Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een keer voor mijn broer zitten googelen en kwam toen een Amerikaanse site tegen waar ze het hadden over het sap van 1 citroen+ 30 ml olijfolie. Dat is ongeveer 3 eetlepels.

Ik heb afgelopen nacht mijn 8e leverreiniging gedaan. Het was een vrij comfortabele spoeling, nauwelijks tot geen misselijkheid. Er kwamen vanochtend alleen nog enkele kleine steentjes uit en praktisch ook geen gruis meer zoals de vorige keer nog wel. Ik denk dat dit voor voorlopig de laatste reiniging was of misschien doe ik het volgende maand nog een keer om het af te leren... :)

Dennis, hoe doe jij je leverreiniging? En wat eet je tijdens die periode wel en wat niet?

Quote:
Dennis, hoe doe jij je leverreiniging? En wat eet je tijdens die periode wel en wat niet?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ook ben ik benieuwd om de hoeveel weken jij het opnieuw doet.

Ik krijg toch steeds meer het idee, dat ik zonder de lever te "flushen" niet van die vet-intolerantie ga afkomen..

Maar ik heb het vertrouwen niet echt meer omdat, ik vreemd genoeg gelijktijdig met de flushes (3 totaal), een "irriterende" leverstreek en vet-intolerantie kreeg. (of kwam toen mijn probleem echt naar boven en had ik door moeten zetten?)

Quote:
Dennis, hoe doe jij je leverreiniging?

Ik doe het volgens deze procedure.

Iedere keer wanneer de maan in boogschutter stond heb ik een leverreiniging gedaan en dat is ongeveer 1x per maand.

Ik eet gewoon wat ik wil, maar op de eerste dag dus vetvrij. Deze keer was dat 's ochtends een papje van haver, gedroogde abrikoos, zout en water. 's Middags couscous, rode biet, sla en witte bonen in tomatensaus. Nu de couscous op is, zou ik de volgende keer quinoa nemen. De volgende dag begin ik met het vruchtvlees van de grapefood die over was gebleven van de vorige avond en een fruitsmoothie uit een glazenflesje van de biowinkel, plus meteen ook wat kokosvet en levertraan. En daarna ga ik weer gewoon eten, zij het niet meteen supervet. Ik heb gemerkt dat ik in de dagen voor de leverreiniging gerust vet kan eten.

Afgelopen reiniging is er nagenoeg niks meer uitgekomen, een paar groene kruimeltjes ter grote van een luciferkopje. En ik weet niet of het gruis wat ik zag ook van de lever afkwam of gewoon spijsverteringsresten zijn. Ik niet of het werkelijk gruis was. Als het enigszins uitkomt doe ik volgende maand misschien nog wel een flush, maar het kan ook zijn dat ik er wat meer tijd tussen laat zitten. Ik ga er in ieder geval geen prioriteit aan geven zoals ik afgelopen half jaar wel gedaan heb.

Quote:
of kwam toen mijn probleem echt naar boven en had ik door moeten zetten?

Geen idee Joopie.

Ah precies die ik ook had gedaan.. Eerst nog maar minstens een jaartje moed verzamelen en dan zien we wel :P :-)

Ik hoop dat die vet-intolerantie uit zichzelf weg gaat (wat ik overigens verwacht). Las ook een mooi stuk over cortisol niveau en de lever, waarschijnlijk meer van toepassing in mijn geval.

Overigens heb ik ook nog geen concreet bewijs gezien dat die "leverstenen" echt stenen zijn.

Indien het hoofdzakelijk cholesterol is, zou moet het lichaam het zelf kunnen oplossen, mits de belasting/oorzaak ervan aangepakt wordt.

Dat stuk over cortisol en de lever, kun je daar een link naartoe plaatsen? Ik en anderen hier willen hier zeker meer over weten!

Mike

Dat had ik ergens op dit forum gelezen :-)

hier

Because high levels of cortisol are linked to the development of fat deposits in liver cells, if cortisol levels are lowered, scientists believe the formation of fatty liver will diminish. Researchers at the Helmholtz Association of German Research Centres found that when the cortisol receptor was turned off in mice, the triglyceride levels in mice livers were significantly reduced. Upon further investigation, researchers found that in the absence of cortisol HES1 protein levels were increased, which enhances the production of an enzyme responsible for breaking down fats in the liver, resulting in a reduction of liver fat accumulation.

Read more

deeyeopener.weblog.nl/informatie/hoe-cortisol-de-gezondheid-beinvloedt/

Ik heb de link moeten overtypen, omdat ik op de ipad zit en niet weet hoe ik moet kopieren. Dus ik hoop dat ie werkt.

Ik ben bezig met mijn tweede leverreiniging. Het is intussen al weer ruim 2 maanden geleden sinds mijn eerste. Ik heb de indruk dat ik al wat meer stenen geloosd heb dan de eerste keer. Mijn 'stenen' zijn eigenlijk allemaal zacht en als ik ze platdruk zit er een erwtgroene kleur in. Dat zijn dus voornamelijk cholesterol galstenen neem ik aan. Ik heb nochtans geen appelsap gedronken voor deze flush, enkel 1 appel per dag wat ik sowieso altijd doe. Vanaf de tweede lozing krijg ik ook last van het 'burning ass syndroom' auw! :evil:

Andreas Moritz zegt in de Lever-en galzuivering:

Het belangrijkste is dat je onthoudt dat als je eenmaal begonnen bent met zuiveren, je moet doorgaan tot er geen stenen meer uitkomen. Het half gezuiverd laten over een langere periode (drie maanden of meer) kan groter ongemak veroorzaken dan helemaal niet zuiveren.

Ik vraag mij af waarom. Ik zou denken beter één of een paar keer zuiveren ipv helemaal niet, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Misschien omdat na iedere zuivering binnen een paar dagen, er stenen verplaatsen van diep binnenuit de lever naar de 2 grootste galkanalen die de lever verlaten. Dit kan een aantal van de voormalige symptomen van ongemak doen terugkeren. Ook schrijft hij dat zolang er nog steeds een paar kleine stenen van de 1000den kleine galkanalen naar de 100den grotere galkanalen verschuiven, ze zich kunnen samenvoegen tot grotere stenen en eerder ervaren symptomen produceren zoals pijn in de rug, hoofdpijn, oorpijn, spijsverteringsproblemen, opgeblazen zijn, geïrriteerdheid, boosheid, enz.

Ik lees hier voor een sterkere flush, indien je meer dan 50 kg weegt, je tot 200 ml olijfolie kunt gebruiken. Dat zal ik een volgende keer proberen!

Use good quality olive oil - the difference is magnificent. Ik heb de bio olijfolie van de Aldi gebruikt, ik zal voor de volgende flush ook eens een andere (beter) merk gebruiken en zien wat het geeft.

vraagje.. ik ga aan de leverreiniging beginnen (dit is dag 1 van de 7) en heb inmiddels deze hele site doorgespit maar zit nog met een aantal vragen.

- mag kefir (rauwmelkse bio) nu wel of niet in tijdens deze kuur? ik begin de dag meestal met een glas kefir en een lepel kokosolie. daarna neem ik vaak nog een fruitsmoothie met grapefruit, citroen, banaan, kiwi en soms peer.

moet ik dit aanpassen tijdens deze moritz kuur of kan dit prima naast de liter appelsap per dag?

- Is vlees, vis en kip nu echt niet aan te raden of mag bv. biologische versies wel?

ik ben erg benieuwd wat de meesten van jullie eten als avondeten tijdens deze dagen. Ik ben nu van plan het maar even bij (biologische) soep te houden zonder vlees of iets dergelijks met wat brood met roomboter (al zijn de meningen hierover ook verdeeld)

alvast bedankt voor jullie moeite!

Ik zou in ieder geval de banaan en peer weglaten uit de smoothie, zetmeel en suikers.

verder krijg je vast antwoorden van de meer ervarings deskundigen.

Je kunt in deze topic een duidelijke samenvatting lezen van de 2-daagse leverkuur + wat praktische tips die ik uit ervaring heb opgedaan.

- Is vlees, vis en kip nu echt niet aan te raden of mag bv. biologische versies wel?

Niet-biologisch vlees of kip is sowieso af te raden, evenals kweekvis. Waarom lees je hier. Ik eet tijdens de dagen voor de leverreiniging gewoon zoals ik anders ook eet. Ik zou hooguit de dag ervoor misschien wat minder vet eten of vlees achterwege laten, maar dit is niet eens nodig. Als je maar op de eerste dag van de kuur zelf vetvrij eet. Als je je kefir vetvrij hebt gemaakt kan die dus wel, anders niet. Een leverreiniging is een proces van meerdere spoelingen, als je iedere keer een week lang zo beperkt zou moeten eten, gaat de lol er ook een beetje af, is mijn mening. De eerste keer heb ik een dag vooraf gesapvast, de tweede keer enkele dagen heel vetarm en biologisch gegeten, en zo is het verder verslapt. Iedere spoeling was toch wel een succes.

Ik zat net wat te lezen en toen bedacht ik me dat ik een maandje geleden 2x een leverreiniging heb gedaan. Ik had toen beide keren geen stenen.

Nou heb ik sinds een aantal weken ook ineens bijna geen last meer van mijn darmen en ik kan er niet echt de vinger op leggen waardoor dat komt. Ik heb wel gemerkt dat ik weer meer last krijg van bepaalde voedingsmiddelen, zoals dadels, vijgen en zuurdesem speltbrood.

Maar nu dacht ik, kan het dat die leverreinigingen er nu al voor gezorgd hebben dat mijn darmen zoveel beter zijn, ook al had ik geen stenen? Ik ga het zeker nog herhalen, maar ik heb even weinig tijd de komende weken helaas. Maar heeft iemand anders ook op die manier een effect op de darmen gemerkt?

TJa.. wat voor leverreiniging heb jij gedaan? ik heb net de 6 daagse gedaan (vond het wel een hoop gedoe 6 dagen lang). Resultaat was wel een hoop stenen dus ben wel bereid dit vol te houden! Maar wat ik me afvraag is... heeft iedereen dezelfde resultaten met de kuren?

Is de milde kuur net zo effectief? hebben mensen ook stenen verwijdert op deze manier?

of moet je minimaal de 2daagse kuur doen voor dit effect? ik heb alles doorgespit op het forum en internet maar nog niet echt een antwoord op deze vraag gevonden...

graag jullie ervaring op dit gebied..

Ik heb die van volgens mij Moritz gedaan, waarbij je een aantal keer bitterzout neemt en dan savonds eenmalig een flink glas olijfolie/ citroensap of grapefruit. En dan s ochtends weer bitterzout. Volgens mij zijn er hier mensen op het forum die daar wel stenen bij krijgen, maar soms komen die pas na een paar keer begreep ik. Van tevoren heb ik een weekje appelazijn genomen. Wat houdt jouw 6 daagse kuur in? Ik kan de 1-2 daagse al amper inplannen, ik werk onregelmatig en moet er echt voor thuis zijn.

oh sorry.. ik bedoel ook die van moritz maar ik reken vanaf de dag 1 dat je appelsap moet gaan drinken. Heb deze nu voor het eerst gedaan en wel degelijk stenen in de ontlasting gehad! Vroeg me allen af of mensen hetzelfde resultaat hebben met de "kortere" kuren..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan