Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Henry de meesten hier eten alleen geen vet de dag dat je het sapje gaat drinken, dus niet de hele week ervoor.

Graspieper ik denk inderdaad dat je het drankje best had kunnen nemen! Ik had die dag ook last van verstopping, maar toch aardig wat stenen geloosd.

En het was inderdaad mijn eerste reiniging! Maar wat wel grappig is, toen ik de milde reiniging deed voor het eerst was dat veel heftiger dan deze echte reiniging. Ik had er toen wel 48 uur lang last van, nu hield het na 12/13 uur op.

Er is weer vlijtig gereinigd zeg, met resultaat, goed hoor! Graspieper, zie het als de generale repetitie, volgende keer voor het eggie.

Henry, ik heb de week ervoor geen vlees en vis gegeten, maar wel gewoon de yoghurt, kefir , ghee, kokosolie, rauwmelkse kaas, allemaal lekker vol en vet.

Ik ben zaterdag wel 1 kilo afgevallen ook al heb ik de reiniging niet eens afgemaakt.

Die kilo zit er denk ik zo weer aan.

Gewoon lekker wapf eten en op de dag van de reiniging vetvrij. Op de tweede dag geeft je lichaam zelf aan waar het behoefte aan heeft. Volgens mij beginnen de meesten tegenwoordig met kefir of melk.

Ik wil ook weer een reiniging!!!! Maar krijg iedere keer leuke weekendjes weg tussendoor :D Nadeel van die weekendjes... het is hard aan jezelf werken ik merk dat het lijf op alle gebieden wil helpen, niet alleen op het spirituele. Dus... Aankomend weekend moet ik er echt aan gaan geloven hoor! Heling op alle vlakken en niet op de laatste plaats het lichamelijke.

Daar zal je het niet vinden. Alleen bij een ouderwetse drogist/ natuurzaakje heb je het hier in Breda. Internet is echt de goedkoopste manier! Een kilo voor ca. 5 euro.

Ik ben weer een reiniging aan het doen. Deze keer heb ik te weinig bitterzout. STOM. Voor het vierde glas had ik maar een halve lepel in plaats van een hele. Is dat een probleem?

Dat lijkt mij geen punt edwin. Ik heb de eerste keer de reiniging gedaan met 3 glazen bitterzout, dat werkte ook goed. Daarna wel netjes 4 glazen genomen, maar ik denk dat een halve lepel geen ramp is.

Er kwamen maar geen stenen, dus ik dacht dat het door te weinig bitterzout kwam.

Blijkbaar was ik te ongeduldig. Inmiddels zijn er ongeveer 90 stenen naar buiten gekomen, waarvan vier grote. Ze komen niet meer met honderden tegelijk, zoals bij de eerste reinigingen.

Bitterzout heeft GEEN effect op je stenen lozen. Het zet je sluizen open, zodat ze door de galwegen komen. En een beetje te weinig in je vierde glas, ik zou me er niet druk om maken. Maar vandaag wel proberen ergens bitterzout te krijgen. Ik heb genoeg avonden gehad op de tweede dag dat door de verschuivingen de koliekaanvallen kwamen en die wil je niet doorstaan zonder bitterzout, tenminste... Ik niet!

Hallo wat eten jullie op de dag van de reiniging? Echt paar dagen achter elkaar alleen aan de thee ofzo?

Geen granen lijkt mij ;)

Hoe lang heeft het bitterzout invloed op de stoelgang. Zaterdag was mijn eerste reinigingsdag, nu is het maandag en ontlasting is nog steeds bijzonder dun.

Is dat normaal?

Jordy, je kan op dag van de reiniging s morgens wat yoghurt nemen of magere kwark maar dan geen slagroom of kokosolie erdoor, wel wat zuur fruit, s middags gekookte rijst met wat groenten, of eventueel wat gekiemd speldbrood met beleg wat niet vet is zonder boter.verder gewoon thee of wat water met sole erin.

graspieper, ik heb vrijdagavond de grote reiniging gedaan, en vandaag is nog wat sliertig en ook geel van kleur dat duurt bij mij altijd paar dagen voordat het weer goed is.

Bij mij duurt tot einde middag voordat t weer dikker wordt. Het is bij iedereen anders.

jordy, lees het topic eens door. Of de laatste 25 pagina's ofzo. Dan worden de meeste vragen wel beantwoord.

Hallo allemaal,

Inmiddels lees is al een tijdje mee sinds ik me heb voorgesteld. Nu heb ik besloten dat het tijd is voor een leverreiniging en ik heb de limoenen, olie en eieren in huis gehaald (uit het recept van de allereerste post van dit item). Ook heb ik via dit item allerlei andere recepten gelezen en nu zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer.

Moet je je echt weken van tevoren voorbereiden door appelsap en bitterzout te drinken (dit verschilt per "recept")? Is het beter met een "milde" reiniging te beginnen, of is het juist goed er meteen alles zo snel mogelijke uit te krijgen? En welke kan je dan het beste doen? Ik ben de komende week vrij, dus ik heb alle tijd en rust om de reiniging te doen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alle 83pages over dit item heb gelezen, wel 1t/m 10 en de laatste 3, maar kan iemand mij een paar tips geven? Ik was van plan om vanavond te beginnen met die limoen, ei, olie mix. Maar twijfel nu of ik niet nog andere dingen in huis moet halen en misschien morgen of overmorgen moet beginnen.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Mus

Dag Mussie , ik sta ook op het punt om er mee te beginnen ,ben me ook al enige tijd hier over aan het inlezen.Ik denk dat ik dit stappen plan neem http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas_reiniging.html (natuurlijk allemaal gebaseerd op Moritz) Officieel hoeft het volgens mij niet een week vooraf bitterzout.En in plaats van appelsap kun je ook appelazijn drinken ,dus bijv .4 glazen gemengd met water op een dag.Wil ook nog even uitzoeken wat ik als vetvrij ga eten.Mijn lichaam schreeuwt het uit,om ermee te beginnen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan