Vandaag heb ik mijn 11e reiniging achter de rug. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb hier veel tips opgedaan. Ook ben ik altijd erg benieuwd hoe andere mensen deze reinigingen ervaren. Daarom wil ik jullie deelgenoot maken van mijn ervaringen.
Een jaar geleden helse pijnen in leversstreek en maag gekregen, alsof er een olifant op mijn lever stond en er een bal in mijn maag werd opgeblazen. Ik had meteen het idee dat het galstenen waren en ben met de reinigingen begonnen. Opereren is geen optie voor mij!
De eerste vier keren heb ik met tussenpozen van drie weken gereinigd omdat ik erge pijnen had. Alle keren heb ik stenen geloosd, varierend van een paar kleintjes tot vergietbodems vol, de grootste van knikkerformaat. Ze zijn altijd lichtgroen van kleur.
Ik ontdekte dat ik als ik na drie weken weer een reiniging deed, de opbrengst minimaal was. Maar als ik dan na drie weken weer een reiniging deed de opbrengst wel heel goed was. Dus nu reinig ik om de zes weken voor een optimale oogst.
De eerste keren had ik de nacht na de reiniging ook helse pijnen, alsof de boel verschoof en weer alsof er een olifant op mijn lever stond.
Gelukkig is dat na een keer of vier reinigen verdwenen. De helse pijnen zijn al maanden geleden verdwenen gelukkig, dus werken doet het zeker.
Ik zie ook echt zoutkristallen in de stenen, dus het zijn echt stenen.
Nu merk ik tegenwoordig dat ik na zes weken weer een brandend gevoel krijg onder mijn borstbeen en weet ik dat ik weer moet gaan reinigen.
De moed zinkt me weleens in de schoenen, maar denk dan aan de diehards van dit forum zoals Alexandra en Zon, die 30 keer nodig had om schoon te worden.
Mijn ervaring is dat als je meer olie gebruikt, de opbrengst beter is. Grapefruit of citroen maakt voor mij geen verschil in oogst.
Twee keer heb ik gehad dat ik 's nachts licht misselijk was, maar ben toen ook weer meteen in slaap gevallen.
Dat waren ook de twee keren dat ik meer olie had genomen. Blijkbaar komen er dan toch meer afvalstoffen vrij.
Verder blijf ik lekker een ochtendje in bed hangen tussen de toiletrondes door en kan dan vaak rond 15.00 uur weer de deur uit. Dit verloopt steeds hetzelfde, maar neem wel altijd alles op dezelfde tijden.
En dan nu misschien de tip van de week!? Ik had vanmorgen per ongeluk 500 ml water voor bitterzout gemaakt ipv 400 ml voor twee glazen.
Hierdoor was het bitterzout sterk verdund waardoor ik het bitterzout niet proefde, terwijl er wel gewoon twee eetlepels in zaten.
Dus gewoon iets meer water gebruiken.
Ik hoop dat ik hiermee iets heb bijgedragen aan dit topic.