Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als een leverreiniging kan bijdragen aan het verhelpen van de slechte opname en de rusteloze benen heb je wel een stukje oorzaak weggenomen van het slechte slapen, wat ze blijkbaar nu toch ook al doet. Misschien heb je een punt dat het vasten voor haar nog een te zware belasting is.

Nou glucose op het moment niet meer, maar vet wel. Ik lees dat veel mensen hier al aardig doorvoed zijn en daardoor gemakkelijk lang niets kunnen eten, ik ben zo ver nog niet. Als ik een dag zonder rauwe melk/slagroom/roomboter moet voel ik me heel erg slap en leeg.

De vraag is inderdaad, of nu al leverreiniging doen (door dat drankje zal ik waarschijnlijk toch al slecht slapen) of er nog even mee wachten tot dat ik ook langer gemakkelijk zonder vet kan. Maar zoals ik van jullie hoor is het sowieso even doorbijten met het vasten.

Ik ga er even over na denken!

Een dag jezelf slap en leeg voelen is in mijn beleving een klein offer. En waarom zou je slecht slapen door de de mix? Waarom jezelf niet vertellen dat je wel goed slaapt?

Ik heb wat uitgezien naar het eerste glas bitterzout, dan at ik wel tot 14.00 uur en daarna niet meer. Het eerste glas was dan een welkome vulling.

Waarom niet iedere dag de milde mix? Kan je toch je lever beginnen te ondersteunen. Of een paar keer per week.

Of waarom niet smokkelen met het protocol en 's middag nog een restje lunch? Dan maar een potentieel minder goede reiniging.

Volgens mij kun je ook prima kokosolie verwerken in de lunch. Dat gaat toch buiten de lever om.?

Het drankje 's avonds vond ik trouwens lekker, terwijl ik gruwel van grapefruit.

Niet te veel luisteren naar de slechte verhalen. De meeste rollen heel makkelijk door de reiniging heen. Ik zag er ook enorm tegenop door alle verhalen.

Naief heeft gelijk hoor. Wij hebben nu zo'n 14 reinigingen gedaan en we zijn bij geen enkele keer misselijk geworden of zo.

Het mixje van 22uur vinden wij ook lekker.

De bitterzout in de morgen vond ik altijd vies maar nu de afgelopen keer heb ik die van de ochtend pas om 6uur gereed gemaakt, en die ging er zo in....

Lia

05.30hr

Gisteravond begonnen met de 4e leverreiniging, en er zat nu langer dan een maand tussen.

Na de mix kreeg ik het behoorlijk warm maar ben toch snel in slaap gevallen. Overigens geen toiletbezoek na beide sulfaatdrankjes ervoor.

Een uur geleden werd ik wakker van de misselijkheid.

Weer een warmteaanval en toen bedacht ik me dat mn lijf wel het beste zou weten hier mee om te gaan. (Overgeven-diarree of alles tegelijk? ;-)

Het werd diarree met plukjes zwarte stukjes en stenen.

De misselijkheid, is gelukkig afgenomen en temperatuur weer normaal.

Nu even slapen en kijken wat morgen/vandaag brengt aan stenen!

Oh en stukjes spierwit, soms (laatste week, en nu weer) kleine bolletjes, poederachtige substantie in mn ontlasting. Iemand een idee?

Gisterenavond de 15e leverreiniging gedaan. En ook ditmaal weer een prima oogst. De 14e leverreiniging heb ik 14 dagen geleden gedaan. Nu eigenlijk geen goede voorbereiding gedaan in de vorm van appelazijn drinken. Ik besloot eigenlijk pas op het laatste moment om een reiniging te doen. Maar het heeft voor mij geen verschil gemaakt. Het resultaat is weer net zo als altijd.

Mijn gevoel zegt ook dat ik er voorlopig nog niet ben. Dus over een maand gaan we voor de volgende reiniging. Nu eerst komend weekend op reis naar China.

Volgens het protocol dien je na het laatste glas bitterzout 2 uur te wachten voordat je weer iets mag eten/drinken. Houden jullie je daaraan?

Bij mij lukt dat echt niet. Heb mega trek in melk/kefir/yoghurt met slagroom.

Me too. Het is zacht en groen, en het ligt her en der in de pot.

Het is dat het stinkt als iets wat te lang in mijn lijf heeft gezeten, maar ik kan het niet echt steentjes noemen. Ik ben nog steeds een beetje dubbel over wat er precies van binnen gebeurt met die reinigingen, maar ik zie er beter uit na zo'n reiniging en dat is voor mij ook een teken om nog even door te gaan.

Vasten blijf ik nog wel even doen tot een uur of 1, gewoon even aan iets anders denken.

Leuk gif-vrij, ga je weer naar Noord-Shaanxi? Ik zit zelf te denken aan de Altai, in de buurt van Mongolie, vanwege Russisch en de geschiedenis van sjamanisme. Ik denk dat het eten erop lijkt, wat je beschreef over Noord-China dat is natuurlijk helemaal WAPF.

Gif-vrij,

Na een reiniging red ik het soms ook niet om 2 uur te wachten hoor. Soms heb ik totaal geen honger en dan eet ik niet totdat ik honger krijg. Soms heb ik echt honger en dan zit ik om 9 uur al aan de gebakken eieren met mayonaise. Mijn lijf vertelt me wel wat het nodig heeft, denk ik dan maar. Zolang ik niet aan de boterhammen met jam wil, is het voor mij prima :)

Bosbes, het witte "poeder" kan gruis zijn. Ik heb een keer wittig "zand" in de pot achter gelaten tijdens een zuivering, allemaal gruis. Maar buiten om wat het precies is.... Beter eruit dan erin! Je lichaam weet echt wel wat het kan en mag lozen! Gelukkig is je misselijkheid minder en temperatuur normaal. De verhoogde temperatuur is ook een vorm van ontgiften volgens mij. Je bent flink aan het werk geweest! Slaap lekker en ik hoop dat je nog veel zal lozen!

Ik heb dat nooit zo begrepen, dat je 2 uur niet mag eten na het laatste glas bitterzout. Probeerde me wel altid aan de tijden te houden, maar soms redde ik dat gewoonweg niet. Tegenwoordig is het geen probleem en vast ik minimaal totaan de lunch. Maar... Als de zucht zo groot is, ik zou gewoon een beker melk/kefir of slagroom pakken hoor! Drukt de boel ook weer aan en kan daardoor ook het proces weer helpen. Luister naar wat je nodig hebt! Smakelijk :)

Ik heb net de 2e reiniging achter de rug. De eerste verliep heel succesvol en de 2 voelde terwijl ik het uurtje op mijn rug lag veel minder. Ik voelde wel 2x een plop, zo 2 grote stenen kwijt dacht ik. Nou dat niet alleen, wat een stenen 8O . Tellen? Niet te doen zoveel.

Ik ben er super blij mee, want eigenlijk was ik bang dat het bij mij net zo zou lopen als bij de Poekies.

Ik zag 1 wat oudere steen. Hoe verloopt dat proces eigenlijk qua lozing van jonge, oudere en oude stenen? Is het normaal dat eerste de jonge stenen eruit komen en na diverse reinigingen pas de oudere of valt daar niets van te zeggen? En hoelang moet en steen zitten voor hij niet er meer uit komt als een zacht licht groene steen? Die oudere steen was trouwens wel hard.

@Thijs
Quote:
Leuk gif-vrij, ga je weer naar Noord-Shaanxi? Ik zit zelf te denken aan de Altai, in de buurt van Mongolie, vanwege Russisch en de geschiedenis van sjamanisme. Ik denk dat het eten erop lijkt, wat je beschreef over Noord-China dat is natuurlijk helemaal WAPF.

We gaan inderdaad weer naar Noord-Shaanxi. Ben nu meer gefocussed op eten en gebruiken dan 3 jaar geleden, dus ben zeer benieuwd. Het leuke is dat we echt op bezoek gaan in allerlei afgelegen dorpjes. Ik ga ze ook zeker allerlei vragen stellen over hun voedsel en gebruiken. Heb net even gegoogled op Altai, dat ziet er echt prachtig uit. Volgens mij nog totaal niet ontdekt door toerisme, dus puur en echt, geweldig lijkt het me daar.

@pinklady
Quote:
Zolang ik niet aan de boterhammen met jam wil, is het voor mij prima

He jakkes, daar moet ik ook echt niet meer aan denken.

@Alexandra.

Ik heb inderdaad 2 bekers lauwwarme melk gedronken met een theelepeletje cacao.

Daarna op advies van Poekie een aantal bakken thee. Totaal geen honger- en dorstgevoel meer. Nu ga ik weer voor 2 glazen lauwwarme melk met ietwat cacao. Heeeeeeerlijk.

@Naief
Quote:
Tellen? Niet te doen zoveel.

Wat een mooi resultaat voor de 2e reiniging.

Ik heb ook geen idee van de lozing van oudere en jongere stenen. Iedere vorm en kleur heb ik al gehad. De een na laatste keer had ik echt gifgroene stenen, nu waren ze weer donkergroen en veel lichtgelig gruis.

Het wisselt per keer, ik heb er geen patroon in kunnen herkennen.

Ik heb ook geen patroon. Geen idee ook waarom je de ene keer stenen loost, de andere keer gruis. Of de kleuren en dat soort dingen. Ik hou m er ook niet meer mee bezig. Ben blij met alles wat eruit komt!

Super dat je zo goed loost Naief!

Gelukkig viel ik na de laatste sulfaat met citroen vanmorgen direct in slaap. Geen last dus van hongergevoel, gisteravond wel, aangezien ik de ochtend heel weinig had gegeten.

Om half 12 werd ik uitgerust wakker. Weinig stenen meer, en veel minder dan de 1e 3 x.

3 gekookte eieren-bio schapenyoghert met bio zure room/vit C/beetje chia zaad/gebroken lijnzaad en honing. Sole

Wel vervelend om zo misselijk te zijn, ik ga de volgende x ook s morgens aan de sulfaat, misschien dat dat helpt met mijn verstopping. Dat had ik de 1e 3 x wel gedaan en kon s avonds na het 1e drankje al lozen.

Ik ervaar veel minder moeheid, zelfs een fit gevoel in mijn lijf en leden.. dat was toen ik begon met de reinigingen maanden terug wel anders. Doodmoe was ik ervan!

Succes iedereen.. ik ga over enkele weken weer!

@Alexandra Ja beter eruit dan erin ;-)

p.s. Ik heb rauwe melk ontdekt op 10 minuten fietsafstand bij Gronings dorpje. (Zuidwolde)De boerderij is bezig biologisch te worden. Voor het eerst rauwe melk gedronken, Yammie wat is dat lekker!

Vorige week had ik een reiniging gedaan (de 4e), maar sinds dat moment had ik ademhalingsklachten. Misschien had het niks met de reiniging te maken, maar ik vond het moment wel verdacht.

Gisteren had ik bedacht om opnieuw een reiniging te doen. Ik weet dat het advies is om na een reiniging 3 tot 4 weken te wachten op de volgende. Dus lekker eigenwijs heb ik gisteravond twee glazen water met bitterzout en het grapefruit-olijfolie drankje gedronken. Vandaag weer twee glazen bitterzout. Er kwam maar niks. Twee uur na het tweede glas kwam er nog geen ontlasting. Toen heb ik een derde glas gedronken, waarna er toch nog 190 grote en kleine stenen uitkwamen. De twee grootste stenen waren zo groot als een cashewnoot.

Het is dus niet tegengevallen om twee achtereenvolgende weekenden een reiniging te doen.

Nu ga ik wel weer een maand wachten :-)

Ik dacht dat Morritz schrijft over om de 2 weken een zuivering doen. Het gaat er vooral om dat je je lichaam ook de tijd geeft om te herstellen van de zuivering. Hoe je het draait of keert, het is wel een heftige ingreep. Soms is raadzaam om het toch vaker te doen, omdat de klachten dusdanig erg zijn dat er eigenlijk niets anders opzit dan vaker te reinigingen. Maar zodra er verbetering optreedt moet je je lichaam ook de tijd geven om alles te verwerken.

Hoe is het nu met je ademhaling?

Het is licht verbeterd, maar nog niet zoals het voor de reiniging van vorige week was.

Ik geef het nog wel even de tijd om te herstellen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan