Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Boselfje
Quote:
Ik heb wel gemerkt dat ik weer meer last krijg van bepaalde voedingsmiddelen, zoals dadels, vijgen en zuurdesem speltbrood.

Gedroogd fruit bevat ontzettend veel suikers, nog meer als vers fruit. Zou ik als ik jou was niet meer gebruiken.

Suikers (koolhydraten, suiker en zetmeel) zorgen ervoor dat je bloed minder snel gaat stromen, dus dat er ook minder zuurstof wordt getransporteerd naar je cellen. En een lager zuurstofniveau in de cellen zorgt voor allerlei klachten en ziektes.

Daarom zijn er zoveel mensen ziek, vanwege de hoge koolhydraten inname.

Wij hebben nu ca. 6 keer de lever/galblaas reiniging gedaan van Andreas Moritz.

En we hebben amper stenen. De 2e reiniging waren dat hele kleine schilfertjes.

Voor mijzelf de laatste twee keer had ik een paar groene bolletjes.

a.s. woensdag gaan we weer een reiniging doen, ben benieuwd.

Er zal op een gegeven moment toch wat los moeten komen, toch?

Als we de milde reiniging doen heb ik niet het idee dat het iets bijdraagt.

Maar het is in ieder geval ondersteunend voor de lever, dus het kan zo-wie-zo geen kwaad.

Hier een leuk berichtje over het ondersteunen van je lever.

Interessante uitleg Poekie, dankje! Ik gebruik het inderdaad niet meer, de dadels waren een noodgreep, die had ik in de auto van toen ik nog dacht dat het goed was. Ik had de hele nacht gewerkt en moest door en had verder niks bij me dus ik moest iets. De vijgen heb ik laatst in een kefirsmoothie gedaan, dus niet zo, maar zelfs daar kreeg ik last van. En ik ben helemaal klaar met mn darmenlast, dus ik laat het gewoon staan nu!

Sinds juni vorig jaar heb ik 7-8 grote reinigingen gedaan met wisselend resultaat. Soms inderdaad wat van die groene schilferdingen, soms donkergroene erwtachtige bolletjes en soms grotere wit/gele verkalkte stenen. Ik heb ondervonden dat het erg de moeite loont een beetje met het protocol te spelen om zo je eigen ideale omstandigheden te creëren. Zo heb ik ontdekt dat:

- het voor het resultaat bij mij niet uitmaakt de tijden 18-20-22 een beetje op te schuiven;

- vasten of vetvrije appelsmoothie op dag 1 absoluut een beter resultaat geeft;

- de ideale mixverhouding voor mij 200/200 sap/olie is;

- grapefruitsap een beter resultaat geeft dan citroensap;

- geen of minimaal resultaat niet hetzelfde betekent voor een volgende keer;

- pijn na een reiniging de volgende keer een goed resultaat geeft, dus er zaten stenen vast;

- het type olijfolie invloed heeft op eventuele misselijkheid;

- supermarkt bio olijfolie vies, vet, dik en plakkerig aanvoelt van binnen, goede olijfolie niet;

- een koffieklysma na de tweede bitterzout en vóór de mix een positieve invloed heeft op het resultaat;

- de zapper op je lever - ook buiten de reinigingen om - sowieso 'gerommel' oplevert;

- ...

Dit zijn mijn ervaringen dus het kan best zijn dat anderen andere bevindingen doen. Ik heb minder ervaring met de kleine reiniging, mijn lichaam zal er vast iets mee doen maar ik merk het niet. De grote reiniging bevalt me prima en blijf ik doen tot ik meerdere keren geen resultaat meer zie.

Hilda

Om nou alle 15 pagina's door te lezen. Daarom de vraag hoe is er ervaring van mensen? Is deze "milde" reiniging voldoende voor een krachtige uitstoot van de lever? En is het schema/recept nog iets veranderd t.o.v. de eerste pagina?

Quote:
Is deze "milde" reiniging voldoende voor een krachtige uitstoot van de lever?

Dat valt niet te zeggen, want dat is voor iedereen verschillend. Het lichaam van de een gaat aan de gang met ook maar het minste geringste, bij de ander zijn er doses nodig die een olifant kunnen vellen en dan voelen ze nog niets. Uitproberen dus en kijken wat het doet!

Mike

En misschien toch even de tjd nemen die 15 pagina's door te lezen, even uitprinten en ze op de bank of in bed te lezen.

Ervaringen van anderen zijn ook belangrijk, maar zelf kennis opdoen en ervaringen nog veel meer.

Dit soort ongeduld en gebrek aan concentratievermogen zie je vaak bij mensen met bijnieruitputting of -verzwakking. Ze hebben dat gejaagde van: vertel me nou maar wat ik moet doen, ik heb hier geen tijd voor. Inderdaad de rust en de tijd nemen om jezelf goed te informeren en op basis daarvan je eigen plan trekken. Goede opmerking, Dirtsa!

Mike

Inderdaad het enige en beste antwoord dat je had kunnen geven Dirtsa. Inmiddels weet ik voldoende en heeft deze (milde) reiniging veruit mijn voorkeur en ga ik zeker eens proberen.

Naar mijn mening zijn er meer wegen die naar Rome leiden en dat een gezonde lever niet alleen verkregen kan worden d.m.v. heftige impulsen. Iemand die hier anders tegen aankijkt en andere ervaringen heeft?

ik doe ook de milde reinigingen, samen met lever/galthee, kruikje op de buik, rusten na 13.00 uur 's middags(meestal), maar meer omdat ik gewoon niet mobiel genoeg ben voor de andere reiniging. Die durf ik niet aan, omdat ik niet snel genoeg naar het toilet kan 's morgens of overdag.

Het is een alternatief, maar anders zou ik graag de leverreiniging van andreas moritz willen proberen, toch wel veel goeds over gelezen.

Dirtsa, ik kan natuurlijk niet oordelen over je mobiliteit en ik kan ook niet oordelen of de manier waarop de leverreiniging voor jou zal uitpakken.... Maar mijn ervaring is dat je voor een klysma mobieler moet zijn dan voor een leverreiniging (die doe/deed jij toch?). Laat ik zo zeggen: ik heb echt nog niet hoeven rennen of wat dan ook.

Heb je wel eens wat bitterzout geprobeerd? Als je weet hoe je daarop reageert, dan heb je waarschijnlijk ook wel een indicatie hoe je op de leverreiniging zult reageren.

Dat klopt eigenlijk wel, wat Pinklady verteld.

Wij hoeven ook nooit te rennen naar de wc na de grote leverreiniging.

Lia

Nou, daar ben ik t niet mee eens.... Ik heb geen wc boven en maak dankbaar gebruik van de wc-emmer naast mijn bed. Afgelopen keer was ik overdag op de bank in slaap gevallen en was ik ook een beetje te laat voor de wc. Maar met de gordijnen dicht en een wc-emmer in de buurt, zeer zeker een aanrader!

Ik ben t wel met Pinklady eens dat je voor een klysma mobieler moet zijn. Wat een gedoe vindt ik dat zeg en binnenhouden, ho maar. Zou t niet in mijn hoofd halen om een klysma te doen als ik niet binnen 1 stap bij de wc ben....

Sinds ik dagelijks de milde zuivering doe is mijn ontlasting net zo groen alsmede stenen die ik met de grote zuivering uitscheidt. Of er ook stenen bij zitten, geen idee, maar vindt de kleur wel erg typisch.

De mix van olijfolie, grapefruit en eigeel vind ik overheerlijk! Zou m bijna vaker gaan drinken, maar dat likt me te veel van t goede....

Quote:
De mix van olijfolie, grapefruit en eigeel vind ik overheerlijk! Zou m bijna vaker gaan drinken, maar dat likt me te veel van t goede....

Gewoon doen. En niet opkijken van vreemde geuren, kleuren en vormen van de ontlasting. Dit is allemaal toxische rommel die je lichaam verlaat. Beter eruit dan erin!

Mike

Kan ik ook gewoon op die manier olijfolie en grapefruitsap drinken, maar dan wel wat meer dan de eetlepel olijfolie? Dus op een willekeurig moment en niet alleen als ik ook bitterzout enzo neem,

En de milde reiniging, wat houdt die precies in? Gewoon op een willekeurig moment een lepel olie, sap van citroen en een eidooier?

Klysma doe ik alleen maar zittend op de wc, dus niet liggend, of binnen houden hoor.

Behalve de koffieklysma, maar die blijft er wel kwartier/half uur in en nog nooit dat ik echt heel erg nodig moet dan.

Maar ik lees toch regelmatig dat mensen misselijk worden/overgeven, dat kan ik dus echt niet gebruiken. Maar het blijft nog steeds in mijn achterhoofd zitten hoor, dus ik zeg niet dat ik het nooit zal doen.

Maar voorlopig eerst maar eens de milde reinigingen.

Oke.

Ja, dat misselijk worden en overgeven.... Daar weet ik veel van, maar ik zal je er niet mee vervelen. Ik heb destijds een emmer naast mijn bed gezet (maar ik voel het altijd ruim op tijd aankomen om bij de wc te komen en zit daar dan vaak nog 10 minuten te wachten). Misschien helpt het om gewoon met halve hoeveelheden te beginnen enzo. En neem idd rustig je tijd om aan het idee te wennen.

Koffieklysma heb ik zelf nooit gedaan; wel een waterklysma. Daar durfde ik ook niet van de wc af en heb ik eerst eens gekeken hoelang ik het binnen kon houden. Leverreiniging vond ik gewoon meer een diarreegevoel en net als met diarree is het niet altijd verstandig om het dan nog een kwartier op te houden ;)

Ik heb volgens mij nu zeven leverzuiveringen gedaan en ben nog nooit misselijk geweest, laat staan dat ik er van hoefde over te geven.

@ Mike, ik zal de mix vaker nemen, gewoon als ik er zin in heb. En iedere morgen natuurlijk, omdat ik dan nuchter ben. Ben het helemaal met je eens, alles eruit wat er niet hoort!

De boel is flink aan het verschuiven. Heb me nu toch een koliekaanval.... Lang leve het bitterzout!

Ik heb gisteren twee keer een glas water genomen met een eetlepel bitterzout. Na de eerste bracht het wel wat verlichting, de pijn van de koliek werd minder. Maar een uur ofzo later was t weer raak en heb ik weer een glas genomen. En toen was de koliek over. Maar ik had ook pijn die niet Veroorzaakt werd door de stenen (ik denk dat t een beetje ontstoken is bij de lever/gal) en daar heb ik "gewone" medicijnen voor genomen.

Heb regelmatig voorbij zien komen of je door de milde zuivering ook stenen verliest. Doordat ik twee keer flink wat bitterzout heb genomen had ik vanmorgen waterachtige ontlasting. Hierin zag ik zwarte steentjes. Dus ja, ik laat ook stenen los door de milde zuivering. Normaal zie ik dat niet, omdat de ontlasting dan compacter is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan