Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vraag me serieus af of je op deze manier de juiste stappen zet. Je neemt dus middelen om extra te ontgiften, terwijl je borstvoeding geeft. Ik zou het alleen op goede voeding houden en pas ontgiften als je gestopt bent met de borstvoeding. Want nu wil je je kindje alle goeds meegeven, maar kan je geen goede borstvoeding garanderen. Eet goed, maak gezonde borstvoeding en laat dat de prioriteit zijn. Mocht je ontgiften door "normaal" eten, dan zou ik het aan de wijsheid van het lichaam overlaten. Maar extra dingen doen, daar lijkt het mij de tijd nog niet voor.

Ik doe het onder begeleiding dus heb er vertrouwen in dat het zo wel kan. Mijn zoontje is inmiddels ook zo oud dat borstvoeding bijzaak is.

Quote:
Ik doe het onder begeleiding dus heb er vertrouwen in dat het zo wel kan. Mijn zoontje is inmiddels ook zo oud dat borstvoeding bijzaak is.

Dit komt me een beetje bekend voor. Ik heb ooit eens mijn darmflora laten testen tussen twee zwangerschappen in, die was niet goed, en ik zou toen van allerhande kruidenspullen hebben moeten nemen, eerst om de darmflora af te breken en te ontgiften want nieuwe darmflora zou niet kunnen blijven leven zo slecht was de toestand blijkbaar. Ik maakte me zorgen om dat ontgiften (mede door mijn amalgaamvullingen!) omdat ik nog borstvoeding gaf maar dat zou niet erg zijn want dat was toch nog maar een paar keer per dag. Ik ben zo blij dat ik op mezelf vertrouwd heb en het toen niet gedaan heb! Mijn zoon dronk nog maar een of twee keer per dag maar dat doet er helemaal niet toe. Borstvoeding is bloed, en al wat je losweekt met ontgiften komt direct in het bloed, en dat geef je dan aan je kind. Het maakt imo ook niet uit of je nog maar een paar keer per dag geeft of volledig, gif is gif. Als jij zelf het gevoel hebt dat ontgiften belangrijk is voor je, dan zal dat wel zo zijn, maar dat lijkt me tegelijkertijd juist een indicatie om het niet te doen zolang je nog voedt. Je moet je realiseren dat je wat je loslaat rechtstreeks aan je kind geeft. Ik geef nog altijd borstvoeding, nu aan mijn dochter van 2,5 en ik ben nog altijd niet actief aan het ontgiften. Ik eet wel volledig wapf en ik heb elke dag groene ontlasting, ook door goed te eten kun je ontgiften, de rest komt dan nog wel eens. We zitten allemaal vol pesticiden, zware metalen en vlamvertragers om maar eens wat te noemen, ik vind dat niet iets om licht op te nemen. Een kind is nog volop in ontwikkeling en daarom kwestbaarder als een volwassene.

Quote:
Ik eet wel volledig wapf en ik heb elke dag groene ontlasting, ook door goed te eten kun je ontgiften, de rest komt dan nog wel eens.

Dit bedoelde ik ja!

Volgens mij speelt bij Kamama ook de wens voor een tweede kindje mee, toch Kamama? Kan me voorstellen dat je in de tussentijd dan toch wilt ontgiften voor je aan de volgende zwangerschap begint omdat je niet wilt stoppen met de BV. Stel je eerste kindje drinkt nog tot zijn 4de bij je, dan zou je nog jaren moeten wachten voor je kunt gaan ontgiften en dan pas voor een nieuwe zwangerschap kunnen gaan.

Lastig dilemma hoor Iklustvet & Alexandra. Snap dat jullie dit advies geven, maar aan de andere kant: hoe perfect is perfect voor je weer zwanger "mag" worden? Overal lees ik dat we vaten vol gif zijn, en ik geloof ook zeker dat we dat zijn, en dat we dat doorgeven via de BV. Maar vanuit dat perspectief is het eigenlijk niet verantwoord meer om zwanger te worden, we geven altijd gif door aan onze kinderen ook al ontgiften we door voeding, reinigingen, etc. Want neem een hap lucht, en je longen zitten vol rommel. Ga op een willekeurige bank zitten, en je zit vol met brandvertragers. Beter dan maar geen kinderen meer krijgen, omdat we de perfectie niet kunnen halen? (Ik zet dit hier zo neer, omdat dit iets is wat ik regelmatig door mijn gedachten laat gaan ivm toekomstige zw.schap).

Ik zat toen ook tussen twee zwangerschappen in en kampte dus met exact dat dilemma. Het was of halfbakken ontgiften met een kind aan de borst, of stoppen met de borstvoeding, of niet stoppen met borstvoeding aan de eerste en terug zwanger worden zoals het uitkomt. Ik heb toen gekozen voor het laatste en dat zou ik weer doen, met één verschil, ik zou volop zijn gaan wapfen! Had ik toen geweten wat ik nu weet was ik volledig aan de wapf gegaan, helaas ben ik daar pas op gekomen toen de tweede al geboren was. Ik had veel meer aan wapf advies (kefir!!!, rauwe melk, grasgevoerd vlees!) gehad dan aan die kruidenspullen om te ontgiften.

Ik streef dus helemaal niet naar perfectie. Ik krijg wel vaker zo van dat commentaar als "mag je nog ademen?" maar het gaat niet om perfectie, het is gewoon roeien met de riemen die je hebt en perfect zal het nooit worden. Ik heb nooit ontgift en ondanks dat ik volgens die test helemaal vol zou zitten met candida heb ik nooit een uitbraak gehad, er heeft hier nog nooit iemand spruw gehad en ik ben toch al sinds 2008 zwanger of voedende. Ik denk dat de kefir prima werkt. Ik kan er niks aan doen maar ik vind het advies dat ik toen gehad heb nog steeds waardeloos, een moeder aanraden te ontgiften (zeker met amalgaamvullingen) met een kind aan de borst vind ik niet kunnen. Wat voor begeleiding wil je daar ook bij geven, wat er gebeurt is niet meetbaar dus hoe kun je daar een veiligheid inbouwen? Ik heb later nog hier op het forum gevraagd en het werd me ook door iedereen afgeraden.

Ik heb verder nooit getwijfeld of ik wel of geen borstvoeding zou geven, bescherming komt van binnenuit en dat geldt ook voor de baby. Het zal zeker zo zijn dat door het leven op deze wereld vrouwen vervuild zijn en dus ook de borstvoeding, jammer genoeg geldt dat ook voor de gemiddelde koe, helemaal zuiver is er niks meer, dus dan kies ik 100% zeker voor borstvoeding, alleen al omdat alles wat daarvan afwijkt stress oplevert voor het kind. Ideaal zou zijn, helemaal ontgiften, volop aan de wapf, en dan lang voeden. Helaas kwam wapf pas later op mijn pad en daar zullen ik en mijn kinders het mee moeten doen.

Fijn dat jij iig de keuze bewust en naar volle tevredenheid hebt gemaakt. Dat is zeker prijzenswaardig, en je kinderen zullen daar van profiteren! Natuurlijk is BV de beste voeding voor je kind, een baby is gemaakt voor die voeding de eerste 6 maanden, ook al zitten er gifstoffen in. Gelukkig ben je alsnog op het spoor van WAPF gekomen. Ik deel dat gevoel met je, had ik het maar eerder geweten. Maar goed, we weten het nu.

Ik bedoel ook niet dat je specifiek naar perfectie moet streven (ik herken de uitspraak over dat ademen, die hoor ik ook weleens), maar het is iets dat in mijn hoofd rondspookt: wanneer ben je ooit weer goed genoeg om zwanger te raken? Vandaar dat ik het zo geschreven heb. Meer om het zo eens te uiten, en ook om weer te geven dat ik het standpunt en de methode van Kamama begrijp. Ontgiften tijdens BV zou ook niet direct mijn keuze zijn, maar dat denk ik nu. Misschien had ik het ook wel zo als zij gedaan, geen idee. Zwangerschap is een onderwerp waar ik veel over denk, omdat het voor mij onbereikbaar voelt. En daarnaast vraag ik me weleens af of het goed is, nog een kind op deze wereld zetten. En wanneer ben ik ooit klaar met ontgiften? Dat denk ik op slechtere dagen trouwens, op goede dagen vind ik het een heel goed plan nog een gezond kind op de wereld te zetten. Tenslotte blijven de kinderen de toekomst!

Mijn leverreiniging is toch niet helemaal lekker gevallen. De hele dag heb ik vandaag buikpijn gehad. Er zat nogal wat lucht in. Daarbij kreeg ik vanmiddag ook nog eens een migraine-aanval. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurt, maar mijn darmen (en vermoedelijk ook lever) lijken enigszins van slag :(

Quote:
een baby is gemaakt voor die voeding de eerste 6 maanden,

natuurlijke speenleeftijd van een kind zou ergens tussen de 3 en 7 jaar liggen.

Quote:
. Zwangerschap is een onderwerp waar ik veel over denk

Ik ben bang dat het geen zin heeft om daar heel hard over te denken. Dat moment dat je er echt zin in hebt komt vanzelf, dat kun je niet forceren, hoe meer je erover nadenkt hoe verder dat je er van verwijderd raakt. Althans dat is mijn gevoel. Hier was de eerste een ongelukje, anders was ik er waarschijnlijk nooit toe geraakt. De tweede ging veel gemakkelijker, ik kon helemaal niet meer wachten. Mensen krijgen nu eenmaal kinderen, dat is wat natuurlijk is en daarom voelt het ook goed.

Balen zeg Pinklady! Het zou kunnen dat de reiniging een hoop los heeft gemaakt en dat je daardoor ook migraine kreeg. Hoop dat je ondertussen alweer wat beter voelt. Ik heb het ook weleens dat mijn darmen weer even op gang moeten komen, tenminste, zo lijkt t. En mijn lever is echt niet altijd gelijk happy met dit grapje! Toen ik eindelijk pijnvrij was van de kolieken heb ik weleens bijna een week een gevoelige lever gehad na de reiniging. En toen had ik er heel wat opzitten hoor!

San, ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft. Ik vind het een erg moeilijke keuze en de wens voor nog een kindje is erg sterk. Ik ben ook erg bewust bezig met de voorbereiding. (wapf, yoga, acupunctuur) Wanneer is je voorbereiding goed genoeg en ben je wel ooit helemaal schoon in deze maatschappij? Ik sta inderdaad voor de keuze die Iklustvet ook schetst. Stoppen met borstvoeding is geen optie. Dus het is ontgiften met kind aan de borst of doorvoeden tot een volgende zich aandient. Ik heb niet het geduld om nog jaren te wachten...

Het doel van de borstvoeding is toch dat je je kindje het beste van het beste geeft? Het beste dat jij mogelijk maar kunt maken? Volgens mij is het vele malen "schoner" om je gifstoffen lekker opgeslagen te hebben in je cellen en te gaan voor een volgend kindje, dan dit kindje nu vergiftigde borstvoeding te geven door je afvalstoffen.

Even voor alle duidelijkheid, boerenverstand hier en kinderloos. Geen zicht op kinderen bij gebrek aan een partner, ook geen tikkende hormonen.

Ik zit me even af te vragen waarom het bijv niet in de borstvoeding terecht komt als ik bijv. rauwe melk drink en daarvan ontgift of bijv. Chlorella neem en waarom het met deze druppels wel schadelijk zou zijn. Ik heb even niet helder hoe dat ook weer werkt. Kan iemand me dat uitleggen?

Ik ben helemaal geen voorstander van welke bewust genomen ontgifter dan ook tijdens borstvoeding. Alleen van volwaardige voeding, dus ook rauwe melk. En ja, dat ontgift als t goed is ook, maar zoals ik al eerder schreef, vertrouw dan op de wijsheid van het lichaam. Zo voelt het voor mij. Weer dat boerenverstand....

Je eet volwaardige voeding om je lichaam te voeden, dat kan nooit slechter zijn dan rommel eten die de boel nog verder vervuilt. Als je rommel eet zal je lichaam niet ontgiften maar zal er evengoed rommel in je melk terecht komen.

Goed eten en daardoor op natuurlijke wijze zachtjes aan ontgiften is iets anders dan doelbewust opgeslagen gifstoffen geforceerd los gaan maken en het lichaam aansporen die te lozen. (wat dan ook nog moet lukken het is vast niet voor de lol dat mensen met klysma´s in de weer gaan :wink: Wat voor druppels jij neemt kan ik van hier niet zien, maar als de bedoeling is te ontgiften dan zouden er gifstoffen vrij moeten komen, als het dat niet doet is het geen ontgiften.

Ik weet dat danniellemv4 hier wel eens een link gepost heeft over de positieve effecten van chlorella tijdens bv, wat ik daar van begrepen heb is dat chlorella op zich niks losmaakt, maar alleen gifstoffen die er al zijn aan zich bindt. Maar zeker weten doe ik dat niet!

Quote:
One of the greatest ways to reduce or eliminate nausea during the cleanse is to have a coffee enema ready. Have it already prepared before your oil drink when you lay down. Have it hanging in a full size enema bag in the bathroom (or in the sink waiting). When nausea awakes you immediately go to the bathroom and give yourself a coffee enema. Interestingly, with most people it does not wire them up at all during the liver flush, and it will remove nausea. Most people sleep through the rest of the night. If nausea awakes you again in the a.m. - do another coffee enema. This will also help to release more stones :-)

Hoe kun je het nieuwe jaar beter beginnen dan met een grote leverreiniging :-)

Het was alweer 10 weken geleden dat ik de laatste reiniging heb gedaan, dus het werd er wel weer tijd voor.

Helemaal met je eens Edwin! Ik kruip nog even terug mijn bed in en wie weet doe ik straks met je mee. Moet er nog even over nadenken!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan