Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
De meeste kruiden die dr. Shultze benoemd zijn de kruiden die Mike beschrijft voor in de smoothies! Ik had de kruiden nog niet in huis gehaald, had mijn prioriteiten bij de vetten, kh, suplementen en biologische boerderijproducten gelegd. Maar ik heb ze net bijna allemaal in huis gehaald.

Het meeste is in poedervorm, dus het wordt lastig om daar een thee van te maken.

Ik ga dus vanaf morgen mijn smoothies verrijken met de kruiden.

Mijn gevoel zegt dat ik daardoor dagelijks binnenkrijg wat ik nodig heb en hoop dat de EHBO van dr. Schultze niet meer nodig gaat zijn :D

Van de kruiden die niet in poedervorm zijn zal ik een theemengsel maken ter ondersteuning. Mocht ik toch weer pijn krijgen, dan wil ik zijn combi van olie, gember en knoflook gaan gebruiken.

Ik begrijp wat je zegt Joopie, maar ik maanden eigenlijk geleefd op 6 choco-rijstewafels met friet en mayonaise. Je kan mij niet vertellen dat ik daarmee mezelf niet ondervoed. Voor mijn gevoel kreeg ik van alle andere producten last. Dus ik weet gewoon niet meer waar ik wel en niet tegenkan. Ondanks dat ik de afgelopen weken ook veel last heb gehad, voelt het voor mij wel goed.

Het klinkt inderdaad mooi, ben ik met je eens. Maar als het helpt om de pijn tegen te gaan zonder codeïne, nou, dan ga ik er voor. Zoals je kunt lezen in de bijsluiter, bijwerkingen te over! En die bijwerkingen probeer ik vervolgens iedere dag weer tegen te gaan door voeding. Een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Ik ben nu twee dagen vrij, ideale moment om er mee te beginnen!

Ik ben me ervan bewust dat ik ook in een ziekmakende omgeving werk. Sterker nog, sinds ik hier werk zijn mijn klachten pas goed tot uiting gekomen. Hierop heb ik een aantal weken geleden besloten actief te zoeken naar een andere baan en gisteren heb ik gebeld voor informatie over een vacature. Morgen ga ik sollicitatiebrief schrijven!

@ lekkerromig

Quote:
Ornithine capsules heb ik nog nooit gebruikt, waar dient dat eigenlijk voor?

Ik dacht dat ornithine helpt om de galbuisjes te verwijden, maar in ieder geval om gemakkelijker te kunnen slapen.

@ DenniS

ik heb het even opgezocht om zeker te zijn en denk dat ik het in het vervolg ook ga gebruiken, het heeft ook nog andere voordelen:

Ornithine is belangrijk omdat het het menselijk groeihormoon stimuleert om vrij te komen in het lichaam, dat op zijn beurt helpt bij de vetstofwisseling. Ornithine is ook nodig voor een gezond immuunsysteem en helpt bij ontgifting van ammoniak, leververjonging en gezondheid.

Hoge concentraties van Ornithine zijn te vinden in de huid en het bindweefsel, waardoor het nuttig is voor de bevordering van genezing en herstel van beschadigde weefsels.

Het maakt ook de verwijdering van overtollige stikstof mogelijk.

Het menselijk groeihormoon zal wel de reden zijn dat je er beter van slaapt.

Ik heb de mix van dr. Schultze niet hoeven te gebruiken, ben nog steeds pijnvrij :D ik denk dat twee maal daags de milde zuivering, die bij mij bestaat uit: 100 ml grapefruit, twee rauwe engelen en vijf eetlepels olijfolie, de boel dusdanig hebben verschoven dat er meer doorstroming is.

Vanavond doe ik de grote zuivering. Zie wel op tegen het bitterzout. Dat krijg ik redelijk makkelijk weg als ik pijn heb, maar tijdens de zuivering wordt t steeds lastiger. Maar kijk alweer uit naar de mix van olie en grapefruit!

Twijfel of ik nog een maaltijd zal eten. Vanmorgen de mix gedronken, supplementen genomen en verder alleen rauwe melk. Al twee keer flinke ontgiftende ontlasting gehad. Voelt wel goed zo.

@ Alexandra,

ga jij dan ook meteen neerliggen nadat je het mengsel voor de milde leverreiniging hebt gedronken?

Goed dat je al beter aan het ontgiften bent, maar de grote leverreiniging kun je vanavond toch niet meer doen, want je mag op dezelfde dag voor je olijfolie mengsel geen vet eten! Heb je het protocol (van Hulda Clark of Andreas Moritz) wel goed gelezen?

De ongelooflijke lever & galblaaszuivering van Andreas Moritz kun je trouwens hier lezen.

En idd je kunt je misselijk voelen indien je op de dag van de leverzuivering eiwitrijk of vet voedsel eet.

Nee, ik ga niet gelijk liggen, aangezien deze iedere morgen op nuchtere maag neem en ergens in de avond als ik eraan denk.

Boek van Morritz een paar keer gelezen. Niet doen omdat ik 1,5 liter rauwe melk heb gedronken vandaag? Lijkt me sterk, omdat je wel een ontbijt mag met yoghurt of kwark ofzo. En als de olie goed is om 22.00 uur, waarom dan niet vanmorgen om 8.00 uur?

Ik ga de achtste zuivering in ofzo, heb ze niet geteld, maar ben nog nooit misselijk geweest. Ben daarom niet zo bang aangelegd in deze. Heb ook nooit last van misselijkheid van de milde zuivering. Verlang er alleen maar naar, iedere keer weer.

Waarom vindt jij dat ik m vandaag niet zou moeten doen?

Ik weet niet waar je gelezen hebt dat je nog kwark of yoghurt mag eten op de dag van de zuivering, want ik citeer hier uit Moritz' boek:

"Wat je moet doen op de zesde appelsap dag: ...Vermijd suiker en andere zoetstoffen, kruiden, melk, boter, oliën, yoghurt, kaas, ham, eieren, noten, gebak, koude cereals enz. "

Het kan zijn dat jij er misschien niet persé ziek van wordt tijdens de leverreiniging, maar je zult waarschijnlijk een minder succesvol resultaat krijgen indien je de dag zelf nog vet eet. Want totdat je om 22u je olijfolie mengsel drinkt, zou je eigenlijk minstens 24 uur geen vet meer mogen eten, dit zal de galblaas veel sterker doen samentrekken op het moment je je olijfolie mengsel drinkt waardoor er meer stenen kunnen vrijkomen.

Heb t boek erbij gepakt en je hebt gelijk lekkerromig. Geen idee waar ik het vandaan haalde, veel gelezen op vele sites en voor hetzelfde geldt, zelf verzonnen.

In het ergste geval dus minder resultaat en misselijk... Ik ga t even laten bezinken.

Kan t wel gewoon doen, genoeg ervaringen ermee om te weten of ik er deze keer anders op reageer dan de vorige keren. Al is eigenlijk niet 1 zuivering precies hetzelfde.

Heb je dan nog nooit de grote leverreiniging gedaan zonder vet te eten de dag zelf? Indien niet, dan zou je wel eens een beter resultaat kunnen krijgen vanaf nu.

Ja niet alle leverreinigingen zijn hetzelfde, ook al volg je hetzelfde protocol, maar ik las van iemand op curezone die per toeval ook al een paar keer vet had gegeten op de dag zelf en opmerkte dat hij toch minder stenen kreeg in vergelijking met de andere keren..

Ik heb altijd zonder vet gegeten. Vanaf een aantal dagen ervoor en vegatarisch in die week. Ik volgde zoveel ongelijk de dieetadviezen van dr. Moritz, ook op de niet zuiveringsdagen. Maar daar ging ik me niet beter door voelen.... Eet nu veel vet, weer vlees en voel me daar veel beter bij. Geen last van craving naar wat dan ook en vooral, plezier in eten, ookal heb ik de laatste tijd veel pijn gehad. O, en plezier in uren in de keuken staan!

Ik at vaak alleen maar een lunch van groente en rijst, zonder toevoegingen op de zuiveringsdag.Verder alleen water tot 14.00 uur. En bij erge dorst in de loop vd dag nog wat water.

Ben sowieso wel benieuwd wat een grote zuivering zou doen, aangezien de milde levering van de afgelopen week ook veel heeft doorgedrukt wat is afgevoerd. Ben tot op heden nog nooit ontevreden geweest met het resultaat en heb vele stenen in alle soorten en maten engelmis voorbij zien komen.

Ja het is enkel nodig om op de dag van de zuivering vetvrij te eten, ervoor hoeft niet.

Nu heb ik toch een andere leverreinigings protocol gevonden van Dr Kelley waarin wel vet (slagroom met bessen of vanille roomijs) wordt gegeten voor het olijfolie mengsel. Dit gaat dan wel in tegen wat Andreas Moritz adviseert, maar is misschien wel interessant om eens te proberen, al was het maar voor de smaak. :wink:

Ijs, dat durf ik nog niet, maar wie weet, aan t einde van de zomer, een lekker ijsje! Iemand nog een recept om zelf ijs te maken van rauwse melk :wink:

Bevroren waren worden ook door Morritz afgeraden en ik heb de afgelopen weken de ijscoman echt iedere keer mijn huis voorbij laten rijden nadat het na het eerste ijsje van het seizoen ontzettend verkeerd viel.

Morritz:

dieet voorschiften: vermijdt gedurende de hele week van voorbereiding en zuivering voedsel en dranken die koud of bevroren zijn. Zij "bevriezen" de lever, waardoor het effect van de zuivering minder wordt. Alle voeding en dranken zouden warm of op zijn minst op kamertemepratuur moeten zijn. Om de lever te helpen voorbereiden op de uiteindelijke zuivering, moet je proberen voedsel van dierlijk oorsprong, zuivelproducten en gefrituurde producten proberen te vermijden. Oftewel, eet normale maaltijden, maar vermijdt overeten.

Hmmm, bevroren voedsel heb ik niet tot me gnomen en gefrituurd ook niet. Verder voldoe ik verre van de voorgestelde voorschriften. Ik denk zomaar dat er meerdere wegen naar Rome leiden en in dit geval naar een lege galblaas en een goedwerkende lever!

1 ding blijft bij alle flushes terug komen, olie en zuur sap. Met of zonder andere toevoegingen erbij.

Ja ijs, heerlijk! Ik maak het wel eens met kefir uit de koelkast, daar zuur fruit zo uit de vriezer in. Evt. extra zoeten met honing of stevia, al ben ik steviagebruik aan het minderen. Staafmixer erin en je hebt heerlijk ijs. Lekker met geklopte room ofzo:) wat een goed leven hebben wij:)

Heeft iemand wel eens de grote reiniging gedaan zonder bitterzout? Ik vind het zo vies en elke keer naar de wc vind ik ook niet fijn, er komt eigenlijk vooral water uit en ik heb niet het idee dat het zout toegevoegde waarde heeft wat betreft de reiniging.

En eten jullie echt vetvrij op de dag van de reiniging? Ik heb van de week een reiniging gedaan maar toen heb ik rond 14.30 nog wat griekse yoghurt gehad, ik voelde me zo beroerd na broccoli, appel en wortel. Zal wel met de suiker te maken hebben gehad, maar s ochtends heb ik ook nog gewoon kefir gehad.

Klinkt goed boselfje, ik ga het zeker onthouden!

Ik ben vandaag dus niet vetvrij geweest. Heb rauwe melk, olijfolie en rauwe eieren op. Effect? De zuivering is al een uur in volle gang, inclusief wat groene en zwarte steentjes. En de mix moet ik nog innemen....

Het bitterzout is voor de verwijdering van je galwegen. Ik zou het niet wagen omzet zonder bitterzout te proberen, maar er zijn wel alternatieven voor. Iemand kan die vast wel vertellen. Zonder bitterzout verwacht ik gegarandeerd een koliekaanval. Ik heb dit keer minder moeite met het bitterzout met citroensap, misschien omdat mijn smaak veranderd, misschien omdat mijn lijf er behoefte aan heeft.

De waterige ontlasting is inderdaad niet fijn, maar hoe wil je anders de stenen kwijt raken? Het is voor mij ook een teken dat mijn darmen leeg zijn, wat het gehele schoonmaakproces ten goede komt lijkt me.

Ik zit tegen het einde van mijn zuivering aan. Voor het eerst heb ik niet zo goed geslapen. Tussen 00.00 en 2.00 uur vannacht beneden op de bank gezeten. Dat was de prettigste houding. Er was heel veel gaande in mijn lever-galstreek, absoluut niet pijnlijk, maar dusdannige dat ik er niet door kon slapen. Om zes uur opgestaan en nog wat gedoezeld op de bank. Ik voel me nu weer helemaal fit.

De "oogst" is heel veel. Veel groene en witte stenen in verschillende maten en ontzettend veel gruis. Zoveel gruis heb ik nog nooit gehad. Blijkbaar is mijn lichaam de stenen van binnenuit aan het oplossen.

En ik heb ontzettend veel zuur los gelaten. Niet echt fijn, maar beter eruit dan dat t blijft zitten. Zal me binnenkort eens oriënteren voor een zapper.

Vanaf morgen ga ik weer verder met de milde zuivering. Volgens mij doet deze combinatie wonderen voor mij. Zeker met mijn nieuwe manier van eten.

@ boselfje, zoals je ziet, ik heb goed resultaat gehad, ondanks dat ik vet gegeten heb gisteren. Hoe was jouw resultaat?

Ik denk dat het bitterzout ietwat geforceerd aanvoelt voor me, dat ik er daarom weerstand tegen heb. Als mijn darmen leeg zijn, dan voelt het als een soort overvragen als ik maar steeds opnieuw naar het toilet moet. Zoiets denk ik, ik kan er niet echt de vinger op leggen.

Wat fijn, Alexandra, dat je zo goed resultaat hebt. Mijn resultaat was hetzelfde als de andere twee keren. Ik heb geen stenen gezien, wel veel dunne groene ontlasting. Maar mijn ontlasting neigt sowieso wel wat naar groen/ wit ipv bruin.

Ik denk dat ik volgende keer wel op de dag zelf vetvrij ga proberen. Ik vind dat lastig omdat ik weerstand voel om koolhydraten te eten. En ik merk dat ik het alleen op groente en fruit niet echt red, dus dan neem ik toch maar yoghurt ofzo. Ook heb ik s ochtends heel veel behoefte aan mijn kefirsmoothie. Of ik moet even doorzetten, maar het voelt eigenlijk niet goed om zo licht te eten.

Wat ik wel merk, en ik raak er steeds meer van overtuigd dat dat met de reinigingen te maken heeft, is dat mijn darmen heel rustig zijn. En dat vind ik zo fijn.

Bij mij voelt het compleet tegenovergesteld. Ik ben juist blij dat mijn darmen helemaal leeg zijn en dat dit tegenwoordig lukt met alleen bitterzout. De eerste drie keer ofzo heb ik een waterklysma's gebruikt, maar wat was dat een ellende. Ik kan er geen weg mee. De twee keer daarna ofzo heb ik geen " schoon" water gehad, altijd zat er ontlastingkleur bij. Nu niet meer. Voor mijn gevoel biedt het de darmen juist een extra zet om allerlei rotzooi te lozen en het voelt voor mij niet als overbelasten. Al denkt mijn anus daar anders over, maar dat is ook al weg getrokken :wink:

Ik voel ook nooit kramp in mijn darmen, alleen aandrang om naar de wc te gaan.

Sinds ik dagelijks de milde reiniging doe heb ik alleen nog maar groene ontlasting. Een paar maanden geleden heb ik een keer witte ontlasting gehad, maar dat was eenmalig. Er is mij toen verteld dat ik waarschijnlijk een ontstoken alvleesklier had, maar de ontlasting erna was weer bruin. Ik ben geloof ik banger dat ze m'n galblaas eruit halen, dan een ontsteking. Voelde me verder ook goed. Hier op t forum las ik dat het te maken heeft met het omzeilen van de galblaas. Ik heb nog geen beeld van hoe dat werkt, maar ik ben tegenwoordig blij met mijn ontgiftende ontlasting. Iets visueels waardoor ik kan zien hoe het er bij vanbinnen aan toe is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan