Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Eerder door Mike gepost:
Quote:
Groene ontlasting is alleen OVERTOLLIGE gal die eruitkomt. Je krijgt dus niet standaard groene ontlasting omdat de galblaas door vetconsumptie wordt gestimuleerd.

en dit:
Quote:
Die groene ontlasting wordt NIET veroorzaakt door consumptie van groene poeders. Het is oude rommel die je aan het wegwerken bent. Gefeliciteerd, het is eruit! Er zal nog meer volgen, denk ook aan taaie, leerachtige, touwachtige pikzwarte ontlasting die er misschien nog wel moeilijker uit zal gaan. Dit is darmplak die al veel te lang in je zit. Je hoge vetconsumptie zorgt ervoor dat dit er nu uitkomt. Wees blij met deze bevalling!

Lia

Heeft Mike dit in dit topic gepost? Heb het hele topic twee keer doorgenomen, maar dit niet gezien.

Maar ben het er helemaal mee eens, het maakt me niet zoveel uit wat het is, maar weet wel dat het goed is dat het eruit is!

Ja ik heb 2x bitterzout gedronken. Mijn darmen zijn nu onrustig, dat heb ik de andere keren s avonds niet gehad, toen moest ik ook pas s ochtends naar de wc. Maar toen heb ik wel gewoon yoghurt en kefir gehad op de reinigingsdag. Nu heb ik na 2 uur niets meer gegeten en ook alleen groente en fruit.

Ik vind het bitterzout echt heel vies nu. Of nou ja, een beetje vies maar het staat me ontzettend tegen. Heb het idee dat het voor nu een beetje te agressief is, dat ik er daarom zo'n weerstand tegen heb. Volgende keer ga ik toch zonder proberen.

Ik doe niet de milde zuivering maar dat wil ik wel gaan doen, ik denk dat ik daar morgen mee ga beginnen.

Het stukje van die overtollige gal heb ik wel eens gelezen maar ik snap het niet zo goed. Is het dus dat het allemaal nog niet goed is 'afgesteld' en ik dus gewoon te veel gal heb voor het werk wat gedaan moet worden?

En ja, oude rommel kwijtraken is heel fijn! Ik denk dat ik gewoon verbaasd ben dat ik dag in, dag uit groene ontlasting heb. ZOu dat dagelijks reiniging dus kunnen zijn? Of inderdaad net als hierboven beschreven staat, gewoon overtollig gal. Dan is het dus niet echt positief.. Nou ja, het is nu eenmaal zo, ik ga gewoon verder:)

Heel herkenbaar hoor, de weerstand tegen het bitterzout. De ene keer vele malen beter te drinken dan de andere keer. Maar het verwijdert de galwegen en dat heb je wel nodig om de stenen pijnloos door je systeem te laten gaan.

Ik moet altijd 's avonds al naar de wc en heb een keer de 20 minuten die je echt stil moet liggen moeten doorbreken, omdat ik echt heel erg naar de wc toe moest. Dit heeft gelukkig geen negatief effect gehad verder.

Succes met de rest van de zuivering. Je mag zometeen een lekkere mix drinken!

@Lia, dank je wel voor de toevoegingen. Ik heb blijkbaar nog niet alle topics doorgelezen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe iemand groene ontlasting krijgt.

Is dat wanneer je langere tijd 'grote' hoeveelheden vet gebruikt, zodat de lever daar op in speelt en dus meer gal produceert?

Hoe gaat het trouwens met de pijn in de leverstreek Alexandra?

Joopie

Na nog een erg vervelende avond (= een understatement) op dag 2 van de zuivering ben ik pijnvrij!

Ik hou me strikt aan geen e-nummers (heb er niets meer van in huis), veel rauwe melk, vetten, smoothies, vlees, soep en suplementen. Kom zelfs niet in de verleiding als ik kook op t werk om "te proeven" of te snoepen. Ben echt volledig verzadigd op een goede manier en voel me er super bij. Energie is beter dan de afgelopen maanden en ik zie tegenwoordig weer pips rond de neus. Had daar namelijk een rode huid, al jaren heb ik een rode vlindervorm in mijn gezicht. Maar deze is ook aan het wegtrekken.

Dus behalve pijnvrij merk ik aan mijn ontlasting en slijm dat ik aan het ontgiften ben en dat alleen al is een opsteker om op deze manier door te gaan.

Over een aantal weken doe ik uiteraard weer een grote zuivering. En nu nog steeds minimaal 1 milde zuivering per dag.

Dank je voor het vragen Joopie.

Ik heb nu een maand of 3 elke ochtend de kleine leverreiniging gedaan en gisteren viel me spontaan in dat het nu maar eens tijd was voor de grote.

Appelazijn nam ik al elke dag.

Ik heb gisteren gewoon de hele dag gegeten en om 17:30 nog warm eten (met vet). Ik heb me dus niet heel erg stikt aan het protocol gehouden wat betreft de tijden en het gebruik van vet. Resultaat: er zijn een hoop stenen en gele korrels uitgekomen. Ook geen klisma gebruikt, (vind ik erg onnatuurlijk), en gelukkig is het er bij mij zonder klisma ook uitgekomen.

Ik voel me erg opgelucht want ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht.

Dit ga ik over een paar weken nog weer eens doen.

Fijn dat de zuivering bij jullie allemaal zoveel resultaat geeft! Zien jullie de stenen heel duidelijk? Ik heb een diepspoeltoilet en volgens mij heb ik weer geen stenen nu bij de derde reiniging en ik heb gisteren vetvrij gegeten.

Volgende keer ga ik inderdaad ook weer gewoon eten overdag, dat maakt dus blijkbaar weinig uit. Gistermiddag en avond had ik echt last van mijn buik, net onder de maagstreek, ook een beetje bij de lever en onderin mijn buik. En vannacht ben ik al naar het toilet geweest ipv normaal pas s ochtends. Ik sliep ook pas om 1 uur ofzo.

Ik gebruik ook geen klisma, heb ik vorige keer wel gedaan maar dat maakt geen verschil, niet in resultaat en ook niet in hoe ik me voel. Ik laat het dus maar lekker aan mijn lijf zelf over voorlopig.

Ondanks dat ik geen stenen zie, denk ik wel dat het goed voor me is.Ik denk dat het zeker heeft meegeholpen om mijn darmen rustig te krijgen dus ik ga er wel mee door. Alleen dat bitterzout.. Daar wil ik een alternatief voor vinden. Ik heb de laatste van vanochtend ook niet meer genomen. Heb al lekker wat homemade chocomousse gehad en zit nu aan mijn kefirsmoothie met gember kaneel en kurkuma.

Ja dat bitterzout is het ergste: ik had er wel sap van 2 citroenen bijgedaan maar is nog erg vies. De volgende keer neem ik wat citroensap na het bitterzout.

Ik denk dat ik dat bitterzout op een lege maag ook echt niet naar binnen had gekregen.

Bij mij komen er nog steeds stenen uit (lichtgroene stenen en gele korrels)

Ik heb gelukkig geen buikpijn gehad. Wel niet zo geweldig geslapen: vaak naar het toilet en ik heb de hele nacht flink liggen zweten).

Beetje ranzig maar kun je geen ronde plastic wasbak in je toiletpot hangen, dan kun je zien wat eruit komt.

(Dit deed ik vroeger altijd om mijn hechtingen in te baden na mijn bevallingen, tip van mijn kraamverzorgster)

@boselfje
Quote:
Volgende keer ga ik inderdaad ook weer gewoon eten overdag, dat maakt dus blijkbaar weinig uit.

Marianu schrijft dat ze de dag ervoor om 17.30uur nog had gegeten, niet op de dag van de reiniging zelf.

Dan moet je na 14.00uur gewoon niets meer eten, naar ik begrijp kun je anders behoorlijk misselijk worden na het leverdrankje dat je 's avonds om 22uur moet drinken.

Lia

Poekie, op de dag van de reiniging heb ik wel gewoon gegeten:

Ik ben een zeer slechte planner en mijn besluit om een lever-galreiniging te doen kwam nogal uit de lucht vallen:

ik heb dus gisteren gewoon gegeten en gisteravond om 20:00 uur mijn 1e portie bitterzout genomen, mijn 2e portie om 21:30 uur en het olijfolie/grapefruitsap mengsel om 23:00 uur. Vanochtend om 7:00 uur mijn 3e portie bitterzout en om 9:00 uur mijn laatste portie. Ik ben nu nog steeds naar het toilet aan het rennen en er komen nog steeds stenen uit.

Ik voel me verder prima!

Vorige keer heb ik ook om een uur of 3 op de dag van de reiniging griekse yoghurt gegeten en toen voelde ik me prima. Deze keer niks meer gehad na 14.30 en alleen groente en fruit ervoor en voelde ik me beroerd. Ik krijg een beetje de indruk van wat ik zelf ervaar en wat ik lees dat het eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt: de stipte tijden, het vetvrij eten op de dag en het niet meer eten na 14.00 uur.

De eerste keer heb ik wel een vergiet in het toilet gehangen maar dat vond ik teveel gedoe. Elke keer met doorspoelen dat ding eruit en op zn kop houden.. En als je dan 20 x moet wordt het een beetje veel van het goede. Maar misschien ga ik het zo toch maar even doen:)

Ik zou zeggen: volg je gevoel, mijn gevoel zegt dat als ik dit op een "lege" maag zou moeten doen dat ik dan afhaak.

Ah ik lees net ergens dat je de grote reiniging beter niet vaker dan 1 x per maand kunt doen omdat je dan teveel magnesium binnen kunt krijgen. Ik weet niet wanneer het teveel magnesium is, maar je neemt inderdaad best wel ruime hoeveelheden, 3-4 eetlepels per keer.

De dagelijkse milde reiniging heeft bij mij een erg goed effect. Vanmorgen zaten er verschillende grote stenen in mijn ontlasting waarvan 1 van zeker 2 centimeter!

Goed bezig, Alexandra!

Ik lees hier net dat bieten helpen om gal te produceren.

Beets and beet tops are the richest source of betaine, a natural liver detoxifier and bile thinner. Use chopped or shredded raw beets combined with a little raw flax oil and lemon juice daily. It's easy to include whole beets in our diet. They can be baked, roasted, grated raw in salad, or juiced with other vegetables.

To get a jump start, Dr. Bruce West from Health Alert recommends 2-3 AF Betafood tablets per meal for three to nine months. This product is a concentration of the liver detoxifiers and bile thinners from beets. For any of the symptoms associated with sluggish bile, this product can be a miracle. A surgeon friend of his from New Orleans testified that he performs less than 10% of the gallbladder surgeries he once did now that he prescribes AF Betafood.

P.S.: het loof van de bieten bevat oxaalzuur, dus best koken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan