Je maakt een aantal denkfouten, waaruit blijkt dat je onder invloed bent van hedendaagse pseudowetenscap uit de vegetarische/veganistische hoek. Allereerst moet je de zuur-basetheorie maar eens grondig gaan herzien want het lijkt erop dat jij van de 'alkalize or die'-overtuiging bent van de, overigens zeer militante (logisch, want hij is een veganist), dr. Robert Young.
https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=38
Fosfor is een bouwstof, calcium een reiniger. Voor botvorming is het zure fosfor superbelangrijk. Zuren zijn bouwstoffen, denk aan DNA, RNA, vetzuren, aminozuren. Je kunt niet met een pH-meter bepalen of een voedingsmiddel gezond is of niet, dat is volkomen simplistisch. Het is ook simplistish om cola te vergelijken met natuurlijke, volwaardige zuurvormende voeding. Cola is een door de mens bedacht product. Bevrijd je van de onzin van Young, Moritz, Campbell, Ornish e.a!
Weston Price onderzocht juist de AFSTAMMELINGEN van de vroege mens. Hieronder bevond zich geen enkele vegetarier, dus Tony Wright valt onder dezelfde groep pseudowetenschappers als bovengenoemde namen. Weston Price:
Quote:
Tot op heden heb ik geen enkele primitieve groep gevonden die een voortreffelijke lichaamsbouw had en hield door volledig te leven van plantaardige voedingsmiddelen.
Ik heb in vele delen van de wereld zeer vurige voorstanders van ethische systemen aangetroffen die de beperking van voedingsmiddelen tot uitsluitend plantaardige producten voorstonden.
Overal waar men zich langdurig aan deze leer hield, vond ik beduidend meer bewijs van degeneratie in de vorm van cariës en bij de nieuwe generatie in de vorm van abnormale tandbogen dan bij primitieve groepen die zich hier niet aan hielden.
Quote:
Het is van belang dat ik tot op heden geen enkele groep onder de primitieve rassen heb gevonden die uitstekende lichamen ontwikkelde en onderhield door volledig van plantaardig voedsel te leven. Een aantal groepen probeert dit te doen en mislukt hier duidelijk in.
Mike