Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik kan mij voorstellen dat je wel opziet tegen een volgende reiniging, pfff, vooral dat misselijk zijn,verschrikkelijk.

Heb je wel eens de milde varant gedaan die hier omschreven staat?

(eierdooier/citroen/olijfolie) en dat 4 dagen achter elkaar?

Dan hoef je niet aan het bitterzout of zo.

Nee, die heb ik nooit gedaan. Heb een beetje moeite met rauwe eieren: die heb ik recentelijk een paar keer geprobeerd in de yoghurtsmoothie en ik werd er behoorlijk misselijk van. Durf overigens niet uit te sluiten dat dat tussen mijn oren zit, maar dat terzijde.

Overigens vond ik het misselijk zijn bij die flush nog niet het allerergste. Prettig was anders, maar heb je wel eens 2x achter elkaar citroensap in je neus gehad? Nog vaker dan dat is echt niet fijn.

Overigens niet om hier een partijtje zielig te zitten doen, hoor. Ben alleen wel een beetje geschrokken van de uitwerking en dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de volgende keer (omdat ik niet zeker weet dat het het bitterzout was, dat niet zo lekker viel; het had ook het citroen-olijfoliemengsel kunnen zijn).

Ben er gewoon nog niet helemaal uit wat een geschikte volgende stap is.... Misschien doe ik gewoon nog een keer een flush, maar dan dus ietwat aangepast.

Is er iemand hier die ervaring heeft met een heetwaterkuur? Het lijkt mij namelijk wel wat om uit te proberen.

Gistermorgen ben ik dan begonnen met de 3 piepkleine bioresonantie leverreinigingskorrels van Hans Reijnen. Eens in de week leg je er 3 onder je tong. Aanvankelijk merkte ik er niets van maar om een uur of 4 's-middags meende ik allerlei vibraties vanbinnen te voelen. Call me crazy! Het zat ook niet helemaal lekker want ik voelde me tevens een beetje huilerig. En vanmorgen zat ik potdicht. Ook niet meer normaal de laatste tijd! Dus ik zou zeggen.... het doet iets. Hoera! Oh ja Pinklady, ik doe er nu die heetwaterkuur bij want dat wordt aangeraden. Ik heb er wel mijn eigen variant op gemaakt want ik maak em met gember en Chanca Piedra. Maar het is lastig om er steeds aan te denken een slok te nemen en na verloop van enkele uren is de thee echt niet loeiheet meer in de thermos!

Voor wie binnenkort een leverreiniging wil gaan doen. Ik let ook altijd op maanstanden als ik bepaalde behandelingen ga doen. Niet dat het nou perse passend moet zijn, maar als het enigszins lukt vind ik het wel leuk om dingen te doen die energetisch gezien bij een bepaalde dag of periode passen. 26 en 27 november staat de maan in boogschutter en boogschutter staat in verband met je lever. Toevallig vallen deze dagen mooi op zaterdag en zondag. Het zou nog mooier zijn als dit in een periode van afnemende maan zou zijn, maar dat is niet het geval. Ik ga als er verder niks tussen komt eens een leverreiniging aan op deze dagen.

Te vaak leverreiniging lijkt me ook niet al te gezond, gezien het feit dat het op een gegeven moment niet meer natuurlijk is en met heet/warm water krijg je ook nog dat het slangetje van de klysma wat in je rectum gaat opgewarmd wordt en daardoor je giftige stoffen van plastic in je lichaam komt of je moet er één van natuurrubber hebben die ik nog niet ben tegengekomen.

hoi Haluk, dat vind ik ook wel irritant dat hier in NL geen goede rubberen klysma´s te vinden zijn!

Dennis,

Ik weet niet zoveel van al die maanstanden en standen van andere planeten of hoe ze een effect hebben op ons, maar op 26 november ben ik precies weer aan de beurt met de flush.

Ik begrijp er eigenlijk nog helemaal niks van. Dat de maan invloed op ons heeft was me al wel bekend. De maan zorgt voor eb en vloed en ons lichaam bestaat ook voor het grootste gedeelte uit water. Tijdens volle maan is er meer criminalteit, zelfmoord enz. Vandaar ook het woord "lunatic" (luna betekent maan).

Hoe bedoel je dat precies, dat boogschutter in verband staat met de lever? Zijn er websites waar ik me een beetje kan inlezen?

Evan

Ik pak eerst de efemeride erbij. Dit is een astrologische tabel waarin je kunt opzoeken hoe de planeten van ons zonnestelsel zich bewegen. Je kunt ze op internet vinden.

http://www.astro.com/swisseph/ae/2000/ae_2011.pdf

http://www.astro.com/swisseph/swepha_h.htm

Dan kijk je in de tabel van de juiste maand en zoek je de datum op. Of je zoekt het sterrenbeeldicoontje in de rij van de maan. Onder onderstaande link zie je wat de tekens van de sterrenbeelden zijn.

http://www.astro.com/astrologie/in_signs_h.htm

Ik heb het in een astrologieboek opgezocht dat boogschutter met gal en lever te maken heeft. Op onderstaande website kun je er ook wat over lezen.

http://www.gaia-abc.com/astrologie/medisch/

Iedere planeet en ieder sterrenbeeld heeft zijn eigen energie en correspondeert met bepaalde delen van je fysieke lichaam en ook met delen van je psyche en energielichamen. Waarom nou uitgerekend boogschutter met de lever en gal te maken heeft is wellicht een wat moeilijker verhaal wat ik je niet zo 1,2,3 kan vertellen. Het is niet willekeurig gekozen, want ware astrologie klopt precies. Hooguit is iemand onvoldoende astrologisch onderlegd om de juiste duiding te bewerkstelligen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat info over de maan:

De periode van afnemende maan

De afnemende maan bevordert het ontgiften en uitspoelen, het reinigen, het uitzweten en uitademen; zij nodigt uit tot de inzet en het aanwenden van energie. Hoe dichter de nieuwe maan is genaderd, des te sterker worden deze krachten. Dus alle maatregelen voor het ontgiften van het betreffende orgaan (zie maan in teken) zijn nu succesvoller dan bij wassende maan.

De periode van wassende maan

De wassende maan voegt toe, neemt op, bouwt op, ademt in, slaat energie op, verzamelt krachten en spoort aan tot sparen en uitrusten. Hoe dichter de volle maan is genaderd, des te sterker worden deze krachten. Dus alle maatregelen voor het toevoegen van bouwstoffen aan of het versterken van het betreffende lichaamsdeel (zie maan in teken) zijn nu succesvoller dan tijdens de afnemende maan.

-De kans op gewichtstoename is bij wassende maan groter, ook al eet je precies hetzelfde als bij afnemende maan, met als hoogtepunt de dag van de volle maan.

-Vasten (een fruitdag met veel kruidenthee en water) bij volle maan en op de dag van de nieuwe maan versterkt de gezondheid.

Meer info hierover:

http://www.serotia.nl/category/esbats/

Tabel met maanstanden:

http://www.kalender-365.nl/maan/maanstanden.html

Ik weet niet of het al expliciet vernoemd is, maar chlorella is ook een krachtige leverreiniger. Je kunt in de ochtend op nuchtere maag 5 gram nemen met een glas water. Chlorella heeft het vermogen om zich aan zware metalen te binden en helpt ze zo uit de lever te verwijderen...

Quote:
Het is altijd beter om VOEDSELBRONNEN te gebruiken i.p.v. een pil (multivitamine), waarin zeer waarschijnlijk ook nog synthetische varianten van vitamines zitten die in het gunstige geval niets doen en in het ongunstigste geval de balans niet herstellen maar verstoren. Aangezien de meesten van jullie problemen hebben met de eiwitvertering raad ik je aan eerder spirulina te gebruiken dan chlorella. Chlorella bevat een zwaar eiwit dat lang niet voor iedereen even goed verteerbaar is. Spirulina is bovendien een zoutwateralg die dus rijk is aan zeemineralen.

Mike

Hier een stukje van site: http://www.chlorella-alg.com/

Quote:
Chlorella is een ééncellige alg, één van de oudste vormen van plantaardig leven op aarde. Chlorella is microscopisch klein, 2 tot 8 micron, dat komt overeen met de grootte van onze rode bloedlichaampjes. Ondanks deze nietigheid bestaat de celwand van de Chlorella-alg uit 3 lagen, waarvan de buitenste buitengewoon sterk is. Dit is vermoedelijk één van de redenen waarom deze alg een lange tijd stand heeft kunnen houden op aarde.

Gebleken is dat de stoffen die zich in de celwand van de Chlorella bevinden, zich door een natuurlijk fixerend vermogen kunnen binden met zware metalen als lood, kwik en cadmium en zodoende een sterk reinigende werking hebben. De combinatie van deze reinigende stoffen noemt men ook wel de Chlorella Groei Factor (CGF). Dankzij het hoge gehalte aan chlorofyl vergemakkelijkt Chlorella het verteren van voedingsstoffen als eiwitten en remt het de groei van ongewenste bacteriën. De behandeling van darm- en maagklachten kan met Chlorella effectief worden ondersteund. Chlorella maakt het bloed krachtiger; het helpt het calciumgehalte op peil te houden en het verbetert de opname van ijzer.

Chlorella geeft weer energie en helpt bij een fenomeen als voor- en najaarsmoeheid, het versterkt het afweersysteem, het ondersteunt het herstel na ziekte en het geeft voedselallergieën minder kans.

Het zelfregelende vermogen van het lichaam is in staat om veel te corrigeren en af te breken, maar dat kost wel veel energie. Het lichaam bevat van nature een afweersysteem die eventuele schadelijke stoffen kan elimineren. Hiervoor heeft het lichaam wel bepaalde vitaminen (anti-oxidanten) in voldoende hoeveelheid nodig zoals o.a. de vitaminen A, C en E. Samen met de Chlorella Groei Factor zorgen zij ervoor dat Chlorella de inwendige reiniging bevorderen. Chlorella werkt bloedzuiverend, ontslakkend en darmreinigend.

Het verschil tussen Chlorella en Spirulina.

Spirulina is een meercellige alg, spiraalvormige plant die groeit in zout water. Gedroogde poeder van Spirulina lijkt sprekend op Chlorella om zijn karateristieke groene kleur, maar het verschil van vorm kan gemakkelijk herkend worden door middel van een microscoop. Door hogere concrentatie van proteinen in de Spirulina had men in eerste instantie meer aandacht voor deze alg, maar Spirulina bevat geen CGF.

Nu spreekt mij aan dat de spirulina een spiraalvormige plant is (Victor Schauberger vindt de spiraalvorm erg belangrijk in de natuur) en dat het groeit in zout water. Van de chlorella spreekt mij aan dat het zware metalen bindt.

Een probleem met eiwitvertering heb ik niet.

Dus welke kun je nu het beste gebruiken.

Spirulina bindt ook zware metalen. Chlorofyl bindt zware metalen. Drie keer raden waarom. Omdat chlorofyl als bijproduct...zuurstof heeft!

Mike

Ik bestel het bij Mastercare of Company4You. Ik denk dat hun kwaliteit gegarandeerd zuiver is.

Als je geen probleem hebt met je eiwit vertering, kun je ze volgens mij het best samen gebruiken.

Helaas kan ik niet tegen chlorella. Ik heb het lange tijd gebruikt, maar had geen positief resultaat. Toen ik bloedonderzoek heb laten verrichten, kwam eruit dat ik intolerant ben voor chlorella.

Nu dus alleen spirulina.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan