Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mij lukte t niet eens om een kwart liter op te drinken. Ben wel op mijn rechterzijde gaan liggen, maar heb te weinig gedronken om tot een effect te komen. Knap dat jullie het wegkrijgen Lia.

Inderdaad met 1glas zoutwater lukt het niet, bij ons ook niet. Met twee glazen wel, verstand op nul en blik op oneindig.

Vindt het trouwens niet echt vies hoor.

Lia

Er zit misschien bij mij nog een trauma vast aan het drinken van zout zeewater, aangezien ik een keer, voor mijn gevoel, als kind bijna verdronken ben. Heel veel zout water toen binnen toen.

Graag wil ik jullie allemaal om advies vragen. De laatste weken is het mij wel duidelijk geworden, dat door de kleine leverreiniging mijn lever compleet vast is geslagen. Ik heb een bekneld gevoel in de bovenbuik, in bed kan ik bijna niet meer liggen: alles doet dan zeer, ik moet in feite zittend slapen of op mijn rug met opgetrokken knieën, ik eet bijna niets meer en al zeker geen vet, ik ben totaal in paniek (zweten, bibberen). Afgelopen donderdag heeft Ron Velthuis mij een acupunctuurbehandeling op de galblaasmeridiaan gegeven. Dat heeft 2 dagen geholpen. Ook ben ik nog naar de huisarts geweest (!) voor een echo van de galblaas. Tot mijn grote verbazing was alles goed, want ik dacht dat mijn galblaas helemaal vol stenen zat! Maar nee.... het is mijn lever dus die vol stenen zit (eigen diagnose). Eigenlijk wist ik dat al natuurlijk.... Dus de leverreiniging waar ik al JAREN vol angst tegenaan hik, komt nu in beeld. Er is alleen een heel grote maar: Ik zit met dat oog! De galblaasmeridiaan loopt over je rechteroog en daar heb ik die eyefloaters gekregen op 31 mei en die flitsen in mijn ooghoek. Ik heb ze nog steeds! Ik heb heel wat afgegoogeld in die tijd en ontdekt op Curezone, dat mensen door leverreinigingen alleen maar MEER eyefloaters krijgen! Ook zou mijn netvlies los kunnen raken. Daar zit ik allemaal niet op te wachten, dat begrijpen jullie. De angst was al groot maar wordt hierdoor een totale paniek (bijnieren)! Ik vind het geen keus: je ogen of je lever..... Wat moet ik toch doen??? Ik ben wanhopig! Nog een bijkomstigheid: mijn man gelooft er totaal niet in en wil niet dat ik de leverreiniging ga doen op eigen houtje. Tegen iedereen die met de kleine leverreiniging begint zou ik willen zeggen: doe het niet! Weet waar je aan begint. Dit kan het resultaat zijn!

Hoi Rapunzel, wat spijt me het om te lezen dat je het nu moeilijk hebt met die lever.

Het klinkt in elk geval als dat de korrels van menssana niet alles hebben opgeruimd dus aan lever-galstenen, tenminste als je eigen diagnose klopt dat je leverstenen hebt.

Want misschien is dat de vraag?

Als ik het goed begrijp kun je nu niet tegen vet wat je in elk geval wijst op de lever.

Doe / durf je wel koffieklysma's te doen nog?

Ik zou zeker ook mariadistel/paardebloem/chancapiedra gebruiken, maar die middelen ken je al.

Eyefloaters: wijt je ze ook aan eerdere leverreinigingen of zouden er ook andere oorzaken zijn?

Ik zou zelf niet zomaar gaan leverreinigen met een grotere kuur als de milde kuur al zo op je inwerkt al kan ik het nut zien van dat met een grotere stoot je misschien dingen die in de weg zitten.

Misschien is het handiger dat je nog wat meer gaat diagnoses te verzamelen van wat er aan de hand is?

Kan men op een echo niet ook leverstenen ontwaren net als in de galblaas of in de nieren?

Veel sterkte voor je Rapunzel!

Ik hoop zo dat je erachter komt wat er scheelt!

Lievergezond, ik heb 1x een koffieklysma durven doen en daarna heb ik ongeveer 1 uur zitten bibberen, uit angst dat er iets met mijn ogen zou gebeuren. Al mijn klachten wijzen voor mijn gevoel overduidelijk naar de lever. Daarnaast heb ik ook regelmatig kuitkramp en een messteek-gevoel tussen de schouderbladen. Regulier ontkent het verhaal van leverstenen gewoon (schandalig!) en het is op een echo niet aan te tonen. Lees het leverstenen verhaal van Menssana maar. De eyefloaters komen van de leverreiniging ja. Ik heb begrepen dat mensen die bijziend zijn (ben ik met mijn -7) en wat ouder zijn (ben 54) er een verhoogde kans op hebben. Ook heb ik een keer s nachts meegemaakt dat ik wakker werd omdat mijn oogbollen allemaal aan het knipperen waren. Uiteindelijk kwam er een hoop vocht uit. Gelukkig is er toen verder niets gebeurd! Het lichaam zit wonderbaarlijk in elkaar. Ron Velthuis heeft me geadviseerd om voorlopig heel erg voorzichtig te zijn met vet. Er moest even een rustperiode komen voor mijn lever. Mag ook geen Silymax meer.

Ik was al even gaan googlen bij verklaringen voor floaters in de ogen maar ik kwam niet ver nog niet.

Ik heb ook een echo gedaan toen ik dacht nierstenen te hebben, en toen zei die man van de echo gelijk ook dat ik geen stenen in mijn lever had.

Maar dat is dus niet te zien op een echo?

Dat is wel raar als die in de galblaas en in de nieren meestal wel te zien zijn (ook niet altijd heb ik begrepen).

Ik zal het leverstenenverhaal op menssana gaan lezen.

Ik ga trouwens niet meer naar menssana: die heeft een stop voor patienten en ik heb mijn plaats gegeven aan mijn zus (die is zo ziek en bij een arts heeft ze wel vertrouwen als die bioresonantie doet, niet bij een niet-arts).

Lievergezond, ik heb meer dan een week gegoogeld op eyefloaters en ik heb nergens een succesverhaal over genezing kunnen ontdekken. Afgezien van wat vage berichten. Er staat ook NERGENS dat de leverreiniging de eyefloaters zou verbeteren. Sterker nog, je krijgt er alleen maar steeds meer als je pech hebt. En de oogarts kan er niets tegen doen. Leverstenen zijn niet te zien op een echo volgens dr. Hans Reijnen. En ook al was het zo, hoe moeten ze er dan uit via regulier? Een operatie? Nee, dank je!

Wat ontzettend vervelend allemaal Rapunzel! Ik had ook 24/7 last van mijn lever/gal en het is geen pretje. Je komt in een vicieuze cirkel terecht, te weinig slaap, angst om te eten, pijn en ongemak. Is het een optie voor jou om bijnierextract te gaan gebruiken om je bijnieren extra te ondersteunen? Zodat er wat interne rust kan komen? Ik herken de angst en paniek, ik durfde bijna niets meer te eten uit angst voor pijn en later, nog meer pijn.

1,5 jaar geleden hebben ze een aantal steentjes in de galblaas gezien op de echo. Ik ben toen de grote reiniging gaan doen en er zijn er ondertussen honderden, zonet duizenden, uitgekomen. Die zagen ze echt niet oogde echo. Lever zag er toen goed uit, geen stenen. Volgens mij kunnen ze cholesterolstenen op de echo niet zien.

Ik heb het geluk gehad dat door WAPF mijn klachten juist zijn verminderd tot nu pijnvrij. Al geeft de grote reiniging, ik doe de kleine iedere dag, nog steeds op dag twee een gevoelige lever/gal met koliekpijn. Gisteren gelukkig alleen gevoelig en goed op te lossen met bitterzout.

Heel veel sterkte Rapunzel!

Dank je Alexandra! Ik vind jou een echte heldin met al je pijn en toch maar doorgaan met lever- en galreinigingen. Je weet dat ik ook nog met een lekke darm zit? Aan de Adrenanorm was ik al. Ook de vitamine C heb ik maar even opgevoerd. Ik zit aan de gebufferde vitamine C en daar krijg je weer nierstenen van als ik het geloven moet... Mogelijk kan acupunctuur mij voorlopig wat helpen. Ongelooflijk dat je na 1,5 jaar reinigen nog steeds niet klaar bent!

Rapunzel, eerst even vertellen dat ik het erg vervelend voor je vind hoe het nu met je gaat.

Ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft de waarschuwing tegen de milde reiniging, ik denk dat het erg goed is jou ervaring hier neer te zetten, maar om mensen nu af te raden de reiniging te doen vanwege jou ervaring, dat snap ik niet goed.

tenslotte staan er ook veel goede ervaringen tegenover, belangrijk is naar mijn idee dat iedereen goed leert luisteren naar zijn/haar eigen lichaam.

Ik doe al maandenlang de milde reinigingen, paar dagen wel, paar weken niet enz.

Op het moment dat mijn lever weer wat gaat zeuren, zeurderige pijn dus, begin ik met de milde reiniging, 3 a 4 dagen achter elkaar, en dan heb ik wekenlang geen last meer van de lever.

Wat voor mij ook goed helpt is een warme kruik op de lever te leggen als deze wat opspeelt.

Dirtsa, ik wil alleen maar waarschuwen: dit kan het gevolg zijn. Stel dat jij morgen ineens zwarte vlekken voor je ogen ziet en lichtflitsen, dan piep je wel anders. Geloof me. Ik geloof best dat de kleine leverreiniging ook goede dingen doet maar als je bijziend en al wat ouder bent, dan is er een risico.

Heldin is een groot woord hoor, ik wist gewoon niet beter.... Toen ik er eindelijk achter was dat ik galstenen had was er maar 1 ding dat ik niet wilde. En dat was een operatie. De medici hebben alleen een operatie als "oplossing" en een vriendin van mij had al een keer een leverreiniging gedaan. En dat was voor mij het enige dat ik toentertijd kon vinden om van de galstenen af te komen. Ik ben ook meer dan een half jaar bij een homeopaat geweest, maar al met al, mijn klachten werden alleen maar erger. Daar komt bij dat ik van mezelf vond dat ik moest blijven werken, want ziekmelding staat voor mij gelijk aan een operatie. Ik kreeg aan mijn omgeving al moeilijk uitgelegd dat ik geen operatie wilde, laat staan aan een bedrijfsarts. En dankzij de codeinepillen (echte rotzooi!) heb ik t gered. Ook onregelmatige diensten zijn erg slecht voor me, zeker in de combi met het stress op t werk. Daarom ben ik zo blij dat ik WAPF heb ontdekt, want ik heb weer het gevoel dat ik leef! In plaats van uur tot uur overleven.

Ik weet nu, door de ervaring, dat een grote zuivering een avond ongemak oplevert. Een avond is voor mij te overzien, zeker als je de oogst ziet. Denk ook niet dat ik na 12 zuiveringen schoon zal zijn. De oogsten zijn daarvoor te groot. Maar ik zie uit naar de keer dat ik na de grote zuivering de avond ook pijnvrij ben. Weer een teken dat het echt beter met me gaat!

Ik lees hier regelmatig over mensen met een lekkende darm. Maar wat dat nou precies is, dat lijk ik maar niet op te slaan.... Wat maakt de lekkende darm dat je misschien extra voorzichtig moet zijn met leverzuiveringen?

Dat niet zozeer. Maar mijn eet keuze is erg beperkt. Ik kan niet WAPF eten helaas. Het enige wat ik verteer is soep, groente en fruit. Vet is nu ook afgevallen. Alleen kokosolie is nog over en misschien een heel klein beetje olijfolie. Eiwitten verstoppen mij gruwelijk. Ik kan maar een half tartaartje per dag aan. Eieren veroorzaken psoriasis op mijn hoofd, die vallen dus ook al af. Rauwkost gaat ook niet. Zuivel, graan, aardappels mag ik ook niet. Het is werkelijk hopeloos zo! Ik ben blij dat er zoiets als soep bestaat. Ik vind je toch een heel sterke vrouw! Om te kunnen werken terwijl je er zo aan toe bent, petje af hoor!

Dank je wel Rapunzel voor je complimenten.

Dat is erg weinig wat je dan kan verdragen. Is dat ook niet onderdeel van een vicieuze cirkel! Voeding die je in de basis nodig hebt kan je niet verdragen, lichaam geeft klachten, je gaat nog minder voeding tot je nemen waar het lichaam weer op reageert.

Ik ben zelf erg blij met de ontdekking van rauwe melk, compleet volwaardige voeding, zodat de rest "aanvulling" is.

Rapunzel, dus jij hebt ook lichtflitsen?

Hoe zien die floaters eruit bij jou?

Je hebt het over zwarte vlekken: hebben ze een vorm?

Is het een bindweefselprobleem zoals jij het begrijpt?

Dat is wat ik lees.

En ik lees ook over dat mensen weer van hun floaters af kunnen komen (uit ervaringen).

Ik dacht, zal eens googelen op eye floaters. Hier heb ik dus ook al jaren "last" van.... Heb me er nooit in verdiept, omdat het me nooit heeft gestoord in mijn dagelijkse leven. Het gaat al jaren af en aan. Net even "gekeken" (ik kan t blijkbaar oproepenof zoiets) en ik heb t nog. Zover ik terug kan gaan, heb ik er in ieder geval al last van vanaf mijn pubertijd. Toen was het meer en vervelender aanwezig. Maar nooit genoeg om t te onderzoeken. Ik speelde er altijd mee.

Ik heb wel vaker t idee dat mijn ogen niet goed zijn, maar als ik me laat testen, dan zie ik goed. Zit soms een soort waas over mijn ogen lijkt t wel.

Het doen van de zuiveringen heeft de klachten niet verergerd. Ik heb er niet veel last meer van. Geen idee hoelang dit al minder is, omdat het een klacht is waar ik me nooit op gefocust heb.

Mijn floaters zijn zwart van kleur. Buiten kunnen ze doorschijnend zijn. Heb alleen last van lichtflitsen gehad bij migraine-aanvallen.

Sinds vanmiddag misselijk, gevoelige lever en nu een koliekaanval. De effecten van de reiniging zijn dit keer heftiger dan de vorige keren. Hoop vanaf morgen weer pijnvrij en zonder klachten te zijn!

Rapunzel, ik begrijp echt jou bezorgdheid hoor en de schrik. Maar ik vond de stelling: doe het niet!! erg kort door de bocht. Ik vind het wel goed dat je je ervaringen beschrijft, zodat mensen weten dat het niet helemaal zonder risico is.

Heb je ivm psoriasis al een magnesiumbaden uitgeprobeerd van zechsal? (www.zechsal.nl)

Ivm verstoppingen helpt bij mij de bitterzout erg goed, het was even uitproberen wat voor mij de beste dosering is, ik zit nu al wekenlang op halve eetlepel, 2 x per dag. (half uur voor ontbijt en half uur voor de lunch)

Hierdoor hoef ik geen klysma's meer, het ziet er weliswaar uit als diarree, maar dan zonder de krampen. Het voelt gewoon goed.

Ik ben nu in de voorbereidingsweek en loop al aardig leeg, vraag me af of dat goed is.

Ik had ergens gelezen dat het goed is om in deze week ook elke ochtend en avond een glas met 1 theelepel bitterzout en citroensap te nemen.

Dat doe ik nu, plus geen vlees en zuivel, en ik moet constant naar de wc en heb ook last van mijn benen (lijkt wel een soort spierpijn)

Ben ik nu goed bezig of kan ik beter de bitterzout bewaren tot 1 groot glas de laatste dag?

Ik raak wat in de war door de verschillende manieren die er besproken worden...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan