Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lekker bezig Vanille! Top!

Maarten, ik zou mijn lichaam de rust geven die het blijkbaar nodig heeft. Ik heb nooit naweeen van de reiniging. En ik had echt slechte bijnieren hoor!

Maar ik meet dan ook geen bloeddruk en tel geen hartslagen, dus hoef ik me daar ook niet druk om te maken ;) Beterschap!

Heb me weleens goed beroerd gevoeld tijdens. Kwestie van liggen, rust pakken en "uitzieken".

Op je vraag hoe het met mijn stress gesteld is, zie daarvoor de verschillende topics. Was stress maar de enige reden van de galstenen. Ik geloof toch niet dat dat het geval is.

Bah wat vervelend, ben je wel genoeg aan het drinken Maarten en je Koolhydraten hoe zit het daarmee, probeer maar ff mee te denken

@ Maarten

Ik had maar één keer twee dagen nodig om bij te komen, had toen ook een goede oogst. :D

De verhoogde hartslag herken ik maar dat begint meestal een half uur tot een uur na het olie-mengsel. Dat kan dan urenlang aanhouden, is erg verschillend. Dat komt o.a. door de lever die hard aan het werk is lijkt mij, het gaat in golfbewegingen.

En inderdaad moet je je rust nemen, het is niet niks wat er gebeurd in je lichaam. En als je je nu wat minder focust op je hartslagen? :wink:

Ja die hart slag merk je gewoon, nog steeds.

Hoeveel koolhydraten is nu raadzaam?

En waar zijn de bijnieren verder gek op? VitC? Hoeveel? En Keltisch zeezout? Hoeveel?

Heb al super enzymen met betaine besteld.

Verder zij ron velthuis nog zink en glucosamine voor de darmvlies hier nog een merk van aan te raden?

@maarten Hoop dat je snel opknapt. Ik zou voor je bijnieren heel veel vet eten, vitamine C en verder gewoon goede WAPF voeding. Ik voel me de ochtend na de reiniging ook vaak slapjes maar zodra ik er veel vet ingooi en stevig eten dan knapt het zo op. Eén keer kreeg ik de dag na de reiniging last van zonlicht. Zelfde remedie van veel vet, rauwe melk/eierdooier/kefir, eieren met spek etc.

Je moet idd normaal niet te veel drinken maar na de reiniging moeten de vrij gekomen afval stoffen afgevoerd worden. Ik had vanmiddag hfdpijn en na een paar glazen sole zakte het . Ook had ik vlagen van misselijkheid en na elk toiletbezoek zakte dit ook, er gebeurd idd veel daar binnen.

Koohlydraten heb ik gewoon als normaal gebruikt, ik zit normaal tegen de 100 gram, dat is afhankelijk waar jij je goed bij voelt.

Bedankt voor de reacties, ik heb mijn bijneiren duidelijk overschat.. stom zeg.

Heb het een en ander besteld om het te steunen.

Ik zal nog sel een up date doen als ik wat fitter ben.

zijn de bijnieren alleen verantwoordelijk voor de aanmaak van maagzuur of ook van enzymen?

welke ondersteunt de bijnieren dan beter?

deze:

http://vitami.nl/product_info.php?products_id=2339

650mg betaine HCL per tablet.

of deze:

http://vitami.nl/product_info.php?cPath=525&products_id=2592&gclid=CKXox_ngsrwCFQ3JtAodDwoAGg

200mg betaine HCL per tablet maar wel met enzymen.

met de enzymen word meer de alvleesklier ondersteunt als de bijnieren zat ik te denken, dus dan zou ik beter gewoon zonder enzymen en meer betaine?

ik heb de super enzymen nu maar ik dacht nu ineens dat de gewone betaine mischien wel veel gunstiger is.

weet iemand hier het fijne van?

Maarten ik snap niet zo goed wat je hierboven vraagt. De pancreas en de lever maken de meeste enzymen aan, de bijnieren hormonen. De enzymen maken de spijsvertering makkelijker en als je het idee hebt dat je hele spijsvertering wel ondersteuning kan gebruiken kun je tijdelijk enzymen bijnemen. Als een maagzuur tekort de primaire klacht is, volstaat betaine hcl.

Ik weet wel wat Maarten bedoelt. Ik kan alleen maar deze post van Mike erbij halen. Hij zal het vast wel ook in andere topics verteld hebben.

https://www.fatsforum.nl/topic/couperose#post-15673

Zelf had ik compleet uitgeputte bijnieren, 24/7 pijn (dus continue in ieder geval lichamelijk stress, maar uiteraard ook geestelijke stress) en toch kon ik de leverreiniging makkelijk aan. Ik denk dat het lever/galblaasprobleem dusdanig groot was, dat mijn lijf er echt wel aan mee wilde werken. Ik had op dat moment nog nooit gehoord van bijnieruitputting of wapf. Toen ik dit eenmaal wist, ben ik wel adrenal gaan gebruiken, maar niet gestopt met de reinigingen. De lever, gal en alvleesklier hebben heel lang op de eeste plaats gestaan.

Ja wat ik bedoel is: als het alleen de betaine HCL is die de bijnieren ondersteunt kan ik misschien beter de losse betaine HCL nemen want hier zit meer in (650mg) dan in de betaine met enzymen mix (200mg)

Uit Alexandra,s reactie blijkt dat dit idd zo is dus ik denk dat ik de losse betaine ook bestel, denk er nog even over.

Extra maagzuur(suplementen) na de reiniging is zeker aanterade: bitterzout magnesiumsulfaat spoelt je maagzuur weg. Tip begin de dag met een glas rauwemelkskefir(zuur) met een pilletje Betaine HCL of super enzym van NOW

Ja dat bijnieruitputting en maagzuurtekort hand in hand gaan had ik wel begrepen, maar als de oorzaak van tekort aan maagzuur bijnieruitputting is wil het niet zeggen dat maagzuur toevoegen de bijnieren ondersteunt.

Nee, ik geloof niet dat maagzuur toevoegen de bijnieren ondersteunen. De bijnieren ondersteunen helpt je om je maagzuur op orde te krijgen. En gaat dat niet snel genoeg, dan help je een handje :D

Tanja.
Quote:
maar als de oorzaak van tekort aan maagzuur bijnieruitputting is wil het niet zeggen dat maagzuur toevoegen de bijnieren ondersteunt.

ok, zoals je hier schrijft dacht ik dat het het geval was, maar dan dat betaine wel de bijnieren ondersteunde door werk uit handen te nemen.

alexandra.
Quote:
Nee, ik geloof niet dat maagzuur toevoegen de bijnieren ondersteunen

ok ik dacht dat als ik betaine slik de bijnieren iets minder werk er aan hebben met het maagzuur zuur genoeg maken.

Quote:
De bijnieren ondersteunen helpt je om je maagzuur op orde te krijgen.

dus.. adrenal is de beste ondersteuning voor maagzuur, ik krijg morge de adrenal binnen, hoop dat het me helpt.

Bijnieren maken geen maagzuur aan, dat doet de maag zelf. Als de bijnieren (over)belast worden, kiest het lichaam ervoor om de spijsverteringsenergie ondergeschikt te maken aan het oplossen van stress. De relatie tussen de bijnieren en maagzuuraanmaak is een indirecte, geen directe.

Mike

ok niet goed begrepen dus.

Mike welke denk je dat meer effectief is?

de super enzymen waar 200mg betaine in zit.

of gewoon betaine waar 650mg betaine in zit.

want doet het lichaam ook nog energie bezuinigen op aanmaak van enzymen?

in dat geval is de super enzymen (ondanks de minder betaine) wel gunstig.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan