Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik heb 2 weken geleden nummer 11 gedaan.

Het aantal stenen wordt kleiner. kleur geler. en minder groot.

Maar mijn ervaring zegt dat dat niks betekend.

Ik had bij nummer 9 bijna niks meer, dacht dat ik klaar was, kwam er bij nummer 10 echt zo;n enorme golfbal uit. die had blijkbaar de boel wat verstopt en nu regent het weer steentjes, nog ff volhouden dus, maar ik voel me altijd wel verkwikd (haha, gekke woordspelling) na een reiniging. Vind het wel leuk!

heb ook sinds die levereinigingen trek in rode grapefruit, misschien dat mijn lever dat wel fijn vind.....

Ik heb net mijn 10e reiniging achter de rug. Nummer 8 en 9 leverden niks op maar had niet het gevoel dat ik al klaar was. Mijn galblaas en lever zeurden ook behoorlijk na de voorlaatste keer. Vanmorgen had ik al een flinke oogst, een aantal erwten en heel veel kleintjes in alle kleuren. Er speelt zoveel mee denk ik om de steentjes los te laten dat je er echt niks van kan zeggen. Het voelt iig heerlijk en opgeruimd weer!

Ik heb wel ontdekt dat ik op de dag van de reiniging niks moet eten anders word ik snachts kotsmisselijk. Vannacht heerlijk geslapen.

Quote:
Ik heb wel ontdekt dat ik op de dag van de reiniging niks moet eten anders word ik snachts kotsmisselijk. Vannacht heerlijk geslapen.

Geezer, dat heb ik ook!Als ik de dag van de reiniging alleen groentesapjes drink ben ik ook veel minder misselijk! en slaap ik snachts prima

Vanavond neem ik het derde milde gal/lever drankje zoals de topic starter omschrijft. (wel biologische olijfolie ipv zonnebloem olie)

Mijn ontlasting neemt geen vlucht en doet het rustig aan , en ik kan wel stellen dat er nog maar weinig gebeurt.

Nu kreeg ik gisteravond de tip om een glaasje water met een theelepel bitterzout te nemen.

Twee vraagjes,

-maakt het uit welk tijdstip ik dat inneem.

-en is het raadzaam komende dagen dan de milde lever/gal reiniging door te zetten?

De milde reiniging is geen snelle methode om je te ontlasten. Het is geen middel ivm obstipatie. Het is een ondersteuning voor je lever en galblaas en zal daarom ook ondersteunend zijn naar de rest van je systeem. Hoe beter alles werkt, hoe beter alles functioneert.

Bitterzout brengt maakt dat je de boel doorspoelt. De 1 heeft aan een theelepel genoeg, een ander moet meermaals een eetlepel tot zich nemen.

In combinatie met de leverreinigingen is de functie van bitterzout het openzetten van de galwegen, zodat je geen verstoppingen krijgt bij galstenen. Het is het meest ideale middel bij galkoliek, het zet de wegen open en helpt de boel doorspoelen. Tijdens mijn heftigste kolieken heb ik 2 keer in een uur een eetlepel bitterzout genomen en was ik van de pijn af. Jammer genoeg heb ik dit niet eerder ontdekt en heb ik heel veel pijnstillers genomen die eigenlijk ook niet werkte.

Dank je Alexandra,

Ik las ergens in het draadje om een half uur voor het drinken van het reinigingsdrankje een glas water met een THEElepel bitterzout te nemen.

Eerst bitterzout bestellen want hier in het dorp niet verkrijgbaar en dan begin ik opnieuw met de milde lever/gal reiniging. :-)

Ik heb waarschijnlijk eergisteren mijn galstenen geloosd, maar heb niet de grote leverreiniging gedaan dus dat verbaasde me wel.

Nu twee dagen later zitten er een aantal witte balletjes tussen mijn ontlasting ter grote van knikkers, kleine knikkers en twee grote. Weten jullie of dit ook nog steentjes zijn?

Ik heb zelf nog nooit witte steentje voorbij zien komen, wel gele, groene bruine en allerlei varianten op deze kleur. Misschien iemand anders?

Ik heb dus zelf maar even gegooled, weet alleen niet of de bron betrouwbaar is maar er stond dat galstenen idd ook wit kunnen zijn?

Misschien is hier nog iemand die dat heeft gehad of gezien of gelezen. Even melden graag :wink:

Ik heb een keer letterlijk een pot (bodem!) vol wit gruis gehad.

En ik hoef geen reiniging te doen om stenen te lozen. Ik heb laatst nog een t 1 en ander samen met normale ontlasting geloosd. Blijf dat ook wonderlijk vinden!

Ik twijfel zelf nog steeds of je nu echt galstenen loslaat of dat deze ontstaan door een chemische reactie van olijfolie met grapefruitsap en gal.

Feit is wel dat de kleur, grootte en het aantal van de stenen vaak heel verschillend is. Ook ik heb één keer helemaal geen stenen gehad en tijdens de 10e reiniging (na een jaar) kwam er nog één hele grote steen uit van meer dan 3 cm. Tijdens de reinigingen daarna kwamen er weer veel meer stenen uit die veel donkerder van kleur waren. Het zou inderdaad kunnen dat de grote steen een verstopping heeft veroorzaakt. De pijn in mijn lever- en galstreek die ik 1,5 jaar geleden had is allang verdwenen, dus het lijkt wel iets goeds te doen voor me. Ik ga in ieder geval door tot er 2 keer geen stenen uit gekomen zijn. Daarna ga ik de reiniging 1 keer per jaar doen. Voor wie het interesseert, hieronder een chronologisch overzicht van alle reinigingen tot nu toe. Misschien hebben anderen hier iets aan en helpt het om gemotiveerd te blijven om door te gaan. :-)

Reinigingen

1. 19-3-2013: +/- 30 stenen waarvan meerdere grotere groene galstenen. 5 stenen bewaard waarvan 1 met een diameter van 2 cm.

2. 3-4-2013: 10 tot 20 kleinere galstenen. 5 grotere bruine proppen.

3. 4-5-2013: tientallen galstenen waarvan 5 grotere en 1 met een diameter van 2 cm.

4. 29-5-2013: enkele kleine galsteentjes.

5. 10-7-2013: geen galstenen, alleen gruis.

6. 21-8-2013: tientallen kleine donkergroene galsteentjes. 3 van ongeveer 1 cm.

7. 15-10-2013: tientallen kleine lichtgroene galsteentjes.

8. 11-12-2013: tientallen kleine donkergroene galsteentjes waarvan 8 ongeveer een halve cm

9. 26-2-2014: Meer dan honderd kleine vooral donkergroene galstenen. Enkele van 1 cm, 1 van 2 cm.

10. 26-3-2014: 20 tot 30 kleinere licht- en donkergroene galstenen waarvan 1 van 1cm. 1 hele grote van meer dan 3 cm.

11. 7-5-2014: Honderden kleine donkergroene galstenen.

12. 6-8-2014: +/- 60 zeer kleine donkergroene galsteentjes.

13. 17-9-2014: +/- 95 kleine groene galstenen waarvan 8 van 1cm.

14. 22-10-2014: +/- 85 kleine erwtgroene galstenen waarvan 3 van 2 cm. 5 gifgroene stenen van meer dan 2 cm.

Hi,

Dit is eerst maal dat ik post op forum, volg het wel al jaren. Moet zeggen al die informatie hier, dit is echt een van de beste forums!

Heb een vraagje ivm kuur. Ik heb die reeds 8-10 maal gedaan, er komen meestal niet zo veel stenen uit. Ik neem altijd een 3 tal glazen magnesium sulfaat voor reiniging en 3 erna, anders gebeurt er niks bij mij. Reiniging doe ik met olijfolie zoals Moritz protocol.

Nu heb ik wel een gele kleur ontlasting gehad, had dit vroeger nooit! Zou dit beteken dat galblaas geblokkeerd is door vrijgekomen stenen? Hopelijk niet, zal zien de komende dagen.

Graag opinie hierover.

Doen jullie ook lever en nier reiniging vooraf?

Gr en tot later,

Narcat

Afgelopen nacht leverreiniging nummer 25 gedaan. De laatste keer was eind juli, dus 3 maanden geleden. Ik kreeg weer meer klachten van regelmatige benauwdheid na het nuttigen van bijv. veel melk. Ik heb nog nooit een leverreiniging zonder stenen gehad, dus ik weet dat ik er nog niet ben.

Maar de opbrengst deze keer was weer overweldigend. Opbrengst zeker meer dan 500 stenen, grote, kleine, groene en gele, van alles wat. Ik was echt verbaasd. Normaal gesproken voel ik na het innemen van de olijfolie/grapefruit mix een heftig geborrel boven in mijn buik. Nu voelde ik nagenoeg niks, dus ik verwachtte ook geen stenen.

Ik blijf me hierover verbazen, zelf denk ik niet dat ik deze stenen al jaren bij me draag maar dat er regelmatig nieuwe worden gevormd, maar zoveel.

Het gekke is, ik voel me nu echt heel moe en totaal niet opgelucht zoals ik normaal heb.

Waarschijnlijk teveel afvalstoffen geloosd. Hopelijk morgen beter.

http://tabithafarrar.com/2014/05/cleanse-blog-liver/

http://tabithafarrar.com/2014/06/food-help-liver-cleanse/

Mooi om te lezen dat al die lever-detox sapjes en (sap)vasten eigenlijk een belasting vormen voor de lever en daarmee kunnen we het protocol van Morritz om weinig dierlijk vet te eten in de dagen voor en na de reiniging rustig aan de kant schuiven.

Ik neem een drankje van eidooier, sap halve citroen en eelt. olijfolie dagelijks op nuchtere maag.

Muis hoe lang doe je dat al? Bedoel je 1 op 1 op 1/2?

Ik doe 2 op 2 op hele grapefruit. Toch denk ik dat het goed voor me is.

Ik krijg regelmatig diaree ervan. Hoe zit dat met jou?

Ja 1,1,1/2 al een week of 3.

Ik heb vreselijke last van verstopping juist (zie oxy powder topic).

De oogst van gisteren: 15. 3-12-2014: +/- 90 groene galstenen, waarvan 2 van 1 cm en 7 van +/- 3cm.

Het lijkt wel of er de laatste 2 reiningen ineens veel meer vrij grote galstenen uitkomen. Ik voelde deze keer ook veel meer in mijn lever- en galstreek dan anders, vrij veel krampen en het gevoel alsof de organen aan het samentrekken waren. Maar goed, dat kan maar een idee zijn. Ik denk dat er heel veel afvalstoffen uitgekomen zijn, want ik ben niet eerder zo misselijk geweest overdag. Pas tegen de avond ging het weer beter. Ik ben er nog niet vanaf, dus ik ga door!

Gister voor het eerst de Moritz lever reiniging gedaan. Een overweldigend resultaat, en geen centje pijn! Wat ik wel 'vervelend' vond was de honger/trek in eten terwijl je licht moet ontbijten/lunchen en daarna niks meer mag. Maar dat was voor een goed doel! Ook was ik 's nachts vaak wakker, maar sliep wel snel weer in.

Stenen resultaat:

1 x 3,5x2,5 !

1 x 3 cm

8 x 2 cm

11 x 1,5 cm

31 x 1 cm

+/- 45 x 1/2 cm

+/- 150 x kleiner

In totaal ong 250 stuks, ik ben zeer tevreden!

En voor moeders: ook de tweede dag is prima te doen met een kindje erbij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan