Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik was nog niet helemaal klaar met typen. Voor een soortgelijk effect kun je een warmwaterzak op je rechterbovenbuik leggen en deze wikkelen in een van tevoren vochtig gemaakte theedoek. De eerste ontlasting bevat gewoonlijk nog geen galproppen of stenen. Aansluitend aan de galkuurdag ga je door met sapvasten. Na de galkuur begin je thee te drinken van lever-/darmkruiden, waarin kruiden zitten als mariadistel en vuilboomschors.

Goh, nooit 2 volle vrije dagen achterelkaar hebben! Je hebt het druk. Er stond ook nog een braakkuur in dit boek. Want van deze arts mag de gal er ook van boven uitkomen, zal ik maar zeggen.

Ah oke. Ik zal eens kijken. Ik heb wel vaker kruiken op mijn buik gehad (al dan niet met wonderolie eronder) en dat deed niet zodanig veel dat ik het effect van een leverreiniging verwacht. Maar misschien probeer ik het nog eens.

Die twee vrije dagen achter elkaar heb ik eigenlijk nooit, omdat ik op zaterdag werk. Doordeweeks heb ik meestal ergens een dag en op zondag vaak ook. Maarja, dat is niet achter elkaar. Dan moet ik er vrij voor nemen.

In ieder geval heeft mijn leverreiniging weer een verrassende wending gehad. Het is echt nooit hetzelfde.

Na mijn twee glazen bitterzout gisteravond zat ik maar te wachten tot het 22.00 uur was. Kon eigenlijk echt niet wakker blijven, dus besloot mijn wekker te zetten. Die wekker is vast afgegaan (ik heb hem kennelijk uitgezet), maar ik schrok om 22.15 uur wakker. Nouja, dan maar alles wat later. Na de mix heb ik nog even last van steken in mijn galblaas gehad, maar viel ik vrijwel direct (binnen 10 minuten) weer in slaap.

's Nachts twee keer wakker geweest om te lozen en over te geven. Dat lozen is heel vroeg voor mij. Normaal begin ik daar pas in de loop van de volgende ochtend mee. Misschien omdat ik gistermorgen al begonnen was met bitterzout. Gisteravond kwam er ook alleen nog maar water uit en dat heb ik praktisch nooit met leverreininigingen, zeker niet op de avond zelf al. Dan mag ik blij zijn als mijn darmen zich überhaupt al aan het legen zijn. In ieder geval, ik was behoorlijk verrast toen zich om 02.00 uur de eerste steentjes aandienden. Niet heel groot (+/- 1/2 cm doorsnede) en niet veel (stuk of 4), maar die waren er maar vast weer uit! Jammer dat vrijwel tegelijkertijd een deel van het oliemengsel er via de bovenkant ook weer uitkwam. Ik ben weer gaan slapen en werd een paar uur later weer wakker. Wederom geloosd: ditmaal een hoop klein gruis. Het was wel erg veel. Zo veel heb ik nog nooit geloosd tijdens een hele reiniging, dus dat is fijn. Net als eerder die nacht kwam de rest van het oliemengsel eruit. Jammer, want erg prettig is dat niet. Daarna heb ik doorgeslapen tot 07.00 uur. Aangezien mijn maag nog niet helemaal rustig was, heb ik nog een uurtje gewacht met het bitterzout van 06.00 uur. Ben dus met alles twee uur later vanmorgen. Het geeft niet, want ik heb de hele dag de tijd.

Al met al was het een overwegend positieve reiniging, op het overgeven na dan. Dat blijft echt erg hinderlijk.

Verder voel ik nog steeds mijn galblaas enigszins steken. Het lijkt er dus op dat er toch nog een steen klem zit o.i.d., ondanks dat er best wat klein spul uit gekomen is. Ik hoop dat die er ook nog uitkomt met de laatste twee porties bitterzout of anders de eerst vette maaltijd (er staat een stoofpotje klaar!).

Na mijn tweede glas bitterzout van vanmorgen wil ik eerst mijn darmen ondersteunen, dus voordat ik ga eten, ga ik eerst aan de oxypowder, probiotica, collagen hydrolysate en aardappelzetmeel. Dat komt ongetwijfeld makkelijker binnen op nuchtere maag. Waarschijnlijk kom ik dan pas vanavond of morgenochtend weer aan eten toe. Ik moet even zien of ik het zo lang red zonder te gaan snaaien. Als dat niet lukt, kan ik beter eerder iets beters nemen.

Op basis van deze reiniging geloof ik trouwens ook niet dat ik het protocol van Rapunzel met een halve liter(!) olie zo snel zou opvolgen. Ik gok dat ik het niet wegkrijg, maar ik zie het ook echt niet zitten om een halve liter over te geven. Maar los daarvan, ik zie mezelf echt nog geen halve liter olie opdrinken.

Dan zou ik eerder nog een keer de aanpak van de reiniging van vannacht gebruiken.

Heb je deze zin ook gelezen?
Quote:
Mocht je deze

hoeveelheid olie niet aankunnen, dan mag het ook iets minder zijn. Bijvoorbeeld 5 dagen achterelkaar 100 centiliter.

Hihi

Je hebt het toch maar mooi weer gedaan pinklady! Fijn dat het resultaat heeft gehad. En volgens Hans van W is braken ook een vorm van reinigen van de galblaas. Hij vindt dat iets positiefs. Er bestaan zelfs braakpillen. Ik hoop voor je dat die steen die klem zit er ook nog uitkomt.

Ik had laatst zelf nog iets heel raars. Ik zat op een verjaardag en at daar een stukje boterkoek, gebakken met ghee/kokosolie ei en amandelmeel. Dat eet ik verder nooit. Ik at het op en toen kwam er ineens een stokoude herinnering naar boven, van toen ik een jaar of 9 was. Steken/pijn in mijn lever! Dat moet ik dus in die tijd gehad hebben. Dat zal wel in mijn geelzuchttijd zijn geweest. Het was bizar, want ik was dat gevoel al die jaren vergeten. Ik heb in die tijd ook heel wat overgegeven. Ik kreeg nu gelukkig geen leverpijn van dat stukje boterkoek. Ik ben nu 56 en bij een bloedonderzoek vorig jaar (of zo) hebben ze nog kunnen zien dat ik ooit hepatitis A heb gehad. Daar moet ik nog een Hahnemann remedie voor zien te bemachtigen ergens.

Ja, ik heb het gelezen. Elke dag 100 ml olie trekt me ook niet aan hoor. Dan wordt het vijf nachten overgeven. Doe er dan maar 1, dat is beter.

Overigens zou ik op dit moment de voorkeur geven aan een reiniging zoals vannacht. Daarstraks nog een lozing van groen water, groen gruis en vooral groene, maar ook wat beigekleurige steentjes gehad. En het was nog dubbel zo veel als vannacht! Voor mijn doen heb ik heel wat geloosd dus en in ieder geval nog nooit eerder zo veel. Heb ook het gevoel dat het allemaal nog niet klaar is. Ook dat groene water stemt me positief: kennelijk kan er in ieder geval gal uit de galblaas komen op dit moment. Grote kans dat ik dus weer flink vet kan gaan eten!

wat kan dat lang zichtbaar blijven, zo'n hepatitis. Wist dat echt niet.

Mijn laatste leverreiniging is me echt goed bevallen, ook al heb ik twee keer overgegeven.

Overdag ben ik overigens wel heel moe geweest: heb bijna de hele dag op bed gelegen, heb een paar uur geslapen en was lekker suf. Pas 's avonds ben ik weer wat gaan doen. Gedurende de hele dag heb ik heel erg veel geloosd. 's Avonds, na een stoofschotel met kurkuma, ghee en kokosolie (mijn eerste maaltijd) kwam er nog een hele lading met allemaal steentjes van 1cm diameter. Stuk of 80? Denk dat ik bij elkaar echt wel 300 - 400 stenen + een lading gruis kwijt ben. Voor mij is dat echt idioot veel: ik heb nog nooit zo veel geloosd bij een reiniging.

De eerste twee dagen erna had ik erg veel energie. Heb heel veel op de fiets kunnen doen (dat kan ik normaal niet: mag blij zijn als 2x10 minuten lukt), ben druk bezig geweest met vanalles en nog wat. Mijn energie is inmiddels wel weer iets minder, maar nog steeds niet slecht.

Ik merk dat ik de laatste dagen heel gevoelig ben voor producten die niet goed vallen. Merkte ik eerst niets van een lading suiker of E621; deze week heb ik twee keer iets met één van die stoffen gegeten en twee keer ben ik er echt goed beroerd van geweest. Ik ben er wel blij mee dat mijn lichaam het aangeeft wanneer het iets gewoon niet wil hebben. Heel fijn.

Hoewel ik de laatste paar weken heel actief bezig ben met het ondersteunen van mijn darmen (gelatine, Probiozym, aardappelzetmeel, oxy powder, "doodgekookte" groente), merk ik dat mijn darmen sinds de leverreiniging extra goed reageren op vanalles en nog wat.

Al met al ben ik dus heel blij met deze leverreiniging.

Desondanks heb ik afentoe nog steeds een zeurend gevoel in mijn schouderblad. Eerst dacht ik dat het gewoon een beurse galblaas was (na al die stenen erdoor persen moet dat haast wel!), maar nu geloof ik toch dat er een relatief grote steen klem zit. Aangezien het bitterzout relatief goed gevallen is, heb ik besloten ook weer te proberen of ik appelazijn kan hebben. Dan drink ik een weekje appelazijn en doe ik volgende week weer een reiniging. Als dat appelazijn niet wil, dan schakel ik toch een weekje over op appelsap en appels, in de hoop dat de volgende reiniging net zo'n succes wordt als deze - en dat een eventuele grote steen er dan ook uit kan.

Wow wat een stenen Pinklady!

Vraagje hier:

Ik heb nog nooit de leverreiniging gedaan en wil hem graag gaan doen.

Heb toen wel het boek gelezen en wat webpagina's met info maar zag wel wat tegenstrijdige berichten. Hier is het ook een wir war aan info.

Ik vraag me dus af hoe je het best voor kan bereiden, want ergens las ik dat je beter vet etem, vlees en zuivel kon laten staan of is dat niet nodig?

En moet je gebruik maken van oxypowder/klysma?

Debsy,

Volgens mij verschilt het per persoon.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik me sowieso het beste voel als ik de hele dag van de reiniging vast.

Oxypowder doe ik nu de laatste keren wel, maar ik weet niet precies wat het doet voor deze reiniging. Mijn darmen zijn sowieso wat lastig, dus ik moet altijd wat extra moeite doen om ze leeg te krijgen voor een reiniging. Met vasten vanaf 14.00 uur, en bitterzout om 18.00 en 20.00 uur red ik dat niet: dan komt de eerste (nog steeds vaste!) ontlasting er pas de volgende ochtend uit.

De laatste keer heb ik de avond voorafgaand aan de reiniging oxypowder en gelatine geslikt. 's Ochtends alvast een eetlepel bitterzout. Verder de hele dag gevast en vanaf 18.00 uur het protocol gevolgd (wel iets gespeeld met de tijden van het bitterzout de volgende ochtend). Dat is me goed bevallen, dus zo zou ik het de volgende keer weer doen. Overigens kan het goed zijn dat het de volgende keer weer helemaal verkeerd valt, aangezien mijn lijf niet zo voorspelbaar is met leverreingingen.

Klysma's heb ik nooit gedaan in combinatie met een leverreiniging. Ik heb één keer een klysma gedaan en dat deed helemaal niets. Er kwam niets uit, ik vond het een enorm gedoe en ik heb er dus ook geen voordeel van gemerkt. Overigens heb ik ook wel eens hogedarmspoelingen gedaan en daar merkte ik ook vrij weinig van.

Mijn advies is dus vooral: probeer en luister naar je lichaam. Als je twijfelt over misselijk worden e.d., dan zou ik conservatief beginnen. Dat wil zeggen: op tijd stoppen met eten en zorgen dat je lijf echt leeg is.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Debsy: ik zit al tweeënhalf jaar op dit forum en heb me eigenlijk nooit bewust verdiept in of meegelezen met de leverreinigingstopics omdat ik gewoonlijk een prima stoelgang heb. Nu wilde ik toch maar eens een darmreiniging gaan doen. En wel om de volgende reden: hoewel ik thuis geen problemen heb met mijn stoelgang stopt die meestal als ik op vakantie ben. Heel gek, vanaf de dag van vertrek gewoon helemaal geen ontlasting, nou soms een paar harde harde keutels, en op de dag dat ik thuiskom gaat het weer probleemloos. Lijkt dus wel alsof het psychisch is. En op vakantie heb ik toch ook echt m'n beweging, drink ik net zoveel water als thuis, en ik zo WP mogelijk. Net weer een week naar Wenen geweest en een week geen stoelgang. Thuis weer probleemloos.

Wat ik me nu opeens bedenk: waar is de ontlasting gebleven van die zeven dagen???? Dat moet een flinke zak vol zijn 8O . En thuis geen inhaal-stoelgang gehad. Dus misschien gaat dat toch ergens ophopen in mijn darmen. En niet alleen van deze vakantie, want ik heb nog nooit eerder een darmreiniging gedaan :roll:

Ik hoorde van een vriendin die een darmonderzoek kreeg dat ze als voorbereiding een paar liter "prep" moest drinken. Dan zijn je darmen in één keer leeg en je haalt het zonder recept bij de apotheek (o.a. Moviprep). Ik ben echter bang dat dit erg agressief is en het ook de goede bacteriën meeneemt. Dus ben ik toch maar op internet gaan lezen en kom dan op Oxy-Powder en bitterzout uit. Beiden worden genoemd i.c.m. darmreinigingen, maar bitterzout is een stuk vriendelijker geprijsd. Bitterzout lijkt echter ook de lever en gal te reinigen (is mooi meegenomen natuurlijk), ik heb bijvoorbeeld de methode lever-en-galblaas-reiniging op Poekie's site gelezen: http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas_reiniging.html . Deze methode wil ik wel proberen, maar reinigt hij ook je darmen? Of moet je daarvoor eerst een aparte darmreiniging (bijvoorbeeld met Oxy-Powder) doen?

Nou Pinklady wat goed dat je het toch weer hebt gedaan en met enorm succes. Je hebt gelijk geen enkele reiniging is hetzelfde.

Debsy ik vind de hele dag vasten ook het prettigst en verder uitproberen zo kom je erachter wat bij jou past.

Enjoy, je ontlasting is waarschijnlijk ingedikt en dat zijn die harde keutels geworden. Misschien is het een idee voortaan bitterzout mee op vakantie te nemen en iedere ochtend een tl in glas water, zodat je gewoon kunt blijven gaan.

Als je een lever en gal reiniging wil doen is iets van een darmreiniging/legen van tevoren wel handig, ik nam gewoon bitterzout, maar oxypowder kan ook

Onze dochter (3) is flink aan het ontgiften en na een dag dunne ontlasting komen er ook galstenen mee. Zijn er meer ouders met kinderen die galstenen ontlasten?

Wil graag deze zuivering gaan doen. Maar hoeveel dagen duurt deze? en hoevaak op een dag moet je het innemen? mag je van te voren bepaalde dingen niet meer eten of juist wel eten? wie kan me hier meer over vertellen. ( het gaat dus om deze versie he van de galblaas en leverzuivering, die met limoenen, zonnebloemolie, en eieren) Alvast bedankt!

Wil graag deze zuivering gaan doen. Maar hoeveel dagen duurt deze? en hoevaak op een dag moet je het innemen? mag je van te voren bepaalde dingen niet meer eten of juist wel eten? wie kan me hier meer over vertellen. ( het gaat dus om deze versie he van de galblaas en leverzuivering, die met limoenen, zonnebloemolie, en eieren) Alvast bedankt!

Organica, je kunt informatie vinden bij voedingisgezondheid.nl bij categorie lever/galblaas. En verder met google zoeken op grote leverreiniging weston price. Alvast succes!!

Skip de zonnebloemolie! Heel snel! Waarom? Zoek maar na op het forum.

Koudgeperste 1e persing olijfolie moet je hebben.

En verder? Vetvrij (of vasten) op de dag van de reiniging en de volgende dag eten waar je behoefte aan hebt. De dagen ervoor geen appelsap, maar appelazijn nemen. Appelsap heeft te veel suikers in zich.

En 108 pagina's aan informatie hier in dit topic alleen al.

En nog een keer je topic lezende.... je bedoelt de milde reiniging. Ik heb die ruim een jaar iedere dag gedaan, als ontbijt. 50 ml olijfolie, 1 grapefruit en 2 eigelen. Verder gewoon wapf eten.

Het is weer zover: vannacht ga ik 'm weer doen.

Heb echt veel last van mijn galblaas de laatste dagen, dus het is hoog tijd.

Moet wel zeggen dat de voorbereiding me deze keer wat zwaarder valt. Vanmorgen al mijn eerste glas bitterzout ingenomen en ik heb de hele dag pijn in mijn darmen gehad. Nu nog steeds trouwens.

Zojuist in ieder geval al begonnen met het eerste glas bitterzout van de reiniging, zodat mijn darmen iets meer tijd hebben om zichzelf leeg te maken van tevoren. Ik hoop echt dat de steen die al dwarszit sinds de laatste reiniging er nu uitkomt. Ik ben klaar met dat ding.

Toi-toi-toi Pinklady! Ik zal aan je denken! Heb je er wel eens over gedacht om wonderolie te nemen i.p.v. bitterzout? Dat schijnt ook te kunnen. Ik las zoiets in het boek over de leverzuivering. Maar dat zou ook best weer heel heftig kunnen zijn (Gerson ervaringen). Geen idee. Ik weet wel dat de bevalling van mijn moeder is opgewekt door wonderolie in te nemen! Toch lees ik de laatste tijd vaak dat een alternatief behandelaar wonderolie voorschrijft om in te nemen. En zonder allerlei waarschuwingen erbij. Dus een fijne bevalling vannacht! Hihi.

Rapunzel, ik weet dat wonderolie laxerend werkt (en dat de darmkrampen door kunnen werken op de baarmoeder en op die manier de bevalling zou kunnen opwekken), maar magnesiumsulfaat zorgt er ook voor dat de galwegen ontspannen en dat doet wonderolie naar mijn weten niet, daarom zou ik het zelf niet gebruiken voor een leverreiniging.

Succes Pinklady!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan