Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als je een mix drinkt van olie, eigeel en "zuur'sap, dan kan je ook vet eten hoor. Dat heb ik ruim een jaar gedaan. De mix was dan mijn ontbijt (2 x eigeel, sap van 1 grapefruit en 50 ml olie). Na een aantal uren at ik dan gewoon wapf.

Bij de grote reiniging wordt aangeraden om in de voorbereidende week vetvrij te eten. Ook daar heb ik me alleen de eerste keer aan gehouden. De drang naar vet was te groot :D Ik eet op de dag van de grote reiniging niets, dan vast ik en na de reiniging geeft mijn lichaam vanzelf aan waar ik behoefte aan heb. Vaak begin ik dan ergens in de middag met melk.

Ik heb vanmiddag (14:00 uur) eerst een glas water met bitterzout genomen en daarna de milde leverreiniging: sap van 3 citroenen, 2 eierdooiers en een eetlepel olijfolie. Ik voel nog niks... Ben benieuwd!

Dag drie: Alledrie de dagen elke ochtend het mengsel van olie, citroenen en eierdooiers genomen, maar tot noch toe geen resultaat in de pot.

Voel me wel veel fitter dan de dagen ervoor, maar als ik op mijn lever/gal streek druk, dan voelt dat pijnlijk/stijf. Galstenen die dwars zitten?

Nee misschien geen stenen maar wel extra ontl/diaree? Gisteren ging ik 5x naar het toilet.

Ik vind bitterzout dus totaal niet vies, ik proef het nauwelijks! Mijn buik reageert er ook weinig op. Door alle verhalen hier op het forum dacht ik: dat gaat vies zijn, maar ik proefde niks! Pas na een volle eetlepel in een glas.

Dr. Moritz adviseert in zijn boek geen malinezuurtabletten te gebruiken i.p.x. appelsap, omdat het zuur moet zijn opgelost vóór inname.
Nu zijn er ook capsules bitterzout voor de mensen die niet tegen bitterzout kunnen.
Weet iemand hier iets over?

Thora, de meeste mensen hier gebruiken appelazijn (1 à 2 el azijn in een glas water) ipv appelsap. De capsules kun je idd ook gebruiken, maar wat bedoel je met niet tegen bitterzout kunnen? Daarnaast vind ik het wel interessant om je vragen hier tegen te komen, terwijl ik je in een ander topic eigenlijk heb afgeraden de reiniging te gaan doen ivm je bijnieruitputting, daarnaast heb je hartklachten. Denk je echt dat de gal- en leverreiniging van Morritz voor jou de beste keuze is?

Ik plan de leverreinigingen ver van te voren, omdat ik op de dag zelf veel tijd op het toilet doorbreng en geen afspraken kan nakomen. De volgende reiniging staat gepland voor a.s. donderdag. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat ik dinsdag een kleine chirurgische ingreep onderga. Helaas niet te voorkomen en ik word plaatselijk verdoofd (een arm volgens Bierse methode). Aangezien dit best een aanslag op mijn lever zal zijn, vraag ik me af of ik er verstandig aan doe de leverreiniging van twee dagen later door te laten gaan. Meteen reinigen klinkt logisch, maar misschien is het juist niet verstandig om hem twee keer achter elkaar op z'n donder te geven. Iemand een goede tip?
Miep

Hoi Miep,
In ieder geval heel veel succes morgen. Je kan op het forum verschillende tips vinden die misschien minder heftig zijn om te ontgiften om de verdoving eruit te werken. Ik denk dat je donderdag moet kijken hoe je je voelt en of je sterk genoeg bent om de grote reiniging te doen.
Ik heb aardig wat reinigingen achter de rug en ik kan je vertellen dat er niet voor niets in het boek van Morritz staat dat je je lichamelijk goed moet voelen. Met een griepje of flinke verkoudheid is het echt geen aanrader.
Misschien kan je, om je lever te ondersteunen, twee maal daags de milde reiniging doen (eigeel, olie en zuur sap). In de ochtend en avond. Niet gericht op het lozen van steentjes, maar wel op het ondersteunen van je systeem.
Zelf heb ik naast de grote reinigingen meer dan een jaar iedere ochtend de milde reiniging genomen als ondersteuning.

Dank je wel, Alexandra. Ik zal idd kijken hoe ik me voel na de ingreep. De voorbereiding die ik al gedaan heb zal sowieso geen kwaad kunnen en een dagje vloeibaar en een dagje smoothies ook niet. Als ik twijfel, doe ik het niet en zal ik de milde reiniging doen. Moet ik toch eens wat meer over lezen, want ik wist niet dat je dit voor langere tijd kan doen. In het boek van Moritz heb ik daar niks over gelezen. Maar dat is dan ook een andere methode, natuurlijk...
Ik zal morgen ook gewoon H2O2 nemen om te ontgiften. En veel bottenbouillon, laat die botjes in mijn hand maar weer snel genezen! En gemberthee, om ontstekingen tegen te gaan. En kurkuma. Het is ondertussen een heel schema, ik ben nog nooit zo goed voorbereid geweest! Wel prettig, om te weten dat het weinige dat ik zelf in de hand heb, voor mijn gevoel wel goed geregeld is! Je voelt je toch een beetje machteloos.

Doe de zuivering niet tijdens volle maan omdat het lichaam dan meer vloeistoffen in de hersenen en weefsels vasthoud dan anders. De dag van de nieuwe maan is het gunstigst voor reinigings- en helingsdoeleinden.

Ik ben helemaal niet van de astrologie/astronomie maar toevallig een boekje liggen over de maan en daar staat ook in dat de natuurlijke cyclus van de vrouw er voor zorgt dat ze bij volle maan ongesteld is. Vocht vasthouden tot gevolg etc. etc.

@Biebs: Sorry voor de late reactie, maar ik lees het nu pas omdat ik vandaag weer een reiniging ga doen. Met 1 reiniging bedoel ik de methode van Andreas Moritz, dus 6 dagen appelsap drinken en op de 6e dag doe je 's avonds de reiniging met bitterzout en drink je om 22.00 het mengsel van olijfolie en grapefruitsap. Niet eten is wel belangrijk, want je darmen moeten hiervoor leeg zijn. Je eet niet van 14.00 's middags tot ongeveer 13.00 uur de volgende dag. Zie ook http://www.colon-cleansing-expert.com/leverreiniging.html Maar er zijn meerdere sites waar je de instructies kan vinden. Succes!

En nog even de oogst van vandaag, reiniging nummer 17: +/- 95 kleine donkergroene galsteentjes. 5 van ongeveer 1 cm. Opvallend dat ik nu maar de helft van de vorige keer had en ook minder grotere stenen. Hopelijk komt er toch een keer een eind aan. :-) Ik ga vanaf nu tussen de reinigingen door ook veel gezonder leven, voornamelijk veel minder koffie en alcohol en ook afvallen. Ik heb het idee dat dit anders een gebed zonder end word. Nou, op naar de volgende reiniging maar weer!

Toi-toi-toi Pinklady! Ik zal aan je denken! Heb je er wel eens over gedacht om wonderolie te nemen i.p.v. bitterzout? Dat schijnt ook te kunnen. Ik las zoiets in het boek over de leverzuivering. Maar dat zou ook best weer heel heftig kunnen zijn (Gerson ervaringen). Geen idee. Ik weet wel dat de bevalling van mijn moeder is opgewekt door wonderolie in te nemen! Toch lees ik de laatste tijd vaak dat een alternatief behandelaar wonderolie voorschrijft om in te nemen. En zonder allerlei waarschuwingen erbij. Dus een fijne bevalling vannacht! Hihi.

september 6, 2014 om 9:12 pm #15523

Tanja

Bijdrager
Rapunzel, ik weet dat wonderolie laxerend werkt (en dat de darmkrampen door kunnen werken op de baarmoeder en op die manier de bevalling zou kunnen opwekken), maar magnesiumsulfaat zorgt er ook voor dat de galwegen ontspannen en dat doet wonderolie naar mijn weten niet, daarom zou ik het zelf niet gebruiken voor een leverreiniging.

n.a.v deze 2 berichten wil ik graag de vraag stellen of het verstandig is om Wonderolie te gebruiken om de bevalling op te wekken.
Aan de ene kant denk ik, ja, waarom niet.
Aan de andere kant denk ik, misschien ga ik dan flink ontgiften, dat wil ik niet voor de baby.

Het verhaal van dat de baby dan vaker in het vruchtwater poept bij het gebruik van Wonderolie, lijkt voor mij niet helemaal te kloppen, omdat bij een buikgriepje bij wijze van, de baby net zo goed er in kan poepen.. dus tja.

Wie weet raad?

Oja, Waarschijnlijk zijn de Wonderolie vd apotheek/drogisterij allemaal troep, dus dan zou ik Jamaican Castor Oil moeten hebben denk ik?
Of als iemand nog een aangebroken flesje heeft, waar nog een klein beetje in zit, zou ik dit wel over willen nemen, mits het gebruik van wonderolie voor de bevalling aan te raden is (kosten voor mijn rekening uiteraard)

Waarom wil je de bevalling opwekken? De baby komt als die er klaar voor is. Hoever ben je nu Devotion, spannend hoor, ik wens je alvast een voorspoedige bevalling toe, toi toi toi.

Als de baby niet komt voor week 42, wil ik het best proberen.. een zkh bevalling met allerlei toeters en bellen wil ik niet.
Zou het kwaad kunnen?

Ben nu 40wk.
Alvast bedankt =)

Ps, de Kefir bevalt goed hoor

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum