Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik denk wel dat ik er aan kom als je melkkefir ook mee mag rekenen? En honing. Eergisteren heb ik nasi met basmatirijst gegeten. Ben wel 2 kilo afgevallen en weeg nu nog maar 54 bij 172 cm. Alsof eerst t vieze vet weg moet voordat er schoon vet aan t lijfje mag.

Kijk eens naar je koolhydraten. Want ik weet niet wat een kom is bij jou, laat staan hoeveel kh erin zouden zitten. En die banaan, dat toch maar niet meer doen! Is 1 suikerbom. Doel is eerst je suikerspiegel goed hebben en daar helpen bananen niet bij. Eet je een vette saus bij het avondeten? Ik denk dat je nog laag in je vetinname zit.

In hoeverre kan jij uberhaupt op dit moment 4 uur zonder eten/vetten? Toen ik pas begon moest ik ieder uur vetten hebben en dat werd langzaam aan steeds minder, mits ik goed vetten tot me neem.

Ik lees even terug, je bedoelt niet een kom kefir, maar dat je voldoende KH hebt als je kefir meerekend. Ja, dat mag je meerekenen. Misschien voel jij je in eerste instantie beter bij 150 gram koolhydraten. Of is dat hetgene wat je op dit moment nodig hebt om niet verder af te vallen.

Ik lees net even in je voorsteltopic, waarom doe je de milde reiniging ipv je eerst te richten op de lekke darm?

Die milde reiniging werd me geadviseerd door marijn (het tekorten vrouwtje uit Amsterdam). Bananen eet ik inprincipe nooit meer. Dit was een uitzondering. Mijn suikerspiegel is verder stabiel. Eet sinds mei geen suikers meer en sinds vorige maand heb ik ook de zetmeel suikers weggelaten. Bij het roerbakken van de groenten en de zoete aardappel had ik mijn restantje bottenbouillon gekieperd. Goed idee om eens naar mijn koolhydraten te kijken. Ik ga er meer van eten. En ik ga voorlopig stoppen met de reiniging!!! Ik wil ook even niet meer...

Het was niet mijn bedoeling dat je gelijk zou stoppen, maar ik denk dat het wel goed is dat je weet wat je aanpakt, wanneer en waarom. Dus buiten om je voeding, ook een stappenplan maken voor jezelf. Een week geleden spreek je nog over een GAPS en nu ben je bezig met je lever. Mag van mij, maar ik denk dat het goed is voor jezelf te weten waar de (acute) basis ligt voor jou en dat aan te gaan pakken.

Ik had dusdanig veel last van galstenen dat er geen andere weg voor mij was om vanuit de galstenen en lever te gaan werken. Aangezien de alvleesklier ook al maanden opgezet was, heb ik die als tweede aangepakt want dat was iets minder pijnlijk en werd door de vetten gelukkig op een natuurlijke manier al meegenomen.

Ik wil ook nog steeds het Gaps dieet doen. Ik ben me daarvoor aan het inlezen in het gaps boek van campbell mcbride. Dat is niet iets wat je van de een op de andere dag doet. Daarvoor wil ik alles goed voor mezelf uitschrijven. Zolang ik daar nog niet genoeg info over heb houd ik het bij wapf. Die leverreiniging werd me geadviseerd. Voor jou is het waarschijnlijk heel logisch dat je dat niet doet in mijn gezondheidsstaat. Voor mij nog niet. Het is een hoop info die op je af komt. En ik ben daardoor blij met alle adviezen die ik van jou en jullie krijg.

Ik heb geen idee hoe het is met jouw gezondheid, kreeg ook niet duidelijk uit je voorsteltopic waarom je Gaps wilt doen. Daarom zeg ik, zoek uit wat het is dat prioriteit heeft en maak je gezondheidsplan.

Gelukkig is het een bacterie die aan het huishouden is.. Het halve huis heeft er nu last van. Het lag niet aan t ei. Bij zoonlief waren er vorige week een paar kindjes in de klas met een buikgriep. En mijn weerstand werkt niet dus ik krijg alle griepjes als cadeautje. Zoonlief heeft t buikgriepje nu ook. Zo zielig!

Ik wilde het net zeggen! hier ook 3 gevallen bekend van een buikgriepvirus hoorde ik vandaag,moest meteen aan je denken. Dus je kunt doorgaan met je reinigingen als je nog durft..

Sterkte allemaal met de buikgriep. Toch vindt ik ook dat een erg heftige reactie, overgeven en gelijk flauwvallen door de griep. Misschien eens onderzoeken hoe je je weerstand een schop onder zijn kont kan geven?

:-) ja hè Alexandra, dat is de reden waarom ik hier ben beland! Daarom wil ik graag t gaps dieet doen. Het boek is echt een feest van herkenning voor mij en mijn zus!! I-lady, fijn om te horen en fijn dat je het meldt! Het stelt me enorm gerust. Dacht heel even dat ik totaal verkeerd bezig was met mijn voeding. Ik zit nog niet helemaal op de goede weg maar dat komt vanzelf met alle info die ik hier kan vinden. Toch durf ik even een paar dagen geen eieren te eten.

Nou de 11e zit er bijna op

Ik was er van overtuigd dat er ondanks de vorige 2 reinigingen die slechts 1 steen op leverden behoorlijk wat zat.

Nu is er dan ook heel veel los gekomen, grote stenen net, het beroerde is dat ze zo moeizaam door komen.

Ik voel dat er nog stenen zitten in mijn galblaas maar ze gaan er niet door ondanks genoeg bitterzout. Ze blijven gewoon hangen.

Ik voel ze schuren en prikken, vannacht was het ook heftig

Ik begrijp ook niet hoe er nu al weer zo veel stenen in kunnen zitten terwijl er 3 reinigingen hiervoor al heel veel uit kwam. Een complete galblaas vol wel. en nu dus weer + wat er nog hangt.

Mijn gezondheidsproblemen komen hier dan ook vandaan verwacht ik, Ik kan niet goed ontzuren als ik geen gal heb en mijn vetten en vitamine A en D opname lopen hierdoor ook niet goed.

Nu vraag me ik me dus wel af hoe ik mijn gal beter kan laten stromen. Het zit gewoon heel vast. Is het niet zo dat als je veel cholesterol neemt dit het juist kan verergeren in bepaalde situaties zoals als de gal er niet goed uit kan?

Mijn lever trekt het wel maar het komt er dus niet uit doordat er een blokkade zit en dan hoopt de cholesterol juist extra op?. Ik zeg maar wat hoor..

Dat gevoel had ik ook de laatste maand.

en hoe krijg ik die hangende stenen er wel uit behalve bitterzout en vet nemen.

Canhanca piedra geprobeerd, Resium, Appelazijn.ik neem taurine en vitamine C en Kurkuma

Het is de sleutel tot mijn gezondheid dus zou fijn zijn als de boel los kwam

Het gekke is dat ik niet zo zeer enorme galkolieken krijg maar last van ademhalingsproblemen en andere pijntjes.

Het stroomt nog net genoeg voor de vetten die ik eet denk ik maar het slibt dan langzaam aan weer dicht. Het voelt ook als regelmatig een trage stroom modder met prikkelende en scherpe puntjes

Ik geloof heilig in dit dieet maar dit maakt het wel lastig. Juist veel vetten eten om de galblaas te ledigen maar dat werkt bij mij dus niet echt.

iemand nog tips

Op zicht gaat het helemaal niet slecht met me en heb ik meer energie maar ik moet wel heel erg op passen omdat mijn vitaminen en mineralen opname door de slechte galwerking zeker niet goed is en ook is mijn maagzuur minder doordat de gal niet goed stroomt.

geen idee hoe het werkt maar feit is dat ik geen maagzuurproblemen heb als de gal wel goed stroomt.

Ben natuurlijk wel heel blij dat er nu weer flink wat aan het uit gaan is :-)

het zijn overigens niet eens enorme stenen, zo tussen de 1 en de 2 cm is wel het grootst dus ze zouden gewoon moeten kunnen passeren.

Zou je bijvoorbeeld extra slagroom kunnen drinken om 7 uur na de leverreiniging en het 3e glas bitterzout om he textra aan te drukken?

Vervelend dat je na 11 reinigingen nog niet klaar bent Elmo. Als je de oplossing hebt gevonden om de boel in 1 keer leeg te gooien, laat het even weten. Op dat soort oplossingen zitten de mensen met 20 en 30+ zuiveringen hier echt wel te wachten!

Hoe ellendig wil je het hebben? Een leverreiniging doen en in de avond van dag 2 alweer galkolieken hebben omdat de boel verschuift. En vervolgens dagen pijn omdat de boel zich weer moet settelen.

Ik heb ruim een jaar de milde reiniging iedere dag gebruikt, onder andere zodat de lever minder cholesterol aan hoefde te maken en dat makkelijk vanuit het eigeel kon pakken.

Twee reinigingen terug zei ik dat ik voorzichtig het gevoel had dat het einde in zicht kwam. Afgelopen keer had ik weer flink wat stenen en 2 erg grote. Jij bent niet met je mind degene die bepaalt hoeveel er wanneer uitkomt, het is je lichaam die loost wat tie op dat moment kwijt kan raken.

Hoe dat zo robinalexander? vorm je dan sneller stenen. heb het niet koud of zo

Ik heb gisteravond weer een reiniging gedaan slechts 1 week na de laatste, ik moest wel, had er weer hyperventilieaanvallen van.

Mijn galblaas zat al weer helemaal verstopt met grote stenen.

Ik ben vrij nuchter maar dit beangstigd me toch wel. Zo veel grote stenen. Nu al weer minstens 20 van 1cm +. Waar komen ze vandaan? Dit kan toch onmogelijk allemaal in mij gezeten hebben. Sorry dat ik twijfel maar kunnen galstenen heel snel ontstaan. Of is het echt allemaal oud. Ik kan me gewoon niet voorstelen dat je in 3 weken wel 60 stenen hebt van meer dan 1-2 cm

Zelfs nu na 5x bitterzout voel ik dat er nog stenen in mijn galblaas zitten die er niet uit willen en moet ik in een zakje blazen voor de pijn van de scherpe randjes van de stenen. Ik viel net al bijna flauw van de pijn en hyperventilatie

Het zou wijd genoeg moeten zijn maar toch komt iets er niet door, Het blijft zo pulserend steken boven de galuitgang en gaat er niet door.

Hele weel appelazijn gedronken , appelsap , en chanca piedra deze week.

Ok weer veel grote stenen er uit gelukkig maar snap het gewoon niet

Mijn gal stroomt dan ook de hele week niet goed doordat het verstopt zit, zelfs niet met dagelijks bitterzout, Misschien maak ik daardoor nog sneller weer stenen aan door de nieuwe cholesterol?

Het voelt soms gewoon als een opluchting als er iets los schiet in die dichte massa en dan voel ik mijn gal als een trage modderstroom naar beneden gaan.

Hoe dan ook als iemand iets weet hoor ik het graag.

Ik ben nog rustig hoor maar moet het even kwijt want ik word er wel een beetje gek van zo.

Dat is het fijne van het forum vind ik. Even mijn gal spuien al is het dan maar met woorden :?

Het stomme is dat bij mij een galkoliek dus enorme ademhalingsproblemen en hyperventilatie geeft. meestal niet eens enorme pijn zoals vaak beschreven word.

Elmo,heb je eventueel hulp van een therapeut oid in je buurt? want eerlijk gezegd lijkt het me nogal complex wat je hebt.En wat gebeurd er als je helemaal niets doet qua bitterzout/reinigingen?

Ik lees voornamelijk angst en geen vertrouwen. En de controle willen hebben.

Vindt jij stenen van een centimeter groot? 0,5 tot 1 centimter vindt ik normaal en daar lag mijn vergiet altijd vol mee. De laatste keer weer. Het wordt pas echt interessant voor mij als ik echt "pok" hoor. Dan komen de joekels eruit.

Bitterzout maakt NIET dat je galstenen loost. Bitterzout zet de sluisdeuren open zodat je ze makkelijker KAN lozen. En zit er in je galwegen een steen dwars, dan spoelt tie m mee door.

Kijk eens op de site van Poekie, daar staat een interview met een dame over gal-en leverreiniging. Zij stelt, als je echt hele erge klachten hebt, je hem vaker kan doen. Kijk eens of je er iets mee kunt.

Wat eet je? Wat drink je? Heb je vaker last van hyperventilatie? Komen je klachten wel primair van de gal en is de hyperventilatie niet het primaire probleem? Dit vraag ik me af omdat ik weleens gehoord heb dat mensen denken een hartaanval te hebben, terwijl het een hypverventilatieaanval is.

Dank je Lia, op de ipad is dat allemaal niet zo handig, linken zoeken terwijl ik in een verhaal zit. Te vaak is het me overkomen dat ik dan weer opnieuw mijn verhaal kan gaan typen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan