Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de leverreinigingskuur bijna volbracht. Er wacht nog een laatste glas bitterzout op mij. Dat bitterzout is me behoorlijk tegen gaan staan. Ik vond het een ware verademing om gisteravond een groot glas grapefoodsap met olijfolie te mogen drinken. Ik ben de hele nacht lichtelijk misselijk geweest, maar zo lang ik rustig bleef liggen was dit wel te doen. Het heeft vele uren geduurd voordat ik de slaap kon vatten, ondanks 6 capsules ornithine. Mijn hart sloeg er flink op los en dat hield me wakker. Dat kan door de suikers in de grapefood komen. 's Ochtends voelde ik me erg slap, maar dat komt ook door 2 dagen sapvasten. Net even de eerste ontlasting gecheckt en inderdaad een stuk of 10 galstenen tussen te vinden. Is dat 'werk' en 'lijden' in ieder geval niet voor niks geweest.

-Hoeveel gram bitterzout gebruiken jullie voor zo'n kuur? Ik heb het hele potje van 85 gram gebruikt. Dat zijn 4 maximaal volle eetlepels.

-Hoeveel galstenen heeft een gemiddeld mens in zijn lichaam? Hoeveel galstenen komen er bij jullie uit als je zo'n leverflush doet?

-Doen jullie een reeks van meerdere spoelingen?

-Doen jullie ook standaard een darmspoeling na een flush?

Het is idd de bedoeling dat je 4 volle eetlepels bitterzout gebruikt. Het aantal stenen verschilt erg per persoon, er zijn mensen die ze niet of bijna niet hebben, maar ook mensen die er een paar duizend hebben. Ik heb nu denk ik een stuk of 8 flushes gedaan en ben denk rond de 100 grotere stenen kwijt (van 0.5 tot 2 cm) en echt honderden mini steentjes van 1 tot 2mm. Officieel moet je ze volgens Andreas Moritz elke maand doen tot er een paar zuiveringen helemaal geen stenen meer tussen zitten. Ik heb dit eigenlijk nooit echt goed afgemaakt, maar wil het nu wel elke maand gaan doen. Darmspoeling na een flush heb ik nog nooit gedaan, maar is volgens Andreas wel nodig.

Ik was in het E-boek van Andreas Moritz aan het kijken; zie ik op bladzijde 82 dat volgens hem 2/3 van de wereldbevolking veganistisch leeft en dat 95% van het lichaamseiwit gerecycled wordt. Met andere woorden beweert hij en ervaart hij al 30 jaar zelf dat een dieet vrij aan geconcentreerde eiwitten geen enkel probleem oplevert. Ik blijf me erover verbazen dat er zulke extreme, maar toch onderbouwde tegenstrijdigheden voorkomen in de voedingsleer enerzijds en in de praktijk anderzijds. En dan praten we (net zoals David Wolfe) toch over geleerde mensen.

Volgende lading: tientallen galstenen.

De voldoening groeit. :)

En wat een lucht dat er af komt zeg. Nou snap ik waarom jullie allemaal zo'n ozongenerator willen hebben... ;)

Quote:
Ik was in het E-boek van Andreas Moritz aan het kijken; zie ik op bladzijde 82 dat volgens hem 2/3 van de wereldbevolking veganistisch leeft en dat 95% van het lichaamseiwit gerecycled wordt. Met andere woorden beweert hij en ervaart hij al 30 jaar zelf dat een dieet vrij aan geconcentreerde eiwitten geen enkel probleem oplevert. Ik blijf me erover verbazen dat er zulke extreme, maar toch onderbouwde tegenstrijdigheden voorkomen in de voedingsleer enerzijds en in de praktijk anderzijds. En dan praten we (net zoals David Wolfe) toch over geleerde mensen.

Er is een objectief criterium aan de hand waaraan je de woorden van deze mensen (incl. mijzelf) kunt controleren: Bestaat er een traditie van duizenden jaren die bewezen heilzaam is? Archeologisch bewijs vanuit alle delen van de wereld laat zien dat er steevast beestenbotten worden gevonden. Wat deden al die mensen daar dan mee? Oppakken als ze ze tegenkwamen en verzamelen in een beestenbottenmuseum? Nee, natuurlijk niet, ze vraten die dieren op!

Je kunt ook het 5-generatiecriterium gebruiken. Geef mij 1 volk waar dan ook ter wereld dat zich succesvol vijf achtereenvolgende generaties weet voort te planten in perfecte gezondheid. Er zijn tot op de dag van vandaag talloze voorbeelden te vinden van vleesetende volkeren die zich succesvol generatie na generatie hebben weten voort te planten in perfecte gezondheid. Weston Price onderzocht deze volkeren die een eeuwenlange traditie vertegenwoordigden.

Veganistische volkeren zijn echter gedoemd om uit te sterven door voedingstekorten. Een veel voorkomende kwaal onder veganisten is tanduitval. Weston Price zag het gebit als graadmeter van de totale gezondheid. Dan staan veganisten er dus niet best voor! Weet je wat ook veel voorkomt onder veganisten? Hart- en vaatziekte en kanker! Hoezo veroorzaakt verzadigd vet en cholesterol deze ziektes? Het is eerder het gebrek aan verzadigd vet en cholesterol dat hiervoor verantwoordelijk is!

Kortom, er zijn objectieve criteria die je kunt hanteren om de woorden van Moritz, Campbell, Ornish en andere zwetsers aan af te meten. Dat mag je met mijn woorden ook doen. Ik weet 100% zeker dat wat ik beweer een basis heeft in de evolutie, historie en anatomie van de mens.

Mike

Ik heb nog even in het jaar vooruit gekeken. Vanaf december 2011 t/m mei 2012 vallen de periodes van maan in boogschutter allemaal in de periode van de afnemende maan.

Het betreft:

23/24-12, 19/20-1, 15/16-2, 13/14-3, 10/11-4 en 7/8-5.

Dit zijn dus astrologische gezien allemaal gunstige data om een leverreiniging te doen. De eerste in december valt nog net in begin van het weekend, de andere vallen doordeweeks.

Je bent er weer snel bij Mike. :)

Jij krijgt vast een alarmsignaal op je GSM zodra het woord veganist of vegetarier is gevallen op het forum. :P

Maar je hebt wel een goede onderbouwing. Het vertelt in ieder geval dat er vroeger mensen waren die vlees aten, als je dan mag aannemen dat de boten overbleven na het eten van de dieren. Hoeveel plantaardig voedsel ze erbij aten is dan niet in de grond terug te vinden, evenals er geen sporen van eventuele vegetarische of veganistische volkeren in de grond terug te vinden zijn. Er waren dan weliswaar IJstijden, maar die waren niet permanent en ook niet over de hele wereld verspreid.

Heeft Price ook kunnen bewijzen dat de volkeren die hij onderzocht ook daadwerkelijk eeuwenlang dit dieet aanhielden?

Maar verder weinig commentaar. Ik neem gerust aan dat een dieet op basis van dierlijke voeding gezond is (voor veel, de meeste of alle mensen). Dat iedere vorm van vegetarisme of veganisme voor iedereen ongezond is, durf ik niet als 100% waar aan te nemen. Maar het 5 generatie-aspect is wel een erg interessant gegeven. Echter, het aspect van verticale evolutie / ascensie en de mogelijke invloed hiervan op je fysieke lichaam is naar mijn idee nog maar onvoldoende onderzocht door de reguliere wetenschap.

Quote:
Hoeveel plantaardig voedsel ze erbij aten is dan niet in de grond terug te vinden, evenals er geen sporen van eventuele vegetarische of veganistische volkeren in de grond terug te vinden zijn.

Je maakt zonder het te weten een leuke woordgrap. Volgens het 5-generatiecriterium is er inderdaad geen enkel spoor van de uitgestorven veganisten te vinden! :mrgreen:

Misschien goed dat ik je nog even wat andere geschiedenis meegeef:

Een van de meest vooraanstaande ‘denkers’ achter de moderne vegetarische beweging was niemand minder dan de extremist John Harvey Kellogg (1852-1943). Je weet wel, die van de cornflakes. Deze ‘dokter’ werd beïnvloed door het gedachtengoed van dominee Sylvester Graham (1794-1851), in Amerika verantwoordelijk voor de ‘Graham crackers’ en de totstandkoming van de hoofdzakelijk op graanproducten gebaseerde ‘food pyramid’ (de Amerikaanse Schijf van Vijf).

Beiden hadden een obsessie met kuisheid. Om de ‘zonde’ van masturbatie tegen te gaan, stond Kellogg zelfs besnijdenis zonder verdoving voor van jongens en verminking van de clitoris van meisjes met carbolzuur, een uiterst bijtend goedje dat ook bekend staat als fenol.

Om de ‘lusten’ te bedwingen, diende men er een strikt veganistisch voedingspatroon op na te houden dat rijk was aan zemelen. Kellogg en Graham waren namelijk op de hoogte van het feit dat een verminderd libido en zelfs impotentie en onvruchtbaarheid het gevolg waren van de chronische eiwit- en vettekorten onder veganisten. Om die reden wordt een dergelijk eetpatroon ook vaak voorgeschreven voor monniken en nonnen.

Quote:
Heeft Price ook kunnen bewijzen dat de volkeren die hij onderzocht ook daadwerkelijk eeuwenlang dit dieet aanhielden?

Dat is vragen naar de bekende weg. Price onderzocht de AFSTAMMELINGEN van aloude volkeren en culturen. Dus damn right dat deze mensen een eeuwenlange traditie en historie vertegenwoordigden!

Mike

Tanden vallen vooral uit bij "sapjes" mensen..dit komt omdat ze hun gebit

niet gebruiken..

Maar daar is nu iets op bedacht..zo'n rubber geval waar je een half uur per dag

op moet kauwen :mrgreen:

Doe mij maar een biefstuk...

Dia.

Bij sapjesmensen vallen tanden uit niet omdat ze niet kauwen, maar omdat ze structurele voedingstekorten opbouwen. Vaak laden ze zichzelf structureel vol met mineralen- en enzymenblokkers als fytinezuur, oxaalzuur, goitrogenen en andere antinutrienten in 'gezonde' rauwe, plantaardige voeding. Doe mij ook maar een biefstuk!

Mike

Wat een grappig verhaal van die John Harvey Kellogg. Ik heb laatst telefonisch contact gezocht met de Nederlandse delegatie van Keylontic Science, om eens precies na te vragen hoe zij denken over vegetarisme/veganisme. KS is geen voorstander van vleesloze maaltijden. Wel raden ze aan om middels een visualisatietechniek het eten te zuiveren/bevrijden van de energetische verstoringen en de bezieling van het dier of de plant. Eerbied, respect en dankbaarheid is waar het om draait, zowel voor dierlijk als plantaardig leven. Toen KS bekend maakte dat je op deze manier gerust vlees mag eten, gaf dit een golf van onrust teweeg onder de vele volgelingen die zichzelf al op een vega-dieet hadden gezet in de veronderstelling hiermee spiritueel te zijn. De vrouw aan de telefoon vertelde mij dat veel spirituele mensen een incarnatie als kloosterling hebben doorgebracht. Via deze latente herinnering aan hun kloosterverleden voelen ze zich opnieuw aangetrokken tot een vega-dieet.

Quote:
De vrouw aan de telefoon vertelde mij dat veel spirituele mensen een incarnatie als kloosterling hebben doorgebracht. Via deze latente herinnering aan hun kloosterverleden voelen ze zich opnieuw aangetrokken tot een vega-dieet.

Ik denk eerder dat ze ten prooi zijn gevallen aan pseudo-spirituele New Age-onzinverhalen over veganisme en 'hogere trillingen' om een 'evolutionaire sprong' mogelijk te maken met wel '12 DNA-strengen'. Laat mij de eerste mens zien die meer dan 2 strengen DNA heeft door de hogere trillingen van uisluitend plantaardige voeding en ik geloof het! Tot die tijd zie ik in ieder geval volop bewijs van gzondheid van lichaam, geest en ziel door de consumptie van de juiste dierlijke voeding.

Mike

Het 12 DNA-strengen verhaal STAAT in eerste instantie LOS van veganisme. DNA-activatie bewerkstellig je door gedisciplineerd aan jezelf te werken door middel van energetische visualisatietechnieken. En wellicht helpt het daarbij om zuiver te leven en zuiver te eten of misschien is het wel noodzakelijk. Maar met alleen dat kom je er niet. Wat er door de DNA-activatie mogelijk wordt in de toekomst is een ander verhaal. Misschien is je lichaam wel tot heel wat meer instaat dan we denken en dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden. Ik vermoed sterk van wel. Het draait allemaal om hoeveel kosmische energie je kunt laten doorstromen. DNA-activatie verhoogt de doorstroming. Dit verhoogt het bewustzijn en dit verruimt de mogelijkheden van onze fysieke en energetische lichamen, waardoor latente zintuigen bruikbaar worden. Misschien wordt het in de toekomst ook mogelijk om zelf de nu nog essentiële aminozuren en vetzuren aan te maken waardoor we minder afhankelijk worden van het doden van dieren. Of dat zo is weet ik niet en zal ik daarom ook niet beweren. Ik wil enkel de mogelijkheid open houden.

Waarom doen we dit dan niet al veel eerder? De energieën en technieken die hiervoor nodig zijn, zijn volgens de KS pas vanaf het jaar 2000 gaandeweg weer opnieuw vrijgegeven op Aarde. Dit heeft te maken met de periode van 2012-2017 in de 26.000 jarige kosmische cyclus. In deze tijd zijn er ascensiemogelijkheden die maar eens in de 26.000 jaar voorkomen. Dit is de Gouden Eeuw voor de ziel.

Ons oorspronkelijke 12 strengen-DNA is uit elkaar gerafeld door genetische manipulatie en degeneratie die in het verre verleden heeft plaats gevonden. Enkele strengen zijn in stand gebleven, de rest wordt door de wetenschap minachtend junk-DNA genoemd. Er zijn overigens ook mensen met 24 en 48 strengen, maar dit is wat zeldzamer.

Nederlandse en Engelse artikelen over DNA-activering:

http://www.krystalspiral.com/Netherlands/Articles/DNAactivering.pdf

http://www.azuritepress.com/dna_activation.php

Meer info in het boek Voyagers 2:

http://www.schildpadboeken.nl/

http://www.schildpadboeken.nl/boeken/V2inhoud.pdf

Die DNA-strengen maken deel uit van onze multi-dimensionale anatomie. Zonder een bewustzijn en zonder zintuigen, die in hogere dimensies kunnen waarnemen is het ook niet mogelijk om ze te zien, denk ik. Dit los van dat 24 en 48 strengen zelden voorkomt...

Ik lees net dat we al die DNA-strengen nog niet herstelt en aangekoppeld hebben. Ze zijn dus nog potentieel, niet gemanifesteerd.

Dennis,

Vergeef me, maar wat ik vooral zie is dat jij mijlenhoog zweeft! Was je maar een vlieger, dan kon ik je met een touwtje weer naar beneden halen! :wink:

Mike

Je mag er van vinden wat je vindt, Mike. Ieder z'n ding. Naar mijn idee zweef ik niet als een vlieger hoog in de lucht, maar hou ik een vlieger vast die hoog in de lucht zweeft. Hoe hoog die vlieger zweeft of hoe groot die werkelijk is, geen idee. Ik vang er slechts een glimp van op. Maar ik kan me wel voorstellen dat het allemaal erg ver gaat voor mensen die niet met vliegers bezig zijn. Het gaat voor mij ook erg ver, maar dat fascineert me nou juist.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan