Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik ben bezig een soort van samenvatting te maken van dit topic. Nergens wordt een menu gegeven op het forum, dus die ga ik ook niet verzinnen voor de leverreiniging. Gewoon goed wapf-eten!

Hallo Alexandra

Jou reactie op mijn mail is bitterzout nemen tegen misselijkheid, ik dacht dat je dat moest nemen om de galgangen open te zetten?

Groet Lida

En wie zegt dat je niet misselijk bent omdat er stenen dwars zitten? Als het helpt, dan zitten er dus stenen dwars, helpt het niet, dan helpt het niet :D

Bij mij was misselijkheid een voorteken van een koliek die er aan kwam. Als ik dan bitterzout nam, ging de misselijkheid weg en kreeg ik geen koliekaanval.

Iets anders wat mij helpt bij misselijkheid is langzaam een beker slagroom drinken. Heeft ongeveer hetzelfde effect, de boel aanduwen, aandrukken met vetten en daardoor op een natuurlijke manier het 1 en ander forceren. Iets veranderd er dan in mijn systeem van binnen en het lost de misselijkheid op. Met daarbij een flinke lozing in de wc!

Bedankt Alexandra dat wist ik niet ga dat zeker proberen moet dat op een lege maag.

Heb al al een paar keer gelezen over bottensoep, word daarmee bedoeld mergpijpen

bij mijn thuis trokken ze daar vroeger bouillon van.

of andere botten.

Ga zo boodschappen doen dan kan ik het meenemen wil weer een flinke pan soep maken.

Groet Lida

Ik ben mijn antwoordt aan het typen en denk, val ik nu niet heel snel in herhaling? Je mag de vorige pagina nog eens doorlezen Lida, daar staat het antwoordt.

Op het forum zijn verschillende topics over bottenbouilon en op de site van Poekie staat volgens mij ook een recept, www.voedingisgezondheid.nl

Na de valse start van de leverreiniging vorige maand, heb ik afgelopen weekend mijn eerste grote leverreiniging gedaan. Een magere oogst, ongeveer 20 steentjes ter grootte van linzen. Maar misschien is dat normaal voor de eerste keer? Wat ik er lastig aan vond, is dat mijn darmen zo traag reageren op het bitterzout. 'S ochtends al een glas bitterzout genomen, waarna wat harde ontlasting kwam. Later om 18.30 een glas bitterzout, om 19.30 en om 20.30 weer een glas. Om 22.00 kwam de boel pas goed los waardoor ik pas om 24.00 het olijfolie/grapefruitdrankje kon nemen. Heeft iemand een verklaring voor die trage reactie van de darmen?

Dat is dus de reden waarom Morritz een klysma aanraadt. Als je in de mogelijkheid bent, ga dan naar een therapeut die dat doet, colontherapie. Henk, niet langer lid, is daar een groot voorstander van. Zelf kan je ook klysma's zetten. Vraag mij daarom niet om advies, want ik vindt het een persoonlijk drama. Andere kant is, ik loos goed op de eerste en anders zeker het tweede glas bitterzout. En de volgende ochtend ga ik ook lekker ;) 's Middags is het leed geleden en en in de avond alles weer normaal.

Waarom zoveel bitterzout erin gooien als je geen last hebt van obstipatie? Wat is je achterliggende gedachte?

Waarom is het een magere oogst? Vraag maar eens aan Poeki, na 10 reinigingen nog niets.... Terwijl de verwachting is dat er wel wat zit.

Alexandra, dank voor je reactie. De reden dat ik er zoveel bitterzout ingooi is dat ik wel dacht dat de boel vast zat. Als ik 's ochtends na een glas bitterzout slechts een beetje harde ontlasting krijg en ik voel na het glas van 18.30 na 3 kwartier nog helemaal niets gebeuren en na het glas van 19.30 idem dito, dan trek ik wel de conclusie van obstipatie. Een klysma is waarschijnlijk toch zinvol. Maar het is weer zo kostbaar om het te laten doen. Misschien toch zelf eens proberen. Verder ben ik niet echt ontevreden met het bereikte resultaat als ik het met Poekie vergelijk. Kan het zijn dat Poekie echt geen stenen heeft?

Dus, als jij ontlasting hebt gehad, dan heb je ook obstipatie? Je was alleen nog niet leeg, maar dat had heus wel gekomen, de volgende dag. Of dezelfde avond als je gewoon 2 glazen had genomen.

De ene keer reageer ik wel op een glas bitterzout binnen een uur, een andere keer pas na 2 uur. En er zijn keren dat ik 1 glas neem ivm koliek en dan gebeurt op ontlastingsgebied helemaal niets.

Voor mij is twee, drie dagen geen ontlasting hebben obstipatie. Jezelf niet leeggooien op een glas bitterzout, dat heeft eerder te maken met vasthouden en iet loslaten. En laat dat nou ook een probleem zijn als je last hebt van galstenen ;)

Co had na een reiniging of tien de eerste minimale oogst. Er zit dus wel wat.

Vanacht weer 2x een fikse koliekaanval en gisteren overdag ook.

Ik gebruik de milde reiniging en juist die zet de koliekaanvallen in werking.

De hele nacht heftig liggen zweten en woelen maar de grote steen gaat er niet door.

Ik gebruik veel bitterzout in combinatie met de milde reinigingen en de rauwe melk maar het is erg heftig

de gal perst zicht met veel lucht langs de grote steen tijdens een koliek en mijn ontlasting is wel bruin vanochtend gelukkig dus het komt er wel uit. Alleen gebeurt het met zo veel kracht en geweld dat het heel pijnlijk is. Hij stuitert dan op en neer voor de uitgang, dat voel ik

Vannacht schakelde mijn lichaam de pijn als het ware uit en het voelt alsof er iets in de knoop zit en werd het compleet gevoelloos in dat hele gebied. Ik hoop dat ik het lang genoeg vol kan houden lichamelijk gezien aangezien ik niet veel reserves heb en dit een aanslag is qua slaap en voeding.

Als ik ik nu heel gezond was en goed in de reserves zat zou het anders zijn

Maar anders moet ik wel naar de dokter vrees ik. Ik voel de steen gewoon klem zitten als een blok bij de galblaas.

De chanca piedra en de appelazijn lijken ook niet veel te doen tot nu toe.

Ik begrijp niet goed hoe groot deze steen kan zijn maar het is erg heftig.

Ik hou jullie op de hoogte

Word je galblaas altijd verwijderd of kan een steen ook vergruisd worden in het ergste geval dat het me niet gaat lukken?

Elmo je heb het medicijn Ursochol dat lost stenen op misschien heb je daar wat aanhier de link naar het stuk wat er over geschreven is.

Groet Lida

http://galstenen.jouwweb.nl/

Hoe ziet je eten en drinken er nu uit van uur tot uur? En wat gebeurd er als je op zo'n moment een beker slagroom drinkt?

Je ontlasting is bruin, dus alles werkt naar behoren blijkbaar. Ben je een moeilijke ontgifter? Heb je weleens andere kleuren ontlasting?

Hoe gebruik je het bitterzout bij een koliek?

Alexandra

De steen zit echt muurvast, ik ben vandaag naar de dokter geweest want het is niet meer leuk, ik zit in een constante koliek.

Gek genoeg is er op de echo niets te zien? kan dat? Onverrichter zake naar huis dus want alles was prima in orde maar de pijn blijft.

Ik word nu ook licht misselijk na het eten.

Krijg hem niet van zn plek. ook niet met bitterzout en vet.

Ik slaap er bijna niet van omdat hij in de nacht meer gaat drukken als ik lig en ik dan zwetend wakker word van de pijn.

Zal ik morgen een grote leverreiniging doen in de hoop dat het los schiet? wat is raadzaam. Dit is lastig zo en niet leefbaar, ik krijg slaapgebrek

Hij lijkt ook niet zachter te worden van de appelazijn en zo.

Dat appelazijnverhaal, daar kan ik persoonlijk niet zoveel mee. Heb namelijk geen verschil gemerkt door wel appelsap/azijn te gebruiken en niet.

Ik stel je veel vragen, maar krijg geen antwoorden. Misschien omdat je niets met mijn vragen kan?

Wat zegt de dokter dan? Want er is op een echo niets te zien, maar waar komt volgens hun dan de pijn vandaan?

Ik heb geen andere ideeen, dan extreem in het vet, liefst slagroom, dat werkt mij mij super, en bitterzout. Iemand anders nog een idee? O, en tegen de steen zeggen dat het toch echt de bedoeling is dat die uit de galblaas schiet. Baadt t niet, schaden doet t zeker niet.

Niemand die verder zijn licht wil laten schijnen op de situatie van Elmo?

Zelf gisteravond de mix met lichte tegenzin gedronken, waar dat gevoel vandaan kwam, geen idee. Net voro 22.00 uur flink naar de wc geweest en de eerste schilfers waren alweer een feit. Koud dat ik het heb gehad in bed, niet normaal. Zo een koude neus dat ik er niet van kon slapen. Heeft uren geduurd voordat ik in slaap viel daardoor. Verder wel een goede nacht gehad. En nu wachten op het resultaat. Normaal gesproken sta ik om 6 uur naast mijn bed, maar dit keer de wekker een paar keer af laten gaan ;)

Quote:
Gek genoeg is er op de echo niets te zien? kan dat? Onverrichter zake naar huis dus want alles was prima in orde maar de pijn blijft.

Is het niet zo dat op een echo alleen de oude verkalkte stenen te zien zijn? Ik ken iemand die zijn galblaas heeft laten verwijderen omdat er 3 grote stenen inzaten. Wij allen weten hier dat je wel honderden steentjes kan hebben, maar omdat die zacht zijn en nog niet verkalkt zie je die niet op de echo.

Ik sta helemaal achter de zienswijze van Alexandra. Heb zelf inmiddels ook de nodige reinigingen achter de rug en zodra er iets dwars zit, of als ik een "koliekaanval" krijg is het enige wat helpt, bitterzout en heel veel vet in de vorm van vloeibare slagroom.

Maar het beste werkt voor mij nog de echte grote leverreiniging en als het noodzakelijk is meer dan 1 keer per maand. Soms iedere week of 1 x per 2 weken. Je voelt zelf aan hoeveel noodzakelijk is.

Succes

Ik weet niet goed hoe Elmo te helpen helaas..maar ik denk dat een grote reiniging ipv de kleine wel goed is!

Wat voor een schilfers kreeg je dan Alexandra?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan