Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
In principe niet met metaal en rauwe eieren. Dat geeft mogelijk een verkeerde chemische reactie. Heb ook weleens eigeel losgeklopt met een mini-metalen-garde en daarna opgedronken. Ik zou het gewoon de volgende keer niet in de blender doen, maar in een schudbeker. 3 keer (ofzo) schudden en klaar.

Bedankt Alexandra ,die zal ik gaan gebruiken.Vroeg me ook af hoe lang ik moet wachten voordat ik een glas melk mag drinken na de milde kuur.

Heb al bijna een week heftige spierpijn ,dit kan een ophoping van afvalstoffen zijn ,wat ik vermoed.Moet erbij vertellen dat dit is gebeurd sinds ik vloeibaar eet i.v.m. mijn kaak ,veel yogurt smoothies met rauwe eieren en telkens een half pakje roomboter ,en veel runder soep Bijna geen koolhydraten.

Is dit niet in orde omdat de lever zijn werk niet goed doet ,of kan het ontgifting zijn ?

Deze spierpijn hoort niet bij mij ,heb dit nooit gehad ,en het is in ééns ontstaan.

Moeilijk om te zeggen vanuit deze stoel. Het kan zijn dat het vet een zeer doorsmerende en daarmee dus reinigende en loswekende werking heft. Gifstoffen die al die tijd in weefsel zaten opgeslagen komen los, maar als de lever en nieren deze vervolgens niet kunnen lozen via urine en ontlasting kunnen ze opnieuw worden afgezet in spierweefsel. Het kan ook zijn dat je een lekke darm en/of te weinig maagzuur hebt, waardoor er onverteerde of half verteerde eiwitten in de bloedbaan terecht kunnen komen, die vervolgens worden afgezet in spierweefsel. Of een combinatie van beide. Of iets anders wat ik nu over het hoofd zie. Iemand anders nog ideeen?

Mike

Mike,

door de lage KH.inname daalt ook de insuline waarde en dit zorgt ervoor dat de nieren sodium uit zullen scheiden. dan zal er ook vocht afgevoerd worden en dus het bloedvolume afnemen. Als reactie krijg je dan ook een verlies van potassium en magnesium.Alles moet nml. in verhouding blijven. de symptomen die hiermee gepaard gaan zijn denk ik wel bekend.

ad

Dat verklaart waarom mijn zoutinname zo hoog is! Zout en vet, daar snak ik al mijn hele leven naar. Ik MOEST dus we; dit voedingspatroon ontdekken, waardoor ik dit naar hartelust kan eten!

Mike

'Zout en vet, daar snak ik al mijn hele leven naar'

Dat doen de meesten maar die verzadigen deze behoefte met chips en snacks.

Zout en vet ,hmm......maar de doktor zei ........!!!!!

ad

@ad is dat dan ook de reden dat magnesium zo goed helpt bij spierpijn en spierkrampen? Dat het weer aangevuld moet worden bedoel ik.

je kunt natuurlijk ook een tekort aan magenesium verkrijgen door te weinig inname ervan of verlies door andere oorzaken dan sodium excretie met vocht.Magnesium heeft een relaxarende werking op spiervezels(ook van bv. de aderen)en een tekort waardoor dan ook beperkt deze werking.

ad

Ik heb de reiniging gister gedaan! Bij deze mijn ervaringen:

Ik nam om 19:15 mijn eerste glas bitterzout, ik heb het naar later verschoven omdat ik weet dat ik toch niet om 10 uur in bed ga liggen. Enfin, binnen een uur begonnen de maag krampen al. Deze hielden aan tot 23:00, en werden erger na 2de glas bitterzout. Om 23:15 moest ik naar de wc (eindelijk). Er kwam toen al enorm veel drap en witte steentjes uit. Heb om half 12 het drankje genomen. Ik had het het half uur erna heel koud! Lag met een vest pantoffels en twee dekens in bed. Ik heb denk ik van 12:30 tot 2:30 geslapen, toen werd ik ongelovelijk misselijk wakker, en had het bloedheet van al die kleren natuurlijk. Meerdere malen weer naar de wc geweest en me kuiten stonden in brand (rusteloze benen), dit had ik de vorige keer tijdens de milde reiniging ook al.

's ochtends na/tijdens de 2 glazen bitterzout ook weer heel veel geloosd, en vanaf vanochtend ook heel veel groene stenen (die had ik nog niet gezien).

Heb 10 uur lang niets gegeten en het ging me veel makkelijker af dan ik had verwacht!

Reageert er nou niemand op je super geweldige resultaat? Ik kan t niet laten om tijdens een weekend weg toch even op t forum te gluren. Super dat je de reiniging hebt gedaan Sannew en dat t is meegevallen. Ik begrijp alleen niet waarom je voor die ene keer niet om 22.00 uur in bed gaat liggen, de meesten van ons gaan dan eindelijk een keer op tijd naar bed ;)

@Sannew Gefeliciteerd, lekker gevoel hè? Op naar de volgende reiniging?!

@Alexandra Eerder vandaag geprobeerd te reageren maar kon niet inloggen. Misschien geldt dat voor meer mensen? Ben het met je eens, lekker op tijd naar bed en fijn een dagje tutten er om heen :-)

@Sannew was dat je eerste grote reiniging?

Ik heb net de 4de reiniging gedaan en dit keer wel misselijk en de mix eruit gegooid om 3 uur. Toen kon ik eindelijk wat slapen tot 6 uur. En het resultaat was erg goed, heel veel stenen, nu meer donkergroene dan de vorige keren en 1 grote van 2 cm :D

Weer erg interessant om je lever te voelen werken, ook de hartslag die wat omhoog gaat bij elke samentrekking. Dit keer was het wat heftiger en bijna een uur lang. Voor het eerst ook de steentjes gevoeld, het lijkt op een soort tinteling.

Maar wat komt er toch een hoop uit, ik ben al niet groot en tot nu toe zeg maar 5 handen vol met stenen. Dan moet het toch wel erg verstopt zitten.

Gisteren een poging tot mijn eerste grote leverreiniging gedaan. Valse start! Ik heb het nl. niet afgemaakt helaas. Vrijdag de dag vóór de 1e dag van reiniging had ik ineens verstopping. Is voor mij uitzonderlijk, maar komt een enkele keer voor als ik eerder uit huis moet dan normaal en dan nog niet naar de w.c. ben geweest. Dat was dus vrijdag het geval. Vrijdagavond vóór het naar bed gaan dacht ik er goed aan te doen om een milde leverreiniging te doen, want dat is goed voor de stoelgang, is mijn ervaring. De volgende ochtend moest ik al om 6.30u. naar de w.c. Wat keutelige ontlasting en ik had hoofdpijn. Daarna terugegaan naar bed. Het leek me goed om op tijd met het bitterzout te beginnen, dus dat was het eerste wat ik innam, om een uur of 9. Maar nog vóór ik het bitterzout had ingenomen moest ik rennen naar de w.c., gele diarree. Toch heb ik het bitterzout alsnog ingenomen. Daarna de appelsmoothie gemaakt, de eerste portie om 11 uur en de tweede om 14.00 uur. Tussendoor nog lever en galthee gedronken. Kort na 14.00 uur moest ik weer naar de w.c. rennen, gele drap. Om 18.00 en om 20.00 uur weer een glas bitterzout genomen. Daarna gebeurde er op wat gerommel in mijn darmen na niets meer. Ik had er juist op gerekend dat er dan nog veel meer zou komen. Mijn buik was hard en opgeblazen, maar daar bleef het bij. Ik begon te twijfelen of ik de grapefruit/olijfoliedrank wel moest klaarmaken als er na die twee keer bitterzoutinname niets meer was uitgekomen.

Ik besloot wat later naar bed te gaan dan 22.00 uur, misschien dat er toch nog wat zou komen. Om 23.00 nog niets! Ik durfde de drank niet klaar te maken uit angst dat ik giga misselijk zou worden gedurende de nacht. Dus onverrichter zake maar gaan slapen, wat niet zo goed lukte. Ik denk dat ik licht geslapen heb tussen 24.00 en 3.00 en toen begon de loop naar de w.c. opnieuw. Steeds gelig water. Ik ben om 9.00 uur opgestaan en overgegaan tot de orde van de dag, ook wat eten en drinken betreft. Ik voel me na de slechte nacht eigenlijk best goed. Geen hoofdpijn, geen buikpijn, niet eens moe.

Achteraf denk ik dat ik de grapefruit/olijfdrank gewoon had moeten nemen. Ik was teveel gespitst op het legen van de darmen na 18.00 uur, maar die waren waarschijnlijk al leeg genoeg. Of zie ik dat verkeerd? Wat ik mij nog afvraag, is hoe het kan, dat ik de zaterdagochtend zo vroeg al aan de diarree was terwijl ik nog geen bitterzout had ingenomen. Optie 1, ontgifting door de milde leverreiniging, maar dat zou dan de eerste keer zijn, ik heb er al vele gedaan zonder merkbaar resultaat, op een iets makkelijker stoelgang na. Optie 2, ontgifting door H2O2, dat zou dan ook de eerste keer zijn dat ik er iets van merk. Optie 3, salmonella van de rauwe eieren, ik heb daar nog nooit last van gehad en ik was ook niet misselijk, dit lijkt me het minst waarschijnlijk.

Nou, dat was dan dat! Deze ervaring leert me wel iets voor de volgende keer, hoop ik. Maar jammer is het wel. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Hoe zit het precies met dat vetvrij eten ? heb ergens gelezen dat je een week van te voren vetvrij moet eten.Ik moet er niet aan denken dat ik daardoor weer veel ga afvallen.

Ik wil toch heel graag de grote leverreiniging doen ,mag ik wel rauwe melk blijven drinken ?

ben benieuwd wat jullie gegeten hebben en of jullie ook afgevallen zijn.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan