Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Milde reiniging is echt niet alleen leuk voor tussendoor een keertje hoor. Het helpt zeker voor je lever, en kun je regelmatig doen.

Ik doe deze rinigingen al langer en mij heeft het bijna helemaal afgeholpen van de pijn in de lever, en helemaal van de koliekaanvallen.

Zeker in het begin had ik regelmatig groene bolletjes die loskwamen.

Ook ik raak zeker stenen kwijt door de milde reiniging. Ik doe hem dagelijks en een tijdje twee keer per dag gedaan. Nu doe ik hem standaard iedere morgen en soms, als ik er behoefte aan heb, ook ' s avonds.

Ik zie het als continue proces ter ondersteuning van de lever om te helpen alles wat er niet uit uit te werken.

Ik denk niet dat deze reinigingen de enige reden zijn dat ik zo goed als pijnvrij ben, omdat ik mijn hele voedingspatroon heb omgegooid. Maar helpen doet het volgens mij wel.

Leuke bijkomstigheid, ik vindt het een heerlijke drank!

@Dirtsa,

Je hebt helemaal gelijk hoor, de milde reiniging is zeker ook goed voor de lever. Net zoals andere leverondersteunende voeding dat is.

Toch blijf ik van mening dat het veel belangrijker is om eerst zo snel mogelijk van die stenen af te komen dmv meerdere grote flushes.

Als er bij de milde flush in het begin al wat groene bolletjes loskomen weet ik bijna zeker dat er nog veel en veel meer rommel zit. Waarom dan niet met een aantal grote flushes eindelijk de lever eens bevrijden van die verstoppende en vooral ook verstikkende rommel?

Daarna kun je lekker met de milde reiniging aan de slag om de lever verder te helpen en te zorgen dat hij steenvrij blijft.

Ik heb het al eens eerder verteld, maar dat is voor mij geen optie. Ik kan niet het risico lopen te moeten overgeven of zeer snel naar de wc temoeten. Ivm mobiliteitsprobleem.

Ik denk dat dit een prima alternatief is,duurt misschien veel langer, maar dan vind ik geen probleem.

Volgens mij is het het bitterzout dat maakt dat je naar de wc moet. Je neemt nu oom twee eetlepels per dag Dirtsa. Misschien is de grote zuivering dus wel een optie voor je. Wat je tegen het overgeven kan doen weet ik niet. Daar heb ik gelukkig nooit last van. Ook geen misselijkheid.

De grote leverreiniging heb ik gelezen, maar wat is dan de milde reiniging, hoe kun je die zo makkelijk 2x per dag doen?

Waarom wel dat bitterzout(magnesiumsulfaat) innemen dat is toch ook chemisch en slecht en zwaar voor de lever?

@Dirtsa tegen misselijkheid, een stukje gemberwortel in een glas warm water doen en opdrinken als thee helpt echt.

Snah,

Ik heb de dubbele post verwijderd, omdat deze exact hetzelfde is als die van 2 dagen geleden. Ik begrijp wel waarom je het doet omdat je nog geen antwoord hebt gekregen op je vraag. Dit antwoord vind je op pag. 1 van deze thread, daar staat een vertaling van het protocol. De milde reiniging bestaat uit eierdooiers, citroensap en olijfolie. Zie pag. 1.

Mike

Sinds ik regelmatig de milde reiniging doe is mijn linker enkel niet meer dik en opgezet. Zelfs met deze tropische temperaturen :lol: kan een dikke linker enkel met de lever te maken hebben?

Ja, dat kan zeer zeker met de lever te maken hebben. Prijs je gelukkig dat je zo goed reageert, alleen al op de milde reiniging!

Mike

Quote:
Waarom wel dat bitterzout(magnesiumsulfaat) innemen dat is toch ook chemisch en slecht en zwaar voor de lever?

Magnesiumsulfaat klinkt als een chemische stof, maar deze is niet chemisch vervaardigd. Het is een zout dat uit de grond gewonnen wordt, bijvoorbeeld in de Engelse plaats Epsom. Daarom wordt bitterzout ook wel Epsomzout of Epsonzout genoemd.

Of het zwaar voor de lever is weet ik niet...

Het kan alleen zwaar zijn voor de lever als het de lever via de bloedbaan bereikt en daar paniek zaait. Dat gebeurt bij mijn weten niet omdat bitterzout nauwelijks wordt opgenomen. Het trekt in de darm water aan waardoor je diarree krijgt. En het zet de galkanalen open waardoor stenen eruit kunnen.

Ik ga op vakantie naar Italie, maar weet niet of ik die eieren rauw durf te eten.

Kan ik de milde reiniging dan ook alleen met citroensap en olijfolie doen?

Op de site van Sarah Pope Thehealthyhomeeconomist las ik dat je bij overgewicht beter olijfolie kunt mijden en in plaats daarvan kokosolie kunt gebruiken:

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/stomp-the-weight-loss-accelerator-using-coconut-oil

Nu doe ik elke ochtend de kleide leverreiniging met olijfolie: zou ik dat ook met kokosolie (gesmolten) kunnen doen? Is het effect dan hetzelfde? lijkt me wel of niet?

Ik heb dit nu 2 ochtenden gedaan, (is trouwens veel lekkerder) maar heb geen verschil waar kunnen nemen.

Olijfolie is effectiever, omdat de vetmoleculen in olijfolie zo groot zijn dat ze via de galblaas moeten worden gestuurd voor de spijsvertering. De middelgrote moleculen in kokosolie zijn echter zo klein dat ze geen vertering behoeven en rechtstreeks het bloed in gaan. Kokosolie heeft dus geen stuwende werking op de galblaas.

Mike

Kokosolie is dan ook dé manier om te smokkelen als je op de 1e dag van de grote reiniging per se niet wilt vasten en toch een beetje vet wilt eten zonder dat je daarmee gal triggert, zoals ik! Het resultaat is er bij mij niet minder om.

Hilda

Ik ga vanavond de grote leverreiniging doen. Net geprobeerd een halve liter water met twee theelepels zeezout te drinken. Het is me niet gelukt om het helemaal op te drinken. Drinken jullie dit op nuchtere maag Poeki? Ik hoop dat ik genoeg gedronken heb voor een interne flush.

Het water met zeezout was niet voldoende. Het bitterzout gelukkig wel. Weer een flinke oogst. Wel vervelend dat ik weer, net als de afgelopen keren, nu last heb van mijn lever/gal en ben daarnaast ook misselijk. Is tegen de avond op komen zetten. Heb al een glas water met eetlepel bitterzout op, maar t blijft allemaal gevoelig. Had gehoopt dat door de dagelijkse milde zuivering, ik geen last meer zou hebben van de verschuiving van de stenen.

@Alexandra,

Wij drinken inderdaad de 2 tl zeezout in water op onze nuchtere maag.

We gaan dan ook direct even 20 minuutjes weer liggen op de rechterzij.

Het werkt bij ons iig prima.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan