De hele reiniging lijkt een mentale uitdaging te worden. Ondanks dat ik er iedere keer weer zin in heb en voorheen echt genoot van de oliemix heb ik gisteravond met pijn en moeite bijna alles gedronken. Ik weet wanneer 1 hap of 1 slok te veel kan zijn en dan komt de inhoud van mijn maag er gelijk weer uit. Dus niet alles opgedronken. Terwijl er tijden zijn geweest waarin ik meer olie nam dan dat Morritz voorschrijft. En alles echt met heel veel plezier opdronk. Het valt nu als een blok op mijn maag en een licht misselijk gevoel.
Om 23.00 uur zat ik met pure gallozingen op de wc. Erg zuur.... en 3 steentjes, de grote van een halve spiterwt.
Vannacht om 3.00 uur lag er weer een steen in het vergiet. En de rest is te klein om op te vangen
Vergiet dus maar uit de pot, want er komt wel heel veel hele kleine steentjes en schilfertjes vrij. Idem deze morgen.
Ik was keurig wakker geworden om 6 uur, maar ben in bed blijven liggen omdat ik zo opzag tegen het bitterzout. Maar dat zit er ook weer in. Even wilde ik me voor de gek houden:"Je ontlast nu toch al, het gaat toch goed? Waarom nog bitterzout nemen?" Omdat ik geen koliekaanvallen wil en vervolgens een half uur kan wachten totdat ik weer pijnvrij ben!
Nog 1 glas bitterzout te gaan, met appelazijn is het te doen. Oogst is in ieder geval weer goed, heel, heel veel klein spul.