Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
't is goed om elk half jaar een onderhoudsbeurtje te doen, toch? Ik wacht er nog even mee, vind het geen handige combinatie met borstvoeding, omdat er dan teveel gifstoffen vrijkomen.

Ik heb net de eerste resultaten van mijn 4e leverreiniging onder ogen gezien. Ik was weer benieuwd naar de uitslag omdat de steentjes gedurende eerdere reinigingen steeds kleiner leken te worden. Nou deze keer was het weer een volwaardige lading dikke stenen. De grootste naderde de omvang van een hazelnoot! Ik kan me haast niet voorstellen dat zulke enorme stenen in mijn leverkanalen zaten. Als ik de lever van een dier doorsnij zie ik echt niet zulke dikke leidingen lopen, hoewel ze natuurlijk wel opgerekt kunnen worden. Misschien zaten deze stenen in de galblaas...?

De grootste steen die wij er ooit uit spoelden had een lengte van drie en halve cm. En ja, volgens mij zitten die wel gewoon in de lever, en worden de gangetjes langzamerhand opgerekt. Soms kun je ze zels voelen zitten. Of tijdens een reiniging voel je dat ze zich verplaatsen.

Het duidt er in ieder geval op dat je je werk niet voor niets doet! En dat vind ik het leuke aan die leverspoelingen: tastbaar bewijs.

Gisteravond heb ik de vijfde leverspoeling gedaan. En jawel hoor, ik ben weer vele galsteentjes en galkogels armer. Ik vraag me af hoe veel spoelingen ik nog te gaan heb voordat ik mezelf kan certificeren als galsteenvrij. :-)

Gelukkig vind ik het niet vervelend om te doen, alleen die dag vetvrij eten valt niet zo in de smaak. Morgen de 'schade' maar eens inhalen... :-)

Vorig jaar heb ik ook 2 leverreinigingen gedaan, beide met goed resultaat. Pasgeleden heb ik de korte leverreiniging gedaan, zoals op de 1e bladzijde van dit onderwerp omschreven. Ik had echt verwacht dat dit bij mij wel wat zou doen, helaas het enige wat er op volgde was een complete verstopping van een paar dagen.

Deze week heb ik de fruitsmoothie van Mike (met de zure appels en citroenen) gemaakt. Deze kon ik goed verdragen, ondanks dat ik toch iets teveel kruiden had toegevoegd. Echter na het avondeten die flink vet was kreeg ik ontzettende kramp bovenin mijn buik. Ik dacht eerst aan mijn maag, maar waarschijnlijk was het mijn lever die flink uitgeknepen werd. Het duurde wel een kwartier en het was echt niet fijn. Na een tijdje had ik 2x lichtgele dunne ontlasting, de pijn was zo goed als weg. Wat een opluchting. Dit was dus duidelijk een lozing van de lever/gal.

Is het mogelijk dat je op deze manier ook steentjes kwijtraakt ? Oftewel reinig ik hiermee ook mijn lever want die kan wel wat ondersteuning gebruiken ?

Gif-vrij,

Ja de appelsmoothie bevat alle ingredienten om de lever 'uit te knijpen'. Zorg er echter wel voor dat je preventief bitterzout in huis haalt en zelfs met je meeneemt waar je ook naartoe gaat. Leer van mijn ervaring: de appelsmoothies triggerden maar liefst 3 (!) galkolieken in 1 jaar (2008). Alle keren betrof het 20 helse minuten op de WC, waarbij er (godzijdank!) zwartgroen gruis uitkwam. Gelukkig was mijn lichaam al bezig geweest stenen te vergruizen, anders had er een steen dwarsgezeten en was ik met helse pijnen per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, waar ze zonder pardon mijn complete galblaas hadden verwijderd! Deze drastische ingreep is volkomen onnodig als je snel een glas bitterzout tot je neemt! Deze zorgt voor ontspanning en dat gaat de kramp tegen die 'koliek' heet.

Mike

Bedankt Mike, ik ga het direct weer bestellen.

Het was inderdaad geen prettige ervaring.

Bij de volgende appelsmoothie zal ik zorgen dat er een glas klaarstaat of misschien neem ik hem wel preventief van te voren.

Heb gister de appelsmoothie genomen en vandaag ook... er gebeurt echter vrij weinig, houdt dit in dat ik echt helemaal verstopt zit?

Wat verwacht je dan? Dat je meteen helemaal leegloopt? Als er 1 klacht is waar mensen zich van moeten bevrijden, dan is het wel ongeduld!

Mike

Heb niet heel dit topic gelezen dus wist niet echt wat te verwachten haha.. Maar wat is dan precies de bedoeling van deze smoothie? Blijven drinken tot er wel iets gebeurt?

ik wil een lever flush doen, want ik verteer vet niet goed genoeg (aangezien ik verdik van vet te eten).

Kun je ipv de epsom salts, magnesium chloride gebruiken en is het ook belangrijk om te vasten (vetarm) voor je aan de effectieve flush begint?

Ik eet 's morgens sowieso meestal een smoothie van gefermenteerde melk met één of twee eieren, soms wat rauwe lever, spirulina, zeolietpoeder, brahmi kruid, agnus castus, klein beetje MSM (van teveel word ik moe), kokosnootolie, 1 citroen, 1 appel, kaneel (of speculooskruiden), soms wat cayenne en kurkuma erbij..maar hiervan krijg ik geen gal- of leverstenen eruit, dus ik denk dat ik een strenger protocol moet volgen.

Ik lees vlgs de Hulda Clark methode dat je geen succes zal hebben als je nog parasieten hebt:

"You can't clean a liver with living parasites in it. You won't get many stones, and you will feel quite sick. Zap daily the week before and complete the parasite killing program before attempting a liver cleanse. If you are on the maintenance parasite program, you are always ready to do the cleanse. "

Dus moet ik eerst zo'n zapper nog kopen?

Nu weet ik nog steeds niet of je magnesium olie kunt slikken ipv magnesium sulfaat (bitterzout) om de lever flush te doen??

Voor diegene die liever geen appelsap drinken pre de flush (omwille van diabetes bv), denk ik dat je ook berkensap kunt gebruiken. Daar zit ook malinezuur in en is gekend voor zijn reinigende werking (ook voor de lever). Lijkt ook goed te zijn voor de botten vanwege zijn hoog gehalte aan mineralen.

Sinds eeuwen wordt berkensap in Canada, Scandinavië en Siberië gebruikt als zuiveringsmiddel voor verschillende overbelastingen van het organisme en voor huidproblemen. De berkenknoppen versterken deze werking en versnellen de afvoer van afvalstoffen. De berk wordt ook aanbevolen bij groeistoornissen omwille van hun hoog gehalte aan biologisch beschikbare mineralen.

Onze voorouders bestempelden berkensap als de bron van eeuwige jeugd. Inderdaad, berkensap ondersteunt de lever in het verwijderen van afval (uit milieu, voeding, medicijnen), waardoor alle functies gestimuleerd worden en er zich geen zuren in de gewrichten kunnen opstapelen. Daardoor blijft de conditie op peil en wordt de huid soepel en jong gehouden. Doordat het sap enorm rijk is aan antioxidanten (mineralen!) is het organisme beter beschermd tegen vrije radicalen, wat tot betere prestaties en een hogere weerstand leidt. Scandinaviërs gebruiken berkensap als lente-tonicum. Elke ochtend drinken ze een glaasje puur sap. Zo wordt de voorraad vitaminen, die door gebrek aan verse groenten tijdens de winter uitgeput raakte, opnieuw aangevuld.

Maart is reinigen, je ontdoen van opgepotte troep. In vroeger tijd werd tijdens die voorjaars-reiniging dikwijls gebruik gemaakt van de krachten en werking van berkensap. Berkenwater is een zeer heilzaam vocht.

Het reinigt het lichaam als geen ander vocht uit de natuur. Berkenwater, direct gewonnen uit de berk in het voorjaar, als de sapstroom niet te stuiten is, bevat zeer vitaliserende reinigende en mineraalverrijkende eigenschappen. Een biokatalysator om alle afvalstoffen die zich tijdens de winter in het lichaam hebben opgestapeld, af te voeren.

Het sap van de berk bevat van nature zo'n 15 sporenelementen (0,5 g. per liter) waaronder hoofdzakelijk kalium,calcium,magnesium en in mindere mate ook mangaan. Ook bevat het sap kobalt, lithium,chroom en selenium waarvan de werking tegen vrije radicalen bekend is. Tegen eind maart bevat het sap zo'n 10 a 15 g suiker (vooral glucose en fructose) per liter. Het is rijk aan appelzuur (tot 600 mg per liter) en levert eveneens tot 500 mg per liter vrije aminozuren zoals glutamine, citrulline, glutaminezuur, isoleucine, valine en asparagine.

Het sap uit de stam van de berk, vroeger 'nierboom' genoemd, werd vroeger voor bloedzuivering gebruikt en is uitstekend voor een goede vochthuishouding met zuiverend effect.

Berkensap wordt ook uitwendig gebruikt. Bij een onwelriekende adem spoelt u er de mond mee, u kunt het gebruiken om er een onzuivere huid mee in te wrijven en kunt het verdund gebruiken als spoelmiddel om het haar glanzend te houden!

Ik kwam bij deze link uit met uitgebreide uitleg over de werking van de lever. Het is wel een pro-vega site, dus ik weer niet of ie door de spamfilter van Mike heen komt... :-)

Ze zijn behoorlijk van weinig vetten en eiwitten en veel koolhydraten (granen) helaas. Verder wel een informatief stuk.

Mike

Ik wil heel graag een leverreiniging gaan doen, alleen ik vind het topic vrij onoverzichtelijk geworden.

Op de 1e pagina van deze staat een leverreiniging.

Op Ron Fonteine staan er 2 maar daars taat bij dat je vier weken een anti candida dieet moet doen maar daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel zin in om dat helemaal uyit te zoeken. Het boek van Andreas Moritz kan ik niet bestellen via de bieb.

Wat is nou de goede om te doen? Ik wil niet graag met klysma maar met bitterzout.

Kan iemand me helpen?

Ik doe alleen maar de milde reiniging zoals beschreven op dit forum, dus niet met bitterzout/appelsap etc.

Wil je hier meer over weten of liever de andereas moritz reiniging?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan