Ah oke. Ik zal eens kijken. Ik heb wel vaker kruiken op mijn buik gehad (al dan niet met wonderolie eronder) en dat deed niet zodanig veel dat ik het effect van een leverreiniging verwacht. Maar misschien probeer ik het nog eens.
Die twee vrije dagen achter elkaar heb ik eigenlijk nooit, omdat ik op zaterdag werk. Doordeweeks heb ik meestal ergens een dag en op zondag vaak ook. Maarja, dat is niet achter elkaar. Dan moet ik er vrij voor nemen.
In ieder geval heeft mijn leverreiniging weer een verrassende wending gehad. Het is echt nooit hetzelfde.
Na mijn twee glazen bitterzout gisteravond zat ik maar te wachten tot het 22.00 uur was. Kon eigenlijk echt niet wakker blijven, dus besloot mijn wekker te zetten. Die wekker is vast afgegaan (ik heb hem kennelijk uitgezet), maar ik schrok om 22.15 uur wakker. Nouja, dan maar alles wat later. Na de mix heb ik nog even last van steken in mijn galblaas gehad, maar viel ik vrijwel direct (binnen 10 minuten) weer in slaap.
's Nachts twee keer wakker geweest om te lozen en over te geven. Dat lozen is heel vroeg voor mij. Normaal begin ik daar pas in de loop van de volgende ochtend mee. Misschien omdat ik gistermorgen al begonnen was met bitterzout. Gisteravond kwam er ook alleen nog maar water uit en dat heb ik praktisch nooit met leverreininigingen, zeker niet op de avond zelf al. Dan mag ik blij zijn als mijn darmen zich überhaupt al aan het legen zijn. In ieder geval, ik was behoorlijk verrast toen zich om 02.00 uur de eerste steentjes aandienden. Niet heel groot (+/- 1/2 cm doorsnede) en niet veel (stuk of 4), maar die waren er maar vast weer uit! Jammer dat vrijwel tegelijkertijd een deel van het oliemengsel er via de bovenkant ook weer uitkwam. Ik ben weer gaan slapen en werd een paar uur later weer wakker. Wederom geloosd: ditmaal een hoop klein gruis. Het was wel erg veel. Zo veel heb ik nog nooit geloosd tijdens een hele reiniging, dus dat is fijn. Net als eerder die nacht kwam de rest van het oliemengsel eruit. Jammer, want erg prettig is dat niet. Daarna heb ik doorgeslapen tot 07.00 uur. Aangezien mijn maag nog niet helemaal rustig was, heb ik nog een uurtje gewacht met het bitterzout van 06.00 uur. Ben dus met alles twee uur later vanmorgen. Het geeft niet, want ik heb de hele dag de tijd.
Al met al was het een overwegend positieve reiniging, op het overgeven na dan. Dat blijft echt erg hinderlijk.
Verder voel ik nog steeds mijn galblaas enigszins steken. Het lijkt er dus op dat er toch nog een steen klem zit o.i.d., ondanks dat er best wat klein spul uit gekomen is. Ik hoop dat die er ook nog uitkomt met de laatste twee porties bitterzout of anders de eerst vette maaltijd (er staat een stoofpotje klaar!).
Na mijn tweede glas bitterzout van vanmorgen wil ik eerst mijn darmen ondersteunen, dus voordat ik ga eten, ga ik eerst aan de oxypowder, probiotica, collagen hydrolysate en aardappelzetmeel. Dat komt ongetwijfeld makkelijker binnen op nuchtere maag. Waarschijnlijk kom ik dan pas vanavond of morgenochtend weer aan eten toe. Ik moet even zien of ik het zo lang red zonder te gaan snaaien. Als dat niet lukt, kan ik beter eerder iets beters nemen.
Op basis van deze reiniging geloof ik trouwens ook niet dat ik het protocol van Rapunzel met een halve liter(!) olie zo snel zou opvolgen. Ik gok dat ik het niet wegkrijg, maar ik zie het ook echt niet zitten om een halve liter over te geven. Maar los daarvan, ik zie mezelf echt nog geen halve liter olie opdrinken.
Dan zou ik eerder nog een keer de aanpak van de reiniging van vannacht gebruiken.