Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Ik denk wel dat het uitmaakt wat voor soort vetten je tot je neemt. Er is hier al eerder op het forum over geschreven, verschillen tussen bijvoorbeeld olijfolie en kokosolie op moluculair gebied. Verstand heb ik er niet van

Kokosolie bevat MCT's, vetzuren met een middellange keten. Deze zijn kleine genoeg om niet verteerd te hoeven worden en worden door de lever niet door de galblaas gestuurd, maar rechtstreeks aan het bloed afgegeven. Waardeloos dus voor de leverreiniging. Olijfolie bevat vetzuurmoleculen met een lange keten en deze worden wel via de galblaas gestuurd voor vertering. Perfect dus voor de reiniging!

Mike

Daar gebruik ik het ook voor, als doorduwer bij koliek en ander ongemak ;) En iedere dag begin ik met minimaal een grote beker melk. Maar gevoelsmatig blijft het voor mij een ander gevoel geeft de milde mix een ander gevoel dan zuivel innemen.

Ah goed dat je dat zegt Alexandra,ik was even rustig aan aan het doen met het vet omdat je dat overal leest.Dat ga ik dus niet meer doen,ga het gelijk weer nemen.

Jammer dat ik nog geen zuivel verdraag,lijkt me ook wel een fijne manier om de boel door te smeren.

Gelukkig maar dat het goed ging Alexandra,is best een moeilijk gevoel als je dat hebt en dan weereens vanalles "moet".

De enige dat ik rustig aandoe met vet (0,0 vet) is de dag van de zuivering. Uiteraard neem ik dan wel de grapefruit-oliemix. De dag erna eet ik waar ik zin in heb en toen ik nog de milde reiniging deed, begon ik daar mee na dag 2.

Vanmorgen onder de douche kreeg ik het volgende idee. De milde mix is zachter dan een beker slagroom voor mijn gevoel als het gaat om aandrukken van de lever en gal. Dus daarom is de milde mix voor mij ondersteunend en de zuivel aanvullend en achteraf misschien wel het belangrijkste in mijn hele proces geweest.

Ik ben radicaal overgestapt op wapf, met minimaal 2 liter melk per dag, minimaal 1 keer per dag de milde mix en bijan dagelijks een beker slagroom. Hierbij nog vast voedsel, zoals eieren, vlees, ui, kokosolie.

Door zoveel vetten als continue proces te drinken (IF was toen nog lang niet in beeld hoor! Wilde zo snel mogelijk na de mix eten en drinken!) is de boel continue in beweging gezet. Doe daarbij een paar keer per week bitterzout ivm koliek en ander ongemak en je bent continue aan het lozen. Met daarbij ook nog de grote leverreinigingen.

Tegenwoordig merk ik dat ik soms op minder dan een liter melk zit en slagroom drink ik weinig, 1 flesje nog per week gaat er doorheen. Geen behoefte aan. Maar.... zodra ik ook maar enigzins gevoeligheid ervaar, of misselijkheid zoals afgelopen week, dan blijft de oplossing voor mij vet, veel vet, t liefst vloeibaar.

Zelden klop ik de slagroom. Ben nogal lui aangelegd :oops: Maar bij een lever-crisis klop ik zeer zeker niet! Dan drink ik het in kleine slokjes. Uiteindelijk zijn het voor mij 2 verschillende producten, geklopte slagroom is ook erg lekker!

ik ben ook nog steeds druk bezig met de reinigingen, er komen steeds meer grote stenen los. Kan het daardoor komen dat je lever pijn gaat doen. Dus door de ruimte die ontstaat en weefsel wat pijn doet en moet herstellen?.

de laatste reiniging bracht veel teweeg , veel stenen van ruim 3 cm, niet een paar maar echt veel. Voel me eigenlijk niet beter maar slechter na deze laatste ook al is het er uit , er zit nog veel meer en mijn gal stroomt moeizaam merk ik aan de ontlasting en de vetvertering.

Ongelovelijk hoe veel stenen er in zitten.

Lia, kom regelmatig op jou side, erg boeiend allemaal,nu las ik dat je in de voorbereiding s'morgens voor een reiniging appelazijn drinkt, is dat gewoon op de morgen, of is het noodzakelijk dat je dat op je nuchtere maag drinkt ?

Elmo, ik heb het ook wel gehad dat ik voor de reiniging pijnvrij was en het na de reiniging weer van voor af aan leek te beginnen. Na een paar dagen loste zich dat gelukkig weer op. Hoelang heb jij er nu last van? Wat je kan doen is de milde mix in de ochtend innemen ter ondersteuning.

Mexy, appelazijn hoeft niet op nuchtere maag. Sowieso een goede om een half uur voor een maaltijd te drinken om je maagzuur te versterken. In het kader van de leverreiniging wordt het gedronken om de stenen "voor te weken", in plaats van met appelsap wat een suikerbom is.

Dank voor je antwoord Alexandra,dan drink ik het in de loop van de morgen als het zover is.Zeg maar voor de lunch.

Als je het al voorbereiding doet op de zuivering is het de bedoeling dat je iedere dag een liter water met appelazijn drinkt. Ben even kwijt hoeveel eetlepels. Als je het sowieso al dagelijks 2 of 3 keer drinkt, dan hoeft dat verder niet.

OP een glas water doe ik een kleine eetlepel appelazijn.

Elmo: ik had ook dat gevoel maar dat is weggegaan nadat ik meer vet ben ga innemen na Alexandra's tip daarover!

Niburu: sucses!

Ik had vandaag de terugslag van mijn reiniging op mijn bijnieren..erg veel last van oververmoeidheid en angsten vanmorgen.En ik weet inmiddels dat die angsten erger worden als mijn bijnieren erg uitgeput zijn..en ik dan dus over een bepaalde grens ben gegaan.

Hey allemaal,

Ik ben nu al bijna drie weken aan het voorbereiden op de uiteindelijke leverreiniging. Ik gebruik dagelijks afwisselend leverthee en nier-en blaas thee. Ik ben nu ook gestart met appelazijn, 4 glazen per dag en eet geen vlees of vis meer. Wat me opvalt is dat mijn huid erg droog is en ik rode vlekken (adertjes meer zichtbaar) krijg in mijn gezicht. Trekt dit nog weg? Hopelijk is dit een goed teken...

Is een darmspoeling nadien echt een must?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Waarom stop je met vlees en vis Klavertje? Ook je vetten geminimaliseerd wat Morritz in de voorafgaande week al aanraadt?

Als je je een beetje in het topic had verdiept, ja ik weet t, het is een groot topic geworden. Maar er staat heel veel informatie in. Onder andere over je eten in de voorafgaande week. En ook over de darmspoeling.

Als je je voorbereiding zo serieus neemt, en dat doe je!, gebruik dan ook een deel van je tijd om te zien wat de visie op de reiniging is vanuit WAPF.

Rode vlekken en adertjes in je gezicht duiden op een tekort aan maagzuur.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan