drink sochtends de appelsmoothie, zoals beschreven staat op Voedingisgezondheid.nl Daar zit niks van vet in, alleen fruit en kruiden.

Heb ik inderdaad niet gedaan! Dacht dat het met zo'n citroen/ei mengseltje niet perse nodig was. Maar ik zal er aan denken de volgende keer.

Maar van mij had de uitstoot niet per se meer hoeven zijn. Het is er vier keer uit gestroomd en dat vond ik wel weer genoeg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan