Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb afgelopen nacht mijn 7e leverreiniging gedaan. Tot nog toe een paar wat grotere stenen, wat kleinere en wat hele kleine, maar van alles weinig. Het lijkt er per reiniging minder op te worden, maar zolang er stenen uitkomen zal ik toch voor een volgende gaan...

Ik heb gisteren/vandaag de leverreiniging gedaan, maar ik had geen stenen.

Ik heb het als volgt gedaan:

De week van tevoren 's ochtends en 's avonds een eetlepel appelazijn genomen. Gisterochtend een eetlepel bitterzout en een half uur later de appelsmoothie. Ik heb daar wel rauwmelkse kefir doorheen gedaan. s'middags nog een keer de appelsmoothie en na 13.00 niets meer gegeten. Door de dag heen moest ik veel naar het toilet, dunne, groenige ontlasting. Om 18 en 20 uur weer een eetlepel bitterzout. Daarvan hoefde ik niet meer naar de wc. Om 22 uur ongeveer 300 ml half koudgeperste olijfolie/ grapefruitsap. Daarna meteen naar bed en op mijn rug en rechterzij gelegen, vervolgens gaan slapen. Het rommelde wel nog wat in mijn buik maar ik hoefde er niet voor mijn bed uit.

s ochtends om 6 uur Opnieuw een eetlepel bitterzout, om half 7 weer veel waterdunne groene ontlasting. Dit een aantal keer gehad in de ochtend. Om 8 uur heb ik geen bitterzout meer genomen, ik had niet het idee dat dat nog effect zou hebben. Om 9 uur weer een appelsmoothie met kefir.

Is het nu wel zinvol geweest, nu ik geen stenen ben kwijtgeraakt? Kan het er mee te maken hebben dat ik de dag van de flush nog kefir heb gedronken en er daardoor te weinig druk vanuit de lever is opgebouwd?

Wanneer kan ik het weer opnieuw proberen en moet ik dan weer een week appelazijn gebruiken?

Sommigen hebben wel 3 of 4 flushes nodig voor er stenen loskomen, maar misschien is het handig het boek te lezen van andreas moritz.

Boselfje,

Wij hebben nu 5 keer een leverflush gedaan zoals jij beschreven hebt en wij hebben weinig tot geen stenen.

Pas de laatste keer had ik groene vetbolletjes.

We blijven doorgaan, ze zullen op een gegeven moment toch een keer los moeten komen.

Dirtsa geeft al aan dat het een aantal reinigingen kan duren.

Houdt moed.

Je kunt het 1x per 4 weken doen, wij doen het meestal rond nieuwe maan.

Dus volgend weekend van 20 op 21 mei is de volgende nieuwe maan.

De appelazijn zorgt ervoor dat de stenen zacht worden. Dus zou ik zeker een week lang gebruiken.

Goed, dan weet ik in ieder geval dat ik het wel goed heb gedaan. Ga het gewoon nog een paar keer doen.

Het heeft zeker wel een reactie teweeg gebracht, ik ben hartstikke verkouden, ik merkte steeds meteen als reactie dat mijn neus begon te druppen en ik moest steeds niezen. Nu heb ik een traanoog, zit mijn neus verstopt en loopt tegelijkertijd.

Op het moment ben ik bezig met mijn tweede leverreiniging en ben er nu wel achter dat het bitterzout echt niet lekker valt. Na de eerste portie werd ik behoorlijk misselijk en dat ben ik nog steeds. Van de tweede portie heb ik ongeveer een kwart kunnen opdrinken en de rest heb ik laten staan. Overigens geloof ik wel dat het werkt: naast die steen in mijn brandende/prikkende/stekende maag heb ik ook wat lichtzeurende pijn ter hoogte van mijn lever.

Verder twijfel ik inmiddels wel of ik over een klein uurtje nog wel aan het olie-grapegruitmengsel moet beginnen of dat ik dat beter kan uitstellen tot ik een volgende keer een vervanging voor het bitterzout heb genomen... Enerzijds wil ik nu wel doorzetten, maar aan de andere kant voel ik me nu al goed beroerd. Geloof niet dat dat snel minder zal worden na brandende grapefruit en olie die ik toch al niet zo goed verteer.

En mijn leverreiniging zit er een soort van op. Heb het hele protocol omgegooid en er mijn eigen versie van gemaakt. Hopen dat dat goedgaat.

Na wat twijfelen (zie bovenstaande post) toch maar besloten het af te maken. Het innemen van het olie-grapefruitmengsel ging eigenlijk nauwelijks zonder kokhalzen, dus heb ik de helft opgedronken en ben toen gestopt en gaan slapen. Gek genoeg leek het alsof juist dat mengsel mijn pijnlijke maag goed deed en voelde ik me na een minuut of 10 een stuk beter dan de 4 uur ervoor. Heb nog getwijfeld om de rest in te nemen, maar dat heb ik niet gedaan. Leek me een beter idee om eerst maar te ervaren dat dit wel goed kon gaan.

En dat kon het. Ik heb wel heel onrustig geslapen: veel wakker geweest en de rest vooral veel gedroomd. Werd vanmorgen vroeg wakker met flinke honger (heb ik normaal nooit!). Heb me voor de rest eigenlijk wel oké gevoeld, en nog steeds. Vanmorgen heb ik alsnog het programma enigszins omgegooid. Ik heb maar een paar slokken bitterzout op en voor de rest hoop ik maar dat het goed gaat zonder vastzittende stenen. Anders neem ik alsnog bitterzout in. Mijn darmen maak ik wel goed leeg en schoon met oxypowder.

In ieder geval heb ik vanmorgen nog meer omgegooid: in plaats van vasten, heb ik besloten de rest van mijn olie-grapefruitdrankje in te nemen.

Deze leverreiniging is op het bitterzout na tot nu toe op zich wel succesvol te noemen. Een volgende keer doe ik het in ieder geval niet meer met bitterzout.

Pinklady, jij hebt de leverreiniging voor kinderen gedaan! Die moeten de halve dosis van alle ingrediënten aanhouden: appelsap, olijfolie, bitterzout en sap. Fijn dat hij nu zo goed bevallen is! Dat resultaat kan best de derde keer pas komen....

Haha! Maar ik heb 's ochtends alsnog de rest van de olie-grapefruitshake genomen, he ;) Dus misschien heb ik hem voor grote kinderen gedaan :lol:

En wat die toiletpot betreft: dat kan me op zich weinig schelen. Meer vet kunnen verdragen, minder suikerkicks en een beter huid waren mijn hoofddoelen. Nummer 1 en 2 zijn in ieder geval al 3 dagen het geval en die betere huid.... In ieder geval is hij niet slechter geworden :) Dus ik ga ermee door.

Overigens heb ik nu al besloten om om de dag voor het slapen een soort milde leverreiniging te doen (maar dan zonder rauw ei, want daar moet ik nog wel heel erg aan wennen: komt overigens vast wel goed, want ik had ook nooit gedacht dat ik olijfolie zou gaan drinken).

Ik heb een soort molen van tupperware, kun je ook zeer snel slagroom mee kloppen, of met een mesje erin uien snipperen, hierin doe ik de citroensap, het eigeel, de olie en het wordt dan een romige/schuimige drank, je ziet en proeft echt de eidooiers niet meer.

Nee, ik zou het in de blender doen en dan zie je het ook niet. Het is heel debiel, want ik maak zelf mayonaise en daar zit ook rauw ei in. Alleen om rauw ei in een shake te doen.... Daar heb ik nog een beetje moeite mee. Zit echt tussen mijn oren, hoor. Doe er nog niet heel veel moeite voor, maar dat deed ik voor die leverflush voor en na mijn eerste poging ook niet :D Tegenwoordig vind ik olie met grapefruitsap zelfs lékker en vind ik ook gewoon een hap ghee niet vies meer, terwijl ik het een week geleden wel echt naar binnen moest proppen. Dat rauwe ei komt vast wel een keer.

@Pinklady

ah kom op joh ;-) je proeft die hele rauwe eigeel niet eens :D Ik doe er elke ochtend 2 in 2 glazen rauw melk. Ik proef echt alleen de melk hoor. :P

Je moet jezelf soms echt even overwinnen, dat ken ik ook wel hoor. Wel op je eigen tijd, eerst nestelt het idee zich in je hoofd, en langzamerhand wen je dus aan het idee en ga je het vast een keer uitproberen.

Dat denk ik wel. Nu nog niet in ieder geval. En anders zal ik er geloof ik niet rouwig om zijn en heb ik niet het gevoel iets te missen...

Pinklady: Als ik zeg dat je het ei niet proeft moet je me geloven;) Ik had never nooit gedacht dat IK dat zou doen;) het valt echt reuze mee! De citroen overheerst . Het werkt echt verslavend die Milde reiniging. Als je de echte leverreiniging niet goed volgt, dwz als je niet direct gaat liggen nadat je de laatste grapefruit/olijfolie/bitterzout mengsel hebt genomen moet je onmiddellijk gaan liggen. Ontspannen, proberen direct e slapen. Ik heb gelezen dat dat essentieel is;)

Ja, het gaat me ook niet alleen om de smaak ;) Het is voor mij meer het idee. Overigens doe ik nu om de dag wel een milde reiniging zonder ei ;) Geen idee of het dan echt een goede milde reiniging is, maar gewoon citroen met olijfolie bevalt me prima (dat vind ik zelfs echt lekker!).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan