Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat jij de eerste keer gewoon heel veel mazzel hebt gehad qua ontgiften Sannew. Volgens mij is er niemand zo enorm gaan ontgiften van die milde reiniging als jij :-D Dus misschien wordt het binnenkort tijd v/d grote zuivering?

Ik kwam nog wat info tegen over de L&G zuivering: als je de zuivering vaker dan 1 keer per maand doet kun je een overdosis magnesium binnenkrijgen.

"De oplossing: Iedereen (vanaf 16 jaar oud) mag in principe de leverreinigingskuur doen, mits hij goed voorbereid en zorgvuldig en consequent wordt uitgevoerd, zelfs tot op hoge leeftijd. Doe hem echter nooit vaker dan 1x per maand, het zou anders tot een overdosering van magnesium kunnen leiden".

http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/voeding/lever-en-galblaas-reiniging-vlgs-moritz.php

Nu heb ik hier weleens gelezen dat magnesium het hart kan stilleggen, maar ik dacht dat magnesiumsulfaat niet goed wordt opgenomen in het lichaam, waardoor het niet geschikt is om je voorraad mee aan te vullen. Iemand meer info?

afgelopen zaterdag had ik iets geks.

's middags had ik al rillingen, tegen de avond doodmoe en alleen nog maar de shake gedeeltelijk op van citroen/room/kefir/kokosvet/eigeel/vitc/stevia.

ook nog 2 glazen water op, wilde ook niets anders.

s'avonds heel erg overgegeven, kwam met een golf en was waterig en had het heel erg koud.

Temperatuur was 38,9 graden. Veel geslapen/gedut en in de nacht goed geslapen. Volgende dag niets of weinig meer aan de hand. Halve dag heeft het dus geduurd.

Zou dit nu ook ontgifting zijn of opruiming? Ik kan me niet heugen dat ik ooit zo'n hoge koorts heb gehad.

Overdosis van bitterzout? Gelukkig kan ik blijkbaar heel veel hebben! Ik heb weken gehad waarin ik om de dag 1 a 2 glazen bitterzout dronk ivm de galkolieken. Ik heb zuiveringen gehad waarop ik op de tweede avond alweer 2 glazen bitterzout naar binnen moest werken ivm de galkolieken.

Ik ben niet zo bang als de mensen van menssana. Om de twee weken een reiniging als je last ervaart en eventueel vaker bij ernstige problemen/pijn. En vooral bitterzout nemen bij aanvallen tussen de zuiveringen door. Altijd beter dan medicatie die toch niet werkt. En het maakt dat de stenen door kunnen "rollen" waardoor je daadwerkelijk een oplossing hebt.

Marijan, beter erin dan eruit! En voor mij is ontgiften een grote schoonmaak die al een hele tijd bezig is. Wat is voor jou het verschil tussen opruimen en ontgiften?

Alexandra,

ik had moeten schrijven: ontgifting/opruiming en niet of een of ander.

En ik zie bij mij die schoonmaak ook al wel geruime tijd aan ontlasting, is meestal goed gevormd en bijna altijd geel.

Dus lijf doet wel wat.

Ik denk dat de koorts ook een manier was om te ontgiften. Je lichaam weet zelf wel op welke manier ze van welke rommel af moet komen. De ene keer door ontlasting, de andere keer door koorts of allebei. En het overgeven. Of er zat iets niet goed op dat moment in je maag of de boel moest vanaf de bovenkant leeg omdat dat op dat moment beter was voor je verteringssysteeem. Als je goed voor je lichaam zorgt dan kan je lichaam zelf gaan aangeven wat het nodig heeft.

Zo, we hebben het eerste glas bitterzout net opgedronken, lekker hoor. :mrgreen:

De eerste twee glazen in de avond gaan nog wel maar die twee 's ochtends........

Het is ongeveer een jaar geleden dat we de laatste reiniging (de 13e) hebben gedaan, eens kijken wat het op gaat leveren.

Lia

Succes Poekie, duimen voor een goede oogst.

Beter eruit dan erin, zullen we maar zeggen.

Alexandra, wat eet jij nu op de dag van de leverreiniging?

Ik blijf dat wel lastig vinden en kreeg ook de vraag van iemand die het ook doet maar wel de hele dag kantoorwerk doet.

Hij zei kan ik s morgens wel yoghurt eten?

En wat voor de lunch?

ik wil zelf vrijdag een extra glas bitterzout doen zoals de ontlasting er eerder uit is en ik het beter kan zien wat erin zit.

wat zou jij aanraden, om 1 uur nog eten en dan om 2 uur een glas bitterzout of bv al om 12 uur een glas bitterzout?

Sheila

Ik eet tegenwoordig niets meer, maar dat is geen advies hoor! Het is bij mij natuurlijk zo gegaan.

Persoonlijk nam ik wel melk in de ochtend, yoghurt moet dus kunnen. Maar probeer zo vetvrij mogelijk. Dus iets van groente en rijst zonder saus in de middag. En eventueel ook als ontbijt. En dan veel thee drinken, vult volgens mij ook wel goed. Ik ben blij dat ik tegenwoordig niets meer hoef te eten, omdat ik het steeds een lastig punt vindt.

Je moet zelf even proberen wat er voor jou werkt Sheila. Ik weet dat ik na max 2 glazen bitterzout leegloop, aan de andere kant, vaak loop ik precies na 2 uur leeg, dus is 1 glas daarvoor al genoeg.

Ik zou een extra glas nemen om 16.00 uur. En als je om 21.00 uur nog niet naar de wc bent geweest, dan nog een glas. Maar dan heb je ook kans dat je heel de nacht bezig bent met leeglopen.... Het is een beetje voelen, uitproberen en het beste ervan hopen ;)

hoi Alexandra, ja bedankt voor eettips.

nee zonder eten lukt het mij niet hoor, met werken niet maar zonder werken ook niet. :(

ik zal eens om 16.00 glas bitterzout nemen kijken hoe dat gaat. ik moet meestal pas de volgende dag.

Alexandra, ik kreeg een vraag of je de dag van de leverreiniging ook gekookte eieren als lunch mocht doen, of kon je dan beter het eigeel eruit halen?

sheila

Beter gewoon geen eieren. Groente en quana of rijst. Ik weet t, t is niet lekker zonder vet, maar dat geeft wel de beste start voor je reiniging. Je vol laden met eiwitten zonder de vetten om makkelijker te verteren zet je systeem extra aan het werk. En het idee is juist dat je je systeem even rust geeft en daarna vol aan de gang zet.

Ben weer online.

Geen stenen, bij Co wat gruis, that's it.

Kan me herinneren dat ik de vorige keer een paar groene bolletjes had maar nu dus niets.

Ik heb deze keer niet gisteravond alle bitterzout klaar gemaakt maar alleen voor de 2 glazen van de avond.

Vanmorgen heb ik voor de andere (2x) 2 glazen klaar gezet en ik moet zeggen het viel me mee met de bitterheid, was goed te doen.

Dus waarschijnlijk 'bittert' het nog door als je het 's avonds allemaal al klaar zet.

We zullen zien of het op andere vlakken nog wat gaan betekenen.

Zal wel weer even duren voordat we weer een reiniging doen.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan