Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dat is een mooi resultaat voor de eerste keer. Ik eet 's ochtends niet zo heel licht want anders vind ik het ook vrij zwaar. Ik eet voor het laatst om half twee en houdt het dan goed vol tot 18.00 uur. Na het drinken van het eerste glas met bitterzout is de honger direct weer verdwenen.

Wat een verschil dan. Ik had za middag nog flink gegeten, avonds soep. Zo ochtend boekweitcrackers en zure appels, middags soep (wat eigenlijk ook vet is toch? Maar stond in t Moritz boek!).

Wat eet jij dan gif-vrij?

Ook na het eerste en tweede glas bitterzout had ik geregeld trek. Ik was blij dat ik t oliemengsel mocht!

's Nachts 3 x tegen misselijk gevoel aan maar het zette niet door gelukkig. Ik had btw geen ornithine in huis, dat was ik vergeten.

Ben bang dat als ik de reiniging weer doe en wel vetter eet toch ook meer last ga krijgen. Dus het hongergevoel neem ik voor lief denk ik. Over twee weken geen volle of afnemende maan dus zou dat invloed hebben? Wordt vervolgd!

Ik neem 's ochtends 2 bekers rauwe melk of kefir, daar heb ik dan wel een tijdje genoeg aan. Om half twee neem ik scrumbled eggs (2 stuks) met wat witte basmatirijst en nog wat gekookte groente er doorheen gebakken. Ik roerbak dit dus bij elkaar in de pan gewoon met boter. Maar ik moet zeggen dat ik het oliemengsel ook wel een goede maagvulling vind om 22.00 uur. Ik ben bijna nooit misselijk geweest 's nachts maar dat is denk uitproberen en voor iedereen verschillend. Bij mij werkt de bitterzout ook echt goed, alles loopt goed door. Waarschijnlijk scheelt dat ook of je misselijk wordt.

Heb geen idee of de stand van de maan van invloed is. Zou best kunnen.

Jeetje gif vrij dat is een behoorlijke hoeveelheid vet om voor de reiniging te eten. Je hebt wel altijd goed resultaat?

Ja, al 25 keer een leverreiniging gedaan en al die keren een goede resultaat. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste leverreinigingen ook niet zoveel at. Dat is vanzelf gekomen, langzaam opgevoerd.

Maar goed, het zal niet voor iedereen werken denk ik

Vermoed dat het ook te maken heeft met de inhoud van je darmen ten tijde van inname van het oliemengsel. Bij mij zijn ze gister iets na 21 uur in 3x geheel leeg gelopen want vanochtend meteen stenen, geen onglasting meer gezien.

Zou dat kunnen? Hoe beter je op bitterzout reageert en dus lege darmen = minder ziek/misselijk. Als je van jezelf weet dat je darmen goed leeg lopen dan zou je idd meer vet van tevoren kunnen eten.

ik hoop niet dat ik 25x moet zeg.. Stel dat je het na 10 keer 'zat' bent en stopt, kan dat dan wel?

Vanmiddag nog een joekel van 3 cm en paar van 1,5 eruit :lol:

Vandaag heb ik mijn 11e reiniging achter de rug. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb hier veel tips opgedaan. Ook ben ik altijd erg benieuwd hoe andere mensen deze reinigingen ervaren. Daarom wil ik jullie deelgenoot maken van mijn ervaringen.

Een jaar geleden helse pijnen in leversstreek en maag gekregen, alsof er een olifant op mijn lever stond en er een bal in mijn maag werd opgeblazen. Ik had meteen het idee dat het galstenen waren en ben met de reinigingen begonnen. Opereren is geen optie voor mij!

De eerste vier keren heb ik met tussenpozen van drie weken gereinigd omdat ik erge pijnen had. Alle keren heb ik stenen geloosd, varierend van een paar kleintjes tot vergietbodems vol, de grootste van knikkerformaat. Ze zijn altijd lichtgroen van kleur.

Ik ontdekte dat ik als ik na drie weken weer een reiniging deed, de opbrengst minimaal was. Maar als ik dan na drie weken weer een reiniging deed de opbrengst wel heel goed was. Dus nu reinig ik om de zes weken voor een optimale oogst.

De eerste keren had ik de nacht na de reiniging ook helse pijnen, alsof de boel verschoof en weer alsof er een olifant op mijn lever stond.

Gelukkig is dat na een keer of vier reinigen verdwenen. De helse pijnen zijn al maanden geleden verdwenen gelukkig, dus werken doet het zeker.

Ik zie ook echt zoutkristallen in de stenen, dus het zijn echt stenen.

Nu merk ik tegenwoordig dat ik na zes weken weer een brandend gevoel krijg onder mijn borstbeen en weet ik dat ik weer moet gaan reinigen.

De moed zinkt me weleens in de schoenen, maar denk dan aan de diehards van dit forum zoals Alexandra en Zon, die 30 keer nodig had om schoon te worden.

Mijn ervaring is dat als je meer olie gebruikt, de opbrengst beter is. Grapefruit of citroen maakt voor mij geen verschil in oogst.

Twee keer heb ik gehad dat ik 's nachts licht misselijk was, maar ben toen ook weer meteen in slaap gevallen.

Dat waren ook de twee keren dat ik meer olie had genomen. Blijkbaar komen er dan toch meer afvalstoffen vrij.

Verder blijf ik lekker een ochtendje in bed hangen tussen de toiletrondes door en kan dan vaak rond 15.00 uur weer de deur uit. Dit verloopt steeds hetzelfde, maar neem wel altijd alles op dezelfde tijden.

En dan nu misschien de tip van de week!? Ik had vanmorgen per ongeluk 500 ml water voor bitterzout gemaakt ipv 400 ml voor twee glazen.

Hierdoor was het bitterzout sterk verdund waardoor ik het bitterzout niet proefde, terwijl er wel gewoon twee eetlepels in zaten.

Dus gewoon iets meer water gebruiken.

Ik hoop dat ik hiermee iets heb bijgedragen aan dit topic.

Misschien nog even het vermelden waard: ik hou de dagen voor de reiniging en de dag zelf geen rekening met wat ik eet. Eet altijd veel vetten en ook gewoon deze dagen. Appelsap begin ik altijd drie dagen van tevoren mee en drink dan een halve liter per dag, in totaal dus "maar" anderhalve liter. Ik neem wel elke dag een dopje appelazijn, ook de dagen dat ik niet reinig.

Ik vraag me af of je lichaam wel zoveel stenen kan bevatten als jullie steeds beschrijven ? Zou het idd ook niet komen door een chemische reactie van de appelazijn , magn sulfaat etc dat zich ( extra ) stenen vormen ?

Zonne, ik denk dat sommige mensen steeds weer nieuwe stenen aanmaken. Ze zeggen dat als een galblaas eenmaal stenen aanmaakt deze dat blijft doen...

Ikzelf merk dat ik zes weken na mijn reiniging weer klachten krijg, niet heel heftig, maar een brandend gevoel, dus ik vermoed dat ik steeds weer nieuwe aanmaak.

Ik heb vannacht mijn 5e reiniging achter de rug. De vorige was alweer maanden geleden, dus het werd ook wel weer tijd. Het vasten ging prima, en sinds Lia's tip om het bitterzout per glas en steeds pas klaar te maken als je het drinkt, vind ik 't redelijk weg te krijgen. Ik werd na het eerste glas wat misselijk en dat is aangebleven tot vanochtend het laatste glas, maar het was goed te houden. Oliemengsel netjes helemaal op gekregen, meteen in slaap gevallen tot vanochtend om 6 de wekker ging.

Maar... Ik ben al heel wat toiletbezoekjes verder, en heb nog geen steen/steentje/gruis gezien... Ik merk dat ik zelfs wat teleurgesteld ben, haha!

Mijn eerste reiniging leverde zo'n 300 steentjes op, de 2e zo'n 20, de derde maar 2 en de laatste rond de 50. Ben benieuwd of ik nog iets ga 'vinden' vandaag. Zo niet dan heb ik sowieso een lekker relaxte dag, ga ik daar maar van genieten :D

Nou, er is niet veel meer veranderd vandaag. Ik ben veel naar het toilet geweest, maar geen steentje of vlokje te bekennen. Nu lekker naar bed. Welterusten!

Goh, wat is dit een rustig topic geworden... Ik kan me een periode herinneren dat er meerdere mensen tegelijk aan het reinigen waren. Mijn laatste reiniging was begin december, sindsdien zijn er geen posts meer geplaatst!

Ik heb voor vanavond mijn 6e reiniging gepland. Ben vandaag vrij en trek de hele 'reiniging' maar door naar mijn huis; opruimen, poetsen, lekker rustig aan. Ik ben benieuwd wat het vanavond/vannacht/morgenochtend oplevert!

Het zit er weer op hier... De reiniging is rustig verlopen, ik heb nog het meest moeite gehad met het vetvrij eten en het vasten gisteren. Ik werd er slap van en had honger! De eerste 2 glazen bitterzout gingen er zonder moeite in; ik vond het dit keer fris smaken. Normaal gesproken werk ik het oliemengsel met wat weerstand weg, maar ook dat lukte nu in 1 keer. Meteen gaan liggen waar ik meteen in slaap viel en heb doorgeslapen tot het tijd was voor mijn 3e glas bitterzout. Snel daarna kwam mijn ontlasting op gang. Daar waar ik de vorige keer helemaal niks kon 'oogsten', was het totaalresultaat nu 7 ontzettend kleine groene steentjes; groter dan 1mm zullen ze niet geweest zijn. Het is niet veel, maar ik ben er toch maar weer 7 kwijt!

Pasta van geelwortel om de lever te reinigen:
Het advies voor plantaardige oliën sla ik even in de wind. Ik ben wel heel benieuwd naar de uitwerking van 1 of 2 theelepels pasta. Volgens deze dame zouden de pijn van ontstekingen binnen 4 dagen verdwijnen. De pasta heb ik al gemaakt. Morgen de eerste theelepel ergens in verstoppen.

Ik heb gisteravond een theelepel pasta in een beker warm water gedaan en zo opgedronken. Prima smaak, maar ik ben dan ook wel erg gek op geelwortel. Het opvallende vond ik dat de pijn in een gewricht wat nu vaak opspeelt gelijk weg was. Inderdaad is het een idee de pasta door warme kokosmelk te doen Tanja. Wat heb jij toch steeds goede culinaire ideeën :) Dank je.

Ik heb van de week mijn eerste reiniging gedaan. Ik vroeg me bij het laatste glas bitterzout af of ik iets verkeerd had gedaan of dat het bij mij niet zou werken, want ik had nog steeds geen ontlasting. Maar toen begon het. Ik heb niks opgevangen, want de steentjes blijven toch drijven. En inderdaad. In de daaropvolgende uur of zes steeds naar het toilet en echt honderden steentjes, van heel klein tot een centimeter of twee. Niet slecht voor de eerste keer, toch? Mijn partner doet volgende maand ook gezellig mee! Ik voel me erg schoon van binnen. Heb ook het idee dat mijn transpiratie onder de oksels niet meer ruikt (niet het vocht zelf natuurlijk, dat weet ik wel). Volgende maand weer! Tot alles weg is.

Vandaag reiniging nummer 16 gedaan. Vannacht om 1.30 wakker en erg misselijk. Ook vanochtend nog erg misselijk, maar dat trok weg nadat ik enkele keren naar de WC was geweest. Het resultaat: +/- 180 donkergroene vooral kleine galsteenjes, +/- 7 van 1 cm. Op naar de volgende reiniging!

Johnpel: Bedoel je met één reiniging 1 dag? Of meerdere dagen reinigen?

Ik zou ook graag de kuur doen van de begin post. Vroeg me alleen af of je de rest van de dag wel gewoon kan eten?
Ik kan namelijk heel slecht tegen niet eten, word slap en zwart voor mijn ogen etc.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan