Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Op facebook had ik gepost over mijn leverreiniging. Een Hindoestaanse vriendin uit Suriname reageerde: "Het lijkt op wat mijn ouders en voorouders in de tropen ongeveer twee keer per jaar deden, met dat wat ze 'wonderolie' noemen...."

Hier nog zo één die denkt supergezond te zijn :wink:

Maar als ik de symptomen van een slechte leverfunctie lees moet ik helaas acné (hoewel onder controle met crèmes en H2O2) en slecht groeiend haar boven op m'n hoofd aankruisen. Noodgedwongen moet ik m'n haar in lagen dragen, want bovenop wil het maar niet langer worden :( .

Dus ik denk dat ik me ook maar eens aan een echte leverreiniging moet wagen. Ik moet toch nog een bestelling doen bij iHerb, kan ik gelijk bitterzout mee bestellen. Ik had al bij de apotheek geïnformeerd, maar die hadden het niet.

Appelazijn lijkt me ook beter dan appelsap met al z'n suiker.......daar was ik net vanaf! :|

Enjoy,

Inmiddels weet je dat als je acne hebt je dus niet supergezond bent en dat er 3 ontgiftingsprocessen mis zijn gegaan, voordat het lichaam besloot de rommel via de huid te lozen. Chronische zelfoverschatting is ook epidemisch. Het lijkt wel of heel Nederland denkt dat ze gezond eten en gezond zijn. En dat terwijl de ziektestatistieken het tegenovergestelde laten zien!

Mike

Quote:
Chronische zelfoverschatting is ook epidemisch.

Roerend mee eens! De eigen gezondheid is voor menig westerling een blinde vlek...

Quote:
Fatsnotbad schreef:

Enjoy,

Inmiddels weet je dat als je acne hebt je dus niet supergezond bent en dat er 3 ontgiftingsprocessen mis zijn gegaan, voordat het lichaam besloot de rommel via de huid te lozen. Chronische zelfoverschatting is ook epidemisch. Het lijkt wel of heel Nederland denkt dat ze gezond eten en gezond zijn. En dat terwijl de ziektestatistieken het tegenovergestelde laten zien!

Okay, pas over een jaar of 45 kan ik je eventueel het tegendeel bewijzen :wink:

En alles is relatief......vergeleken met een hoop rokers, snackers en zoetekouwen ben ik supergezond bezig.

Door dit forum ben ik me van een hoop bewust geworden, en ik kan aardig wat voedsel dat ik naar binnen werk aanwijzen dat gezond lijkt maar niet aan jullie normen voldoet. Ik ben bijvoorbeeld gek op de Unox romige tomatensoep, die uit zo'n zak. Ik heb maar niet gekeken wat er op de ingredientenlijst staat, zal wel een hoop suiker inzitten. En ik heb net een makreel op met yogonaise van Albert Heijn. Heerlijk, maar tot m'n verdriet kwam ik er vandaag achter dat er glucose-fructose inzit :(

Veel voedsel laat ik inmiddels achterwege, of heb ik vervangen door een meer onbewerkte variant. Maar ik heb (nog) niet de zin en de tijd er zo uitgebreid mee bezig te zijn als velen van jullie. Komt ook omdat mijn vriend met wie ik samenwoon er absoluut niets in ziet en alleen maar pleased maar ook perplext is dat ik na zoveel jaar anorexia-nasleep opeens de andere kant (vet) lijk doorgeslagen.

Ik volg echter jullie posts aandachtig, en dagelijks leer ik. Zo las ik zaterdag, vlak voordat ik boodschappen ging doen, dat fluor in je tandpasta zo slecht is! Wist ik echt niet! Dus bij AH gauw een tube fluorloze tandpasta (Paradontax) meegenomen.

En toen ik voor het eerst las dat jullie rauwe melk drinken dacht ik dat je dan toch wel heel erg geschift moest zijn! :lol: Maar ik sta op het punt om zelf ook een keer naar zo'n zuivelboerderij te rijden voor rauwe melk :roll:

Quote:
Ik ben bijvoorbeeld gek op de Unox romige tomatensoep, die uit zo'n zak.

Is dat die biologische tomatensoep? Die at ik vroeger ook weleens met een half pakje roomboter erdoor. Heerlijk! Kwam er alleen later achter dat er monosodium-glutamaat in zat. Deze hadden ze verborgen onder de naam "gistextract". vandaar dat die soep zo lekker was waarschijnlijk..

Ik heb nu leverbitter aangeschaft. Het is een mix van ayurvedische kruiden (oa neemboom, de rest ken ik niet). Iets van melasse met die kruiden. Het is bitter maar het heeft ook de smaak van een dropdrankje. Ik doe nu ff 6 weken geen koffieklysma, dus ik dacht: dan maar aan de leverbitter in de tussentijd. Dit ga ik 3 maanden volhouden en dan stop ik.

Ik ben heel erg benieuwd. Bitter klinkt wel goed voor de lever hoor, ben er zeker van dat dit gaat wennen.

Ik ben met mijn tweede leverreiniging bezig gister en vandaag. Heb net het laatste glas bitterzout weggedronken met een rietje. Uugh, beter dan H2O2 zal ik maar denken. Als ik mensen uitleg hoe ik een leverreiniging doe, dan reageren ze altijd sterk op het glas olijfolie met grapefoodsap. Nou die vind ik hemels smaken na 2 glazen bitterzout!

Ik heb deze keer geen sapdag vooraf gedaan, zoals bij mijn vorige reiniging 4 weken geleden. Het is een vrij comfortabele spoeling geweest, geen misselijk of zo en goed geslapen. Tot dusverre zijn er nog geen grote stenen uitgekomen, wel redelijk wel wat kleine steentjes, maar ook niet eens veel. Ze hebben een wat meer platte langwerpige vorm met vaak een wat spitse punt. Als iemand iets kan vertellen hierover, dan hoor ik het graag.

Ik wil mezelf even openbaar feliciteren met mijn derde succesvolle leverreiniging! 8)

Gisteravond lag ik met een glimlach in bed toen ik mijn olijfolie-grapefoodshake had weggeslokt. Ik weet niet zo goed waarom, maar ik vind steeds leuker om te doen en kijk al weer uit naar ronde 4 in februari...

@Dennis misschien heb je het al een keer uitgelegd hoor. Maar hoe doe jij deze reiniging? Een week lang appel zuur of - sap? Dus volgens Hulda Clarc of heb je je eigen methode?

Ik wil het n.l. ook gaan doen, aangezien ik een full time baan heb, weet ik niet zo goed hoe het aan te pakken.

Boschje, want denk je van de milde leverreiniging? Ik denk dat deze beter te combineren is met werk, en als dit goed gaat doe je in een vakantie een keer de andere reiniging.

Dirtsa, wat denk je, zal ik het gewoon eens proberen met de eieren? (gezien mijn intolerantie voor eieren)

Ik doe de 2-daagse leverreiniging en combineer de eerste dag prima met mijn werk. Je eet de eerste dag tot 14.00u, daarna niet meer. 's Avonds kun je beter thuis zijn voor de eerste stappen die de laxatie opwekken. De volgende dag is het wel fijn om in ieder geval de ochtend vrij te hebben, maar wat langer zou fijner zijn. Wat later in de middag kan je wel weer van huis en 's avonds eventueel ook.

Info over een 2 of 5-daagse leverkuur:

https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=44

Een E-boek over de gal- en leverreiniging:

http://www.rivendellvillage.org/Lever_en_Gal_Zuivering.pdf

Andere site met korte info over de leverreiniging:

http://www.totalhealthclinic.nl/behandelingen/leverreiniging.htm

http://www.rijndejonge.nl/CMS/raw-food/leverkuur-kort

http://www.lekkerinmnvel.nl/leverreiniging

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid