Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ok even een beginnersvraag hier: Het recept zoals op de eerste pagina is goed of is er een betere variant? Voorral omdat ik het nog nooit gedaan heb wat is goed om te doen?

Die effectivere methode wil ik ook wel volgen maar ik weet niet waar ik sommige dingen daarvan moet halen. Dus die wil ik later inplannen. Ik will eerst aan iets beginnen dat wat minder heftig is om er aan te wennen.

En wordt die parasietenkuur nog aangeraden als je de 2 daagse kuur doet? Ik ben volgens mij het spoor helemaal bijster.

De dingen die je nodig hebt zijn niet zo moeilijk te verkrijgen:

Bitterzout: http://www.drogisterij.net/huishoudelijk-Chempropack-magnesium-sulfaat/P/622693?partnercode=516

De rest kun je gewoon in de natuurwinkel halen.

De parasietenkuur hoef je niet te doen, mag natuurlijk wel, moet je helemaal zelf weten. Voor de leverreiniging is het niet per se nodig. Ik heb het nog nooit gedaan.

Zo moeilijk is het echt niet. Lees het gewoon nog een keer rustig door, komt echt wel goed.

Als je liever met de milde methode wil beginnen is natuurlijk ook prima. Ik ben persoonlijk meer van het "echte werk". Als je echt je lever schoon wil hebben en vrij van galstenen, dan zul toch echt deze manier moeten gebruiken.

Na de kuur op verschillende sites gelezen te hebben heb ik het boek van Morritz gedownload en uitgeprint. Na het boek gelezen te hebben ben ik op zoek gegaan naar bitterzout. Ik koop het hier in de stad, maar hier zijn al vele goedkopere gevonden.

De methode van Morritz spreekt mij meer aan dan die van Clark (zo heet ze geloof ik). Met de kennis opgedaan op deze site zou ik ook appelazijn nemen. Na de eerste keer echt iedere dag een liter appelsap te hebben gedronken staat deze drank me na bijna een jaar nog steeds tegen.

Onderzoek eerst welke methode t beste bij je past. Voor mij is dat nu een combi, dagelijks de milde zuivering en daarnaast de grote zuivering van Morritz.

@Kavana,

Kijk even op mijn site: hier staan heel veel onderwerpen van dit forum maar dan overzichtelijk bij elkaar.

Ook de lever- en galblaasreinigingen. De milde en de zuivering van Andreas Moritz.

Lia

En net als de afgelopen keren na een zuivering, pijn/koliek. Wilde die mix van Schultze uit gaan proberen, olie, gember en knoflook. Heb het allemaal in huis, maar heb geen knoflookpers of rasp voor de gember. En ik krijg het nooit zo fijn gesneden dat ik t weg gedronken krijg. Volgende keer dan maar.

Voor nu, bitterzout, milde zuiveringmix en thee met kruiden die Schultz aanraadt.

Ik zweet me opeens rot, terwijl ik niets doe. En het ruikt verre van fris. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen beteken?

@Dennis

Jij doet je lever/galblaasreinigingen volgens mij altijd als de maan in steenbok staat.

Wij doen het volgens het boek van Andreas Moritz altijd bij nieuwe maan.

Nu willen we het eens op 'jouw' manier proberen. Kun jij een overzicht geven van wanneer de maan in steenbok staat?

En ook waarom jij de reiniging doet als de maan in steenbok staat?

Verder las ik eerder dat Alexandra niet vetvrij heeft gegeten op de dag van de zuivering. Dat spreekt ons ook enorm aan.

Want de lever is toch een vetverbrander, waarom moet je dan een dagje stoppen met dierlijke vetten.?

Volgens Andreas Moritz moet je in de week vooraf gaand aan de zuivering zo min mogelijk dierlijke vetten eten (hij is dan wel vegetariër). Wij eten tot aan de een na laatste dag voor de zuivering gewoon vlees/vis.

Het voelt gewoon beter om elke dag onze vetten te eten.

Het is vreemd, we hebben nu ca. 8x de grote reiniging gedaan maar we ervaren nog steeds geen stenen/steentjes.

Ik had zelf de laatste 2x wel groene bolletjes, maar het aantal mag geen naam hebben.

Dus of het zit erg vast allemaal of wij hebben in het half jaar van raw-food (alweer ruim 2 jaar geleden) misschien al heel erg gereinigd?

Moet wel zeggen dat bij ons allebei na de laatste reiniging (afgelopen weekend) de ontlasting beter op gang is gekomen.

Dus we gaan nog maar even door met reinigen ondanks dat we geen steentjes poepen de volgende dag. :wink:

Het stimuleert in ieder geval wel de werking van de lever/galblaas.

Lia

Het idee achter vetvrij of vertarm eten in de week of op de dag van de reiniging is om de lever even 'vakantie' te geven. Ja, de lever is een vetverbrandingsorgaan, maar juist om deze even 'vrijaf' te geven, hoeft deze dan niet zo hard te werken, waardoor de zuivering effectiever verloopt.

Zolang je ontlasting nog niet dagelijks soepeltjes verloopt, zit je vast, punt. De groene bolletjes zijn overigens galstenen in het eerste stadium, waarbij ze nog zacht zijn en niet verkalkt. Er komen dus wel degelijk stenen uit, ook al is dit nu nog mondjesmaat. Als dit nu al leidt tot een verbeterde ontlasting weet je dat je op de goede weg zit. Jullie rawfood-periode heeft jullie zeker dus op dit gebied nog niet voldoende reiniging gebracht en er is nog wel wat werk te verrichten.

Een praktijkvoorbeeld van mijzelf:

Ik heb mezelf de afgelopen jaren gediagnostiseerd met 2 hoofdproblemen voor wat betreft mijn lichamelijke gezondheid:

1. Een verzwakte galblaas, die boordevol gruis zit (vermorzelde stenen), ook nu nog, 6 jaar na mijn verandering van voedingspatroon in zijn geheel en 3 jaar na overschakeling op WAPF.

2. Een verzwakte alvleesklier, als gevolg van een leven lang consumptie van suiker, koolhydraten, zetmeel en bewerkte, plantaardige olien/vetten. Dit is bij mij letterlijk zichtbaar in de vorm van een vergrote alvleesklier, met name na een maaltijd of voorafgaand aan reinigingsperiodes.

Twee weken geleden had ik ineens, van de ene dag op de andere, felle steken in mijn alvleesklier. Deze werden al snel gevolgd door aandrang om naar het toilet te gaan. De ontlasting die volgde was moeizaam en pijnlijk voor de alvleesklier. Daarna volgde een zeurende pijn, die mij zorgen baarde. Diezelfde dag volgde nog een aantal felle steken in de alvleesklier (alsof iemand er een mes in had gezet), opnieuw gevolgd door moeizame en pijnlijke ontlasting (die overigens pikzwart was!). 1 enkele keer werd ik hier zo misselijk van dat ik dacht dat ik moest overgeven (is nog net niet gebeurd, maar het scheelde niet veel).

Ik heb hier 2 dingen voor gedaan:

1. De zapper op mijn alvleesklier gehouden. Dit bracht vrijwel onmiddellijke verlichting van de pijn, goddank!

2. Adrenal geslikt om mijn bijnieren te ondersteunen. Ik vermoedde nl. dat ik een lichte vorm had van alvleesklierontsteking (pancreatitis). Ook de Adrenal deed wat hij moest doen en ik was binnen anderhalve dag verlost van deze pijnlijke episode.

In 2008 heb ik 3 keer een pijnlijke galkoliek gehad, wat me heel veel groenzwart gruis op het toilet opleverde en me 20 helse minuten bezorgde op de pot. Ik ben n.a.v. mijn kortstondige pancreatitis naar een anatomie-site gegaan om te zien of er een verband bestaat tussen de galblaas en de alvleesklier en ik zag meteen al dat er een galkanaal uitkomt in de alvleesklier. Vervolgens heb ik ge-Googled op de trefwoorden 'gall stones' en 'pancreatitis' en, voila, daaruit kon ik meteen opmaken dat een geblokkeerd galkanaal naar de alvleesklier inderdaad kan leiden tot alvleesklierontsteking.

Dit verhaal om aan te geven hoe langdurig en moeizaam het kan zijn om je lever en galblaas te reinigen van opgehoopte rommel. Vergeet niet dat we een leven lang rotzooivoer aan het wegwerken zijn!

Mike

Wat dat betreft ben ik zo blij dat ik relatief gezond heb gegeten in mijn jeugd. Altijd normaal volvette producten, weinig koek en snoep en fris, geen pakjes en zakjes. En dat ik er op mijn leeftijd, midden 20, al zo bewust mee bezig kan zijn. Scheelt veel denk ik. En het heeft toch al genoeg 'schade' aangericht.

De volgende leverreiniging ga ik trouwens wel vetvrij eten op de dag zelf, eens kijken wat dat oplevert qua stenen. Ik ga dan geen fruit nemen, dat trek ik niet qua bloedsuiker, maar vooral veel groentes. Ik weet niet of ik ook iets als boekweitpap met water en honing ga nemen,dat vind ik wat veel carbs.

De vorige leverreiniging is ik denk een week geleden, ik wil het morgen weer doen. Is dat te vroeg?

@Boselfje,

Is dat de milde leverreinging met citroen/eigeel/olijfolie of de grote lever/galblaasreiniging volgens het protocol van Andreas Moritz?

Lia

De grote reiniging met 4x bitterzout en s avonds grapefruitsap met olijfolie. Maar ik heb dus nog geen stenen gehad tot nu toe.

De hoeveelste is het voor jou.

Wij hebben er nu 8 achter de rug en we hebben nog steeds geen steentjes. Zelf had ik de laatste twee keer een paar groene bolletjes.

We gaan dus gewoon nog verder met reinigen, we zullen ze er uit krijgen. :mrgreen:

Lia

Het is de derde reiniging voor mij. Ik heb vandaag alleen fruit en groente gegeten en veel thee gedronken: paardebloemthee, bloedzuiverende thee, witte en groene thee. Soep gemaakt van broccoli, courgette, ui en en veel knoflook en dit gepureerd. 1 sinaasappel, 1 grapefruit en 1 appel met kaneel uit de oven gegeten. En ik heb ontzettende trek nu, mijn maag is aan het knorren en ik heb brandend maagzuur. En nu moet ik het bitterzout gaan nemen, Blegh daar zie ik tegenop. Heb heel veel zin in mn drankje vanavond, zit me al helemaal te verlekkeren maar ja dat duurt nog 4 uur. Hoop dat ik nu wel stenen krijg.

Vanochtend trouwens weer groene ontlasting, dat is echt steeds op het moment. Dat kan echt niet zijn van de grote hoeveelheid groene bladgroente die ik eet toch?

Ik wil een lepeltje kurkuma door mijn olijfolie- grapefruit mix doen vanavond. Zou dat goed zijn?

En hoe nauw komen de hoeveelheden/ verhoudingen olie/ grapfruitsap? Ik gebruik de hele grapefruit (zonder schil) en mix dat door de olijfolie met de staafmixer.

Is het gelukt met het bitterzout? Ik heb altijd de hoeveelheden die Morritz beschreef aangehouden. Hier ergens in het topic las ik dat er ook een visie is waarmee je meer olie mag gebruiken. De afgelopen keer heb ik dan ook 200ml olie gedaan, maar dezelfde hoeveelheid grapefruit.

Ik heb geen idee of kukuma toevoegen ook daadwerkelijk een toevoeging is.

Doe je ook de milde zuivering? Sinds ik die doe heb ik namelijk ook groene ontlasting, maar het kan niet van de groente komen, want dat eet ik niet zoveel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan