Ik ben bezig met mijn tweede leverreiniging. Het is intussen al weer ruim 2 maanden geleden sinds mijn eerste. Ik heb de indruk dat ik al wat meer stenen geloosd heb dan de eerste keer. Mijn 'stenen' zijn eigenlijk allemaal zacht en als ik ze platdruk zit er een erwtgroene kleur in. Dat zijn dus voornamelijk cholesterol galstenen neem ik aan. Ik heb nochtans geen appelsap gedronken voor deze flush, enkel 1 appel per dag wat ik sowieso altijd doe. Vanaf de tweede lozing krijg ik ook last van het 'burning ass syndroom' auw! :evil:
Andreas Moritz zegt in de Lever-en galzuivering:
Het belangrijkste is dat je onthoudt dat als je eenmaal begonnen bent met zuiveren, je moet doorgaan tot er geen stenen meer uitkomen. Het half gezuiverd laten over een langere periode (drie maanden of meer) kan groter ongemak veroorzaken dan helemaal niet zuiveren.
Ik vraag mij af waarom. Ik zou denken beter één of een paar keer zuiveren ipv helemaal niet, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
Misschien omdat na iedere zuivering binnen een paar dagen, er stenen verplaatsen van diep binnenuit de lever naar de 2 grootste galkanalen die de lever verlaten. Dit kan een aantal van de voormalige symptomen van ongemak doen terugkeren. Ook schrijft hij dat zolang er nog steeds een paar kleine stenen van de 1000den kleine galkanalen naar de 100den grotere galkanalen verschuiven, ze zich kunnen samenvoegen tot grotere stenen en eerder ervaren symptomen produceren zoals pijn in de rug, hoofdpijn, oorpijn, spijsverteringsproblemen, opgeblazen zijn, geïrriteerdheid, boosheid, enz.