Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wat heeft dit met de leverreiniging te maken Frank? Misschien tijd om een voorsteltopic aan te maken. Ik vraag me ook af of de B12 er wel iets mee te maken heeft.

Tanja,

Heb inmiddels ook ca 25 reinigingen gedaan en heb ik vragen dan zet ik dat op dit forum dus het is automatisme geworden.Volgens natuurarts Hans Reijnen heeft het gebrek aan B12 en een vervuilde lever wel iets met elkaar gemeen.

Ik bedoelde dat ik mij afvroeg of die bulten of het ziek worden iets met vit B12 supplement te maken heeft. Je kunt je vragen in je eigen topic stellen of in een relevant topic. Waarom gelijk beledigd? Ik probeer je te helpen.

Frank, neem je nog steeds die b12 smelttabletten? Zo ja, dan zou ik daar (even) mee stoppen om te kijken of de bultjes verdwijnen. Ik ben zelf helemaal niet te spreken over b12 smelttabletten. Ik kreeg er enorme pijnlijke pukkels van in mijn gezicht. Ik vind dat echt niet normaal. Dat is geen ontgiften, dat is gewoon een overdosis van het een of ander. Ik snap dat je een quick fix wilt, maar ik zou toch meer vertrouwen op de leverreiniging. Zoals ik hierboven al zei wordt b12 grotendeels in de lever opgeslagen en met leverstenen is het niet zo gek dat je een b12 tekort hebt.

Beste Tanja & Fastnotbad,

Ik ben helemaal niet beledigd of lichtgeraakt!Ik heb alleen mijn probleem voorgelegd.

Beste Zon,

Ik heb nog een dag aan zuigtabletten en dan zijn ze op.en wat de reinigingen betreft deze wil ik volgend weekend weer eens gaan doen en maar weer zien wat het brengt.

Volgens mij is het niet de eerste keer dat dit verzoek bij Frank wordt weggelegd. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom je dit blijft doen Frank.

Er is nog een aparte topic genaamd: klysmaset, wie heeft ervaring met welke?

Even snel gekeken, ik zie een stevige kan voor 20,- op www.lekkerinmijnvel.nl

Voordeel van een stevige kan die ook kan hangen en staan is dat je kunt kiezen n.a.v. je badkamer/en/of toilet.

Ze hebben allemaal een slangetje met een kraantje, zodat je het kraantje pas open draait als het slangetje is ingebracht.

Ooit heb ik een niet zo stevige zak gekocht, (in guldens betaald) maar ook dat werkt prima. Kijk altijd in je badkamer waar je hem eventueel kunt hangen.

Nu heb ik er 1 die alleen op doktersvoorschrift wordt geleverd, het water wordt er ingepompt.

Bovendien heb ik een plank die over het toilet ligt. Uiteindelijk comfortabel. Zelf gekocht. www.colema.com

Toevallig heb ik nu een adres in Nederland die die plank levert voor de helft van wat ik heb betaald.

Meer vragen worden met liefde beantwoord.

Een week geleden heb ik mijn eerste grote leverreiniging gedaan. Bij het voorsteltopic heb ik daar al over geschreven. Toch wil ik graag nog een paar dingen daarover kwijt.

Op de avond van het olie/grapefruitsapje had ik erge last van mijn voeten (reumatoïde artritis) en het gekke was dat het de volgende dag bijna helemaal over was. In de loop van de week is het jammer genoeg wel weer erger geworden.

En vanaf de eerste dag na de reiniging heb ik erge last van mijn rug. 's Morgens gaat het prima, maar in de loop van de dag komt de pijn opzetten. En het is precies het lever/galblaas punt waar ik de meeste pijn heb. Andere keren heb ik ook wel eens pijn in mijn rug en dan ook altijd op die plek.

Kan het zijn dat er nog een steentje vastzit? Heeft iemand hier ervaring mee en is het verstandig om vanavond en morgenochtend een glas bitterzout te nemen?

Bitterzout innemen kan geen kwaad en kijk dan wat het met jou doet. Iedereen reageert weer verschillend op een reiniging.

Lia

Nou ik toch weer even bezig ben hier... Ik heb laatst het boek 'alles over vasten' van Hans van Waning gelezen. Een erg goed boek. Hij heeft het erover dat je de dag na de leverreiniging een koffieklysma moet doen, met daarin 2 eetlepels bitterzout. Ook heeft hij het over een oliekuur om galproppen kwijt te raken. Je moet dan eerst je darmen leeg maken door... op nuchtere maag 3 à 4 eetlepels wonderolie in te nemen. Heftig! Ik had van het Gersonboek begrepen, dat dat nogal wat toxines vrij kan

maken en dat je daar aardig beroerd van kunt worden, maar mogelijk geldt dat alleen voor kankerpatiënten. Nog een tip voor pinklady misschien: ik heb ooit een Engelstalig verhaal gelezen van een vrouw die van al haar leverstenen af is gekomen, gewoon door koffieklysma's met daarin bitterzout te doen. Misschien kun je dat wel aan.

Ah Rapunzel, dan ben je net op tijd (maar ook een klein beetje te laat ;) )

Vanavond ga ik de leverreiniging doen, maar omdat ik al sinds gisteren pijn op/in mijn borst heb (precies aan de voorkant waar normaal mijn schouderblad pijn doet), vermoedde ik dat dat wel eens van mijn galblaas af zou kunnen komen. Zojuist dus een glas bitterzout genomen, wetende dat het niet slim is nu ik straks moet werken.

Iemand anders met galstenenpijn trouwens wel eens druk in/op de borst gehad, in plaats van in het schouderblad?

Misschien probeer ik vanavond wel een koffieklysma, ook al moet ik toegeven dat ik echt 100% geen fan ben van klysma's. Pijn in mijn maag/darmen is ook niet de beste oplossing.

Rapunzel, weet je ook wanneer je dan die klysma's moet doen? Vooraf, achteraf? Hoe vaak?

Dank je voor de tip iig!

Hé daar ben je, pinklady! Ik heb vaak aan je moeten denken. Ik vind je heel erg dapper. Nou, Hans van Waning heeft het in zijn boek 'alles over vasten' over gewoon de Moritz leverreiniging doen en dan de dag erna een koffieklysma doen, met 2 eetlepels bitterzout erin. Dat is dus duidelijk erna. Maar dat andere verhaal waar ik het over had was van iemands vrouw die de leverreiniging dus gewoon op die manier deed. Via de onderkant, zeg maar. Ook dat durf ik zelf niet vanwege mijn ogen. Het is lang geleden dat ik het verhaal gelezen heb. Ik zou het weer eens op moeten (proberen te) zoeken.

Heel veel succes met je leverreiniging vanavond!

Ik geloof niet dat het deze link was pinklady, maar hier heb ik iets over het onderwerp wat ik indertijd bewaard heb: http://welltellme.com/discuss/index.php?topic=940.0

Ja, toevallig =) Ik ben niet erg actief op het forum. Ik heb me vaak afgevraagd waar jij gebleven was, totdat ik gisteren het verhaal van je las, van een jaar geleden. Dat heb ik gemist, maar heftig zeg! Fijn dat je je eigen weg tot zover gevonden hebt.

In ieder geval, bedankt voor je link!

Ik had bedacht dat ik deze keer de koffieklysma wel meteen kon uitproberen, totdat ik me realiseerde dat ik helemaal geen klysmaset meer heb. Die heb ik ooit weggedaan, omdat ik klysma's toch ellendig vond.

Volgende reiniging dan maar.

Overigens valt het bitterzout vandaag (tot nu toe!) wonderbaarlijk goed! Vanmorgen maar even een beetje last gehad. Nu vanavond ook nog niet echt last. En, mijn darmen zijn al lekker aan het rommelen. Nu kan dat bijna niet anders, omdat ik gisteravond oxypowder en collagen hydrolysate heb genomen, na een middag vasten. Vanmorgen bitterzout en verder de hele dag nuchter gebleven. Nu dan weer bitterzout. Mijn darmen zijn dus lekker "leeg" (hoop ik dan maar).

Op de een of andere manier heb ik zin in de leverreiniging. Het komt niet vaak voor - en vaak wordt mijn enthousiasme ook wat getemperd door dat stomme bitterzout.

Hoewel ik dus niet veel last heb van het bitterzout, doet het op dit moment niet heel veel voor mijn galblaas. Ik heb nog steeds druk in mijn schouderblad (nu heeft het zich weer naar achteren verplaatst). Zou bijna denken dat er een grote klomp in plaats van steentjes in zitten. Ik hoop dat er vannacht echt veel uitkomt na alle bitterzout, olie en grapefruit straks.

Ik heb dit ook nog voor je, pinklady, en hier komt geen bitterzout aan te pas:

Oliekuur voor de lever. Je begint met de darm grondig te reinigen door 3 tot 4 eetlepels

wonderolie in te nemen en verder die dag niets meer te eten. Het drinken van vruchtensap (maximaal 1 tot 1 1/2 liter per dag)

en Spawater is toegestaan. De volgende dag neem je ‘s morgens vanaf 7 uur dertig druppels Boldocynara en vervolgens ieder

uur 20 druppels Boldocynara, steeds met wat water. Om 1 uur in de middag begin je met het innemen van de halve liter olie.

Je kunt kiezen uit: zonnebloemolie, olijfolie, walnootolie, sesamolie of maanzaadolie. Je mag er eventueel een half uur over doen als

je moeite hebt met het innemen ervan. Het kauwen op een stukje komkommer helpt soms goed tegen de vette smaak. Mocht je deze

hoeveelheid olie niet aankunnen, dan mag het ook iets minder zijn. Bijvoorbeeld 5 dagen achterelkaar 100 centiliter. Van de Boldocynara worden

vanaf 7 uur ‘s avonds om het uur 20 druppels ingenomen, tot het naar bed gaan. Die dag eet je niet en is het houden van bedrust noodzakelijk.

De dagen daarna maak je de Boldocynara op. Veelal raak je dezelfde dag zonder pijn galproppen en ingedikte gal kwijt, een enkele maal gebeurt dat

pas een dag later. Probeer de olie niet over te geven. Gebeurt dat wel, stimuleer het proces dan zo veel mogelijk. Kijk of er veel gele of groene

gal meekomt. Een enkele maal kun je met de ontlasting echte galstenen verliezen. Zeer gunstig is het wanneer je tijdens de periode van bedrust,

dus voor en na het innemen van de olie, gedurende een paar uur steeds verse, zo heet mogelijke kompressen op de leverstreek legt.

Heel veel succes! Als ik af en toe jouw pogingen lees, dan krijg ik er bijna zin in. Haha!

Haha, ja soms heb ik er ook zin in; soms totaal niet. Maar bijna altijd áls ik enthousiast begin, is dat enthousiasme vrij snel weg na het innemen van bitterzout.

Ik zal dit hierboven ook eens proberen. Je hebt er alleen wel twee volle vrije dagen voor nodig, als ik het zo lees: één voor de wonderoliekuur en één voor de olie-/boldycynarabehandeling. Die twee volle vrije dagen achter elkaar heb ik eigenlijk bijna nooit, dus dat is wat lastiger. Maar ik zal eens kijken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan