Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb weleens zoveel last gehad dat ik bewust eerst ging eten, omdat ik anders wist dat ik voorlopig niet zou eten. Heb er nooit last van gehad dat ik op een volle maag bitterzout nam.

Ik zou in eerste instantie proberen wat het bitterzout uithaalt. Er wordt namelijk alleen bij erge problemen aangeraden om de leverzuivering te vervroegen. Ik zou het bij wat last zelf niet doen.

Wat ik deed is dagelijks de milde zuivering drinken, 2 eigelen, 1 grapefruitsap en 50 ml olijfolie op nuchtere maag. Mijn gevoel hierbij is dat het je helpt de boel te laten stromen en aan te drukken, op een zachtaardige manier. Het is niet bedoeld om de stenen eruit te werken, maar de lever en galblaas te ondersteunen.

Toen ik in het begin nog regelmatig bitterzout gebruikte, kwamen er ook weleens steentjes mee, maar niet te vergelijken met de reiniging van Morritz. Ik denk dat als je systeem goed werkt, je goed ontgift, er dan regelmatig rotzooi mee naar buiten komt. Als ik nu door ontgifting diaree heb, dan zie ik ook weleens schilfers die ik bij de leverreiniging zie.

Behalve dat de stenen er graag uit willen :D , ben ik een slechte ontgifter. Mijn ontlasting vertoont grote overeenkomsten met de Poekies en het is regelmatig te ruiken dat ik mijn alu deo weggegooid heb. :(

Ik ga zo wat bitterzout drinken. Brrr.

Ik het het geluk een makkelijke ontgifter te zijn! Succes met het bitterzout! En als 1 eetlepel niet voldoende is, over een uurtje de volgende nemen. Niet gericht op dat je naar de wc moet, maar op wat je voelt in je leverstreek. Sterkte!

Slechte ontgifting gaat verder dan het lichamelijke alleen. Het heeft ook te maken met een mentaliteit van WILLEN LOSLATEN!

Mike

Dat klopt wel Mike. Ik hink ook vaak op 2 gedachten, want we willen ook graag gezinsuitbreiding. Die 2 gaan niet samen. Afijn ik heb mezelf door omstandigheden een paar leverreinigingen gegund en blijkbaar moet ik die eerst afmaken. Ik zie uit naar vrijdag. Onderwijl mijn smoothie vanmorgen volgegooid met jodium (10 druppels). En een h2o2 35%. Maar die verpest de smoothie, dus die laat ik weg.

Deze "schijtluis" heeft zich ook eindelijk aan de reiniging gewaagd..zag er heel erg tegenop omdat ik niet wist wat te verwachten.Maar het was mij wel duidelijk dat ik het echt moest gaan omdat ik volgens mij neig naar chronische alvleesklierontsteking..

Tot nog toe valt het me erg mee! gister de 2 glazen bitterzout genomen,bij het 2e glas bitterzout voelde ik volgens mij een steen verschuiven ergens ter hoogte van mn maag/ribben.Voelde me een enkele seconde even heel raar toen dat gebeurde..om 10 uur het grapefruit/olijfolie mengsel genomen en geprobeerd stil te liggen en te gaan slapen..gek genoeg voelde ik het vooral borrelen en doen aan de linkerkant van mijn ribben. Vijf uurtjes heb ik wat onrustig en licht geslapen en daarna was ik wakker en kreeg ik last van een hypo dus wat honing,met cayennepeper,citroensap en sole genomen..en toen verder proberen te slapen.Daarna om 6 uur het 3e glas bitterzout..gek genoeg voelde ik toen mijn linkerschoudergebied {heb daar last van mn spieren,soort frozen shoulder} tintelen en warm worden..en ook werdt ik slaperig.Helaas voordat ik echt sliep was het alweer tijd voor het 4e glas bitterzout..dus maar uit bed gegaan.Vervolgens tot nog toe bij de oogst..groene galstenen,gruis en wat rood/bruine schilfers oid? ben benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen..

Wauw, goed zeg I-lady! Mijn ervaring is dat je nu op lichamelijk het ergste wel hebt gehad, behalve eventueel nog een burning ass. Ook zeer zeker geen pretje! Maar zeer goed te doen hoor. Ik wil je niet nog even op het einde bang maken ;)

Fijn dat je gelijk vanalles eruit aan het gooien bent. Succes de komende uren!

Hoe is het met je suikerspiegel toen je "echt" wakker werd? Of moest je gelijk gaan eten? En hoe heb de dat gisteren gedaan?

Geen problemen mee gehad eigenlijk..ik heb gister om 12 uur nog wat droge rijst gegeten met wat groente en verder niks.Maar ik vermoed dat het grapefruit/olie mengsel ook goed is voor m'n bloedsuiker want ik kon prima slapen daarna.Eigenlijk alleen zo rond 4/5 uur dat ik er "last" van had en verder gewoon helemaal niet meer..

Haha ja die burning ass heb ik nu al,maar heb er kokosolie opgesmeerd..het valt mij echt reuze mee allemaal,had het veel erger verwacht haha. Voelt ook zeer goed om het gevoel te hebben daadwerkelijk op te schonen zeg maar.

Gisteren en vandaag ook weer een grote reiniging gedaan.

Gisteren helemaal niet gegeten maar dat is me niet zo goed bevallen, beetje hoofdpijn gisteravond, zal wel van de bloedsuikers zijn. (normaal heb ik er nooit geen last van bij IF tot half 1 in de middag)

Of misschien hoofdpijn als reactie op magnesium, ik weet het niet. Volgende keer toch wel weer wat eten tot 1200 uur.

Vanmorgen wat zooi geloosd, gruis en stuk of wat grotere stenen, 2 cm ongeveer en wat er ook allemaal onverteerd in zat waren de champignonnen die ik zondag op had.

Ik heb geen verandering bemerkt vanaf de vorige reiniging en ben benieuwd of er nu wat verandert.

Ik heb ook wederom geen azijn vooraf genomen en dat bevalt goed.

hey I-lady, knap hoor, je hebt een overwinning behaald voor jezelf.

Gisteravond heb ik ook de grote reiniging gedaan. Zowel het bitterzout als het mengsel (olie & grapefruit) vond ik goed te doen. Alleen geen ontlasting gehad voordat ik het mengsel innam. Dus ik twijfelde of ik nu wel of niet extra water mocht drinken tussen 18.00 en 22.00 uur. Niet gedaan en het kwam dus ook niet op gang. Dit zat wel wat oncomfortabel want ik voelde het wel bewegen in mijn darmen. Ook licht misselijk gevoel van het bitterzout maar wel ok. Drinken jullie extra water?

Het mengsel is mij goed bevallen. Meteen daarna gaan liggen en borrelen dat het heeft gedaan in mijn lever/galblaas, het leek wel een concert :-)

Daarna vrij snel in slaap gevallen en toen...... ging de wekker niet af vanochtend. Zelf wakker geworden rond 7.15 dus meteen het eerste glas bitterzout van die ochtend genomen en anderhalf uur later de tweede. Leeglopen begon al vanaf de eerste. Kan dus alleen niet goed zien wat er allemaal uitkomt. Er blijft veel drijven, lichtbruine (kleur Burberry-bruin)schilfers en klontjes. Iemand een idee wat dat is?

Veel zuiveringen aan de gang! En dat op doordeweekse dagen.

Apart zeg, die champignons Marijan. En dat van zondagavond. Ik ga er altijd vanuit dat het eten dat ik vandaag eet er morgen weer uitkomt. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik begrijp je vraag niet helemaal downunder. Wil je tussen 18.00 en 22.00 uur gewoon water drinken of extra water met bitterzout?

Wat je een volgende keer kan doen is een klysma zetten als er geen ontlasting is geweest rond 21.00 uur of om 16.00 uur een glas extra bitterzout.

Gezien je beschrijving ga ik ervan uit dat er nog veel ontlasting tussen zat. Opvangen in een vergiet en afspoelen kan je meer duidelijkheid verschaffen.

@ Alexandra

Ik bedoel gewoon water ja. Dus 2 keer een glas bitterzout om 18.00 en 20.00 uur en daarnaast nog extra water. Maar ik ga je tip opvolgen en de volgende keer om 16.00 al beginnen met een glas extra bitterzout. Ik had zondag al getest hoe ik er op zou reageren en liep behoorlijk leeg(na 1 theelepeltje op een glas water) dus had verwacht dat het gisteren wel zou werken gezien de hoeveelheden bitterzout. Ik had trouwens van dat ene theelepeltje een hoop gruis in de pot. Pas na 3 keer doortrekken, was dat verdwenen.

Ik heb nooit behoefte aan extra vocht, maar ben een slechte drinker en zeker geen graatmeter. Ik zie niet in waarom je geen water zou kunnen drinken.

Was je wat gespannen omdat je nu de zuivering ging doen? Kan het zijn dat je daarom geen ontlasting kreeg? Want het is best een verschil, 1 theelepel en leeglopen en vervolgens veel en veel meer bitterzout en je gaat er niet van naar de wc.

Er zit continue spanning in mijn nek en schouderspieren sinds (weer) een ongeval afgelopen maand maar ik voelde geen spanning vanwege de reiniging (in de zin van eng vinden). Maar goed, e.e.a. werkt natuurlijk wel door. Ik voelde me eigenlijk wel ontspannen verder, nog wat yoga en EFT gedaan die middag. Ben van plan de komende weken veel voetenbadjes en gewoon bad te nemen omdat ik heb gemerkt dat dit wel goed werkt tegen die spierpijnen.

Fijn trouwens om jou bij dit topic te hebben met al je tips en ervaringen :D

ha, de klontjes werden klonten dus heb ik er even eentje uit de pot gevist en jawel hoor, goed door te snijden maar wel aan de harde kant en donker van binnen. Dat betekent dus dat ik al honderden van die dingen kwijt ben, YES!

Gaaf Downunder! Lekker bezig dus :D Stoer hoor, dat je bent gaan snijden! Nu weet je dus zeker dat je een hoop zooi kwijt bent geraakt. Beter eruit dan erin!

Ik moet mijn naam ook een beetje eer aan doen hè :wink:

En ik merk dat 't ook wel een psychologisch effect heeft nu dat ik besef wat er allemaal in de pot lag, voel me bijna euforisch, ha ha.

@Alexandra
Quote:
Wat was het effect voor je van het bitterzout?

En wat is je doel van 10 druppels jodium? Klinkt wel heftig!

Toen ik de bitterzout nam was het alweer aan het afzakken en ik ben direct erna naar bed gegaan en het 1e wat ik 's morgens voelde was de druk.

De gedachte achter de 10 druppels is dat ik a) er niets van merk b) snel koude handen en voeten heb c) Mike had eens bij iemand gezegd die niets van de h2o2 merkte dat er dan wel een grot tekort was. Mijn conclusie, ik heb een onderactieve schildklier en een flink jodium tekort. Ik denk dat pas als de jodium de vrije plekken heeft ingenomen, dat mijn lichaam de andere halogenen eruit gaat schoppen en dat ik dan dus moet minderen. Ook hoop ik dat de grote hoeveelheid jodium mij beschermt tegen mijn wekelijks zwembad bezoek.

@Naief

Neem je ook extra selenium?

Heb je vanmorgen weer bitterzout genomen? Want mijn ervaring is dat het geen 24 uur werkt. Ik nam soms een aantal keer per dag, totdat het uitgewerkt was. Net zoals met paracetamol zeg maar.

Downunder, dat is ook het grote voordeel van een vergiet in de pot doen. Ik heb nog een ouderwetse wc, maar daar blijft ook niet alles op liggen als het veel is. Je vergiet na iedere wc-beurt voller zien raken helpt je zeer zeker door de reiniging heen! En dat je je dan euforisch voelt, ik snap het wel hoor. Het is je lichaam die zoveel rotzooi eruit werkt en je doet het helemaal zelf!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan