Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lievergezond, ja, ik heb nog steeds lichtflitsen in mijn rechterooghoek als ik rechts achterom kijk. Mijn eyefloaters hebben niet de kronkelvorm. Ik heb een wat groter rond waas en daar de schaduw van als het ware. Die beweegt wat heen en weer. De oogarts heeft ze ook gezien. Dat is spul wat heeft losgelaten van de oogwand en nu in de oogbol drijft. Het zit niet in mijn blikveld als ik recht vooruit kijk gelukkig. Alexandra, hoe is het nu met je? Dirtsa, ik zit elke avond met mijn voeten in een Zechsal magnesium bad. Met een beetje geluk kan ik daar goed op slapen. Maar voor mijn psoriasis helpt het niet.

Gisteren was ik van plan de leverreiniging te gaan doen, ditmaal met magnesiumcitraat.

Magnesiumcitraat is ook (nog) niet echt mijn ding. Ik ben begonnen met een theelepel magnesiumcitraat eerder op de dag om te kijken hoe het zou vallen. Ik ben dus niet tot de leverreiniging gekomen.

Net als bij bitterzout kreeg ik er ook last van. Ik denk dat ik het gevoel nog het beste kan omschrijven alsof er iemand met schuurpapier langs maag- en darmwand gaat.

Geen prettig gevoel en ik word er heel beroerd van. Ik heb ook niet geprobeerd de hele boel nog meer te irriteren met een lading zuur, olie en afval.

Ik begin me nu wel af te vragen of er een iets milder alternatief is om de leverreiniging te kunnen doen. Oxypowder valt wel goed in hoeveelheden van 4 caps (maar is wel een beetje prijzig voor een leverreiniging, vind ik zelf!). Zou ik dat toch eens proberen?

Of kan ik het beter op een serie milde reinigingen houden?

Iemand een idee?

Ik heb groot nieuws! Ik ga eindelijk voor de Moritz leverreiniging! Ik hik er al tegenaan sinds 2008. Ik weet dat ik een vervette lever (=stenen) heb. Het kon zo gewoon echt niet langer! Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd met iemand die ontzettend positief denkt en zelf al 5 leverreinigingen heeft gedaan. Vannacht had ik weer zo'n rotnacht! Ik kon niet op mijn rechterzij, niet op mijn linkerzij.... alleen nog op mijn rug met opgetrokken knieën. s Morgens trekt dat dan een beetje weg lijkt het wel (of de magnesium begint dan te werken) en slaap ik tot 10 uur. Toen ik was opgestaan begon de paniek er weer in te slaan. Ik voel namelijk wel dat het zo niet goed gaat komen. Afijn... de man die ik aan de lijn had adviseerde me om er positief tegenover te staan 'je bent toch een volwassen sterke vrouw' en zo :-) en vertelde over zijn eigen erg prettige flush ervaringen. Hij perst in de aanloopfase biologische Granny Smith appels. Vaak komen er dan al groene bolletjes los! Hij wist me ook te vertellen dat ik mezelf helemaal gek aan het maken ben van angst. Klopt helemaal, het wordt steeds erger! Verder adviseerde hij me om de natuurarts nog eens te bellen over mijn huidige toestand. Zo gezegd, zo gedaan. Die begon nog over Resium en acupunctuur maar ik voel dat het daar te laat voor is, want dat heeft volgens mij veel tijd nodig (de Resium althans). Acupunctuur brengt tijdelijke verlichting maar geen oplossing. Dus uiteindelijk mocht ik wat reinigingen gaan uitproberen. (Ik weet dat je het ook af moet maken tot er geen stenen meer uitkomen.) Over mijn ogen hebben we het wijselijk maar niet meer gehad. Wie weet, gaat die flits in mijn ooghoek er wel van weg.... Verder blijven we maar positief denken. Dus nu zit ik in de voorbereidende fase van appels, appelsap, appelazijn.... Ik houd jullie op de hoogte!

Ik zag nu tijdens mijn appelsap en bitterzout week ook al kleine dingen in de pot.

Ik dacht dat dat gewoon kleine stukjes ontlasting waren ook al zagen ze er wat anders uit en bleven ze drijven... Maar dat kunnen dus ook al groene gal bolletjes zijn?!? Verbazingwekkend!

Ja, dat is inderdaad mogelijk! Gefeliciteerd dan! Moritz heeft het in zijn boek trouwens over een maand lang elke ochtend een theelepeltje bitterzout. Dat is om de DARM alvast te reinigen. Op de laatste dag van de flush neem je om 6 uur s avonds een eetlepel bitterzout, om 8 uur een eetlepel bitterzout, om 10 uur het olie-zuur-mengsel en de volgende ochtend s morgens om 6 uur een eetlepel bitterzout en om 8 uur nog een. Kan ook 7 en 9 uur zijn geweest, ik weet het niet meer precies.

@ Rapunzel..ik heb ook vreselijk veel floaters.

De oogarts van Phacocentrum in den Bosch heeft dit vastgesteld.

Er is wel wat aan te doen..maar het is een gevaarlijke behandeling.

Ze zuigen het oogvocht weg..en je krijgt nieuw vocht in je oog.

Bijwerking is..dat je na de behandeling altijd staar krijgt.

Mike zei tegen mij destijds dat het versuikerde eiwitten waren..

veel sterkte en succes met je leverreiniging :-)

Dia.

En hoe is het met je zicht dan Dia, met zoveel floaters?? Zo'n gevaarlijke oogbehandeling, daar zou ik nooit voor kiezen.... Jij ook niet neem ik aan.

Kan het zijn dat je door het reinigen last krijg van een zeurderige pijn in bekken en bovenbenen. Het voelt wel of ik zwaar ongesteld ben oid (ben ik dus niet) Komt iemand dit bekend voor?

Dia, bedankt voor de tip. Dat filmpje heb ik wel eens gezien. Een aantal van de ingediënten heb ik thuis staan. Chanca piedra slik ik wel eens. Het doet iets, dat voel ik. Probleem is alleen dat het enigszins loskomt, maar niet uit zichzelf eruit komt. Daar is bitterzout dan weer goed voor. Ik drink ook wel eens zomaar het leverreinigingsmengsel (grapefruit + olijfolie), maar dat geeft niet het effect van een echte reiniging, vind ik.

Ik ben eigenlijk ook meer op zoek naar een middel dat bitterzout vervangt zonder dat ik er zo beroerd van word.

@ Pinklady..ik geloof dat Marja van het hormoonforum dat filmpje ooit geplaatst heeft.

Verder weet ik geen middel wat bitterzout vervangt..sorry.

@ Rapunzel...tja..mijn ogen..dat is K...

In 1 oog heb ik al staar...gekregen na m'n infarct.

Maar die floaters zijn het ergste..

Ik kan geopereerd worden aan de staar..en ze kunnen het zo maken dat ik zowel ver kan

zien en lezen...maar dan ben ik bang dat ik de floaters nog meer zie.

Als ik op een bordje moet kijken en er staat een O of een P of een Q of een C...dan zie

ik dat niet..ik zie alleen maar dat rondje :(..en dat komt door die floaters.

In het verleden werd ik 's ochtends wel eens ooit wakker..en dan leek het of ik door "waterkringen" keek....ik kan het niet beter uitleggen.

Maar dan had ikzelf het gevoel dat ik raar op m;n kussen had gelegen..net of ik iets afgeklemd had in m'n gezicht.

Dat ging na een tijdje wel weer over..net of het wateriveau in m'n ogen weer normaal zakte....maar i.d.d....moest m'n best doen om niet in paniek te raken.

Als ze overgaan met je leverreiniging...dan ga ik het ook doen.

Maar voorlopig niet..en ik heb ook een man die dat helemaal niet ziet zitten..

groetjes,

Dia.

Wauw Rapunzel, gooi er met de zuivering gelijk de angst die je hebt opgebouwd vanaf 2008 eruit! Heel veel succes, komt helemaal goed, let maar op! Hoe t met mij gaat kan je zo lezen in mijn voorsteltopic. Tips zijn van harte welkom :lol:

Maar Dia, die floaters gaan helemaal niet weg door de leverreiniging! Het ziet ernaar uit dat je ze er juist door krijgt! Dat jaagt me nou juist zo'n schrik aan! Wat erg van je ogen! Ik heb ook een man die niet wil dat ik het doe!

@ Pinklady. Naast het laxerende effect is het bitterzout vooral bedoelt om de galkanalen te openen, zodat de stenen er pijnloos doorheen gaan. Ik denk niet dat oxypowder hetzelfde effect heeft. Geen idee of er nog een ander middel is dat hetzelfde effect heeft waar je wel tegen kunt. Ik zou het zelf niet zonder durven, geen idee hoe ik dan mogelijke koliekaanvallen op zou moeten vangen.

Alexandra, dat is inderdaad het probleem. Laxeren kan ik wel met genoeg andere dingen.

Toch moet ik toegeven dat ik best regelmatig zonder bitterzout een glas grapefruitsap met olijfolie drink, omdat ik het lekker vind. Echt koliekaanvallen heb ik nooit gehad. Als ik ze wel zou krijgen, zou ik simpelweg alsnog magnesiumcitraat/-sulfaat innemen, omdat ik daar toch vanaf moet.

Het effect van grapefruitsap met olijfolie alleen is bij mij eigenlijk niet heel erg merkbaar, terwijl een leverreiniging met nog niet eens een halve dosis bitterzout wel echt werkt. Het bitterzout (hoe weinig en hoe pijnlijk/naar ook) doet dus wel degelijk iets.

Dat geldt overigens ook voor magnesiumcitraat, vermoed ik. Vannacht (dus een nacht later dan ik het had ingenomen) heeft mijn buik de halve nacht lopen pruttelen en borrelen. Jammer dat ik me de middag/nacht ervoor zo beroerd heb gevoeld.

Rapunzel, ik heb capsules van iHerb. Deze heb ik genomen: http://www.iherb.com/Advanced-Orthomolecular-Research-AOR-Chanca-Piedra-90-Veggie-Caps/44609

De eerste keer dat ik ze innam, wist ik vrij zeker dat ik dat het voor mij bevestigde waar mijn galblaas zat. Heb een halve dag lang iets tussen gekietel en speldenprikjes in gevoeld.

@ Rapunzel,

ik lees evengoed op curezone van mensen die door de leverreinigingen juist minder last hebben van eye floaters. Ik denk wel dat het mogelijk is dat het tussen de lever flushes door de symptomen zoals eye floaters tijdelijk kunnen verergeren of zoals je nu al voor hebt door de milde reiniging voor ze verbeteren, maar eigenlijk zou het je moeten aanmoedigen om door te zetten met de volledige reeks grote leverreinigingen, daar het waarschijnlijk een teken is van verzwakte lever.

Sommigen beweren dat de eye floaters een teken zijn van die off (parasieten en candida?), anderen vanwege synthetische multivitamines die een al verzwakte lever niet aankan.. er zullen nog wel andere linken zijn, maar heb ze niet allemaal gelezen.

Lekkerromig, het is naar mijn mening onmogelijk dat eyefloaters verdwijnen door leverreinigingen. Want het is los spul dat in je oog zweeft. Dat gaat alleen maar weg na verloop van (een heleboel?) tijd, omdat het dan naar de bodem van je oog zakt waar je er geen last meer van hebt. Heb je voor mij een link naar zo'n positief Curezone verhaal? Dat van die candida, parasieten en die-off heb ik trouwens ook gelezen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan