Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dennis, ja appelazijn zit boordevol appelzuur. Maar in welke verhouding het zit en hoe je dat in de goede dosis kan vermengen? Geen idee.

Heb wel eens gelezen dat de optimale calcium / fosfor verhouding in voedsel 5:2 schijnt te zijn.

Voor vlees is dit helaas 1:200

Voor spirulina zowaar 1:2000 Dus toch niet te fanatiek daarmee ;)

Het mogelijk gevolg is dat je dan zwaar versneld gaat verkalken, dacht ik(?).

Ik heb nu 2x2 dagen de leverreiniging gedaan volgens het vervormde mayonaise-recept (eierdooier, olie, citroensap). Tot dusverre ben ik wat meer moe en ervaar ik een lichte misselijkheid na de inname. Morgen de laatste dag, tezamen met een dag vetvrij sapvasten. Dan in het weekend eens de grote leverreiniging doen met bitterzout en grapefruitsap. Ik zie meer op tegen een dag geen vet mogen eten, dan tegen de leverreiniging zelf... :)

Maar waarom ga je vetvrij sapvasten?

Als ik de leverreiniging doe ( eidooier/citroen/olijfolie) doe ik ook de appelsmoothie, maar wel met vet erin(olijfolie/kokosolie)

Quote:
Heb wel eens gelezen dat de optimale calcium / fosfor verhouding in voedsel 5:2 schijnt te zijn.

Voor vlees is dit helaas 1:200

Voor spirulina zowaar 1:2000 Dus toch niet te fanatiek daarmee

Het mogelijk gevolg is dat je dan zwaar versneld gaat verkalken, dacht ik(?).

In het voordeel van calcium of fosfor? In ieder geval kan ik je vertellen dat Weston Price ontdekte dat we 2 gram fosfor per dag nodig hebben en 1,5 gram calcium. Meer fosfor dan calcium dus, omdat fosfor zorgt voor botopbouw en calcium voor botafbaak. De bedoeling is dat we meer opbouw hebben dan afbraak. Weston Price ontdekte dat gezond orgaanvlees, maar ook vis en rauwe melk, van nature de juiste verhouding van fosfor tot calcium bezit.

Mike

In het voordeel van calcium uiteraard, anders zou Cola gezond zijn ;)

Met een simpele search ontdek ik onmiddellijk bevestiging hiervan, van wat mij toch als een vrij goede bron is overgekomen tot nu toe (Walter Last). Heb het artikel nog niet gelezen. http://www.health-science-spirit.com/calcium.html

Quote:
In good health the ratio of calcium to phosphorus in the blood is 10:4.

Alle respect voor Weston Price en we zijn hier tenslotte op "zijn forum." Anderzijds heeft hij maar een aantal jaren geleefd en suggereert Tony Wright dat wij 24 miljoen jaren frugavoor zijn geweest en dan beginnen afdwalen zijn; daar was hij dus niet bij (en Tony ook niet).

Ik vermoed ook niet dat Weston Price de materie zo goed tot op subcellulair niveau begreep als sommige pleomorfisme en bloedformatie onderzoekers (bv Kikuo Chishima en hedendaagse opvolgers). Voor mij staat deze mening dus een fiks trapje lager, al zal ik best graag zijn vertaald boek eens lezen. Ik heb doorheen de jaren zijn mening altijd gerespecteerd, maar zoals bij iedereen zijn er ws gaten in te prikken hier en daar.

Zelfs al bestudeerde hij gezonde volkeren, mss waren wij ervoor nog veel machtiger.

Je maakt een aantal denkfouten, waaruit blijkt dat je onder invloed bent van hedendaagse pseudowetenscap uit de vegetarische/veganistische hoek. Allereerst moet je de zuur-basetheorie maar eens grondig gaan herzien want het lijkt erop dat jij van de 'alkalize or die'-overtuiging bent van de, overigens zeer militante (logisch, want hij is een veganist), dr. Robert Young.

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=38

Fosfor is een bouwstof, calcium een reiniger. Voor botvorming is het zure fosfor superbelangrijk. Zuren zijn bouwstoffen, denk aan DNA, RNA, vetzuren, aminozuren. Je kunt niet met een pH-meter bepalen of een voedingsmiddel gezond is of niet, dat is volkomen simplistisch. Het is ook simplistish om cola te vergelijken met natuurlijke, volwaardige zuurvormende voeding. Cola is een door de mens bedacht product. Bevrijd je van de onzin van Young, Moritz, Campbell, Ornish e.a!

Weston Price onderzocht juist de AFSTAMMELINGEN van de vroege mens. Hieronder bevond zich geen enkele vegetarier, dus Tony Wright valt onder dezelfde groep pseudowetenschappers als bovengenoemde namen. Weston Price:

Quote:
Tot op heden heb ik geen enkele primitieve groep gevonden die een voortreffelijke lichaamsbouw had en hield door volledig te leven van plantaardige voedingsmiddelen.

Ik heb in vele delen van de wereld zeer vurige voorstanders van ethische systemen aangetroffen die de beperking van voedingsmiddelen tot uitsluitend plantaardige producten voorstonden.

Overal waar men zich langdurig aan deze leer hield, vond ik beduidend meer bewijs van degeneratie in de vorm van cariës en bij de nieuwe generatie in de vorm van abnormale tandbogen dan bij primitieve groepen die zich hier niet aan hielden.

Quote:
Het is van belang dat ik tot op heden geen enkele groep onder de primitieve rassen heb gevonden die uitstekende lichamen ontwikkelde en onderhield door volledig van plantaardig voedsel te leven. Een aantal groepen probeert dit te doen en mislukt hier duidelijk in.

Mike

Als het over kanker bestrijden met voeding gaat denk ik wel dat er soms verschillende geneesstrategieen met voeding kunnen zijn bij verschillende mensen.

Niet omdat mensen qua blauwdruk verschillend zijn maar omdat bij de 1 bijv de pancreas meer is aangetast dan de ander waardoor die wel of niet goed eiwit kan verteren.

Bij pancreaskanker kan bijv. volgens dr. Gonzalez, alternatieve kankerarts, volgens mij vooral alleen vegetarisch voedsel.

Het type dieet ook past bij het type kanker.

Bijv. mensen met lymfeklier of bloedkanker die kunnen juist makkelijker baat hebben bij dierlijk vet/eiwit.

Probleem bij kanker is vaak dat mensen dierlijk vet en eiwit niet goed kunnen verwerken (vet ligt aan de toxische lever waarschijnlijk en eiwit volgens Mike aan onvoldoende maagzuur).

Ik heb dan geen kanker zover ik weet maar wel een toxisch lijf in elk geval en dierlijk vet en eiwit gaat bij mij ook niet zo goed, al boek ik langzaam wel verbetering volgens mij.

Wat ik ook opmerkelijk vond om te lezen van de hand van dr. Gonzalez (te lezen op zijn eigen website): dat hij zei dat mensen met een "sympathische" levensstijl (vooral het sympathische zenuwstelsel aansprekend): -een stressvolle levensstijl gericht op bloed rondpompen- meer baat hebben bij alkaliniseren.

De reden dat kankerpatienten met lymfeklierkanker bijv juist meer vet- en eiwitrijke voeding voorgeschreven krijgen door hem is dat zij volgens hem vaak meer een parasympathisch georienteerd zenuwstelsel hebben.

In het geval van iemand die ik ken met lymfeklierkanker zou ik het kunnen plaatsen.

Uiteindelijk denk ik dat vet en eiwit voor mensen zeer belangrijk zijn.

De vraag is meer soms/vaak: hoe kom je daar terecht?

Het is dan niet zo dat niet alle mensen geen baat kunnen hebben bij vet en eiwit (sterker nog: ik begin steeds meer te vermoeden dat dat zo is, door eigen dieetervaringen), maar door opnameproblemen kunnen mensen daar noodgedwongen niet gelijk bij komen.

Weet iemand waarvoor het citrussap dient bij de leverreiniging? Waarom wordt er specifiek grapefoodsap gebruikt bij de leverreiniging van Andreas Moritz?

Volgens mij is beide goed: het gaat om het zuur en vet wat leidt tot galuitstoot. Je kunt de flush ook maken met citroen en sinaasappel.

De zuren zorgen er ook voor dat de stenen wat zachter worden zodat ze er makkelijk uit kunnen.

Dennis, jij ging toch ook vanavond de flush doen? Succes in elk geval!

Ik ga de flush morgen doen. Vandaag heb ik een dagje vetvrij sapvasten ingepland. Ik heb wel een handje chlorella gegeten, de kleine leverreiniging gedaan en leverreinigingskruidenthee gedronken. De maan is vannacht immers al in boogschutter komen te staan en het was vandaag nieuwe maan. Een uitgelezen dag voor een detoxprogramma. Morgen is de grote flush-dag. Ik kijk er al naar uit. Ik ben erg benieuwd naar wat er allemaal gaat gebeuren...

Ik wens jou ook een behouden flush-dag toe Evan. :)

Misschien kunnen we een keer een groepsflush organiseren voor ons forumleden. Kunnen we misschien wel in het Guinnessbook of Records komen wegens het grootste totaalgewicht aan uitgeworpen galstenen. :mrgreen:

Ik heb de afgelopen twee weken de milde leverreiniging gedaan. Dat wil zeggen twee weken lang 's morgens op de nuchtere maag een halve uitgeperste citroen met twee eetlepels virgin olijfolie. Het idee is dat je daarna nog een half uur op je rechterzij gaat liggen in de foetushouding. Dat wordt hem niet want mijn wekker gaat om 06:15 en om 07:15 moet ik de deur uit (en dat uur heb ik echt nodig :wink: ). Dus ik zette om 03:00 's nachts de wekker, slokte het drankje naar binnen, en sliep weer verder. Dank zij de zapper (oh jongens, wat ben ik dáár blij mee!!!!!!!!!!!!!!! :D ) slaap ik dan meteen weer in.

En het resultaat? Nul komma nul :(

Ik bedoel, ik heb helemaal niks gemerkt, niet aan m'n ontlasting, niet aan m'n ingewanden, nergens aan :? .

Zou dat betekenen dat er niks te ontgiften valt? Dat zal wel niet, Mike's verhalen over z'n pijnlijke ontgiftingen gelezen te hebben, en die eet nog heel wat gezonder dan ik. Of is de olie/citroenkuur gewoon te licht voor me? Die zware flush durf ik niet aan hoor, als ik sommigen hoor wat een pijn ze aan hun lever hebben kan ik me echt niet voorstellen dat dat gezond kan zijn.

Ik beeld mezelf maar in dat m'n lever geruisloos toch gereinigd is :D .

Vanmorgen toch weer heel veel mini steentjes kwijtgeraakt. Heb nog geen grotere gezien. Vannacht even een tijdje misselijk geweest, ben ik normaal nooit met de flush. Kon het gelukkig nog net binnen houden allemaal :D

@Enjoy,

Als ik jou was zou ik er toch maar eens over nadenken om een ECHTE flush te doen. Weet bijna zeker dat er dan bij jou ook de nodige rommel vrij komt. Een paar eetlepels olijfolie en een citroentje schiet niet op, dat is de flush voor mietjes :wink:

Enjoy

ik heb de ECHTE flush vier keer gedaan, valt echt wel mee, je gewoon houden aan de instructies !!!

Ik denk dat, zolang je ook het appelzuur gebruikt en bij de flush zelf ook het bitterzout toepast, de ECHTE flush zo goed als probleemloos hoort te verlopen. Of je moet hele rotsblokken laten passeren.

Ik gebruik nu al een paar weken het chanca piedra om eventuele stenen al te breken als het goed is. Ik moet nog even kijken wanneer ik de ECHTE flush kan gaan doen. Die heb ik al een keer gedaan, maar toen kwam er nog niet veel uit. Dus ik ga nu meer appelzuur gebruiken om de kans te verhogen echt iets kwijt te raken.

enjoy, ik doe 4 dagen achter elkaar: voor t slapen (minimaal 3 uur niet drinken/eten) : 2 uitgeperste citroenen/olijfolie/2 rauwe eierdooiers en dit goed mengen, mag met wat honing.

En dan 's morgens eerst een gewone klysma met water, na een half uur een koffieklysma, dit blijft goed binnen bij mij. En toen kwam er echt wel wat los hoor.

verder drink ik die dagen de appelsmoothie van Mike en de lever/galthee met gember.

Voor degenen die de flush niet aandurven is kombucha misschien een idee. kombucha bevat namelijk glucuronzuur wat ontzettend effectief is om de lever te ontgiften!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan