Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Milde zuivering is niet alleen maar bitterzout nemen hoor, maar eierdooiers/citroensap/olijfolie/honing. Miinstens 3 uur niet drinken/eten voor je dit inneemt.

Dat weet ik Dirtsa. Ik neem nu precies een week iedere ochtend de mix van olie, grapefruit en rauwe eieren. Geen honing, mijn mix is al overheerlijk :) vandaag bij thuiskomst weer lekker deze mix genomen. Het zal niet zo effectief zijn als op nuchtere maag, maar ik vind het zo lekker, mijn lichaam zal het echt nodig hebben. Normaal gebruik ik geen bitterzout hoor. Alleen bij koliek en als ik de grote zuivering alla Moritz doe.

Ok, jij doet dit dus 's morgens. Ik weet niet hoe ik dit dan moet doen met de H202, die moet nl 1.5 uur verwijderd van voeding. En dan wordt het wel heel erg laat met ontbijten.

Daarom doe ik deze altijd voor t slapen gaan. Hoe doe jij dit?

Ik ben sowieso nog helemaal zoekende, heb in ieder gaval 1 ding dat nu terugkomt, ik start met de milde zuivering. H2o2 heb ik nog niet besteld. Hoop dat morgen de bijnier en vit-c (die Mike aanrade in een ander topic ipv h2o2) morgen binnen komen.

Het lukt me goed om deze mix als ontbijt te zien en na een uur te beginnen met een smoothie, een liter over de dag heen met daarnaast rauwe melk. Drink op het werk niets anders meer.

Ik weet juis weer niet hoe ik de mix in de avond moet nemen, omdat je dan drie uur niet mag eten of drinken. Hoe doe jij dat?

IK ben bezig aan mijn derde leverreiniging en het is niet bepaald een succes. Het heeft tot nu toe het minst opgeleverd. De tweede gaf het meeste steentjes. Ik had nochtans last van schouderbladpijn en de rechterknie (leversymptomen) na de tweede flush.

Ik heb deze keer 200 ml olijfolie + ongeveer dezelfde hoeveelheid citroensap gebruikt (ipv 125 ml olijfolie) in de hoop dat ik meer stenen zou krijgen, maar niet dus.

Misschien lag het wel aan die ene citroen die niet biologisch was? Ik had voor de eerste lever flush ook geen bio pompelmoezen gebruikt (wel bio olijfolie). De tweede keer was wel alles biologisch en nu had ik enkele bio citroenen gebruikt en dan nog één grotere 'gewone' citroen.

Het andere verschil is dat ik vergeten ben om 6 dagen van voordien elke dag een appel te eten.

Dus ja, volgende keer doe ik weer hetzelfde protocol als met de tweede leverreiniging en zien wat het geeft.

Wel of niet biologische citroen zou het verschil niet uit kunnen maken, denk ik. 6 dagen vooraf appels eten ook niet, denk ik. Heb je wel vetvrij gegeten en ornithine capsules geslikt bij de olijfolie?

De eerste zuivering heb ik braaf iedere dag voorafgaand een liter appelsap gedronken. De zuivering erna kreeg ik niet eens meer een glas weg. Op de eerste zuivering na drink ik geen appelsap en eet ik geen appels. Maakt voor mij niet uit als het gaat om resultaat. Ornithine heb ik nog nooit gebruikt, wat is dat?

Ik twijfel of ik van de week een grote leverzuivering zal doen. Ik doe nu dagelijks de grote zuivering en mijn ontlasting is iedere keer groen, galsteen groen. Ik zit dus volop in ontgiftend en er komen regelmatig steentjes mee. Ik heb dagelijks veel pijn in/ aan en bij de lever en galblaas. Ik vraag me af of een grote zuivering voor nu niet een te grote aanslag is voor mijn lichaam. Iemand hier ideeën over?

Quote:
Ik heb dagelijks veel pijn in/ aan en bij de lever en galblaas. Ik vraag me af of een grote zuivering voor nu niet een te grote aanslag is voor mijn lichaam. Iemand hier ideeën over?

Heb ik ook last van, wordt echter na meer vet consumptie en 'de grote' lever zuivering. Ik waag me er niet aan.

Waar het aan ligt? Geen idee naar mijn idee uitgeputte lever en galblaas. Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat, ondanks het NU hebben van 'leverstenen', deze kunnen oplossen door gezonde voeding zonder de lever zuiveringen.

Vet eten was het enige dat ik voor mijn gevoel het beste kon verdragen. Iedereen verklaarde me voor gek. En toen vond ik dit forum en ben ik radicaal overgestapt. Alle e-nummers de deur uit, liters rauwe melk per dag en ik verhoogde mijn vetinname.

Ook ik heb sinds de laatste zuivering bijna 24/7 pijn. Ik wijt het aan dusdannige verschuivingen dat de boel daarbinnen niet meer weten waar ze aan toe zijn :wink: maar overbelasting kan het ook zijn... Lastig... Vooral omdat ik niet meer goed kan functioneren door de pijn en iedere dag aan de codeïne zit om te kunnen slapen.

1 lichtpuntje, vanmorgen opgestaan zonder pijn en het kwam pas rond 20.00 uur opzetten. Als dat iedere dag zo is e t steeds later in gaat zetten, dan komt t helemaal goed! (goed komt t toch wel hoor!)

Oei.. Die codeine is natuurlijk hartstikke belastend voor je lever. Kun je niet iets anders doen om te slapen? Bijvoorbeeld een kruik tegen je buik, een beker warme melk met wat honing, een warme douche, kopje kamillethee?

En misschien juist wel de grote zuivering doen? Het zou misschien kunnen dat er grotere steentjes vastzitten die niet mee komen bij de dagelijkse zuivering en dat je daardoor last blijft houden.

Codeine is een afgeleide van cocaine. Hier de bijsluiter. Bijwerkingen:

Quote:
Met name bij kleine kinderen kunnen stuipen, verminderde ademhaling en verlaagde bloeddruk voorkomen.

Voorts kunnen de volgende bijwerkingen voorkomen:

Afweersysteem

Zelden

Ernstige overgevoeligheidsreacties (anaphylactoide reacties) met als verschijnselen sterke daling van de

bloeddruk, bleekheid, onrust, zwakke snelle pols, klamme huid, verminderd bewustzijn. Waarschuw direct

een arts indien u last heeft van deze verschijnselen.

Zenuwstelsel

Hoofdpijn, dorst, sufheid, duizeligheid, verminderde ademhaling, verwardheid, stemmingsveranderingen,

waanvoorstellingen, stoornissen in het zien, toevallen.

Hart

Verhoogde of verlaagde hartslag, hartkloppingen.

Bloedvaten

Zwakheid, flauwvallen, duizeligheid, met name bij het opstaan vanuit liggende of zittende houding.

Maag- en darmstelsel

Misselijkheid, braken, verstopping.

Zelden

Verhoogde darmactiviteit.

Lever of gal

Krampen in de galwegen.

Huid

Zelden

Huiduitslag.

Nieren en urinewegen

Moeilijkheden bij het plassen.

Overig

Afhankelijkheid kan voorkomen.

Mike

DenniS:
Quote:
Wel of niet biologische citroen zou het verschil niet uit kunnen maken, denk ik. 6 dagen vooraf appels eten ook niet, denk ik. Heb je wel vetvrij gegeten en ornithine capsules geslikt bij de olijfolie?

Ja ik heb vetvrij gegeten. Ornithine capsules heb ik nog nooit gebruikt, waar dient dat eigenlijk voor?

Ik heb gisteravond dan toch nog een paar tientallen steentjes verkregen, iets later dan gewoonlijk..

Alexandra:
Quote:
Ik heb dagelijks veel pijn in/ aan en bij de lever en galblaas. Ik vraag me af of een grote zuivering voor nu niet een te grote aanslag is voor mijn lichaam. Iemand hier ideeën over?

Ik weet het niet, maar ik heb ook wel af en toe die leversymptomen. Andreas Moritz zegt wel dat je beter de hele reeks met leverzuiveringen kunt volmaken tot je leversteen vrij bent dan dat je er één of een paar doet of teveel tijd tussen laat (meer dan 3 maand). Dit zou slechter zijn dan helemaal geen leverzuiveringen te doen.

"Het half gezuiverd laten over een langere periode (drie maanden of meer) kan groter ongemak veroorzaken dan helemaal niet zuiveren."

Waarschijnlijk is dat omdat na iedere zuivering binnen een paar dagen, er stenen verplaatsen van diep binnenuit de lever naar de 2 grootste galkanalen die de lever verlaten. Dit kan een aantal van de voormalige symptomen van ongemak doen terugkeren. Ook schrijft hij dat zolang er nog steeds een paar kleine stenen van de 1000den kleine galkanalen naar de 100den grotere galkanalen verschuiven, ze zich kunnen samenvoegen tot grotere stenen en eerder ervaren symptomen produceren zoals pijn in de rug, hoofdpijn, oorpijn, spijsverteringsproblemen, opgeblazen zijn, geïrriteerdheid, boosheid, enz.

Ik weet dat codeïne een opiaat is en troep. Maar heb al zoveel geprobeerd tegen de pijn en t is t enige dat helpt. Gedurende de dag verbijt ik de pijn( ben vandaag weer pijnvrij opgestaan :D), maar 24/7 pijn is niet te doen. Op een schaal van 1 tot 10 zat ik overdag op 5 en ging ik in de loop van de avond/nacht naar 9. En dat is niet te doen. Niet voor uren en uren. Bitterzout geeft soms wat verlichting, maar soms ook helemaal niet. En ik wil niet op t punt komen dat ik naar de EHBO moet en wie weet wat dan... Ik weiger de galblaasoperatie. Ben er namelijk van overtuigd Dat deze me niet blijvend zal helpen.

Dank je voor de reminder lekker romig. Heb het boek van Moritz een paar keer gelezen, maar was dit even vergeten. Laatste zuivering was 2,5 weken geleden. Zit bij zeker nooit langer dan drie maanden tussen. Zal morgen de grote zuivering weer doen en daarna verder gaan met dagelijks minimaal 1 keer de milde zuivering. Misschien dat dat helpt om de mogelijke ophoping dit keer tegen te gaan, omdat het door blijft stromen.

@ Alexandra,

hier op curezone, staat een beschrijving van Dr Schulze's Emergency Liver/Gallbladder routine.

"Dr. Schulze has never had a patient do this more than twice for total pain relief, even when patients were doubled over in tears. No patient ever needed emergency surgery after doing this."

Dank je wel! Mijn Engels is een beetje roestig, dus ik moet t nog een paar keer doorlezen en op onderzoek uit waar ik die rode bessen zou kunnen krijgen. Lijkt me dat maria distel wel ergens in gedroogde vorm te verkrijgen is in de stad. Staat helaas niet in mij tuin ;)

Je kunt ook altijd google vertaler gebruiken voor het gemak. :wink:

Die zuurbessen zijn precies niet zo gekend, maar ik heb er wel een paar te koop zien staan op ebay (als je zoekt op de latijnse naam).

Hoewel ik ook toevallig op een tekst stootte ivm Dr Schulze over kruiden die te koop staan en vaak slechte stoffen bevatten door de verwerking, zelfs biologische! Weet niet of het waar is, maar hier staat dus:

"In Dr. Schultze’s conversations with large organic herb suppliers he found that over 80% of organic herbs are also sterilized with toxic chemicals! Further, over 95% of herbs used in store-bought commercial herbal formulas are imported from third world countries where growing herbs are immersed in a chemical soup of DDT, carcinogenic insecticides and toxic fertilizers! In addition, Dr. Schultze in his desire to give the patient the best opportunity to get well naturally are either attacking or avoiding him because his ethics and concern for potent and effective herbal remedies cut into their profit margin. If other distributors were to put enough herb in their capsules to effect a real cleansing process they are afraid that they, too, would be hounded by the FDA and AMA. Instead they barely put about a quarter strength dosage in a formula and the patient would have to buy four bottle to achieve the same effect as Dr. Schultze."

klinkt mooi, maar toch heb ik er m'n twijfels bij.. Ik ben benieuwd hoe het uit gaat werken als je het toch probeert.

Is het niet beter eerst proberen een patroon vast te stellen wanneer je er wel of geen last van heb? En dan naar je lichaam luisteren?

Vergeleken met 3 weken geleden verdraag ik nu veel meer vet, al ben ik er ook nog niet. (echter kan ik mij niet met jou/iemand vergelijken en weet ik ook niet of de klachten hetzelde aanvoelden..)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan