Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zo bij mij zit nr 4 er ook weer op. Tot nu toe 40 stenen ter grote van halve spliterwtjes, 10 ter grote van een doperwt en 3 ter grote van een kers! Ik was echt blij toen ik ze in de pot hoorde vallen. Ik had gevisualiseerd dat ik dit keer grote zou lozen. Gelukt!

Dit keer ging me goed af. Niet misselijk of beroerd. Moest er alleen een paar keer uit voor mijn zoontje die keelonsteking heeft...

Succes voor diegene die vanavond weer mogen!

Afgelopen nacht weer een leverreiniging gedaan. Al weer voor de 20e keer en voorlopig lijkt het einde nog niet in zicht. Normaal post ik niet na iedere reiniging maar vond de resultaten nu wel opmerkelijk.

Vanaf dit jaar heb ik besloten om iedere 2 weken de reiniging te doen. De eerste dagen na een reiniging heb ik beduidend meer energie, wat na een klein weekje dan weer wegebt in flinke vermoeidheid. Ik heb geen zin meer om dan 3 weken vermoeid te zijn voordat ik weer een reiniging kan doen.

2 weken geleden dus met een goede oogst (ik heb altijd goede oogsten gehad). Nu deze keer voor mij bijna een dubbele oogst, en ik ben nog niet klaar met lozen.

Maar wat heb ik nu anders gedaan dan anders, waardoor het resultaat zo groot is? Ik ben pas vanaf woensdag begonnen met de appelazijn, puur omdat ik het vergeten was.

Wat ik gisterenavond wel heb gedaan is na het drinken van de olijfolie/grapefruit mix een warme kruik op de leverplek gelegd. 1 ding viel me gelijk op: het borrelde veel meer dan anders. Ook kreeg ik het niet zo benauwd. Normaal als mijn lever zo aan het werk is voel ik een flinke druk op mijn longen waardoor ik het af en toe benauwd heb. Na dat half uur is het weg. Edwin, volgens mij heb jij ook last van die benauwdheid?

Terwijl het 2 weken geleden nog een flinke zure bedoeling was, heb ik daar nu dus totaal geen last van.

Ben wel doodmoe wakker geworden vanmorgen, maar het ebt langzaam weg. Kan niet wachten om zo aan de rauwe melk te beginnen.

Zo zie je dus maar: zelfs na 20 reinigingen kan er nog flink geloosd worden en iedere keer is weer anders.

Toch vind ik het wel zwaarder worden om er iedere keer aan te beginnen, maar als het weer achter de rug is ben ik weer dankbaar. En ik moet wel doorgaan, stoppen is echt geen optie. Alexandra ik denk vaak aan jou met je 30+ reinigingen. Waar komen al die stenen toch vandaan, er lijkt geen einde aan te komen.

Gifvrij,

Fijn dat er van alles los komt en dat je je dan een tijdje beter voelt.

Bij jou is er natuurlijk heel wat op te ruimen, na alle gif die je in je systeem hebt gekregen.

Lia

@gif-vrij Gefeliciteerd met je oogst! Het verbaast mij ook hoor, wat er allemaal wel niet uit kan komen. Ik zal ook eens een kruik gaan scoren, dank voor die tip. Binnenkort wil ik ook weer een reiniging inplannen. Je zegt dat je een week meer energie hebt en dat het dan weer wegebt, dat herken ik wel. En mijn schouderpijn verdwijnt dan ook een tijd. Fijn dat het bij jou ook zo'n goed effect heeft!

Hallo. Wat betreft de klysma's wordt er gezegd bij de minder vieze versie van de reiniging, dat je er 2 moet doen om alles schoon te krijgen van de bovenste dunne tot de onderste dikke darm. Je kunt met een klysma je dunne darm toch niet uitspoelen? De overgang van dun naar dik is eenrichtingsverkeer, toch?

Hoi EllenRoel,

Klopt dat de klep van bauhin normaliter voorkomt dat er iets van de dikker darm naar de dunne darm kan stromen, een klysma komt niet tot de dunne darm, ook een hoge darm spoeling niet trouwens, dus dat deel van de beschrijving/vertaling van de milde reiniging is incorrect. Ik weet dat je/jullie tegen de grote reiniging opzien, maar denk niet dat je met de minder vieze versie hetzelfde resultaat zult behalen, dat is niet te vergelijken.

Hoi Tanja. Ik denk dat Ellen toch de mildere versie zal gaan proberen binnenkort. We zijn gisteravond samen begonnen maar na het 1e glas bitterzout en het vooruitzicht dat stoppen geen optie is, is Ellen niet doorgegaan. Ik heb inmiddels nr 3 afgerond. Deze keer was mijn stoelgang veel minder frequent dan de eerst. Bouw je misschien een soort van gewenning/ immuniteit op tegen bitterzout? Het resultaat dit keer was ook beduidend anders; Nauwelijks bruine stenen maar veel groene. Deze stenen waren massief groen, te zien na het doorsnijden er van. Ik las ergens dat groene kleur duidt op afkomst uit de galblaas. Tot nu toe zijn de reinigingen goed en vlekkeloos verlopen en mijn energieniveau is ook verre van laag. Ik zal dus fanatiek blijven doorgaan en jullie op de hoogte houden van Ellens ervaringen.

Ellen, vond je het bitterzout niet te doen? Een beetje citroensap kan helpen, niemand vind het lekker, 't is altijd even doorbijten. Je kunt ook bitterzout capsules krijgen. Je moet er wel klaar voor zijn, maar zoals gezegd, de milde ga je niet zoveel stenen mee lozen, wat uiteindelijk natuurlijk toch het doel is.

Roel, ik weet niet of er sprake is van bitterzout gewenning na 3 keer, dat heb ik zelf niet bemerkt, wel dat iedere reiniging weer anders is op alle fronten, qua oogst, ontlasting, misselijkheid, slapen, etc.

Leuk dat jullie de ervaringen hier delen.

Ik ga ook steeds meer opzien tegen de reinigingen hoor ;) maar ga t binnen komt weer doen heb ik jezelf beloofd! Eerst even kijken hoe I'm dat moet doen met uit laten van de hond dan.....

Ik heb ruim 1,5 kilo bitterzout naar binnen gewerkt de afgelopen 2 jaar. Ik kan geen pijl trekked op het resultaat. Is iedere keer anders. De ene keer loop ik leeg op 1 glas, de andere keer na 3.

ik ben nu aan de derde sessie bezig met cator oil packing.,

Van t weekend weer een leverreiniging, ik zal ook eens proberen met een kruik op mijn lever na het oliemengsel drinken, misschien komen er dan ook meer stenen uit.

Alexandra, een vraag die jij ongetwijfeld kan beantwoorden:

sloopt een leverreiniging de darmflora? dus moet er na elke of na enkele reinigingen een kuur gedaan worden om de flora te herstellen?

Lol, in andere topics zweeg ik niet voor niets ;) Ik heb geen idee. Mijn redenatie is als volgt. Bitterzout weet niet wat "goed of fout" is en spoelt alles door. Ik heb nooit een kuur gedaan om te herstellen. Ik denk dat een glas kefir per dag je al een heel eind op weg zal helpen. En ook dat doe ik niet.

Geen idee hoe je je darmflora kan testen zonder lab. Ik vertrouw erop dat het werkt zoals het moet en dat de voeding anders er wel voor zorgt dat er balans komt.

haha ok, ja ik had een keer een negatieve ervaring gelezen, maar van jou weer helemaal niet en je hebt er genoeg gedaan :lol:

maar mijn spijsvertering is momenteel niet goed, buik'pijn' en voelt verstopt maar wel elke dag ontlasting al drijft deze tegenwoordig dus wel.. tijd voor leverreinigingen denk ik?

maar ik zat ook aan de flora te denken wat deze klachten heb ik nooit gehad en ik had in verleden 3 reinigingen gedaan (door hernia niet door gezet) dus ik dacht misschien had ik de flora moeten herstellen ofzo.. maar met stress kunnen nieuwe stenen vrij snel ontstaan begreep ik uit het boek dus dat zal t zijn denk ik.

Dat is het Maarten...ik kan wel zeggen dat bij mij eventjes na de reinigingen de darmflora wat verstoord is. Maar dat is al vrij snel weer goed met de juiste voeding en eventueel wat extra probiotica en daarna is het juist beter dan voor de reiniging.

I-lady, hoe merkte je dat je flora verstoord was?

ja ik denk dat kefir wel een goede aan vulling is en ik las dat EM ook een goede en zeer goedkope probiotica is.

Ik neem uit voorzorg pro-biotica. Maar vergeet het ook nog wel eens. Maar ik heb dan ook iedere dag 1,5 l water in darmen en kefir verdraag ik niet. Ik heb verder geen last van mijn darmen. Wel onlangs inderdaad een ontl. onderzoek gedaan, wel slechte vertering en candida. Aan het eind van het jaar doe ik pas weer een ontl. onderz., is helaas erg prijzig. Wordt vergoed vanuit de basisverzekering maar moet je wel eerst de 360,-- opmaken. Ik had bovendien redenen om dat onderz. te doen. Ik vermoedde al dat er candida was. Slechte vertering heeft volgens mij niets te maken met probiotica. Ik neem enzymen.

Maarten, gevoelige darmen en diarree voornamelijk..en in het begin voelde ik mij daar dan behoorlijk naar van..maar dit lijkt steeds minder te worden en dat komt volgens mij echt wel door de reinigingen.

m.b.t. darmflora herstellen: ik zorg dat ik een fles kefir klaar heb staan voor de volgende dag, daarna rauwe melk. Helpt goed.

Is er vanavond nog iemand aan het reinigen? Ik doe de 4e vanavond.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan